Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Dimitri »

tinustrekeend schreef:Deze is niet goedkoop , maar hij geeft alles door , namen titels enz ...
En natuurlijk ligt mijn pakketje op het postkantoor .... :wall , morgen maar hopen dat de buren er zijn .
Lees dan wel even goed het topic door, want volgens mij doet de Grom dat niet zomaar. Ik geloof dat je nog wat aanpassingen moet doen.
tinustrekeend
Idle
Idle
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 14:36
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door tinustrekeend »

mmm , ok , ik ga aan de slag.
tinustrekeend
Idle
Idle
Berichten: 43
Lid geworden op: vr 17 feb 2012, 14:36
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door tinustrekeend »

Vandaag is ie dan binnen gekomen , er zat geen usb kabel bij maar gelukkig hebben ze die ook bij de action voor €1,50 , dus dat is wel goed gekomen .
Hij doet het goed het en ik ga morgen wel uitzoeken hoe mappen werken en moeten zijn .
Zonder aanpassingen is het gelukt.
Ik weet niet of ik die grom - update wel ga doen .... nu werkt het en je zult zien ...
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Dimitri »

Ik heb even een vraag aan de Yatour en Grom gebruikers.

Als ik de usb-stick wissel dan speelt de Yatour het nummer waarop hij op dat moment staat, dus hij begint niet opnieuw op nummer 1 van de nieuwe stick. Hebben meer mensen hier last van?? Ook vind ik het vreemd dat de Yatour niet meer dan 10 mappen ziet, of heb ik misschien iets fout gedaan. Ik heb dus 2 usb-sticks 1 met 8 mappen (voor de kids) en 1 met 19 mappen (muziek voor mij) op die ene met 19 mappen ziet hij er dus maar 10.

De Yatour zit aan gesloten op een constante spanning.
Gebruikersavatar
Rob Koning
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:31
13
Model: V50
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2005
Locatie: Oosthuizen (NH)

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Rob Koning »

Dimitri schreef:Ik heb even een vraag aan de Yatour en Grom gebruikers.

Als ik de usb-stick wissel dan speelt de Yatour het nummer waarop hij op dat moment staat, dus hij begint niet opnieuw op nummer 1 van de nieuwe stick. Hebben meer mensen hier last van?? Ook vind ik het vreemd dat de Yatour niet meer dan 10 mappen ziet, of heb ik misschien iets fout gedaan. Ik heb dus 2 usb-sticks 1 met 8 mappen (voor de kids) en 1 met 19 mappen (muziek voor mij) op die ene met 19 mappen ziet hij er dus maar 10.

De Yatour zit aan gesloten op een constante spanning.
Hoi Dimitri,

De yatour is niet het probleem. De radio zelf ondersteund maar 10 mappen omdat de cd wisselaar maar max 10 cd's kan bevatten. Zal wel in de interne software zitten. Je kunt wel verder doorspoelen en afspelen doet de yatour ook. Alleen laat de radio telkens cd 10 zien.
Wat het wisselen betreft van de stick tijdens afspelen heb ik eigenlijk niet mee geexperimenteerd. Moet ik toch eens uitproberen.
Afbeelding
  • Volvo V50 Momentum 2.0D 100kW -136Pk (D4204T)
    Bouwjaar: 1-2005 Kleur: Barents Blue Metallic (Mica)
Webdagboek : viewtopic.php?f=14&t=10208
Gebruikersavatar
Dimitri
Veteraan
Veteraan
Berichten: 4380
Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 20:47
14
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2000
Roepnaam: Dimitri
Locatie: Hazerswoude Z-H

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Dimitri »

Bedankt Rob.

Hier zat ik dus gister ook al aan te denken, dat de radio het menu van de cd-wisselaar aan geeft. Dan ga ik de mapjes maar weer veranderen.
THNX voor de toelichting :tumbup
Gebruikersavatar
Rob Koning
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:31
13
Model: V50
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2005
Locatie: Oosthuizen (NH)

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Rob Koning »

No probleem.
Have fun.
Afbeelding
  • Volvo V50 Momentum 2.0D 100kW -136Pk (D4204T)
    Bouwjaar: 1-2005 Kleur: Barents Blue Metallic (Mica)
Webdagboek : viewtopic.php?f=14&t=10208
Gebruikersavatar
mikeyall
1st Gear member
1st Gear member
Berichten: 153
Lid geworden op: di 26 jul 2011, 20:21
12
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2001

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door mikeyall »

Gebruikersavatar
Rob Koning
4th Gear member
4th Gear member
Berichten: 478
Lid geworden op: vr 08 okt 2010, 16:31
13
Model: V50
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2005
Locatie: Oosthuizen (NH)

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door Rob Koning »

leuk maar gaat niet werken op een 1205. Weet je waarom niet?
Er zit geen taperecorder in.......
Tweede, volgens mij heb je dan ook nog een mp3 spelertje nodig denk ik.
(hoewel een mobieltje zou ook kunnen, maar kan je vanuit je radio geen selectie maken van wat je wilt)
Afbeelding
  • Volvo V50 Momentum 2.0D 100kW -136Pk (D4204T)
    Bouwjaar: 1-2005 Kleur: Barents Blue Metallic (Mica)
Webdagboek : viewtopic.php?f=14&t=10208
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9392
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvoS40 »

Rob Koning schreef:Tweede, volgens mij heb je dan ook nog een mp3 spelertje nodig denk ik.
(hoewel een mobieltje zou ook kunnen, maar kan je vanuit je radio geen selectie maken van wat je wilt)
*kuch* mobieltje (iphone) sluit je ook aan op je Grom of yatour......
alleen in dit geval dan via de headphone aansluiting :wall
en selectie via het schermpje van de ipod, iphone, ander ding, geval of watook.... :P

en als je zo'n cassetterdeck ding in je auto hebt hangen en niet zo'n luxe kunt permiteren, blijft het een "ouderwetse" leuke uitvinding zo'n cassette addapter :tumbup
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1301
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

tinustrekeend schreef:Ik heb gisteravond een Grom usb/ ipod / aux kastje besteld , deze was wel duurder , maar deze heeft als voordeel dat ie ook namen van artiesten e.d. op je scherm tovert , dus das beter dan 8 gig aan nummer die je maar moet gokken ...
Ik kan nu echt zien waar ik zit zegmaar (haha , het moet in het echt ook maar blijken ...) .
Waarschijnlijk morgen zal het pakje aankomen en dat vrijdag even inbouwen of zoals bij elke man: de zelfde avond nog !!
Ik moet nog even kijken wat ik met die wisselaar ga doen, ik denk dat ie werkloos wordt en wie weet zet ik heb te koop .

groetjes martijn
Ha Martijn,
Ik heb heel veel posts gemist hier.. vreemd dat ik geen meldingen krijg per mail..

Je hebt dus de Grom usb2 gekocht. De firmware update voor MD-C met Text support nog uitgevoerd of werk je nog met de CD-Changer firmware?

Op het volgende forum zijn vorderingen te volgen die door GromAudio meegedeeld worden m.b.t. Grom usb2 op Volvo-HU radio's.
http://www.indashpc.org/vbullettin/viewtopic.php?t=1389
Op dat forum is op 21 febr door Ccosta gemeld: I've spoke to gromaudio tech support about it and they told me FOLDER NAMES names would be condidered in the next firmware.
En later op 23 febr " tags/folder name in folder mode is essential"

Op 23 febr is op GromAudio versie 4 van de MDC met Text firmware uitgekomen.
Ik draai op mijn Grom usb2 nog op versie 3 firmware. Geen folder namen en onregelmatige /onbetrouwbare weergave van tracknamen of artiestnamen.
Ik wacht dus op een goede update. Al iemand ervaring met de versie 4 Firmware ?

Overigens kan ik max 37 mappen op mijn usb stick plaatsen voor mijn Grom usb2 i.c.m HU-1205. Momenteel gebruik ik 1 map per CD/Album.

Johan
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door JohanH »

Klopt idd dat er een 4e update is, naar wat ze mij vertelden lost deze de bekende problemen op die veel mensen hebben, waaronder ik. Dus ik hoop maar dat het ook zo is, zelf heb ik iig geen tijd gehad om te proberen.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door sdirkx »

Ben benieuwd of er nog andere bugfixes/verbeteringen in versie 4 zitten dan.
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1301
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

JohanH schreef:Klopt idd dat er een 4e update is, naar wat ze mij vertelden lost deze de bekende problemen op die veel mensen hebben, waaronder ik. Dus ik hoop maar dat het ook zo is, zelf heb ik iig geen tijd gehad om te proberen.
Johan, Ik heb de Grom MDC firmware versie 4 +TEXT in mijn Gromusb2 geladen. Het doet nog steeds niet wat het moet doen maar ik bemerk wel een sterke verbetering t.o.v. versie3 in het uilezen van de ID3 tags waardoor ik nu i.i.g. wel altijd het album en track/song naam (gelijktijdig) op mijn HU1205 scherm zie.
De artiestnaam opvragen (door op de CD draaiknop te drukken) werkt niet terwijl die info wel in de ID3 tag zit. (Mogelijk geen correct ASCII formaat indeling van de ID3 tekst, zie Gromaudio.com Faq)
Volgens mij kon ik eerst bij enkele nummers wel de artiesnaam opvragen.

De artiesnaam kan ik evt bij het Rippen van CD's (met Audiograbber) toevoegen voor de songnamen (is 1 handeling voor hele CD), dan krijg ik toch standaard album en artiest + songnaam op mijn scherm.

Nog steeds een groot gemis is dat de mapnamen niet uitgelezen kunnen worden. Grom heeft eerder gezegd dat dit wel een keer toegevoegd zou worden. (Volgens mij hebben ze daar een technisch probleem mee en lukt dat niet zomaar)
Ik heb 37 mappen op mijn USB stick, zou handig zijn als je bij doorbladeren mappen de mapnaam kon opvragen door bijv op de CD draaiknop te drukken.
Die mappen kun je volproppen met 100den nummers (teller dus tot 99) maar ik beperk me momenteel tot 1 album of artiest zodat ik het overzicht niet kwijt raak. Orgineel kan de HU1205 (oneindige) draaiknop 20 CD's aan terwijl de grootste wisselaar slechts 10 CD's bevat. Deze beperkingen heb ik dus niet op Gromusb met USB stick.

Grt, Johan
Laatst gewijzigd door hervelt op zo 01 apr 2012, 01:49, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1301
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

tinustrekeend schreef:Mmm , als ik dit lees begrijp ik dus dat ik op mijn HU1205 voorzien van navi , een yatour kastje aansluit op de cd-wisselaar aansluiting , toevallig heb ik een 10 wisselaar in de bak liggen ..die is dan dus werkloos.
En ik begrijp dat ik max 10 mappen kan aanmaken en alleen tracks zie en geen tracknamen ...

Ik ga erover nadenken , ik lees toch vaak dat rti niet werkt op yatour , heeft de HU1205 rti ??
groetjes martijn
Martijn,
Zie mijn vorige post. Je kan die update gerust doorvoeren hoor, je kan altijd nog terug naar de normale Firmware met CD-C bediening. (Zie Gromaudio.com site)
DE MD-C +TEXT bediening is wel even wennen maar het is oh zo fijn om album en songnamen gelijktijdig op je scherm van je HU1205 te zien.
Je moet dan wel even de link volgen die ik eergisteren al noemde o.a. naar beschrijving hoe doorverbinding te maken tussen pen 6+10 (eigenlijk 16+20) van de stekker. Wordt ook al eerder in dit topic uitgelegd en ik heb een uitgebreide post op page 13 (2 jan 2012) geschreven met mogelijkheden en div linken.

Ik kreeg enkele dagen terug de nieuwsbrief van Gromaudio in mijn mailbox met de aankondiging dat men ook Android smartphones e.d. gaat ondersteunen (net zoals iPhone). Geloof dat ze nog Beta testers zoeken.

Wat RTI betreft; dat is dat Dashboard navigatie systeem dat omhoog komt zoals bij sommige andere Volvo modellen die wel met een HU1205 uitgevoerd kunnen zijn. De (sommige?) 1205 ondersteund dus wel RTI.
I.c.m. Gromusb werkt dat nog niet goed maar men is er wel mee bezig.
Zou je status moeten navragen bij Motrade, die zijn ermee aan het testen dacht ik.

Heb je jouw CD-wisselaar nog kunnen handhaven ? Zo ja.., door speciale kabel mee te bestellen of hoe anders ? Ik veronderstel dat je daar Motrade ook over geraadplaagd hebt... Ben benieuwd of dat kan.
Grt, Johan
Laatst gewijzigd door hervelt op zo 01 apr 2012, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1301
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

Dimitri schreef:Ik heb even een vraag aan de Yatour en Grom gebruikers.

Als ik de usb-stick wissel dan speelt de Yatour het nummer waarop hij op dat moment staat, dus hij begint niet opnieuw op nummer 1 van de nieuwe stick. Hebben meer mensen hier last van?? Ook vind ik het vreemd dat de Yatour niet meer dan 10 mappen ziet, of heb ik misschien iets fout gedaan. Ik heb dus 2 usb-sticks 1 met 8 mappen (voor de kids) en 1 met 19 mappen (muziek voor mij) op die ene met 19 mappen ziet hij er dus maar 10.

De Yatour zit aan gesloten op een constante spanning.
Dimitri,
Op de Gromaudio site staat hoeveel sticks de Grom in zijn geheugen houdt. Zie What limits Gromusb2 have ? Link: http://gromaudio.com/support/usb-faq.html
Als je een eerder verwijderde usb stick terugsteekt zal hij verder spelen waar hij indertijd gebleven was.
-Positions preserved for 4 different USB sticks
-Positions preserved for 20 playlists per USB stick
-Random will work for 2000 files only, the rest may not shuffle properly or repeat during play
Rob Koning schreef: Hoi Dimitri,
De yatour is niet het probleem. De radio zelf ondersteund maar 10 mappen omdat de cd wisselaar maar max 10 cd's kan bevatten. Je kunt wel verder doorspoelen en afspelen doet de yatour ook. Alleen laat de radio telkens cd 10 zien.
De radio ondersteund veel meer mappen (jij had toch een HU-1205?)
Naast de draaiknop is vermeld 20 maar de knop is oneindig.
Mijn beperking van 37 mappen op Grom met usb stick ligt volgens mij bij de Grom maar is ook radio type afhankelijk.
Grt, Johan
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
volvoS40
40forum team
40forum team
Berichten: 9392
Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
12
Model: V40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2001
Roepnaam: Ivar
Locatie: Boxtel
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door volvoS40 »

uh.. hoi

ik volg dit topic nog wel eens vanweg de interesante mogelijkheden van de grom.
nu heb ik er 1 voor een schijntje kunnen overnemen van een ander lid, compleet met een hu-605, werkt grandioos.
ding ondersteund geen cd tekst (moet dus nog een firmware update hebben)

nu heeft deze de usb extern en iphone aansluiting (jaja) alleen zat het usb kabeltje er bij, verder niets, geen iphone kabel.

zijn deze los te verkrijgen ?
naast de orginele usb stick die er bij zit, heb ik namelijk ook een ipod en iphone liggen, die ik er ook wel achter zie hangen.

alvast m'n dank

ivar.
Laatst gewijzigd door volvoS40 op wo 18 apr 2012, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Afbeelding
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door JohanH »

Kabels zijn los te verkrijgen ja, maar voor een text weergave moet je ook de kabel aanpassen!
hervelt
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1301
Lid geworden op: ma 12 dec 2011, 23:17
12
Model: V40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Johan
Locatie: Breda

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door hervelt »

volvoS40 schreef:uh.. hoi

ik volg dit topic nog wel eens vanwege de interesante mogelijkheden van de grom.
nu heb ik er 1 voor een schijntje kunnen overnemen van een ander lid, compleet met een hu-605, werkt grandioos.
ding ondersteund geen cd tekst (moet dus nog een firmware update hebben)

nu heeft deze de usb extern en iphone aansluiting (jaja) alleen zat het usb kabeltje er bij, verder niets, geen iphone kabel.

zijn deze los te verkrijgen ?
naast de orginele usb stick die er bij zit, heb ik namelijk ook een ipod en iphone liggen, die ik er ook wel achter zie hangen.

alvast m'n dank
ivar.
Hoi Ivar,
- De kabel is los te krijgen ja, zie de Motrade website (12 Euro)
- Wat betreft Text support: De HU-605 heeft toch wel RDS display/zender informatie ? (Er waren een paar types (HU-650 + HU-850 ?) die dat niet hebben en die ondersteunen ook geen TEXT support op Grom). EDIT 21-4: Zoals Gromaudio op de IndashPC site melde deed de Firmwareversie 3 nog geen Textsupport ondersteunen op HU-650/655/850. Mogelijk vanwege ander soort bediening/ SAT ?
Vanaf firmw v4 zou het wel kunnen werken (Zie IndashPC forum)
- De firmware update kan je bij Gromaudio downloaden. De noodzakelijke doorverbinding die nodig is tussen stekkerpennen 6+10 kan je het makkelijkste maken IN de Grom USB2 interface (draadje solderen).
(Volgens de Gromaudio site wordt tegenwoordig een andere interfacekabel voor MD-C support op Volvo aanbevolen (VOLO01S) welke al voorzien is van de doorverbinding tussen de 2 pennen.)
- Voor aansluiting van een GROM-BTD blutooth module is blijkbaar versie 3 van de USB2 nodig. Versie nummer kan je via een iPhone uitlezen maar ook opvragen m.b.v. het serienummer van de interface. Weet niet in hoeverre dat Text support hindert indien het nog niet versie 3 is.
- Kan je opvragen middels een mailtje aan Motrade met je vragen.
- Je kan ook de CD-C firmware updaten indien je wilt afzien van Text support. Zo kan je ook altijd nog terug van de MD-C functie naar CD-C functionaliteit, wat je het liefste hebt, uiteraard wel door updaten van je firmware.

Succes,
Johan
V40 1.9D 115 pk Europa Sports 2003 (met HU-1205 & Grom USB2 module)
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Bericht door JohanH »

Heel wat email verkeer met GROM gehad, bij mij werkte update 4 dus niet, snel na elkaar heeft update 5 en inmiddels 6 plaats gevonden. De laatste werkt bij mij tot op heden verbazend goed, bekende problemen van niet willen spelen na het starten van de auto (en het moeten verwijderen van de usb stick, radio switchen naar fm en weer terug naar md-changer) lijken verholpen.

Hebben meerdere dit geprobeerd inmiddels en wat zijn hun bevindingen?


Edit: het gaat hier om een grom module die standaard zonder text weergave is, na een gemodificeerde kabel en software update heb ik af en toe last van deze problemen. Ik heb een HU1205.

Grom roept dat het te maken zal hebben met de usb stick, maar ik heb al meerdere gebruikt dus ik vermoed dat van niet.
Plaats reactie