Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Alles over te hoge uitstaat / CO2 icm met gas ivm apk
hallo,
mijn s40 1.8 bj 96 op lpi is afgekeurd van wege het te hoge co (0,6 ipv 0,3)
heeft iemand een idee waar ik de oplosing moet zoeken
groet watze
mijn s40 1.8 bj 96 op lpi is afgekeurd van wege het te hoge co (0,6 ipv 0,3)
heeft iemand een idee waar ik de oplosing moet zoeken
groet watze
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: co op toeren te hoog voor apk
katalysator miss niet goed meer ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: co op toeren te hoog voor apk
dat zou kunnen maar lijkt me toch niet omdat het maar een redelijk kleine afwijking is en stationair is het wel goed maar toch bedankt en als er verder niks te vinden is zal ik eens een andere moeten proberen
-
- Idle
- Berichten: 80
- Lid geworden op: zo 06 mar 2011, 03:39
- 13
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Amstelveen
Re: co op toeren te hoog voor apk
probeer eerst eens een brandstofsysteemreiniger, de afwijking is zo klein dat ik denk dat je dat met reinigen wel weer goed krijgt, nieuwe bougies en luchtfilter. helpen ook wel een stukje mee. Met deze kleine afwijking moet je het nog niet direct zoeken in katalysator en lambdasondes.
[ Geplaatst met Mobile Device ]
[ Geplaatst met Mobile Device ]
[color=#0000FF][size=200]V40 1.8 europa elegance 2002[/size][/color]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 116
- Lid geworden op: za 20 nov 2010, 13:40
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Middelharnis
Re: co op toeren te hoog voor apk
Eens proberen een tijdje op benzine te rijden, dit is waarschijnlijk licht vervuild door vaak op LPG te rijden.
Of hebben ze gemeten op LPG?
Gr.Hans
Of hebben ze gemeten op LPG?
Gr.Hans
Let the Moose go loose
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: co op toeren te hoog voor apk
hallo hans
bedankt voor de reactie maar het gaat dus om het co gehalte op lpg maar het luchtfilter zou ik iig even kunnen reinigen (KNN filter) en bougies valt ook te proberen die zitten er ook alweer een tijdje in
groet Watze
bedankt voor de reactie maar het gaat dus om het co gehalte op lpg maar het luchtfilter zou ik iig even kunnen reinigen (KNN filter) en bougies valt ook te proberen die zitten er ook alweer een tijdje in
groet Watze
Re: co op toeren te hoog voor apk
Als het filter en de bougies al heel lang erin zitten moet je misschien sowieso iets liever zijn voor je Volvo.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: co op toeren te hoog voor apk
zou ook niet verkeerd zijn maar heb het momenteel druk met het verbouwen van onze toekomstige woning
maar met 386xxx op de teller heeft hij ook zijn beste tijd een beetje gehad maar de 4 ton moet ie toch wel kunnen halen
maar met 386xxx op de teller heeft hij ook zijn beste tijd een beetje gehad maar de 4 ton moet ie toch wel kunnen halen
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: co op toeren te hoog voor apk
Tuurlijk wel, maar dan moet je inderdaad wel lief zijn voor hem....
Gr Tijs
Gr Tijs
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: co op toeren te hoog voor apk
Probleem al opgelost ? en is hij / zij al door de apk ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: co op toeren te hoog voor apk
sorry voor de late reactie maar de auto is inderdaad al door de apk
groet Watze
groet Watze
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: co op toeren te hoog voor apk
Wat was het probleem ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 00:48
- 12
LPG CO2 op toeren te hoog, help...
Ik zag al een eerder topic uit nov. 2012, echter helaas geen oplossing, dus vandaar dat ik dit nog even aanhaal...(sorry admins..)
het volgende is momenteel bij mij aan de hand, begin vorige week de S40 naar de garage voor een APK.
en je raadt het al, CO2 op gas te hoog.
S40 PH1 uit 1999, 300K+
1.8 bi-fuel G3
op naar de lpg boer...
vandaag van onder en van boven doorgemeten, maar op benzine is co2 perfect, stationair en op toeren.
op gas (G3) stationair perfect, en op toeren ongeveer 1 .......
LPG (LPI) installatie getest, en alles werkt naar behoren.
lambdasonde nieuw, luchtfiler, bougies, helpt niets, motorisch niets te vinden...
motortje snort als de beste, injectoren zijn prima en CO2 is in alles bijna perfect, echter niet bij gas op toeren....
iemand een idee?? zou jammer zijn dat het een sloper wordt...
ow, en inmiddels door het heen en weer geslinger tussen garages zit ik natuurlijk bijna aan de APK datum..
(admin... thnx. voor het verplaatsen... wist niet zeker waar die moest.. )
het volgende is momenteel bij mij aan de hand, begin vorige week de S40 naar de garage voor een APK.
en je raadt het al, CO2 op gas te hoog.
S40 PH1 uit 1999, 300K+
1.8 bi-fuel G3
op naar de lpg boer...
vandaag van onder en van boven doorgemeten, maar op benzine is co2 perfect, stationair en op toeren.
op gas (G3) stationair perfect, en op toeren ongeveer 1 .......
LPG (LPI) installatie getest, en alles werkt naar behoren.
lambdasonde nieuw, luchtfiler, bougies, helpt niets, motorisch niets te vinden...
motortje snort als de beste, injectoren zijn prima en CO2 is in alles bijna perfect, echter niet bij gas op toeren....
iemand een idee?? zou jammer zijn dat het een sloper wordt...
ow, en inmiddels door het heen en weer geslinger tussen garages zit ik natuurlijk bijna aan de APK datum..
(admin... thnx. voor het verplaatsen... wist niet zeker waar die moest.. )
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 00:48
- 12
Re: Alles over CO2 te hoog
net even een testje gedaan na een tip of de motor niet een gas/benzine mengsel krijgt, met het volgende resultaat:
starten (benzine) : prima.
gaat over op gas : prima.
trek 1e benzine injector los: motor wil afslaan (3 poten)
terug geplaatst.
trek 2e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 3e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 4e benzine injector los: motor wil afslaan...
dus hij zou op de 1e en 4e cilinder dus benzine krijgen??? maar dan moet er toch gas instromen???
starten (benzine) : prima.
gaat over op gas : prima.
trek 1e benzine injector los: motor wil afslaan (3 poten)
terug geplaatst.
trek 2e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 3e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 4e benzine injector los: motor wil afslaan...
dus hij zou op de 1e en 4e cilinder dus benzine krijgen??? maar dan moet er toch gas instromen???
-
- Idle
- Berichten: 64
- Lid geworden op: vr 08 jul 2011, 11:13
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Herentals (Belgie)
Re: Alles over CO2 te hoog
Het zou kunnen dat de relais die ervoor zorgen dat je tussen benzine en gas injectoren schakelt blijven 'plakken' in de benzine stand, hierdoor zullen dus enkel de benzine injectoren aangestuurd worden. Als je iemand kent die wat van elektronica kent en een scope heeft kan je dit zo uitmeten.
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: zo 30 okt 2011, 00:48
- 12
Re: Alles over CO2 te hoog
dan had ik dus nooit mijn gastank leeg kunnen rijden...
maar de gehele gasinstallatie is reeds doorgemeten door een lpg boer, en dit zou uitstekend werken...
incl. relais.. dus dat zal hem ook niet zijn.
ik heb gister ook nog het volgende gedaan;
gestart, wachten tot deze op gas loopt, en daarna de zekering van de brandstofpomp eruit gehaald.
vervolgens de overdruk van de brandstofrail afgehaald, en de auto liep verder prima.
dus de gas installatie werkt verder uitstekend...
punt is ook dat ie op benzine ook uitstekend werkt...
alleen is de co2 op gas bij toeren te hoog...
maar de gehele gasinstallatie is reeds doorgemeten door een lpg boer, en dit zou uitstekend werken...
incl. relais.. dus dat zal hem ook niet zijn.
ik heb gister ook nog het volgende gedaan;
gestart, wachten tot deze op gas loopt, en daarna de zekering van de brandstofpomp eruit gehaald.
vervolgens de overdruk van de brandstofrail afgehaald, en de auto liep verder prima.
dus de gas installatie werkt verder uitstekend...
punt is ook dat ie op benzine ook uitstekend werkt...
alleen is de co2 op gas bij toeren te hoog...
-
- Idle
- Berichten: 67
- Lid geworden op: do 03 mar 2011, 18:46
- 13
- Model: S40
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Amsterdam
- Contacteer:
Re: Alles over CO2 te hoog
Ik heb nog niemand over de luchtmassameter horen praten.
Als dat ding het niet goed doet krijg je ook problemen.
Als dat ding het niet goed doet krijg je ook problemen.
Video ! [url]http://www.majik.nl/s40.wmv[/url]
Video 2 [url]http://www.majik.nl/s40-2.wmv[/url]
Video 3 [url]http://www.majik.nl/s40-3.wmv[/url]
Video 4 [url]http://www.majik.nl/s40-4.wmv[/url]
Video 2 [url]http://www.majik.nl/s40-2.wmv[/url]
Video 3 [url]http://www.majik.nl/s40-3.wmv[/url]
Video 4 [url]http://www.majik.nl/s40-4.wmv[/url]
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10710
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Alles over CO2 te hoog
Klopt maar dan zou de waarde ook met benzine niet goed zijn lijkt me.
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: wo 09 sep 2015, 10:01
- 8
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1998
Re: Alles over CO2 te hoog
Sorry om zo'n oud topic nieuw leven in te gooien. Maar heb vandaag precies dezelfde APK afkeur gekregen en ook bovenstaand issue. Iemand die weet waar deze relais zitten en hoe ik kan dit kan oplossen?Edsard schreef:net even een testje gedaan na een tip of de motor niet een gas/benzine mengsel krijgt, met het volgende resultaat:
starten (benzine) : prima.
gaat over op gas : prima.
trek 1e benzine injector los: motor wil afslaan (3 poten)
terug geplaatst.
trek 2e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 3e benzine injector los: motor loopt perfect.
terug geplaatst.
trek 4e benzine injector los: motor wil afslaan...
dus hij zou op de 1e en 4e cilinder dus benzine krijgen??? maar dan moet er toch gas instromen???
Overigens heb ik deze test uitgebreid door ook de LPG injectoren te ontkoppelen, zelfde resultaat.
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Alles over CO2 te hoog
Bij mij was het ook met een koude motor aan het randje (niet er overheen).
Warme motor goed.
Volgens de garage kwam dat door de aanpassingen (ferrita uitlaatsysteem, BMC airbox).
Warme motor goed.
Volgens de garage kwam dat door de aanpassingen (ferrita uitlaatsysteem, BMC airbox).