Verlagen enkel met verlagingsveren / soorten beschikbaar
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Hey,
Eind deze maand of begin volgende is de vering aan de beurt.
Gelijk verlaging dus.
Nu zit ik te twijfelen tussen 2:
Weitec
€175 via internet
Apex
€150 via internet
Beide hebben een verlaging van 35mm
Nu heb ik inmiddels begrepen via het oude forum dat Weitec een zustermerk is van KW, wat dus een voordeel is.
Het voordeel van Apex is dat mijn garage die gewoon van zijn leverancier kan krijgen.
Dus voor de experts heb ik de volgende vraag (want de garage kende Weitec niet), wat is het verschil tussen Apex en Weitec, behalve het merk.
Zit er nog kwaliteitsverschil in bijvoorbeeld?
Eind deze maand of begin volgende is de vering aan de beurt.
Gelijk verlaging dus.
Nu zit ik te twijfelen tussen 2:
Weitec
€175 via internet
Apex
€150 via internet
Beide hebben een verlaging van 35mm
Nu heb ik inmiddels begrepen via het oude forum dat Weitec een zustermerk is van KW, wat dus een voordeel is.
Het voordeel van Apex is dat mijn garage die gewoon van zijn leverancier kan krijgen.
Dus voor de experts heb ik de volgende vraag (want de garage kende Weitec niet), wat is het verschil tussen Apex en Weitec, behalve het merk.
Zit er nog kwaliteitsverschil in bijvoorbeeld?
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
- Ronald Rijnbout
- 4th Gear member
- Berichten: 443
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:15
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Breda
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Ik heb er APEX onder zitten en mij hoor je niet klagen (en ik woon in Breda )
V40 1.8 uit '98. 3.5cm verlaagd Apex en 17 inch AEZ Xylo's met Bridgestone potenza's
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=7
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Thx, maar dat zijn dan wel uit 2002, en eigenlijk ook maar een mening van 1 iemand, en ik mag hopen dat ze in die 7 jaar wel wat hebben verbeterd bij ApexThijs schreef:mening van andere mensen
@Ronald: Oh jah, moest nog eens een ritje doen he
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
veren zijn veren, zo veel veranderd daar niet aan
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Alles verbeterd toch, materiaal, legering, levensduur, hardheid etc.
Elk merk heeft een betere/slechtere kwaliteit, dus kan hetzelfde merk het natuurlijk ook verbeteren
Vandaar wil ik wel redelijk recente dingen weten :)
Elk merk heeft een betere/slechtere kwaliteit, dus kan hetzelfde merk het natuurlijk ook verbeteren
Vandaar wil ik wel redelijk recente dingen weten :)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
- Thijs
- Veteraan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:11
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Thijs
- Locatie: België
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
over weitec heb ik nog nooit iemand horen reclameren, tegendeel. Apex heb ik al eens horen vallen, maar verder niets
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Op dat topic wat jij aanhaalde heb ik nog nooit iemand er over beide gehoord, vandaar dit topic
Maar ik denk zowieso dat het toch de weitec worden...
Tja, KW kun je nou eenmaal niet omheen... En ze worden ook op het 850 forum gebruikt heb ik gelezen.
Maar ik denk zowieso dat het toch de weitec worden...
Tja, KW kun je nou eenmaal niet omheen... En ze worden ook op het 850 forum gebruikt heb ik gelezen.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Ik heb overigens inmiddels de Weitec verlaging besteld.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Nou nou Jeroen goed bezig 17"velgjes verlagingsveren
Ben benieuwd naar het resultaat
Ben benieuwd naar het resultaat
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
ik ook
De remslangen moeten er ook nog op dus die laat ik ook maar gelijk mee pakken.
Heb ik toch nog een extra reden om de binnenbekleding van de kofferbak er alvast uit te halen, scheelt weer in uurloon en kan ik meteen de versterker ophangen
Het begint eindelijk een beetje op te schieten met mn waggie
Ben alleen nog niet uit hoe ik het met de schade ga doen, er maalt weer vanalles door mijn hoofd...
De remslangen moeten er ook nog op dus die laat ik ook maar gelijk mee pakken.
Heb ik toch nog een extra reden om de binnenbekleding van de kofferbak er alvast uit te halen, scheelt weer in uurloon en kan ik meteen de versterker ophangen
Het begint eindelijk een beetje op te schieten met mn waggie
Ben alleen nog niet uit hoe ik het met de schade ga doen, er maalt weer vanalles door mijn hoofd...
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- 4th Gear member
- Berichten: 454
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 19:56
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Erik
- Locatie: Amersfoort
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Ik wil over een aantal weken dezelfde keuze gaan maken:
Mijn V hangt enorm achterover mede door de gas tank, en dus staat voor nog enormer omhoog. Dit resulteerd in een slecht rij/stuur gedrag.
Als ik verlagings veren koop, zijn deze sterk genoeg om de gastank de dragen of moet er ook meteen een ander schokdemper systeem in? (dan hebben we het toch over een schroefkit?)
Deze vervangen wil ik tegelijk doen met het plaatsen van grotere velgen, en het vervangen van een rubber die de wielophanging op zijn plek houdt, vandaar.
Mijn V hangt enorm achterover mede door de gas tank, en dus staat voor nog enormer omhoog. Dit resulteerd in een slecht rij/stuur gedrag.
Als ik verlagings veren koop, zijn deze sterk genoeg om de gastank de dragen of moet er ook meteen een ander schokdemper systeem in? (dan hebben we het toch over een schroefkit?)
Deze vervangen wil ik tegelijk doen met het plaatsen van grotere velgen, en het vervangen van een rubber die de wielophanging op zijn plek houdt, vandaar.
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Mij is ooit wel eens verteld dat je met gastank beter een schroefsetje kan nemen omat je hem dan makkelijker op de zelfde hoogte kan stellen als de voorkant.
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
-
- Veteraan
- Berichten: 1670
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Jah tuurlijk altijd de beste, maar geeft extra voordeel als je achter extra gewicht hebt
Komt er bij mij heel misschien ooit nog wel eens onder, maar voorlopig ff niet :)
Komt er bij mij heel misschien ooit nog wel eens onder, maar voorlopig ff niet :)
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 7
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Heb verschillende verhalen gelezen over mensen die verzwaarde (stevigere) achterveren hadden ivm de gastank
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Nivomats voor de achterkant is ook een heele mooie oplossing
- scorny
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:54
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Marc
- Locatie: Sliedrecht
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Ik heb ook wel eens aan verlagen gedacht en zo'n 35 mm lijkt me persoonlijk ook genoeg, maar krijg je dan geen problemen in je wielkasten als je in Oostenrijk ofzo eens sneeuwkettingen moet gebruiken?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Heeft iemand daar ervaring mee?
Volvo V40 2.0T 2001 Under Construction....
- scorny
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:54
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Marc
- Locatie: Sliedrecht
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Niemand met ervaring of zelfs een goedbedoelde mening??
Wat vind jullie trouwens van Eibach?
Heb zelf de 35mm Pro Kit in gedachte...
Wat vind jullie trouwens van Eibach?
Heb zelf de 35mm Pro Kit in gedachte...
Volvo V40 2.0T 2001 Under Construction....
- scorny
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:54
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Marc
- Locatie: Sliedrecht
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Dat is moeilijke natuurlijk, want hoe hard is hard.... snapje, puur persoonlijk
Maar wat wordt algemeen dan gezien als een comfortabel verlagingsmerk?
Ik wil wel maximaal 35mm verlagen
Maar wat wordt algemeen dan gezien als een comfortabel verlagingsmerk?
Ik wil wel maximaal 35mm verlagen
Volvo V40 2.0T 2001 Under Construction....
- scorny
- Idle
- Berichten: 32
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:54
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Marc
- Locatie: Sliedrecht
Re: Verlaginsveren Apex vs. Weitec
Weet je toevallig nog een goedkoop adresje.... in nederland?
Volvo V40 2.0T 2001 Under Construction....