schok bij gas loslaten/koppeling intrappen bij optrekken

Algemeen, Vloeistoffen (geen olie), Software, ECU, Verbruik enz
Plaats reactie
JesseV40
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 21:48
7
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2005
Locatie: Dongen

schok bij gas loslaten/koppeling intrappen bij optrekken

Bericht door JesseV40 »

Hoi allemaal,

Ik heb er dit weekend een hele boel km achter de rug met mijn S40. Echter tijdens de lange weg terug naar huis merkte ik de volgende zaken op:

- Een enorme schok door de auto bij het gas loslaten(hoe rustiger je dit doet hoe minder de schok voelbaar is). Tevens is een tik hoorbaar bij gas loslaten(Hoor je alleen met de raam open, lijkt van de linkerkant ergens te komen)
- Dezelfde schok bij koppeling intrappen tijdens het optrekken, ook is dezelfde tik duidelijk hoorbaar. Als ik rem en trap vervolgens de koppeling in dan merk ik geen schok of tik.
- Na het opschakelen lijkt de auto zich iets in te houden(niet altijd). Het is een beetje vergelijkbaar met veel te vroeg opschakelen waardoor het eerst op stoom moet komen.(verder geen geluiden of iets dergelijks, motor trekt verder soepeltjes op)

Als ik de motor aanzet voel ik verder niks geks wat betreft schokjes of wat dan ook. Bij het uitzetten voel ik echter wel een schokje(s). Ook wanneer ik gas (3000 toeren) geef tijdens stationair draaien en weer loslaat voel ik een schokje(wel veel minder dan tijdens het rijden). Hoor verder geen gekke geluiden tijden scherpe bochten.

Toch de motorsteunen of iets anders? Wat denken jullie? Het is al wel wat langer merkbaar maar nu is het echt heeeel erg..

groet,
Jesse
Gebruikersavatar
jbruijs
Beheerder
Beheerder
Berichten: 1302
Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
8
Model: S40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Jelle
Locatie: Druten (GLD)
Contacteer:

Re: schok bij gas loslaten/koppeling intrappen bij optrekken

Bericht door jbruijs »

Hi Jesse,

tja...dit is natuulijk erg lastig te zeggen op deze manier maar het klinkt wel een beetje als gare motor/bak steunen.
Daardoor gaat het blok dan kantelen en dat zorgt voor het "schokken".

Maar op de gok vervangen schiet ook niet op. Dus zou er toch even naar laten kijken. Die steunen checken moet zo gedaan zijn op de brug.

gr. Jelle
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN

Afbeelding

Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
JesseV40
Engine off
Berichten: 15
Lid geworden op: za 04 jun 2016, 21:48
7
Model: S40
Type: 1.8
Bouwjaar: 2005
Locatie: Dongen

Re: schok bij gas loslaten/koppeling intrappen bij optrekken

Bericht door JesseV40 »

Dankjewel, ik zal ze eens controleren binnenkort.
Plaats reactie