edwin schreef:Nu had ik op de sloop 2 goede draagarmen inc fuseekogels gekocht blijken het de verkeerde te zijn .Die ik mee gekregen heb zijn dun en die ik heb zijn iets dikker.De fuseekogels hé.Volgende week maar even netjes terug brengen.
Heeft iemand voor mij misschien de bestelnummers voor zowel linksvoor als rechtsvoor met de dikkere fuseekogel?
Het gaat om een 1.8 uit 1996.
Hé Edwin,
Ik zit me in te lezen vwb het wisselen van een draagarm links voor en nu kom ik jouw post tegen. Hoe makkelijk/moeilijk is dat gegaan? Ik heb best wat speling op het voorste draaipunt wat in lengterichting zit.
Is dit een versleten rubber of kan de slijtage ook in het oog zitten aan het chassis? Weet jij hier antwoord op of iemand anders? Ik maak het nog niet los.
Mijn eerste auto, Austin Healy Sprite
Volvoverleden; 3x 245, 1x 244, 1x 745
Heden; 1x V70, 1x V40
Tussen verleden en heden nog vele andere merken,
van RR tot lelijke eend.
Heb gezocht op diverse online aanbieders en zag dat je het voorste rubber van de draagarm kunt vernieuwen waar dus mijn probleem zit. Alleen zegt de een dat de binnenmaat van het asje 12 mm is en bij een andere aanbieder praat men over 12,5 mm.
Wie weet de waarheid?(V40 1996 1.8) want ik wil niet verkeerd bestellen.
Mijn eerste auto, Austin Healy Sprite
Volvoverleden; 3x 245, 1x 244, 1x 745
Heden; 1x V70, 1x V40
Tussen verleden en heden nog vele andere merken,
van RR tot lelijke eend.
Inmiddels heb ik het voorste draagarmrubber vernieuwd. Ging zonder problemen. Wel bleek ook de bout enige slijtage te vertonen en dus deze ook vernieuwd. Het draagarmrubber er uit geperst en een nieuwe er in. Vrij eenvoudig te doen. Draagarmrubber online besteld, bout en moer bij de Volvodealer gekocht, samen €28,- incl verzenden en ophalen.
Mijn eerste auto, Austin Healy Sprite
Volvoverleden; 3x 245, 1x 244, 1x 745
Heden; 1x V70, 1x V40
Tussen verleden en heden nog vele andere merken,
van RR tot lelijke eend.
Balen! Zojuist mijn V40 1.8 Ph2 uit 2002 door kennis laten nakijken omdat de keuring eraan komt. Zag er allemaal netjes uit, maarrrr waarschijnlijk zal het afkeur worden op draagarmrubber rechtsachter. Nu heb ik in het forum gezien dat het zelf vervangen ervan niet al te makkelijk is / veel tijd kost, en die heb ik simpelweg niet (daarnaast is de brug van familielid tijdelijk uit de running...). Weet iemand wat zoiets gemiddeld kost om te laten doen? Ga uiteraard ook even de lokale garages langs, maar input vanuit forum is altijd prettig. Kosten hiervan zullen bepalen of ik dit laat maken, of de auto verkoop aan iemand die het zelf kan.
Ik ben aan het kijken voor nieuwe draagarmen voor. Origineel zit er deze keer even niet in, dus wordt het imitatie.
Nou maakt de ene webshop wel onderscheid tussen phase 1 en 2, en de andere niet. Van de foto's wordt ik niet veel wijzer. Er worden hier en daar maten bij vermeld, maar dat is me ook niet helemaal duidelijk. Wie weet hier het fijne van ?
Ik wil 2 nieuwe fuseekogels in mijn wagen zetten. Waar doe ik nu wijzer aan: goedkoop alleen 2 kogels monteren of 2 complete dure draagarmen kopen? Draagarmen zelf zijn inclusief rubbers prima, 1 fuseekogel heeft speling en beide hebben kapotte hoezen. Zitten die dingen geperst? Is dat redelijk eenvoudig te demonteren als je de draagarm laat zitten?
Mooi setje zo, en aangezien voor de komende APK er zeker het eea vervangen moet gaan worden ben ik zeer benieuwd naar de prijs van dit setje en waar te koop?
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
Net geen 200 euro maar goed verstert ook he dus kan misschien wat langer mee
Hoor het graag!!
Mooi setje zo, en aangezien voor de komende APK er zeker het eea vervangen moet gaan worden ben ik zeer benieuwd naar de prijs van dit setje en waar te koop?
Ik kan dit setje alleen maar vinden op Ebay, en aangezien ik geen Paypal of creditcard heb gaat dat wat lastig worden , of heb jij hem ergens anders gezien?
Truus = V40 T4 is opgevolgd door;
Suus = S70 2.5 TDI AT is opgevolgd door;
Guus (was teveel mee mis onderhuids, verhuisd naar de eeuwige jachtvelden) is opgevolgd door;
BoB = V40 2.0t (nieuw projectje)
Enneh, met een aanloopje lukt alles.........
Even een oud topic uit het stof trekken.
Gister is er geconstateerd dat de rubber hoezen van mijn fuseekogels hun einde naderen.
Gelukkig geen speling verder. Dus, na wat overleg met meedenkende forumgenoten er achter gekomen dat enkel de hoezen vervangen dan zou kunnen volstaan.
Nu zijn er een hoop verschillende opties en maten leverbaar.
En je voelt hem al aankomen? Welke moet ik hebben? Iemand de juiste maten voor me?
Of een verlossend linkje?
Als het goed is kosten ze niet veel meer dan 2 euro de stuk..
Iemand ervaring met het vervangen van de draagarmbout (concentrisch) achter? In mijn geval is rechtsachter na 360000 km blijkbaar vastgeroest waardoor het camber van het achterwiel niet meer Nasr de juiste toleranties kan worden afgesteld.
Nu is de vraag of bij de achterzijde het simpelweg een kwestie is van bout loshalen en verwijderen en nieuwe er inschuiven met wat kopervet en weer vastdraaien? Of moet er nog veel meer worden gedemonteerd voor deze klus? Ik hoop nadien de auto weer goed uit te kunnen laten lijnen. Trekt nu steeds licht naar rechts. Ook na nieuwe velgen en bandenwissel.