devnull schreef:Mijn v40 T4 '99 ( model 2000 ) is vervangen bij...mm uit mn hoofd staat er 75.000km op de sticker.
Kan dit kloppen??
Ik meende dat de verkoper zei om de 80.000 vervangen maar hij vond beter voorkomen dan genezen
ja tuurlijk vindt de dealer het goed als de riem eerder vervangen wordt ik denk dat mijn vorige riem er 20 tot 30 duizend km langer opgezeten heeft dan aanbevolen, maar die zag er niet heel erg slecht uit hoor! zou nog wel een paar duizend meegegaan kunnen hebben Volvo rekent gewoon een lekker ruime fail safe marge, en dat komt uiteraard de betrouwbaarheid ten goede al zouden de componenten zelf dus mogelijk veel langer meegaan dan ze nu als levensduur krijgen
hehe, zo lijk ik wel heel erg naief
Ik bedoelde met verkoper eigenlijk diegene van wie ik de auto particulier heb overgekocht. Overigens exacte km = 81.500 waarop ie vervangen is. Volgens mij is dat een kleine 30.000 km te vroeg voor een T4 model 2000.
dirk30 schreef:binnen 500 km moet de distributieriem vervangen worden, maar ik heb een afspraak voor dit op 17 oktober te laten en dan heb ik meer dan 500 km meer gereden dus zal ik vanaf nu met wat een klein hartje rijden en hopen dat de riem niet scheurt
Zo kritisch is het nou ook weer niet hoor, relax...
zo kritisch is het inderdaad niet, bij mij is de distributie 40.000 te laat vervangen en er was niks aan de hand. dus het komt echt niet aan op 500 km meer of minder
JPS schreef:
Zo kritisch is het nou ook weer niet hoor, relax...
zo kritisch is het inderdaad niet, bij mij is de distributie 40.000 te laat vervangen en er was niks aan de hand. dus het komt echt niet aan op 500 km meer of minder
Hehe ja, of je kan net pech hebben
Die van mij is ook eens 20.000 te laat vervangen, ook niets aan de hand, alleen was de waterpomp wat te ver gesleten maar in principe geen problemen.
V3lv3T schreef:Die van mij is ook eens 20.000 te laat vervangen, ook niets aan de hand, alleen was de waterpomp wat te ver gesleten maar in principe geen problemen.
Met het risico dat hij breekt en je waarschijnlijk veel kosten hebt. Ik vind 160.000 km toch al erg veel, maar ja dat is Volvo kwaliteit
Ik heb een Volvo uit nov'99. Ben bij een Volvo specialist geweest en deze wist me te melden dat dit type motor (122PK) pas bij 160.000km aan de beurt is. Ik heb hem particulier gekocht en deze wel uitgeknepen m.b.t de vervanging van de distributieriem. Voor de zomervakantie (2010) laat ik hem vervangen. Ik heb geen zin om in Italie met twee koters op de achterbank langs de autostrada te staan met een kapotte riem. Ik heb geinformeerd naar de kosten. Deze bedragen circa 500 euro all-in. (riem-spanrollen-waterpomp)
Robk schreef:Ik heb een Volvo uit nov'99. Ben bij een Volvo specialist geweest en deze wist me te melden dat dit type motor (122PK) pas bij 160.000km aan de beurt is. Ik heb hem particulier gekocht en deze wel uitgeknepen m.b.t de vervanging van de distributieriem. Voor de zomervakantie (2010) laat ik hem vervangen. Ik heb geen zin om in Italie met twee koters op de achterbank langs de autostrada te staan met een kapotte riem. Ik heb geinformeerd naar de kosten. Deze bedragen circa 500 euro all-in. (riem-spanrollen-waterpomp)
Klopt, heb het net ook laten doen voor 450 excl. + grote beurt.
in Middelie.
Kwam alleen nog kosten bij voor remleidingen die vervangen moesten worden dus totaal weer wat meer maar beter een goed en op tijd onderhouden auto dan straks (ook) op de Autostrada stil te staan met 2 koters
Haha, zo`n reactie had ik al verwacht! Tja, zulke dingen zijn nou eenmaal van levens belang maar kosten wel even wat! Het is niet voor niks dat mensen altijd zeggen dat je o.a. daar op moet letten bij kopen van een nieuwe auto.
Maar goed, long story short, jij kan nog wel even tuffen!