Heb jij geen last met inveren bij geladen auto ( 2 personen op de achterbank). Had ik wel met die bandenmaat
Ik heb nu 215-40-17 en heb nergens meer last van
sdirkx schreef:Er zit 215/45/17 om mijn Arcadia's. Nog niet gecheckt met GPS, maar zou aardig moeten kloppen.
Verlagen zit er alleen niet echt in zo...
Maar jij hebt fase2,ik denk dat dat toch anders is
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
Dimakiro schreef:Heb jij geen last met inveren bij geladen auto ( 2 personen op de achterbank). Had ik wel met die bandenmaat
Ik heb nu 215-40-17 en heb nergens meer last van
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Ik heb nieuwe banden nodig, ik heb 6J velgen, 15 inch. Op dit moment heb ik 205/50/15. Voor een maat kleiner, moet ik dan naar 195/55 of naar 195/50. De laatste zijn een stukje goedkoper...
195/55-15 is de originele maat.
Hier kun je zelf uitrekenen wat het verschil is: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
50 ziet er ook niet uit trouwens, dan heb je helemaal zo'n gapend gat tussen je band en het spatbord.
If it aint rubbin you're not dubbin
and since you're not dubbin (you're volvoin') then you should not rub
Toch nog wat over die bandenmaat: is de snelheidsregelaar niet aan te passen bij de dealer? Ik moet nieuwe banden hebben ipv de 205/50/R16 die ik nu heb en het valt me op dat 55 altijd veel goedkoper is dan 50. Die extra vering lijkt me ook wel comfortabel, ik moet nu altijd veel te hard remmen voor drempels. Zijn er eigenlijk nog andere belangrijke redenen om niet een 55 te nemen ipv een 50? en is de snelheidsregelaar aanpasbaar?
Edit
Toch maar voor 205/55 gegaan. Die zijn toch echt een stuk goedkoper ook. dan maar 3.4% harder :-)
Wie rijdt er eigenlijk met 215/45/17 en een verlaging? Ik vraag me af hoeveel ik eigenlijk kan verlagen. Als het echt krap is om 35 a 40mm te verlagen ben ik eigenlijk wel aangewezen op een schroefkit...
sdirkx schreef:Wie rijdt er eigenlijk met 215/45/17 en een verlaging? Ik vraag me af hoeveel ik eigenlijk kan verlagen. Als het echt krap is om 35 a 40mm te verlagen ben ik eigenlijk wel aangewezen op een schroefkit...
zou voor intrax gaan, is 3cm. moet wel lukken
@Dirk, neem je de Arcadia's zelf maar ( geen verkeerde keuze hoor )
sdirkx schreef:Wie rijdt er eigenlijk met 215/45/17 en een verlaging? Ik vraag me af hoeveel ik eigenlijk kan verlagen. Als het echt krap is om 35 a 40mm te verlagen ben ik eigenlijk wel aangewezen op een schroefkit...
zou voor intrax gaan, is 3cm. moet wel lukken
@Dirk, neem je de Arcadia's zelf maar ( geen verkeerde keuze hoor )
Ja ik neem ze inderdaad zelf, maar ik heb twee sets dus er blijft er eentje in de verkoop staan.
sdirkx schreef:
Wie rijdt er eigenlijk met 215/45/17 en een verlaging? Ik vraag me af hoeveel ik eigenlijk kan verlagen. Als het echt krap is om 35 a 40mm te verlagen ben ik eigenlijk wel aangewezen op een schroefkit...
zou voor intrax gaan, is 3cm. moet wel lukken
Met Intrax bedoel je alleen veren zeker? Omdat ik achter nivomats heb én omdat m'n schokdempers al zo'n 150.000km mee zijn gegaan, vervang ik die toch maar mee. Dus veren alleen is geen optie.
Maar 215/45/17 is toch een officieele bandenmaat voor de Arcadia's. Niemand die z'n x40 daarmee heeft verlaagd?!
johnny schreef:Toch nog wat over die bandenmaat: is de snelheidsregelaar niet aan te passen bij de dealer? Ik moet nieuwe banden hebben ipv de 205/50/R16 die ik nu heb en het valt me op dat 55 altijd veel goedkoper is dan 50. Die extra vering lijkt me ook wel comfortabel, ik moet nu altijd veel te hard remmen voor drempels. Zijn er eigenlijk nog andere belangrijke redenen om niet een 55 te nemen ipv een 50? en is de snelheidsregelaar aanpasbaar?
Edit
Toch maar voor 205/55 gegaan. Die zijn toch echt een stuk goedkoper ook. dan maar 3.4% harder :-)
Is het nu wel of niet verstandig om over te gaan op 55 in plaats van 50.
Het is idd veel goedkoper dan 205/50/16.
Lopen de banden dan niet aan?
Om even terug te komen op het (fors) verlagen met 17". De voorschermen zijn bij een ph2 breder en daarom worden de volgende maximale bandenmaten aangeraden: