Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Op weg naar Kroatie na +- 200 km koppeling doorslippen, godv...... daar gaat onze vakantie zei ik.
Maar nee hoor na 30 tot 40 km herstelde zich alles weer naar (normaal) en zo ben ik tot Kroatie gereden zonder problemen.
Maar om zo te terugweg weer te rijden dat zag ik niet zo zitten dus heb ik geinformeerd of iemand een goede monteur wist die mij de koppeling kon vervangen.
En jawel hoor een Supermarket eigenaar had een monteur die zijn wagen ook onderhield geen bedrijf maar een monteur die bij een pechdienst had gewerkt.
Een afspraak gemaakt en een prijs afgesproken en hij heeft er een nieuwe koppeling in gezet een van Sachs en dit voor een vooraf afgesproken prijs van 500 euro.
Ik denk dat ik met deze aktie een slimme zet heb gedaan, want je zal maar staan met een helemaal kapotte koppeling ergens in het buitenland.
Dit wilde ik even met jullie delen.
Huub
Maar nee hoor na 30 tot 40 km herstelde zich alles weer naar (normaal) en zo ben ik tot Kroatie gereden zonder problemen.
Maar om zo te terugweg weer te rijden dat zag ik niet zo zitten dus heb ik geinformeerd of iemand een goede monteur wist die mij de koppeling kon vervangen.
En jawel hoor een Supermarket eigenaar had een monteur die zijn wagen ook onderhield geen bedrijf maar een monteur die bij een pechdienst had gewerkt.
Een afspraak gemaakt en een prijs afgesproken en hij heeft er een nieuwe koppeling in gezet een van Sachs en dit voor een vooraf afgesproken prijs van 500 euro.
Ik denk dat ik met deze aktie een slimme zet heb gedaan, want je zal maar staan met een helemaal kapotte koppeling ergens in het buitenland.
Dit wilde ik even met jullie delen.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9663
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
En hoe zag de oude koppeling er nog uit?
- René
- Beheerder
- Berichten: 32003
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Idd, slimme aktie.
En daarbij liggen de prijzen hier in Nederland een stukje hoger.
En daarbij liggen de prijzen hier in Nederland een stukje hoger.
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Versleten tot de klinknagels gelijk met de voering lag.
Helemaal versleten dus.
Huub
Helemaal versleten dus.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Inderdaad misschien een slimme actie (met in het achterhoofd dat mijn monteur het voor 400 doet) had je geen ANWB verzekering Huub ?
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
€500 had eingelijk minder verwacht in de oostblok
Ga ff Onze Polse vriend vragen wat dat geintje in Polen zal moeten kosten?
Ga ff Onze Polse vriend vragen wat dat geintje in Polen zal moeten kosten?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Wel een verzekering maar die vergoed je de kosten van de reparatie toch niet, plus het feit dat je ook nog een rompslomp heb met overleggen etc.
En voor 400 euro? ik weet niet maar ik wil wel goed materiaal hebben en geen rotzooi natuurlijk.
De onderdelen alleen al kosten meer dan 300 euro.
@krismazur: kroatie is geen oostblokland.
bovendien weten die de prijzen van ons hier ook wel.
Huub
En voor 400 euro? ik weet niet maar ik wil wel goed materiaal hebben en geen rotzooi natuurlijk.
De onderdelen alleen al kosten meer dan 300 euro.
@krismazur: kroatie is geen oostblokland.
bovendien weten die de prijzen van ons hier ook wel.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Huub begrijp me niet verkeerd ik geef alleen een alternatief, niet dat je dat nog nodig hebt, want je hebt het al laten doen
400 euro is met originele Volvo onderdelen bij een T4 wat weer voller is gebouwd
400 euro is met originele Volvo onderdelen bij een T4 wat weer voller is gebouwd
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Huub je bent ieder gevaal goedkoper dan bij Dealer in NL meer dan de helft precies te zijn en net als je zelf zegd ik zou ook geen risico willen lopen dat onderweg mijn auto niet verder wilt. goede keus
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Ik vind inderdaad 400 euro heel goedkoop en ik dacht dat de onderdelen misschien van mindere kwaliteit zouden zijn.
Huub
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Heb net antwoord gekregen van Onze Polse vriend Jarek
In Polen incl. alle onderdelen ook krukas keerring en arbeid €325
Valt die €400 in Kroatie best mee
In Polen incl. alle onderdelen ook krukas keerring en arbeid €325
Valt die €400 in Kroatie best mee
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
goed dat je die dan laten vervange hebt Huub! Anders had je wel wat probs kunnen krijgen onderweg
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Ja en dat wilde ik dus vermijden, ik zie me al staan in een tunnel van ruim 6 km en de combinatie niet vooruit te krijgen is.
Ik moet er niet aan denken.
Huub
Ik moet er niet aan denken.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Das een prijs waar je voor op en neer rijd en nog goedkoper uit bent dan in NL!
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Het is wel goed te weten welke merk onderdelen er in gezet worden.
Niet dat je na verloop van tijd er achter komt dat het geen goede kwaliteit onderdelen zijn, want dan is die 325 euro nog te veel.
Huub
Niet dat je na verloop van tijd er achter komt dat het geen goede kwaliteit onderdelen zijn, want dan is die 325 euro nog te veel.
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
- S40Jeff
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: di 21 jul 2009, 21:35
- 14
Re: Nieuwe drukgroep en koppelingsplaten en druklager.
Yup
En aangezien sachs een veel gebruikte koppeling is en natuurlijk van
goede kwaliteit!
Weet ik wel zeker dat je een goede keus hebt gemaakt!
Ik was bij een "beunhaas" 350euro kwijt voor het vervangen van de
krukaskeerring (olie inbegrepen)
En aangezien sachs een veel gebruikte koppeling is en natuurlijk van
goede kwaliteit!
Weet ik wel zeker dat je een goede keus hebt gemaakt!
Ik was bij een "beunhaas" 350euro kwijt voor het vervangen van de
krukaskeerring (olie inbegrepen)
S40 2.0 16V
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
drukgroep versleten
hallo
ik heb met mijn s40 1.8 uit 96 al langere tijd een zwaar gaande koppeling en de koppeling pakte hem ook altijd al heel snel. dit was allemaal al zo toen ik de auto kocht maar daar was de prijs ook naar en ik vond het niket erg . onder tussen heb ik de koppelings cilinder en de werkcilinder al een ver vangen maar dat helpt ook niet echt.
maar het valt mij nu op dat het ontkoppelende stuk van de koppeling steeds korter word ik hoef het pedaal nu nog maar ongeveer 1,5 cm op te laten komen en hij pakt em al. en als je naar de koppelings hevel in de bak ( dus die waar de werk cilinder tegen aan drukt ) al erg ver achterover zit. daarom denk ik dat de drukgroep versleten is en ik zal de bak er binnen kort eens onderweg halen nu heb ik nog wel een gebruikte koppelingset te liggen maar ik vraag mij af of het verstandig is om die er nog in te zetten en waar ik nog meer op moet letten/ vervangen
mijn vraag is dus wat kost een nieuwe koppelings set en moet ik verder nog iets controleren of vervangen?
groeten Watze
ik heb met mijn s40 1.8 uit 96 al langere tijd een zwaar gaande koppeling en de koppeling pakte hem ook altijd al heel snel. dit was allemaal al zo toen ik de auto kocht maar daar was de prijs ook naar en ik vond het niket erg . onder tussen heb ik de koppelings cilinder en de werkcilinder al een ver vangen maar dat helpt ook niet echt.
maar het valt mij nu op dat het ontkoppelende stuk van de koppeling steeds korter word ik hoef het pedaal nu nog maar ongeveer 1,5 cm op te laten komen en hij pakt em al. en als je naar de koppelings hevel in de bak ( dus die waar de werk cilinder tegen aan drukt ) al erg ver achterover zit. daarom denk ik dat de drukgroep versleten is en ik zal de bak er binnen kort eens onderweg halen nu heb ik nog wel een gebruikte koppelingset te liggen maar ik vraag mij af of het verstandig is om die er nog in te zetten en waar ik nog meer op moet letten/ vervangen
mijn vraag is dus wat kost een nieuwe koppelings set en moet ik verder nog iets controleren of vervangen?
groeten Watze
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: drukgroep versleten
Tussen de 250 tot 350 euro afhankelijk van de leverancier, voor drukgroep en koppelingsplaten en druklager niet vergeten.
Huub
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
- Skunkworks
- Idle
- Berichten: 34
- Lid geworden op: za 14 nov 2009, 01:25
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Oldenzaal
Re: drukgroep versleten
En neem Aub. geen Luc, dan mag je na 30.000 km alles nog een keer loshalen.
Heb zelf goede ervaring met Valeo, zijn geloof ik ook dezelfde die er vanaf de fabriek in zitten.
En haal hem bij een automaterialen zaak, dezelfde koppelingsset alleen dan 150 eurie goedkoper als bij de dealer.
Heb zelf goede ervaring met Valeo, zijn geloof ik ook dezelfde die er vanaf de fabriek in zitten.
En haal hem bij een automaterialen zaak, dezelfde koppelingsset alleen dan 150 eurie goedkoper als bij de dealer.
Laatst gewijzigd door Skunkworks op zo 13 dec 2009, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
-R.I.P. Volvo S40 2.0 1998, zwart (met blauwe gloed) metallic, ECC, Halfleder
-Volvo V40 1.8 2001, titanium grey metallic, ECC, Halfleder, Cruise control etc.
How's work?
Same shit, different day.
-Volvo V40 1.8 2001, titanium grey metallic, ECC, Halfleder, Cruise control etc.
How's work?
Same shit, different day.
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: drukgroep versleten
Valeo=originale zonder volvo opdruk
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek