Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit benzine meter werkt niet geen waarde
-
- Supporting Member
- Berichten: 629
- Lid geworden op: ma 15 aug 2011, 08:55
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Arnold
- Locatie: Oudega (DFM)
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
nou het probleem met het zwarte draad ken ik dan weer niet, maar heb een soortgelijk probleem met de gastankvolumeinhoudsmeter.
bi-fuel heeft een metertje dat aangeeft hoeveel gas er nog in de tank zit, af en toe blijft dit bij mij op leeg staan en er is nog voldoende gas in de tank aanwezig.
na een km of 10 de motor uitzetten en dan opnieuw starten lost het probleem eigenlijk altijd op..
het gebeurd vaker in de winter periode en vaak nadat ik de tank heb gevuld.
(en voor de moderators: dealers kunnen het niet vinden, gasspecialist ook niet. probleem is niet reproduceerbaar).
bi-fuel heeft een metertje dat aangeeft hoeveel gas er nog in de tank zit, af en toe blijft dit bij mij op leeg staan en er is nog voldoende gas in de tank aanwezig.
na een km of 10 de motor uitzetten en dan opnieuw starten lost het probleem eigenlijk altijd op..
het gebeurd vaker in de winter periode en vaak nadat ik de tank heb gevuld.
(en voor de moderators: dealers kunnen het niet vinden, gasspecialist ook niet. probleem is niet reproduceerbaar).
V40 Europa Navigator BI-Fuel 2003 saphire black
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection
- Deniz
- 2nd Gear member
- Berichten: 269
- Lid geworden op: zo 09 jun 2013, 15:58
- 10
- Model: Andere
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Leidschenveen
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
hallo, Bij de 460 geeft de meter wel een waarde aan, Maar volgens mij niet goed. Het duurt heel erg lang voordat hij waarschijnlijk wat aangeeft. Als er vol getankt duurt het misschien wel een half uur voordat hij half aan geeft. hoger dan 3 kwart komt ie niet. De laatste tijd komt de meter niet meer hoger dan reserve. Net zoals gister, we haddden 10L getankt maar toen wij weg gingen brandde het lampje dat de niveau te laag is. Wat kan dit wezen? Ik denk zelf de vlotter, Maar wat denken jullie? alvast bedankt.
Edit: sorry ik denk dat ik het hier verkeerd heb geplaatst, als het verkeerd is kan iemand het verplaatsen? bedankt
[ Geplaatst met Android ]
Edit: sorry ik denk dat ik het hier verkeerd heb geplaatst, als het verkeerd is kan iemand het verplaatsen? bedankt
[ Geplaatst met Android ]
1996 Volvo 460 Spirit, 1.8i 139919km Flame red metallic.
2000 Volvo S40 SE 1.8 196000km Autumn gold
2000 Volvo S40 SE 1.8 196000km Autumn gold
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 387
- Lid geworden op: vr 11 mei 2012, 17:21
- 12
- Model: Andere
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Locatie: Noordwijkerhout
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Ik heb er niet heel veel verstand van maar de vlotter lijkt mij zeker gezien de leeftijd van de dame wel de hoofdverdachte.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4745
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
aan je vlotter zit een mechanisme, ik zou dit eens schoonmaken met contact spray enz.
even je vlotter eenheid uit je tank halen.
even je vlotter eenheid uit je tank halen.
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Heb laatste paar dagen ook een tankmeter gehad die nog 45 of 40 km te gaan aangeeft, terwijl ie toch nog voor een derde oid vol zit.
Draadbreuk kan eigenlijk niet (zou dan 0 of 'fuel' moeten aangeven). Maar hangende vlotter ook niet, want dan zou de tankmeter teveel moeten aangeven. Waarschijnlijk 'n contact wat wat minder begint te worden. Net zoiets als de buitenthermometer. Bekend 'probleem' dat die soms in de war is en bv denkt dat het vriest, terwijl dat niet zo is. Ook 'n paar gezien.
Net weer een keer gestart en gaf weer 't juiste aantal km's (215 te gaan) aan.
Dat EVAP-verhaal eerder in dit topic is wel interessant. Heb ook een redelijk vacuum op m'n tank. Verder geen nadelige effecten op het rijden gelukkig. Hoop niet dat 't vacuum definitief 'het zwarte draadje' sloopt, want anders moet ik de pomp/vlotter ook 's gaan bekijken.
PS: nog niemand eerder bij het demonteren vd pomp 'n paar foto's gemaakt?
Draadbreuk kan eigenlijk niet (zou dan 0 of 'fuel' moeten aangeven). Maar hangende vlotter ook niet, want dan zou de tankmeter teveel moeten aangeven. Waarschijnlijk 'n contact wat wat minder begint te worden. Net zoiets als de buitenthermometer. Bekend 'probleem' dat die soms in de war is en bv denkt dat het vriest, terwijl dat niet zo is. Ook 'n paar gezien.
Net weer een keer gestart en gaf weer 't juiste aantal km's (215 te gaan) aan.
Dat EVAP-verhaal eerder in dit topic is wel interessant. Heb ook een redelijk vacuum op m'n tank. Verder geen nadelige effecten op het rijden gelukkig. Hoop niet dat 't vacuum definitief 'het zwarte draadje' sloopt, want anders moet ik de pomp/vlotter ook 's gaan bekijken.
PS: nog niemand eerder bij het demonteren vd pomp 'n paar foto's gemaakt?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Heb nog een auto staan waar een pomp demontage how to dingus van te maken is :)
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Vooralsnog laat ik 'm waar ie zit, maar als 't nodig blijkt dan maak ik wel foto's. Zonder foto's zal 't me wel lukken om de klus te klaren, maar het helpt altijd om het van te voren te kunnen visualiseren
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Dit komt me bekend voor echter heb ik het vaak tegelijk! Dus temperatuur geeft - 40 aan en tankmeter klopt niet! Na herstarten is de storing over. Volgens mij ligt het niet aan de vlotter! Maar zit hem ergens in de software
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Hmmm. Zou t aan die ene module liggen. Hoe heet die ook alweer?
edit: o ja, CEM.
[ Geplaatst met Android ]
edit: o ja, CEM.
[ Geplaatst met Android ]
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Kwam net dit plaatje tegen wat ik ooit heb opgeslagen.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10700
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Kijk en het forum is weer een prachtige How-To rijker
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: di 30 aug 2011, 08:37
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Locatie: Apeldoorn
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Met veel interesse heb ik dit topic gelezen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gisteravond meende ik op te merken dat mijn V40 op benzine liep ipv op gas. Tot deze conclusie kwam ik doordat de benzinemeter ineens twee streepjes was gedaald en bijna in het rode gebied was beland.
Vanochtend toen ik de auto opnieuw startte merkte ik op dat de naald inmiddels in het rode gebied stond. Daarop ben ik gelijk naar het tankstation gegaan en heb ik er 30 liter benzine in gegooid. Helaas ging de naald van de benzinemeter hierdoor niet omhoog. Gedurende mijn rit naar mijn werk, waar de auto gewoon op lpg liep (zag ik omdat de gastank leger werd), ging eerst het benzine lampje branden en uiteindelijk ging de naald naar 'helemaal leeg'.
Kan dit probleem ook worden veroorzaakt door het 'zwarte draadje'? Ik zou zelf verwachten dat als het draadje niet goed meer is dat de meter dan altijd leeg aan moet geven en daarom snap ik niet dat de naald langzaam is gedaald.
Jullie hulp wordt bijzonder gewaardeerd!!
Grt, Niels
Vanochtend toen ik de auto opnieuw startte merkte ik op dat de naald inmiddels in het rode gebied stond. Daarop ben ik gelijk naar het tankstation gegaan en heb ik er 30 liter benzine in gegooid. Helaas ging de naald van de benzinemeter hierdoor niet omhoog. Gedurende mijn rit naar mijn werk, waar de auto gewoon op lpg liep (zag ik omdat de gastank leger werd), ging eerst het benzine lampje branden en uiteindelijk ging de naald naar 'helemaal leeg'.
Kan dit probleem ook worden veroorzaakt door het 'zwarte draadje'? Ik zou zelf verwachten dat als het draadje niet goed meer is dat de meter dan altijd leeg aan moet geven en daarom snap ik niet dat de naald langzaam is gedaald.
Jullie hulp wordt bijzonder gewaardeerd!!
Grt, Niels
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Dat zijn de voortekenen dat t zwarte draad bijna helemaal los is. Ik heb er wisselend last van gehad totdat ik alleen maar de melding 'fuel' (leeg dus) kreeg.
Een slecht contact is overigens ook nog n optie. Ik zou t even aankijken of je moet handig zijn en t zelf willen checken/fixen.
[ Geplaatst met Android ]
Een slecht contact is overigens ook nog n optie. Ik zou t even aankijken of je moet handig zijn en t zelf willen checken/fixen.
[ Geplaatst met Android ]
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 06 sep 2014, 20:52
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Venlo
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Nou ik heb ook last van een gekke brandstofmeter.
heb een T4 uit '98 met de gewone naaldjes en een kleine boordcomputer eronder.
Mijn tankmeter zakt niet verder als 20 liter, ook de restafstand tot lege tank blijft hangen rond de 200 km.
Daarnaast bij minder als bovenstaande 20 liter in de tank bij bochten naar rechts krijgt de motor geen brandstof meer, en ook bij fors accelereren, dwz. voorbij de 4000 toeren, houdt de motor ineens compleet in voor 0,5-1 sec, daarna lijkt het alsof de brandstoftoevoer weer goed is.
Kan het zijn dat ik ook last heb van het zwarte draadje? of hebben vlotter icm de brandstofpomp hier iets mee te maken?
heb een T4 uit '98 met de gewone naaldjes en een kleine boordcomputer eronder.
Mijn tankmeter zakt niet verder als 20 liter, ook de restafstand tot lege tank blijft hangen rond de 200 km.
Daarnaast bij minder als bovenstaande 20 liter in de tank bij bochten naar rechts krijgt de motor geen brandstof meer, en ook bij fors accelereren, dwz. voorbij de 4000 toeren, houdt de motor ineens compleet in voor 0,5-1 sec, daarna lijkt het alsof de brandstoftoevoer weer goed is.
Kan het zijn dat ik ook last heb van het zwarte draadje? of hebben vlotter icm de brandstofpomp hier iets mee te maken?
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Dat draadje zorgt alleen voor t vlottersignaal, dus dit lijkt me een serieuzer/algemener probleem met je brandstoftoevoer.
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 06 sep 2014, 20:52
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Venlo
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Oke, dan ga ik maar eens opzoek naar een nieuwe brandstofpomp/vlotter.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
Dat heb ik ook gehad met mijn diesel! Ook problemen wanneer de tank nog zo'n 20 liter vol is!
Ik heb hiervoor toen ook het tankelement vervangen!
Bij een diesel zit er geen pomp in, dus denk zelf dat er een scheurtje in een slang van het element heeft gezeten. Na het vervangen weer helemaal in orde.
[ Geplaatst met iPhone ]
Ik heb hiervoor toen ook het tankelement vervangen!
Bij een diesel zit er geen pomp in, dus denk zelf dat er een scheurtje in een slang van het element heeft gezeten. Na het vervangen weer helemaal in orde.
[ Geplaatst met iPhone ]
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 06 sep 2014, 20:52
- 9
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Venlo
Re: Het "zwarte draadje" benzinemeter / pompunit
@ Dannyw
Je bent een held!
Net een andere brandstofpomp geplaatst en alles werkt perfect, geen inhouden meer en ook de tankmeter doet weer wat hij hoort te doen.
Bedankt voor de info.
Je bent een held!
Net een andere brandstofpomp geplaatst en alles werkt perfect, geen inhouden meer en ook de tankmeter doet weer wat hij hoort te doen.
Bedankt voor de info.