Alleen mbt problemen TURBO motor Vermogensverlies, sloom enz
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik neem aan dat ze het gewist hebben, anders heeft het niet veel zin om weer te laten uitlezen.
Klink wel aardig als LMM.
Bij Lambdasonde krijg je deze meldingen:
Klink wel aardig als LMM.
Bij Lambdasonde krijg je deze meldingen:
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 20:42
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Zevenaar
smoren van vermogen T4 (opgelost)
Mijn Volvo V40 T4 uit 1999 met 207000km op de klok heeft een klein probleempje. Maximaal versnellen vanuit alle versnellingen gaat met horten en stoten. Krijg geen foutmeldingen op het display te zien zodra dit gebeurt.
Gasklep en stappenmotor zijn schoongemaakt en nieuwe pakking geplaatst, verder tank ik Ultimate 102 bij de Aral in duitsland.
Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen.
Gr.
Twan
Gasklep en stappenmotor zijn schoongemaakt en nieuwe pakking geplaatst, verder tank ik Ultimate 102 bij de Aral in duitsland.
Misschien dat jullie me op weg kunnen helpen.
Gr.
Twan
Laatst gewijzigd door jizzyt op vr 05 apr 2013, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: smoren van vermogen T4
Compressie meten op alle cilinders.
Koppakking laten vervangen, kost je zo olie.
En je blok en je turbo.
Koppakking laten vervangen, kost je zo olie.
En je blok en je turbo.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 117
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 14:49
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Etten Leur
Re: Vaag probleem S40 T4
ik had ook de code 19 lmm buitenbereik. dit kwam. bij mij door te hoge laaddruk
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik zou preventief bijv. de LMM vervangen. Hoe kostbaar ook....een keer komt ie toch aan de beurt.
En zo stap voor stap verder!
En zo stap voor stap verder!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik snap je wel Rob, maar dat is natuurlijk niet écht de juiste manier.
Ik heb op het forum genoeg dingen gelezen waarbij de heren stap voor stap alles gingen vervangen. Bij vervanging nummer 5 was het probleem opgelost. Ondertussen is er voor meer dan 1000 euro vervangen aan de auto, terwijl het vervangen van onderdeel nr. 5 bijvoorbeeld maar 30 euro kostte.
Ik ga binnenkort met een vriend de auto even nakijken. Wellicht wat dingetjes schoonmaken etc.
Lukraak dingen vervangen wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Heeft iemand een idee wat de waarden moeten zijn van de LMM? Dan kunnen we deze ook even proberen door te meten.
Ik heb op het forum genoeg dingen gelezen waarbij de heren stap voor stap alles gingen vervangen. Bij vervanging nummer 5 was het probleem opgelost. Ondertussen is er voor meer dan 1000 euro vervangen aan de auto, terwijl het vervangen van onderdeel nr. 5 bijvoorbeeld maar 30 euro kostte.
Ik ga binnenkort met een vriend de auto even nakijken. Wellicht wat dingetjes schoonmaken etc.
Lukraak dingen vervangen wil ik zo lang mogelijk uitstellen.
Heeft iemand een idee wat de waarden moeten zijn van de LMM? Dan kunnen we deze ook even proberen door te meten.
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
- DinanT
- Veteraan
- Berichten: 4226
- Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 17:39
- 14
- Model: S80
- Bouwjaar: 2008
- Roepnaam: Dinant, Dien of Dean
- Locatie: Zwijndrecht
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik zou de LMM eerst eens schoonmaken, als ie dan nog storing geeft kun je hem altijd nog vervangen. En tja, dingen gaan eens stuk aan een auto ...
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
De auto even kort op de brug gehad. LMM lijkt niets mee aan de hand te zijn. Kan natuurlijk schijn zijn, maar is verder wel schoon enzo.
Gasklep is ook schoon, geen lekker slangen o.i.d. Wel hebben we de stekkertjes van de bobines vervangen, deze waren behoorlijk gaar.
Dit heeft alleen niet het probleem verholpen.
Ook hebben we de brandstofpomp er even uit gehad. En ik vraag mij af; hoort die kier daar aan de bovenkant de vlotterbak?
De filter aan de onderkant was ook een beetje vies, maar verder niets bijzonders volgensmij.
Het probleem bestaat nog steeds en een nieuwe LMM blijkt HEUL HEUL duur :)
Gasklep is ook schoon, geen lekker slangen o.i.d. Wel hebben we de stekkertjes van de bobines vervangen, deze waren behoorlijk gaar.
Dit heeft alleen niet het probleem verholpen.
Ook hebben we de brandstofpomp er even uit gehad. En ik vraag mij af; hoort die kier daar aan de bovenkant de vlotterbak?
De filter aan de onderkant was ook een beetje vies, maar verder niets bijzonders volgensmij.
Het probleem bestaat nog steeds en een nieuwe LMM blijkt HEUL HEUL duur :)
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 20:42
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Zevenaar
Re: smoren van vermogen T4 (opgelost)
Ik had deze week een weekje vakantie dus heb de t4 maar eens onderhanden genomen. Anderhalve dag aan het sleutelen geweest maar het resultaat mag er zijn .
Gedaan:
Stabistangen L&R achter vervangen.
Brandstoffilter vervangen.
Carterontluchting compleet vervangen
Injectoren nieuwe o-ringen + filters + ultrasoon gereinigd.
Orginele volvo bougie geplaatst.
Diversen vacuumslangen vervangen.
Sportfilter geplaatst.
Olie peilstok nieuwe keerring.
Koelsysteem compleet doorgespoeld.
Olie + filter vervangen.
Turbo retourleiding keerring vervangen.
Achterbanden vervangen.
Alle lampjes rondom vervangen.
Apk 2mnd vtv laten uitvoeren nu mooi 14mnd apk.
De t4 gaat weer als de brandweer en houd niet meer in bij volgas, ook geen olie lekkages meer .
[/URL]
[/URL]
Gedaan:
Stabistangen L&R achter vervangen.
Brandstoffilter vervangen.
Carterontluchting compleet vervangen
Injectoren nieuwe o-ringen + filters + ultrasoon gereinigd.
Orginele volvo bougie geplaatst.
Diversen vacuumslangen vervangen.
Sportfilter geplaatst.
Olie peilstok nieuwe keerring.
Koelsysteem compleet doorgespoeld.
Olie + filter vervangen.
Turbo retourleiding keerring vervangen.
Achterbanden vervangen.
Alle lampjes rondom vervangen.
Apk 2mnd vtv laten uitvoeren nu mooi 14mnd apk.
De t4 gaat weer als de brandweer en houd niet meer in bij volgas, ook geen olie lekkages meer .
[/URL]
[/URL]
Laatst gewijzigd door jizzyt op vr 05 apr 2013, 15:56, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 20:42
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Zevenaar
Re: smoren van vermogen T4 (opgelost)
Ben blij dat het inhouden voorbij is, dat was mijn grootste zorg.
Verder is het ook wel fijn om de boel eens los gehad te hebben, geeft wat meer vertrouwen als ik volgende week de Nurburgring eens ga bedwingen . Kameraad met zijn volvo v70R gaat ook mee dus dat word een leuke rit erheen . Ben benieuwd of de t4 een beetje met een v70R kan spelen....
Zit nog wel te wachten op de turbodrukmeter deze wil ik er sowieso inbouwen om dit ook te kunnen controleren. Vertrouw de wastegate niet helemaal, deze is al tot op zijn eind teruggedraaid. Meten is weten dus dat gaan we dan maar doen.
Verder vertoont het koelwaterreservoir al scheuren op de bekende plaatsen dus deze word zsm ook nog vervangen.
Verder is het ook wel fijn om de boel eens los gehad te hebben, geeft wat meer vertrouwen als ik volgende week de Nurburgring eens ga bedwingen . Kameraad met zijn volvo v70R gaat ook mee dus dat word een leuke rit erheen . Ben benieuwd of de t4 een beetje met een v70R kan spelen....
Zit nog wel te wachten op de turbodrukmeter deze wil ik er sowieso inbouwen om dit ook te kunnen controleren. Vertrouw de wastegate niet helemaal, deze is al tot op zijn eind teruggedraaid. Meten is weten dus dat gaan we dan maar doen.
Verder vertoont het koelwaterreservoir al scheuren op de bekende plaatsen dus deze word zsm ook nog vervangen.
-
- Idle
- Berichten: 40
- Lid geworden op: wo 29 jun 2011, 20:50
- 12
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Kerkrade
Re: smoren van vermogen T4 (opgelost)
Mooie klus, en als je er de tijd voor neemt is het ook nog eens heerlijk werk vind ik zelf. Vet luchtfilter heb je erop is dat een K&N kit?
Wat me opvalt is dat de wastegate de laatste tijd door veel mensen ter sprake komt. Kun je me vertellen waar jij je turbodruk meter vandaan hebt,\?? Ik heb de Waste gate ook recentelijk afgesteld maar heb nu eigenlijk een turbodruk meter nodig die wel nauwkeurig is maar niet te duur. Ik hoef hem alleen maar even voor de afstelling...
Groet
Tom
Wat me opvalt is dat de wastegate de laatste tijd door veel mensen ter sprake komt. Kun je me vertellen waar jij je turbodruk meter vandaan hebt,\?? Ik heb de Waste gate ook recentelijk afgesteld maar heb nu eigenlijk een turbodruk meter nodig die wel nauwkeurig is maar niet te duur. Ik hoef hem alleen maar even voor de afstelling...
Groet
Tom
3500 toeren, en dan .........[b]Vrooeeeeemmm!![/b]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 134
- Lid geworden op: zo 07 jun 2009, 10:16
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: smoren van vermogen T4 (opgelost)
Ik zou dan ook gelijk even je aanvoerpijpje naar je turbo vervangen. Die schijnen nog weleens in het laatste bochtje te gaan scheuren zoals bij mij .
Wat dan wel weer een voordeel is dat je een nieuwe erop kan zetten
Wat dan wel weer een voordeel is dat je een nieuwe erop kan zetten
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 20:42
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Zevenaar
Re: smoren van vermogen T4 (opgelost)
Luchtfilter komt van www.carfantasy.nl. De turbodrukmeter van www.onlinetuning.com
Ik heb de turbodrukmeter nog niet binnen maar verwacht deze aankomende week. Ben eigenlijk zowieso wel van plan om de wastegate en de compressor bypass valve te gaan vervangen.
Ik heb de turbodrukmeter nog niet binnen maar verwacht deze aankomende week. Ben eigenlijk zowieso wel van plan om de wastegate en de compressor bypass valve te gaan vervangen.
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
mede leden,
Ik heb dit weekend een andere LMM geplaatst en ook direct dat kleine apparaatje die de vacuüm regelt vervangen.
Het heeft het probleem niet opgelost, maar.. wel veranderd!
De auto trekt nu iets beter door, maar nog steeds bij het volledig indrukken van het gaspedaal stottert de auto enorm.
En nu?
Ik heb dit weekend een andere LMM geplaatst en ook direct dat kleine apparaatje die de vacuüm regelt vervangen.
Het heeft het probleem niet opgelost, maar.. wel veranderd!
De auto trekt nu iets beter door, maar nog steeds bij het volledig indrukken van het gaspedaal stottert de auto enorm.
En nu?
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Vaag probleem S40 T4
Ik heb nog een gebruikte goed brandstofpomp liggen.......om je te helpen wil ik die best opsturen dat je eens test!
Als het helpt laten zitten en spreken we een deal af, anders terugsturen en verzendkosten even overmaken naar me!
Of het dingetje komen halen.
Als het helpt laten zitten en spreken we een deal af, anders terugsturen en verzendkosten even overmaken naar me!
Of het dingetje komen halen.
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- 4th Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Locatie: Eindhoven
Re: Vaag probleem S40 T4
Laat je niks wijs maken, iedereen kan hier een ander vanalles wijs maken en zeggen "ik zou dit vervangen, ik zou dat vervangen" totdat ze zelf voor deze kosten staan, en dan gebeurt er zelf helemaal niks. Met alle respect hoor mensen, en het gebeurt niet alleen hier maar het gebeurt op ieder auto-forum. Ik zou zelf ook niet van alles vervangen, totdat ik bij punt 10 kom en uiteindelijk de veroorzaker heb gevonden en inmiddels 2000 Euro lichter. Er zullen best mensen zijn die zo hun portemonnee opentrekken voor van alles en nog wat. Maar niet iedereen zit in de slappe was (anders reden de meesten hier wel in de nieuwste Volvo's, laten we eerlijk zijn). Dus zo makkelijk even dit vervangen, of even dat, dat lukt simpelweg niet iedereen hier.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Volvo V40 T4
Re: Vaag probleem S40 T4
Even in het algemeen:
Lulraak vervangen is niet verstandig, maar bij een oude auto met 'vage' problemen moet je wel ergens beginnen. Hoe denk je dat garages werken? Die vervangen ook de onderdelen die verdacht zijn eerst, ook om die uit te sluiten. In eerste instantie moet je onderhoud op peil zijn. Volgens het schema van Volvo dus. Anders creeer je voor jezelf problemen (oude bougies, sludge door te weinig en te goedkope olie verversen, vies luchtfilter, noem maar op).
Bij een onduidelijk probleem mag van iemand die dit op een forum meld, mag ook verwacht worden dat wordt aangegeven wat er in de afgelopen periode allemaal aan onderhoud is gedaan. Ik vermoed dat daar ook vaak een belangrijke oorzaak zit. Het is dan makkelijk om af te geven op de betrouwbaarheid van de auto. Auto's kosten nou eenmaal geld. De een doet minimaal onderhoud en wacht tot er problemen ontstaan en de ander vervangt onderdelen op zelfs preventief omdat ze een bepaalde leeftijd hebben en problemen op korte termijn verwacht kunnen worden (zoals een lambdasonde na anderhalve ton).
Ik zou dus zeggen, vraag niet alleen wat de oorzaak kan zijn maar geef ook 's aan wat er de afgelopen jaren bij welke km-stand aan onderhoud is gedaan.
PS: Laat eerst de foutcode 's weten die na wissen nu optreedt. Daar kun je dan op verder.
Lulraak vervangen is niet verstandig, maar bij een oude auto met 'vage' problemen moet je wel ergens beginnen. Hoe denk je dat garages werken? Die vervangen ook de onderdelen die verdacht zijn eerst, ook om die uit te sluiten. In eerste instantie moet je onderhoud op peil zijn. Volgens het schema van Volvo dus. Anders creeer je voor jezelf problemen (oude bougies, sludge door te weinig en te goedkope olie verversen, vies luchtfilter, noem maar op).
Bij een onduidelijk probleem mag van iemand die dit op een forum meld, mag ook verwacht worden dat wordt aangegeven wat er in de afgelopen periode allemaal aan onderhoud is gedaan. Ik vermoed dat daar ook vaak een belangrijke oorzaak zit. Het is dan makkelijk om af te geven op de betrouwbaarheid van de auto. Auto's kosten nou eenmaal geld. De een doet minimaal onderhoud en wacht tot er problemen ontstaan en de ander vervangt onderdelen op zelfs preventief omdat ze een bepaalde leeftijd hebben en problemen op korte termijn verwacht kunnen worden (zoals een lambdasonde na anderhalve ton).
Ik zou dus zeggen, vraag niet alleen wat de oorzaak kan zijn maar geef ook 's aan wat er de afgelopen jaren bij welke km-stand aan onderhoud is gedaan.
PS: Laat eerst de foutcode 's weten die na wissen nu optreedt. Daar kun je dan op verder.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Locatie: Eindhoven
Re: Vaag probleem S40 T4
Ja dat zal best, maar het is zelf makkelijk advies geven aan een ander als je zelf er niet voor hoeft te betalen. En daarnaast, die garage vervangt vanalles en jij mag de rekening ervan betalen. Ik mag aannemen dat een forum mede bedoeld is om juist centen te besparen toch? Dat wordt lastig, als je 10 verschillende soorten advies krijgt en je al deze advieskunten moet uitvoeren. Snap je? Vage problemen zijn altijd sjit en je moet ergens beginnen, klopt. Maar zoals bijv. een redelijk prijzige luchtmassameter prefentief vervangen als ie nog niet kapot is, omdat ie vroeg of laat toch wel een keer kapot zal gaan?... Als je die lijn doortrekt, kun je net zo goed je hele blok iedere 50.000 km preventief uit elkaar halen en reviseren, want je weet maar nooit wat er 50.000 km verder mee kan gebeuren...
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Volvo V40 T4
Re: Vaag probleem S40 T4
Heb zelf al een hoop preventief vervangen, maar daarmee verhoog je wel enorm de betrouwbaarheid van een oudere auto als de onze. Wil je dit niet, dan zul je ook relatief vaker in de steek gelaten worden door je auto.
In principe geldt 'meten = weten' maar vaak zul je obv de foutcodes en symptomen aan de slag moeten. Een foutcode kan helaas misleidend zijn en soms zijn er meerdere problemen tegelijkertijd. Vandaar mijn suggestie om de nu geldende exacte foutcode hier even te melden. Daarmee zul je dan aan de slag moeten, want met niks doen kom je zeker niet verder...
PS: heb zelf ook dit meegemaakt tijdje terug. Volvo dealer kwam er niet uit en heb het uiteindelijk toen zelf wel gevonden. Tsja, blijft soms erg lastig en kan in de papieren lopen als je pech hebt.
In principe geldt 'meten = weten' maar vaak zul je obv de foutcodes en symptomen aan de slag moeten. Een foutcode kan helaas misleidend zijn en soms zijn er meerdere problemen tegelijkertijd. Vandaar mijn suggestie om de nu geldende exacte foutcode hier even te melden. Daarmee zul je dan aan de slag moeten, want met niks doen kom je zeker niet verder...
PS: heb zelf ook dit meegemaakt tijdje terug. Volvo dealer kwam er niet uit en heb het uiteindelijk toen zelf wel gevonden. Tsja, blijft soms erg lastig en kan in de papieren lopen als je pech hebt.
- roykosmeijer
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: do 28 feb 2013, 09:05
- 11
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Hoogezand
- Contacteer:
Re: Vaag probleem S40 T4
Nou.. heb ik ook weer wat :)
Gisteren heb ik de auto laten uitlezen.. en.. wat denk je? Storing VRIJ!
Dit zou je als iets positiefs kunnen zien, maar.. het probleem is er nog steeds
Binnenkort gooi ik wat van dat 'spul' in de tank waardoor alles wat schoner word. Ik ben benieuwd of dat helpt.
Wel apart zo..
Gisteren heb ik de auto laten uitlezen.. en.. wat denk je? Storing VRIJ!
Dit zou je als iets positiefs kunnen zien, maar.. het probleem is er nog steeds
Binnenkort gooi ik wat van dat 'spul' in de tank waardoor alles wat schoner word. Ik ben benieuwd of dat helpt.
Wel apart zo..
Eerste auto's: Hyundai Lantra en Coupé (2.0 DOHC)
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002
Eerste Volvo: V40 1.8 Benzine 1998
Vorige Volvo: S40 1.9 T4 Benzine 1998
Huidige Volvo: V70 2.4 Diesel uit 2002