Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Alles over aanpassingen aan het motor management systeem. Chip, Piggybag, enz
Plaats reactie
Marnix1995
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 22:02
4
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Valkenswaard

Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Marnix1995 »

Goedemorgen forum leden!

Ik heb een v40 2.0t. Die is gechipt i.c.m open uitlaat zonder katalysator. Nu was mijn of er iemand ervaring heeft en/of een fatsoenlijk bedrijf die mij daar mee zou kunnen helpen? De auto is gechipt bij rica. Die hebben het ook geprobeerd maar helaas zonder succes..

Ik hoop dat er hier iemand is die me zou kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Ruben
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 15:14
4
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Ruben
Locatie: Thesinge, Groningen

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Ruben »

Je wil hem uitschrijven want? Ik heb meerdere X40 auto's gereden en gezien die zonder kat geen problemen hadden met de 2e lambda. Ik heb ook een poos mijn 2e lambda achter m'n kat gehad (door aanpassen van uitlaat) en had er geen problemen en geen storingen van.
Marnix1995
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 22:02
4
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Valkenswaard

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Marnix1995 »

Ik blijf motor manegement krijgen, en komt iedere keer melding uit over de 2e lambdasonde. Heb al een verloop tussen de lambda geplaatst maar ook dit zonder succes. Dus toen van meerdere mensen gehoord dat ik hem beter weg kan laten schrijven. Aangezien ik over paar maanden weer met de caravan erachter richting Spanje ga wil ik het allemaal op orde hebben en ook niet voor verrassingen komen te staan!
Ruben
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 15:14
4
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Ruben
Locatie: Thesinge, Groningen

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Ruben »

Welke fout krijg je precies op je 2e lambda? Ik vermoed namelijk dat de sonde gewoon stuk is. Gaat de fout specifiek over de meetwaardes van de sonde, of over de preheating?
Marnix1995
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 22:02
4
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Valkenswaard

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Marnix1995 »

De exacte code weet ik zo snel niet. Maar het heeft te maken met de meetwaardes. Garage had er ook al naar gekeken en die zeiden al dat het kwam omdat heel de uitstoot nu anders is natuurlijk zonder kat. Lambda functioneerde verder prima zeiden ze
Ruben
Idle
Idle
Berichten: 81
Lid geworden op: do 15 aug 2019, 15:14
4
Model: S40
Type: T4
Bouwjaar: 2004
Roepnaam: Ruben
Locatie: Thesinge, Groningen

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Ruben »

De exacte code weet ik zo snel niet. Maar het heeft te maken met de meetwaardes. Garage had er ook al naar gekeken en die zeiden al dat het kwam omdat heel de uitstoot nu anders is natuurlijk zonder kat. Lambda functioneerde verder prima zeiden ze[/quote]Vreemd. Heb het nog nooit eerder gezien, maar kan natuurlijk. Ik ben alleen wel bang dat je niemand gaat vinden die dit uit kan schrijven. De meeste bedrijven hebben al moeite met een simpele remap op X40 ecu's te krijgen, laat staan het uitschrijven van bepaalde onderdelen. Helaas is de ecu op x40's erg lastig.
Marnix1995
Engine off
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 feb 2020, 22:02
4
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2004
Locatie: Valkenswaard

Re: Iemand een adres voor de 2e lamdasonde weg te schrijven?

Bericht door Marnix1995 »

Ja is dat zo’n probleem bij die auto’s? Bij rica zeiden ze toen idd wel dat het een lastigere klus was alleen was het helaas zonder succes. Maar toch gek want je zou zeggen dat als je downpipe erbij pakt er altijd een oplossing zou moeten zijn. Heb de 2e lambda ook gewoon in de uitlaat. Ik krijg trouwens de foutcode P0139.
Plaats reactie