Rem pedaal zakt weg (-bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Heb je de vacuum druk gecontroleerd.
Motor uit
Trap het rempedaal in en houdt deze vast, deze mag niet verder zakken.
Laat het pedaal los.
Voorgaande kun je ongeveer twee keer herhalen.
Het pedaal nu ingetrapt houden, deze zal maar iets zakken.
Start nu de motor met het pedaal nog steeds ingetrapt, deze zal nu iets moeten zakken (Controle rembooster).
Laat he pedaal los.
Als je nu deze weer op nieuw intrapt, zal deze weer normaal moeten aanvoelen en niet verder moeten wegzakken.
Heb je nu een probleem controleer op vloeistof lekkage en controleer de vacuum eenwegklep op de servo (de ronde doos onder het remvloeistof reservoir).
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Groetjes Wouter
Motor uit
Trap het rempedaal in en houdt deze vast, deze mag niet verder zakken.
Laat het pedaal los.
Voorgaande kun je ongeveer twee keer herhalen.
Het pedaal nu ingetrapt houden, deze zal maar iets zakken.
Start nu de motor met het pedaal nog steeds ingetrapt, deze zal nu iets moeten zakken (Controle rembooster).
Laat he pedaal los.
Als je nu deze weer op nieuw intrapt, zal deze weer normaal moeten aanvoelen en niet verder moeten wegzakken.
Heb je nu een probleem controleer op vloeistof lekkage en controleer de vacuum eenwegklep op de servo (de ronde doos onder het remvloeistof reservoir).
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Groetjes Wouter
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Elsloo LB
- Contacteer:
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Deze controle heb ik uitgevoerd, en alles lijkt normaal te gaan... Het probleem lijkt alleen naar voren te komen als ik met wat meer toeren in bochten zit, of de auto flink op toeren heb gejaagd op een recht stuk..Wouter schreef:Heb je de vacuum druk gecontroleerd.
Motor uit
Trap het rempedaal in en houdt deze vast, deze mag niet verder zakken.
Laat het pedaal los.
Voorgaande kun je ongeveer twee keer herhalen.
Het pedaal nu ingetrapt houden, deze zal maar iets zakken.
Start nu de motor met het pedaal nog steeds ingetrapt, deze zal nu iets moeten zakken (Controle rembooster).
Laat he pedaal los.
Als je nu deze weer op nieuw intrapt, zal deze weer normaal moeten aanvoelen en niet verder moeten wegzakken.
Heb je nu een probleem controleer op vloeistof lekkage en controleer de vacuum eenwegklep op de servo (de ronde doos onder het remvloeistof reservoir).
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Groetjes Wouter
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Wanneer is voor het laatst de complete remvloeistof ververst en wat is de conditie van de slangen?
Groetjes Wouter
Groetjes Wouter
- stefmen
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:03
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Elsloo LB
- Contacteer:
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Remvloeistof: maandje geleden (het lijkt trouwens wel iets minder geworden sinds de laatste beurt die maand geleden)Wouter schreef:Wanneer is voor het laatst de complete remvloeistof ververst en wat is de conditie van de slangen?
Groetjes Wouter
Conditie slangen: Geen idee... Hij heeft wel een beurt gehad en deze persoon heeft er niks van gezegd.
Volvo S40 2.0 Turbo - '99 - Climate Control - Halfleder - Cruise Control - Stoelverwarming - Blokjesgrille - 264.000
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
Voorstel Topic - Webdagboek - Wie is Wie
-
- Idle
- Berichten: 72
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 00:10
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Zwolle
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Als je remvloeistof vervangt blijft er vaak wat oude vloeistof in de remcilinders achter. Dit kan akelig smerige remvloeistof zijn, wellicht dat nogmaals verversen enig soulaas biedt.
Blijft wel een eng idee dat je remmen niet optimaal werken... ook al remmen ze op zich goed.
Blijft wel een eng idee dat je remmen niet optimaal werken... ook al remmen ze op zich goed.
-
- Veteraan
- Berichten: 2572
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:09
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Berkant
- Locatie: Salland
- Contacteer:
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
@Wouter hoe noem je het systeem dat mijn remmen doen ? als je even terug denkt aan de 1e keer uitlezen
-
- Veteraan
- Berichten: 1737
- Lid geworden op: zo 13 dec 2009, 19:20
- 14
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Wouter
Re: Rem pedaal zakt weg bij remmen (+topic bij ABS wegzakken)
Bedoel je de ABS BCM module, daar hadden bij jou geen fouten gevonden?The Real Master schreef:@Wouter hoe noem je het systeem dat mijn remmen doen ? als je even terug denkt aan de 1e keer uitlezen
DIM, ECC en IMM module waren de foutcode punten.
Groetjes Wouter
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 13:06
- 13
Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Ik ben sinds een paar dagen eigenaar van een V40.
De auto gekocht met schurende achter remmen...maar verder was het remmen ok. Pedaal voelde goed aan.. Niet sponsig of traag.
Wel was de "remweg" wat langer dan verwacht. (waarschijnlijk veroorzaakt door "versleten achterremmen")
De handrem zat ook heel hoog. Dus leek mij dat de achterremmen wel op waren.
Dus ik denk achter remblokken vervangen en het probleem zal wel opgelost zijn.
Dus ik aan de slag. wielen eraf...remklauwen eraf (zuiger teruggedraait)
Nieuwe blokken erop. (oude blokken waren nog niet helemaal op...maar het scheelde niet veel). klauwen kunnen makkelijk en vrij bewegen
Motor starten en paar keer het rempedaal ingetrapt...Die zat naar 3 keer trappen vrij hoog.
Handrem zat ook weer goed. (8-10 klikken maximaal en dan kan die echt niet verder.)
Echter met een proef rit bleek dat elke keer als ik de rem rustig in trapte het pedaal helemaal naar de bodem zakt en het remmen nog slechter is als voorheen.
De remvloeistof zakt niet..dus externe lekkage lijkt mij het niet.
Als ik met motor uit de rem 2 keer pomp blijft hij op druk staan..En dat ook met veel kracht op de rem.
zodra ik de motor start zakt het rempedaal naar de bodem toe.
De remweg is nu echt slecht...want ik moet twee keer trappen om bv een noodstop te maken. (als ik het vergelijk met de andere 2 auto's die ik heb staan (mijn andere auto's zijn een Porsche 944(die heeft een ongelijk korte remweg) en een alfa Spider waar ik de abs alleen met een noodstop hoor ratelen)
Als ik met de V40 een noodstop probeer te mamen hoorje de abs te keer gaan..(en rechtervoorwiel blokkeerd dan regelmatig even).
wat kan het wegzakken van de remdruk zijn?
Slechte (veel vocht in de) remolie? deze ga ik het weekend vervangen. Maar het pedaal voelt niet sponsig aan.
Voor het wisselen van de remblokken viel de remdruk niet weg?
Kan een vastzittende remcilinder voor de kwaal zijn?
wie heeft hier ervaring mee?
Wat kan het zijn
De auto gekocht met schurende achter remmen...maar verder was het remmen ok. Pedaal voelde goed aan.. Niet sponsig of traag.
Wel was de "remweg" wat langer dan verwacht. (waarschijnlijk veroorzaakt door "versleten achterremmen")
De handrem zat ook heel hoog. Dus leek mij dat de achterremmen wel op waren.
Dus ik denk achter remblokken vervangen en het probleem zal wel opgelost zijn.
Dus ik aan de slag. wielen eraf...remklauwen eraf (zuiger teruggedraait)
Nieuwe blokken erop. (oude blokken waren nog niet helemaal op...maar het scheelde niet veel). klauwen kunnen makkelijk en vrij bewegen
Motor starten en paar keer het rempedaal ingetrapt...Die zat naar 3 keer trappen vrij hoog.
Handrem zat ook weer goed. (8-10 klikken maximaal en dan kan die echt niet verder.)
Echter met een proef rit bleek dat elke keer als ik de rem rustig in trapte het pedaal helemaal naar de bodem zakt en het remmen nog slechter is als voorheen.
De remvloeistof zakt niet..dus externe lekkage lijkt mij het niet.
Als ik met motor uit de rem 2 keer pomp blijft hij op druk staan..En dat ook met veel kracht op de rem.
zodra ik de motor start zakt het rempedaal naar de bodem toe.
De remweg is nu echt slecht...want ik moet twee keer trappen om bv een noodstop te maken. (als ik het vergelijk met de andere 2 auto's die ik heb staan (mijn andere auto's zijn een Porsche 944(die heeft een ongelijk korte remweg) en een alfa Spider waar ik de abs alleen met een noodstop hoor ratelen)
Als ik met de V40 een noodstop probeer te mamen hoorje de abs te keer gaan..(en rechtervoorwiel blokkeerd dan regelmatig even).
wat kan het wegzakken van de remdruk zijn?
Slechte (veel vocht in de) remolie? deze ga ik het weekend vervangen. Maar het pedaal voelt niet sponsig aan.
Voor het wisselen van de remblokken viel de remdruk niet weg?
Kan een vastzittende remcilinder voor de kwaal zijn?
wie heeft hier ervaring mee?
Wat kan het zijn
- Haporta
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: za 04 dec 2010, 22:37
- 13
- Locatie: Groningen
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Dit lijkt mij toch echt een lekke hoofdremcilinder, zeker omdat je zegt dat na het starten(lees rembekrachtiging aan) hij naar beneden zakt.
Ben nog helemaal 'Vol'van mijn Volvo...
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Wel apart dat dat net na het vervangen van de blokken optreedt. Kan het komen door de druk tijdens het terugdraaien van de zuigers bv...?!
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 13:06
- 13
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Ja...daarom denk ik dat het geen lekke hoofdremcilinder is.
Ik ga dit weekend denk ik maar ontluchten en de remvloeistof vervangen.
Weet iemand de volgorde? gezien de locatie van het reservoir zou ik zeggen.
RA LA RV LV en dan de hydrolische koppeling.
(waar zit deze trouwens bij een v40?)
Ik ga dit weekend denk ik maar ontluchten en de remvloeistof vervangen.
Weet iemand de volgorde? gezien de locatie van het reservoir zou ik zeggen.
RA LA RV LV en dan de hydrolische koppeling.
(waar zit deze trouwens bij een v40?)
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Klopt. Ik stelde die vraag ook al eerder: http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic. ... 79#p105779
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 13:06
- 13
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Kan iemand mij aangeven waar de ontluchting zit voor de hydrolische koppeling?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 14
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
hulpkoppelingscilinder zit boven op de versnellingsbak. Als je onder de motorkap kijkt, rechts naast 't blok. De nippel zit hier bovenop.
Wat ook kan is dat je remleiding niet goed meer is, dat hij de remleiding bol drukt tijdens remmen door een zwakke plek ergens.
Wat ook kan is dat je remleiding niet goed meer is, dat hij de remleiding bol drukt tijdens remmen door een zwakke plek ergens.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Hier is pas een How To van gemaakt!hulpkoppelingscilinder zit boven op de versnellingsbak
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 13:06
- 13
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
schaefer schreef:hulpkoppelingscilinder zit boven op de versnellingsbak. Als je onder de motorkap kijkt, rechts naast 't blok. De nippel zit hier bovenop.
Wat ook kan is dat je remleiding niet goed meer is, dat hij de remleiding bol drukt tijdens remmen door een zwakke plek ergens.
Ja...maar dan is het direct na het wisselen van de blokken ontstaan... maar ik heb daar ook aan gedacht.
Jammer van de sneeuw nu...anders had ik eventjes de remmen ontlucht
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: di 14 dec 2010, 13:06
- 13
Re: Remblokken achter vervangen nu zakt het pedaal helemaal weg.
Opgelost.
Ik heb via overdruk op het remresevoir het systeem ontlucht...
hierna was het probleem opgelost (ik denk vuil van het terugdraaien van de remcilinder die het abs systeem en de remdruk onregelmatig liet verlopen)
Ik heb via overdruk op het remresevoir het systeem ontlucht...
hierna was het probleem opgelost (ik denk vuil van het terugdraaien van de remcilinder die het abs systeem en de remdruk onregelmatig liet verlopen)
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
ABS in werking, rempedaal (inhouden) en zakt tot op de grond
Beste,
gisteren ontdekte ik bij het hard remmen dat mijn abs in werking schoot. allemaal goed maar tijdens de werking zakte mijn rempedaal.
Ook als ik eindelijk tot stilstand was en de pedaal inhield dan zakte deze tot op de grond. Eens ik deze terug losliet en terug wou indrukken leek alles weer normaal.
Inmiddels al een obd besteld om misschien iets te vinden.
kennen jullie dit probleem?
alvast bedankt
Mvg
gisteren ontdekte ik bij het hard remmen dat mijn abs in werking schoot. allemaal goed maar tijdens de werking zakte mijn rempedaal.
Ook als ik eindelijk tot stilstand was en de pedaal inhield dan zakte deze tot op de grond. Eens ik deze terug losliet en terug wou indrukken leek alles weer normaal.
Inmiddels al een obd besteld om misschien iets te vinden.
kennen jullie dit probleem?
alvast bedankt
Mvg
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Rem pedaal zakt weg (-bij remmen (+topic bij ABS wegzakk
Up...
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Remwerking weg en ABS hakt er in...
En ook ik sluit me hierbij aan. Maandje geleden met hulp van anderen de hulpkoppelingscylinder en remvloeistof vervangen en het systeem ontlucht. Nadien was de remwerking en remkracht vergelijkbaar als voorheen, dus geen verbetering, maar ook zeker geen problemen. Bij de APK waren de remleidingen al vervangen, bij de remcilinders waren geen sporen gevonden.
Vanavond is echter op een 30km ritje de remwerking beduidend minder geworden, waarbij het rempedaal makkelijk tot de bodem wegzakt, er maar een matige tot slechte remwerking is, en zelfs de ABS er in hakt...
Ik heb dit probleem uitvoeriger in mijn WBD besproken, zie onderschrift.
Vanavond is echter op een 30km ritje de remwerking beduidend minder geworden, waarbij het rempedaal makkelijk tot de bodem wegzakt, er maar een matige tot slechte remwerking is, en zelfs de ABS er in hakt...
Ik heb dit probleem uitvoeriger in mijn WBD besproken, zie onderschrift.
Laatst gewijzigd door kiwi op wo 21 dec 2011, 20:26, 1 keer totaal gewijzigd.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"