Alles over slecht of niet willen kunnen Starten - startmotor
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Waarom denk je dat? en hoe controleer ik dat?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 365
- Lid geworden op: do 21 jun 2012, 22:12
- 11
- Model: S40
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Bergschenhoek
Re: Motor slaat niet aan...
Even alle aarde kabels van je auto nalopen.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Motor slaat niet aan...
Massa !
zijn er 2 vanaf je accu - pool 1 naar je bak en 1 naar je frame
zijn er 2 vanaf je accu - pool 1 naar je bak en 1 naar je frame
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Heb nu de gebruikte van de sloop gemonteerd, is een iets andere dan die van mijn maar volgens de sloperij werkt het gewoon, ik heb wel de aanvoer en afvoerslangen moeten omwisselen, rode slangaansluiting (pijl naar buiten)zat mij mijn oude pomp links en bij deze rechts, na een keer of 5 contact aan om de benzine naar voren te laten pompen gestart en slaat 2 sec. aan en stopt weer.
Hoe plaatst ik een foto hier?
Hoe controleer ik of de brandstof in de commonrail is, het blauwe dopje losdraaien?
Moet hij ontlucht worden?
Wat betrefd de massa, van de oude vlotter brak de soldeeraansluiting af (dus had waarschijnlijk al een breuk) deze loopt door naar de aansluiting voor de stekker (ik probeer het te verwoorden wat ik heb gezien maar valt vies tegen)
Hoe plaatst ik een foto hier?
Hoe controleer ik of de brandstof in de commonrail is, het blauwe dopje losdraaien?
Moet hij ontlucht worden?
Wat betrefd de massa, van de oude vlotter brak de soldeeraansluiting af (dus had waarschijnlijk al een breuk) deze loopt door naar de aansluiting voor de stekker (ik probeer het te verwoorden wat ik heb gezien maar valt vies tegen)
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Motor slaat niet aan...
Brandstofsysteem hoeft niet ontlucht te worden. Op de blauwe nippel kan je een drukmeter aansluiten om de brandstofdruk te meten.
Eerder gaf je aan dat er met de oude brandstofpomp geen brandstof uit het filter kwam, met de nieuwe pomp wel?
Heb je al eens gekeken of de vacuumslang op je brandstofdruk regelaar nog wel aangesloten zit en geen lekkages vertoond?
Tevens zou je eens naar je EVAP kunnen kijken of daar alles nog wel goed aangesloten zit.
Eerder gaf je aan dat er met de oude brandstofpomp geen brandstof uit het filter kwam, met de nieuwe pomp wel?
Heb je al eens gekeken of de vacuumslang op je brandstofdruk regelaar nog wel aangesloten zit en geen lekkages vertoond?
Tevens zou je eens naar je EVAP kunnen kijken of daar alles nog wel goed aangesloten zit.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Heb zojuist de test met het brandstoffilter herhaald, en gelukkig pompt hij krachtig zo'n 250cc per keer uit het filter.
Dus dat is al een verbetering, maar ik krijg geen brandstof bij mijn injectors omdat de bougies nog steeds droog staan.
Waar zit de brandstofdrukregelaar?en wat is EVAP
Dus dat is al een verbetering, maar ik krijg geen brandstof bij mijn injectors omdat de bougies nog steeds droog staan.
Waar zit de brandstofdrukregelaar?en wat is EVAP
-
- 1st Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: do 29 dec 2011, 17:14
- 12
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Hoofddorp
Re: Motor slaat niet aan...
komt de afsluiter welke door de lpg installatie gestuurd wordt wel vrij???????
V70 2.4T AWD
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Motor slaat niet aan...
Note: Je kan de plaatjes vergroten door links boven in het plaatje op het vergrootglas te klikken.
EVAP
Brandstofdrukregelaar
Overzicht componenten
EVAP
Brandstofdrukregelaar
Overzicht componenten
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Weet ik niet, hoe kan ik dat testen?
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Bedankt, mooie plaatjes zal gelijk kijken of de stekker goed contact maakt.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Motor slaat niet aan...
En de vacuumslang van de brandstofdrukregelaar.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Vacuumslang bdr is goed geen scheurtjes of lekkage, EVAP stekker zit goed. wat kan ik nog meer doen?
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Motor slaat niet aan...
Wat je misschien kan proberen is de brandstofleiding aan de brandstofdrukregelaar los te koppelen en kijken of daar brandstof uit komt.
(note: ik weet niet of de koppeling zichzelf afsluit bij het los nemen)
(note: ik weet niet of de koppeling zichzelf afsluit bij het los nemen)
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
als ik het ventieltje indruk met een kleine schroevendraaier kom er geen brandstof uit??marcveen schreef:Brandstofsysteem hoeft niet ontlucht te worden. Op de blauwe nippel kan je een drukmeter aansluiten om de brandstofdruk te meten.
Eerder gaf je aan dat er met de oude brandstofpomp geen brandstof uit het filter kwam, met de nieuwe pomp wel?
Heb je al eens gekeken of de vacuumslang op je brandstofdruk regelaar nog wel aangesloten zit en geen lekkages vertoond?
Tevens zou je eens naar je EVAP kunnen kijken of daar alles nog wel goed aangesloten zit.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Motor slaat niet aan...
Kan je proberen, ik heb er zelf geen ervaring mee.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Idle
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 11:13
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Herentals (Belgie)
Re: Motor slaat niet aan...
Daar zou 3-4 bar op moeten zitten dus de brandstof zou er toch uit moeten spuiten als je dat met een schroevendraaiertje indrukt.
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Vreemd dat er niets uitkomt, zit daar nog een ventiel tussen of klep?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9392
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Motor slaat niet aan...
kortom....
tussen je filter en je drukregelaar zit dus ergens een verstopin, of is lekkage.
volg alles netjes na, want het kan een wirwar aan kabels en ledingen zijn.
tussen je filter en je drukregelaar zit dus ergens een verstopin, of is lekkage.
volg alles netjes na, want het kan een wirwar aan kabels en ledingen zijn.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 66
- Lid geworden op: vr 20 apr 2012, 19:45
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Etten-Leur
Re: Motor slaat niet aan...
Zou dit werken?( brandstofleiding aan de brandstofdrukregelaar los te koppelen en kijken of daar brandstof uit komt)
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9392
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Motor slaat niet aan...
Dat kun je doen, stroomt er wat uit, weet je dat je brandstofdrukregelaar naar z'n grootje is.
komt daar uit die leiding ook niets uit, en staat droog, de rest volgen, en kijken waar het euvel zich bevindt.
komt daar uit die leiding ook niets uit, en staat droog, de rest volgen, en kijken waar het euvel zich bevindt.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.