Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Alles over de schakelaar of knop (bv LED brandt niet
Ik wil de schakelaar van mijn Vialle LPi even loshalen om ergens anders te monteren
deze:
moet ik nog ergens rekening mee houden, gewoon loshalen en weer aansluiten geen probleem?
deze:
moet ik nog ergens rekening mee houden, gewoon loshalen en weer aansluiten geen probleem?
-
- Engine off
- Berichten: 23
- Lid geworden op: ma 10 mei 2010, 20:24
- 14
- Locatie: krommenie
Re: BG schakelaar LPi loskoppelen
kan je gewoon loshalen ,wel accu losmaken voor evt foutcodes die hij op kan slaan
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: BG schakelaar LPi loskoppelen
thanks, dan weet ik genoeg
-
- 4th Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Erik
- Locatie: Amersfoort
Re: BG schakelaar LPi loskoppelen
Als je een volvo radio hebt moet je ook hier de code van hebben, toch?
(ivm losse accu?!)
`t is maar een opmerking!
(ivm losse accu?!)
`t is maar een opmerking!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
lpg knop brand niet
Mensen,
ik heb een vialle LPI installatie met links naast het stuur een klein zwart knopje. Hierop zit één ledje dat rood (benzine) of groen (gas) aangeeft.
Nu met deze extreme koude, brand in het begin zowel rood als groen niet. De auto start gewoon prima en op benzine zoals altijd. Dan na verloop van tijd schakelt hij over, ook dat gebeurt nu nog steeds. Bij deze koude duurt dat natuurlijk wel iets langer dan normaal.
Maar ik zit nu met de vraag waarom het LEDje met deze koude helemaal niet brand in het begin en pas na 5 minuten ineens inschakeld. Ook bij het indrukken om 'm op benzine te zetten brand het rode ledje niet.
Als ik dit na 5 minuten doe als het groene ledje wel brand, krijg ik wel het rode ledje te zien. Dus het ledje zelf is niet kapot. Ook zekeringen onder de motorkap zijn in orde en gasrijden gaat dus gewoon.
Misschien een beveiliging voor de kou ofzo?? Ik hoor nu bij inschakelen van gas ook was meer elektrisch geknetter achterin ipv een ferme tik. Net of de elektromageneet die het ventiel voor gas opentrekt moeite heeft met deze koude.
gr. schaefer
ik heb een vialle LPI installatie met links naast het stuur een klein zwart knopje. Hierop zit één ledje dat rood (benzine) of groen (gas) aangeeft.
Nu met deze extreme koude, brand in het begin zowel rood als groen niet. De auto start gewoon prima en op benzine zoals altijd. Dan na verloop van tijd schakelt hij over, ook dat gebeurt nu nog steeds. Bij deze koude duurt dat natuurlijk wel iets langer dan normaal.
Maar ik zit nu met de vraag waarom het LEDje met deze koude helemaal niet brand in het begin en pas na 5 minuten ineens inschakeld. Ook bij het indrukken om 'm op benzine te zetten brand het rode ledje niet.
Als ik dit na 5 minuten doe als het groene ledje wel brand, krijg ik wel het rode ledje te zien. Dus het ledje zelf is niet kapot. Ook zekeringen onder de motorkap zijn in orde en gasrijden gaat dus gewoon.
Misschien een beveiliging voor de kou ofzo?? Ik hoor nu bij inschakelen van gas ook was meer elektrisch geknetter achterin ipv een ferme tik. Net of de elektromageneet die het ventiel voor gas opentrekt moeite heeft met deze koude.
gr. schaefer
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- Volvo_v40
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 01 jun 2010, 17:53
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: nieuwegein
Re: G lpg knop brand niet
Hallo schaefer
Ik rij zelf ook LPG LPI en heb het zelfde wat jij heb geen brandend lampje
hij gaat bij mij pas op gas rijden (groenbranden) na zo'n 10 a 15 KM ligt er aan hoe kout het is
ik denk idd dat het een beveiliging is dat je hem niet handmatig op gas zet ter bescherming voor de motor
M.V.G
Christian
Ik rij zelf ook LPG LPI en heb het zelfde wat jij heb geen brandend lampje
hij gaat bij mij pas op gas rijden (groenbranden) na zo'n 10 a 15 KM ligt er aan hoe kout het is
ik denk idd dat het een beveiliging is dat je hem niet handmatig op gas zet ter bescherming voor de motor
M.V.G
Christian
In een Volvo zit je goed
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: G lpg knop brand niet
10 a 15km
Da's wel erg laat lijkt me! Mijn LPi installatie schakelt al naar LPG als ik 2 bochten om ben. Met deze kou misschien een paar honderd meter later
Da's wel erg laat lijkt me! Mijn LPi installatie schakelt al naar LPG als ik 2 bochten om ben. Met deze kou misschien een paar honderd meter later
- Volvo_v40
- Engine off
- Berichten: 10
- Lid geworden op: di 01 jun 2010, 17:53
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: nieuwegein
Re: G lpg knop brand niet
dan moet ik de mijne eens na laten kijken
want het duurt echt erg lang
nu weet ik wel dat mijn schraapveren aan vervanging toe zijn
maar of het ook daar mee te maken heeft weet ik dan weer niet :S
want het duurt echt erg lang
nu weet ik wel dat mijn schraapveren aan vervanging toe zijn
maar of het ook daar mee te maken heeft weet ik dan weer niet :S
In een Volvo zit je goed
-
- 4th Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Erik
- Locatie: Amersfoort
Re: G lpg knop brand niet
Ik heb dezelfde installatie en gelukkig nog geen problemen, al haperde hij vanochten wel in de bocht van snelweg naar snelweg in zn 3 (had eigenlijk 2 moeten zijn)
Hopelijk blijft dit bij een eenmalig toeval.
Wat betreft de kou bescherming heb ik er vorig jaar ook geen 'last' van gehad dus daar zou ik even achter aan bellen denk ik.
Hopelijk blijft dit bij een eenmalig toeval.
Electrisch geknetter klinkt niet zo fijn Schaefer! Is alles nog in orde daar?!schaefer schreef:Misschien een beveiliging voor de kou ofzo?? Ik hoor nu bij inschakelen van gas ook was meer elektrisch geknetter achterin ipv een ferme tik. Net of de elektromageneet die het ventiel voor gas opentrekt moeite heeft met deze koude.
Wat betreft de kou bescherming heb ik er vorig jaar ook geen 'last' van gehad dus daar zou ik even achter aan bellen denk ik.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: G lpg knop brand niet
nja is geen drama... hij rijdt gewoon op gas hoor. Duurt wel wat langer dan normaal zoals ik al zei.
Enige aparte is dat er geen lampje brand in het begin
En heb net me pomp gereviseerd en hij doet 't nog prima dus... Rijd wel lekker door tot er wat is.
Heb jaar garantie ong. op me pomp dus gooi ik 't daar wel op als er wat is.
Maar iig niet de enigste die 't heeft Zal t idd wel beveiliging zijn.
Enige aparte is dat er geen lampje brand in het begin
En heb net me pomp gereviseerd en hij doet 't nog prima dus... Rijd wel lekker door tot er wat is.
Heb jaar garantie ong. op me pomp dus gooi ik 't daar wel op als er wat is.
Maar iig niet de enigste die 't heeft Zal t idd wel beveiliging zijn.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10697
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: G lpg knop brand niet
Beveiliging op de lampjes lijkt me sterk.
Ik heb dan wel een ander kastje naast het stuur maar bij mij branden de lampjes ook tijdens koud weer.
Uiteraard is wel de beveiliging dat de motor pas op LPG schakeld bij een motor temperatuur van 40 graden dacht ik.
Dit probleem heb je sinds het vervangen van de pomp?
Dan zou ik daar de oorzaak zoeken.
Ik heb dan wel een ander kastje naast het stuur maar bij mij branden de lampjes ook tijdens koud weer.
Uiteraard is wel de beveiliging dat de motor pas op LPG schakeld bij een motor temperatuur van 40 graden dacht ik.
Dit probleem heb je sinds het vervangen van de pomp?
Dan zou ik daar de oorzaak zoeken.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: G lpg knop brand niet
naja na vervangen van de pomp niet. Is echt nu pas bij extreem koud weer. "s ochtends meestal bij -10 ofzo. 's middags bij -2 -3 brand alles wel gewoon. Maar goed was ook meer nieuwsgierig. De auto rijd gewoon wel op gas enzo, ook zonder gestotter of moeilijkheden dus maak me niet te druk
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- Engine off
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 29 okt 2010, 19:43
- 13
Re: G lpg knop brand niet
ik had het hetzelfde probleem.
het bleek dat het signaal van de computer in de gastank niet goed door kwam en dus niet op gas sprong.
Er is toen een nieuw/gebruikt moederbord ingekomen en nu werkt ie weer gewoon zelfs met -10 graden voorst.
Dus het is geen beveiliging.
als er nog vragen zijn wil ik het best verder uitleggen.
groetjes,
ben
het bleek dat het signaal van de computer in de gastank niet goed door kwam en dus niet op gas sprong.
Er is toen een nieuw/gebruikt moederbord ingekomen en nu werkt ie weer gewoon zelfs met -10 graden voorst.
Dus het is geen beveiliging.
als er nog vragen zijn wil ik het best verder uitleggen.
groetjes,
ben
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: G lpg knop brand niet
Ik heb alle contacten v/d tank ingespoten met electrical cleaner. Alles goed in elkaar gestoken en sindsdien branden de lampjes altijd weer. Zal wel los contactje zijn geweest ofzo Hij rijdt in ieder geval gewoon op gas!
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- VinceLW
- 1st Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 07:38
- 12
- Model: V40new
- Bouwjaar: 2013
- Locatie: Wierden
- Contacteer:
Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet over
Sinds vanmorgen branden de LEDs op de gas schakelaar niet meer. Hij lijkt ook niet over te schakelen op LPG (klinkt op zich logisch). Waar kan ik beginnen met het zoeken naar het probleem? Zekering(en), relais en bedradingen? Of heeft iemand een meer voor de hand liggende oplossing?
Volvo V40 D2 Summum
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12
- 11
- Model: S40
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov
Eerst zekeringen. En mocht dit het zijn moet je toch verder zoeken waardoor ze eruit liggen.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10697
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov
Misschien een domme vraag maar heb je er nog wel gas inzitten?
Misschien een kapotte pomp. En hier staat ook nog wat. http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 94#p113194
Misschien een kapotte pomp. En hier staat ook nog wat. http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 94#p113194
- VinceLW
- 1st Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 07:38
- 12
- Model: V40new
- Bouwjaar: 2013
- Locatie: Wierden
- Contacteer:
Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov
Gas zit er nog wel in. Ik zat het andere topic ook even doorlezen.
Volvo V40 D2 Summum
- VinceLW
- 1st Gear member
- Berichten: 137
- Lid geworden op: do 03 mei 2012, 07:38
- 12
- Model: V40new
- Bouwjaar: 2013
- Locatie: Wierden
- Contacteer:
Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov
Schakelaar en kabel zijn ok, net als de zekeringen en de aansluiting bij de LPG tank. Bij de zekering controle kwam ik er wel achter dat m'n aarde kabel (deze loopt achter de accu recht naar beneden) naar z'n grootje is. Wtf is daar gebeurd!?
Anyway, dat kan een probleem zijn mbt electrische storingen. Tevens kan ik me herinnen dat vorig jaar bij de APK al was gezegd dat de accu op z'n einde is. Deze heb ik dus ook maar even aan de lader gelegd. Hij begon te laden met 4,5 A en is na een kwartier teruggezakt naar 3 A. Niet bepaald mooie waarden voor een zo goed als volle accu. De tip over een te lage accuspanning kan hem dus nog zijn... Morgen weer een dag.
Anyway, dat kan een probleem zijn mbt electrische storingen. Tevens kan ik me herinnen dat vorig jaar bij de APK al was gezegd dat de accu op z'n einde is. Deze heb ik dus ook maar even aan de lader gelegd. Hij begon te laden met 4,5 A en is na een kwartier teruggezakt naar 3 A. Niet bepaald mooie waarden voor een zo goed als volle accu. De tip over een te lage accuspanning kan hem dus nog zijn... Morgen weer een dag.
Volvo V40 D2 Summum
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Gas schakelaar LEDs branden niet meer / schakelt niet ov
Accu massa kabel moet eigenlijk vervangen worden naar 7 jaar lijkt wel, de meeste die ik ben tegen gekomen breken bij het kijken er na uit het niets doormidden.
ze zijn in de x aantal jaren doodleuk van binnen en buiten verweerd, breken af op het aansluit punt op het chassis of op de versnellngsbak, met alle gevolgen (storingen) van dien.
Alex heeft de zijn vervangen
Van mijn donor auto brak ook sporadisch doormidden bij het aanraken van de bout om hem te demonteren
Mijn auto is nog niet vervangen, en weet dat ik er op kan wachten dat die kabel vandaag of morgen breekt.
Kris (zeeland) die kwam tijdns het demonteren van zijn auto dat ook zijn massa kabel verrot was en in 2en brak toen we met z'n auto bezig waren.
en er zijn wel meer klachten over geweest, die ondertussen hun massa kabel vanaf de accu vervangen hebben.
ze zijn in de x aantal jaren doodleuk van binnen en buiten verweerd, breken af op het aansluit punt op het chassis of op de versnellngsbak, met alle gevolgen (storingen) van dien.
Alex heeft de zijn vervangen
Van mijn donor auto brak ook sporadisch doormidden bij het aanraken van de bout om hem te demonteren
Mijn auto is nog niet vervangen, en weet dat ik er op kan wachten dat die kabel vandaag of morgen breekt.
Kris (zeeland) die kwam tijdns het demonteren van zijn auto dat ook zijn massa kabel verrot was en in 2en brak toen we met z'n auto bezig waren.
en er zijn wel meer klachten over geweest, die ondertussen hun massa kabel vanaf de accu vervangen hebben.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.