Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Benzine specifiek gerelateerde onderwerpen
Plaats je auto/motor gegevens in het eerste bericht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RobertV
Idle
Idle
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:01
14
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Bericht door RobertV »

Op de terugweg vd vakantie gestrand in duitsland. motor vd auto viel ineens uit, eerst minder vermogen zo leek het, en daarna niets meer.
nog veilig kunnen stoppen langs de autobahn, even gekeken, maar niets kunnen vinden. direct starten ging niet, maar naar de controles, vroem... liep weer keurig.
weer een 20km verder.. precies het zelfde. al voelde ik eerst een korte stotter voordat hij uitviel. daarna een paar keer hetzelfde, weer starten, weer rijden weer uitvallen.
paar controles telkens
- loopt brandstofpomp.. yep
- airfilter droog (het had een kwartier ervoor namelijk enorm staan plenzen) yep
- overige vloeistoffen in orde - yep
- foutmeldingen via odbi (met een simpele scanner) niks. tijdens lopende moter zagen stft/ltft/temperaturen ed er ook prima uit.

omdat het te ver van huis was, uiteindelijk de verzekering gebeld en deze hebben hem laten afslepen naar ene garage.
controles hier bij een garage (niet volvo) hebben echter een zelfde resultaat. geen foutmeldingen, liep stationair wel een uur prima. testrit... poef.. motor stil.
diagnose duurde vervolgens langer dan de gestelde tijd van de verzekering en gaat nu op transport. Garage melde nog mogeijk de krukassensor. maar er is niets meer vervangen.

wat denken jullie?. kan van alles zijn natuurlijk. als ik over de auto beschik check ik wat ik checken kan en gaat dan naar mijn vaste monteur.
Gebruikersavatar
Kuip
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1999
Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
13
Model: V70
Type: T4
Bouwjaar: 2011
Roepnaam: Feiko
Locatie: Uithoorn

Re: Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Bericht door Kuip »

Tank die vacuüm zuigt?
Uitlaat (catalysator) die verstopt zit?
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek

Afbeelding
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Bericht door Robzor »

Een verstopte catalysator zou ook een foutmelding moeten geven en een brandend motorlampje.

Ik heb afgelopen winter dezelfde problemen gehad. Echter de twee keer onderweg startte hij direct weer. Toen ik vervolgens een keer bij werk vertrok sloeg hij af en kreeg ik hem niet meer aan de praat. Anwb gebeld en het probleem zat toen bij de massa van de brandstof pomp. Maargoed, je gaf zelf al aan dat de brandstof pomp loopt, dat was bij mij niet het geval. Dan denk ik aan een massa probleem elders :/
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
RobertV
Idle
Idle
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:01
14
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Re: Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Bericht door RobertV »

Vacuüm had ik idd ook al getest door met een wat losse dop te rijden . Was ik al weer effe kwijt. Dat bood geen oplossing.
Er zijn idd geen meldingen opgeslagen zei de garage.

Massa, algemeen of bij de pomp . Tja dat is idd een mogelijke. Wanneer hij niet direct weer wilde starten knipperde het motormanagement lampje.
Kijk, ik hoor de pomp lopen bij het starten, maar tijdens het rijden zou hij natuurlijk kunnen uitvallen.
Hij is nu op transport, en wij gelukkig weer thuis. Eerst zelf nog eens wat checken. Zal de pomp toch eens controleren. Mijn zwarte benzinemeter kabeltje is ook al eens gebroken.

Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk


Gebruikersavatar
RobertV
Idle
Idle
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:01
14
Model: V40
Type: 2.0
Bouwjaar: 2004

Re: Motor B4204s2 (2.0) valt spontaan stil tijdens rijden

Bericht door RobertV »

Even een update

Auto is weer aangekomen en uiteraard op zoek gegaan

Het bleek bij mij ook de zwarte, massa kabel van de pomp.
Ik had de sensoren nokkenas en krukas gecontroleerd maar deze zijn ok. Computer geeft ook een melding als ze niet aangesloten zijn.

Op zoek richting brandstofpomp en een mogelijke vervanger wilde ik de pomp fysiek nog vergelijken.. Uit de tank gehaald en wat bleek zwarte massa kabel van de pomp zat nog op de plek maar liet meteen los.
Ik vermoed nu dus dat door het vacuüm van de tank de pomp dus tijdens het rijden telkens is uitgevallen.

Overige draden ook nog meteen gecontroleerd. Zwarte benzinedraadje jaren terug ook eens los gehad.

Kan me niet anders voorstellen dat dit het heeft veroorzaakt.







Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk

Plaats reactie