myalexx schreef:De auto is doorgezakt achter en veert nogal soepel achter vooral "met passagiers merk je dit beter"
Dus ik wil kijken voor nieuwe schokdempers en nieuwe veren..
Maar ik heb op mijn veren geen kleur code zitten dus ik weet absoluut niet welke veren ik moet nemen.
Je heb iets van 3 verschillende soorten dynamic, sport, verzwaard etc.
Ik zie door de bomen het bos niet meer..
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn S40 uit 1996. Kont zakte door als je met meerdere mensen en bagage in de auto zat. Trekhaak botste op verkeersdrempels.
Heb de achterveren zelf vervangen door orginele hulpveren. De set kost iets van € 85,-- bij de dealer.
Onderdeelnummer is: 30805 458-4 voor alle S40/V40's tot modeljaar 2000.
Zie afbeelding van Volvo Zweden site;
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand) Webdagboek Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
dat helemaal doorzakken had ik ook, nu niet meer heb een v40 1998 lpg, zo goed als nieuwe nivomats 30616715 gekocht op marktplaats waren van een phase2 2001, thijs heeft nivomats te koop, misschien is dat een optie .
Ik had dit doorhangen ook bij mn V40 2.0 Automaat.
Ik heb verzwaarde veren besteld bij volvo en er nieuwe monroe's onder laten zetten.
De wagen is wel ietsje stugger geworden achter, maar hij slaat niet meer door en het weggedrag
is veel beter geworden.
Of dit dezelfde veren zijn voor de T4 weet ik niet maar dat kan de volvo je zo vertellen.
- De voor veren heeft hij volgens mij gewoon eentje gekozen omdat de prijzen gelijk waren.
ik heb kleur code Geel, Blauw voor en die bestond niet in hun systeem..
- Dempers voor waren allemaal het zelfde alle versies.
Gr Alexx
Laatst gewijzigd door myalexx op vr 11 feb 2011, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
rare dealer als geel/blauw voor de voorkant niet in het systeem staat. Dat is onderstel dynamic. Trouwens, 30818108 dat IS blauw/geel in Vadis. Prijs die je noemt is per stuk he
Volgens Vadis horen bij dynamic '98 vooraan de schokdempers 30854893 en 30854894. Bij 't sportonderstel zijn dat: 30818036 en 30818037.
Dus dat voor alle type onderstellen de schokdempers hetzelfde zouden zijn klopt niet. Comfort is weer een ander type demper. Zou ook een beetje raar zijn, tig verschillende typen onderstellen verzinnen en dan maar dezelfde dempers eronder zetten
genoemde prijzen kun je een leuke schroefset voor kopen
devnullT4 schreef:rare dealer als geel/blauw voor de voorkant niet in het systeem staat. Dat is onderstel dynamic. Trouwens, 30818108 dat IS blauw/geel in Vadis. Prijs die je noemt is per stuk he
Volgens Vadis horen bij dynamic '98 vooraan de schokdempers 30854893 en 30854894. Bij 't sportonderstel zijn dat: 30818036 en 30818037.
Dus dat voor alle type onderstellen de schokdempers hetzelfde zouden zijn klopt niet. Comfort is weer een ander type demper. Zou ook een beetje raar zijn, tig verschillende typen onderstellen verzinnen en dan maar dezelfde dempers eronder zetten
genoemde prijzen kun je een leuke schroefset voor kopen
De achterkant valt wel mee maar de voorkant zijn idd erg hoge prijzen..
Maar zullen deze dempers anders zijn dan de original monroe's die je overal kan kopen voor de S/V40's..
Leuk dat gezeur met die veren en dempers...
Edit, zo te zien heeft die man dus alles door elkaar gehaald blegh!!
myalexx schreef:
Maar zullen deze dempers anders zijn dan de original monroe's die je overal kan kopen voor de S/V40's..
wellicht, maar monroe originals zijn gemaakt naar de specifieke specs die vanuit volvo gelden (en de originele zijn trouwens ook monroe). Voor elk type volvo onderstel heb je eveneens een ander/specifiek type monroe original. Kijk maar in de monroe catalogus.
Daarnaast heb je nog de monroe reflex, de meer sporty demper reeks zeg maar.
Dus je kunt, lijkt mij, net zo goed monroe "zonder volvo sticker" nemen.
ik kom ook eens in dit onderwerp aanwaaien.
m'n kont zakt ook door, band loopt ook soms (bij een drempel) ook tegen de kas aan.
etc. etc.
wat ik gelezen heb is veren vervangen etc
maar nu heb ik een comford line...
en ik zou graag toch een sport line versie willen.
Sportchassis
Zowel de V40 als de S40 is leverbaar met een sportchassis. Het verschil met een gewoon chassis is:
-stijvere vering voor en achter
-stuggere schokdempers voor en achter
-stabilisatorstang met grotere diameter.
ik kom ook eens in dit onderwerp aanwaaien.
m'n kont zakt ook door, band loopt ook soms (bij een drempel) ook tegen de kas aan.
etc. etc.
wat ik gelezen heb is veren vervangen etc
maar nu heb ik een comford line...
en ik zou graag toch een sport line versie willen.
Sportchassis
Zowel de V40 als de S40 is leverbaar met een sportchassis. Het verschil met een gewoon chassis is:
-stijvere vering voor en achter
-stuggere schokdempers voor en achter
-stabilisatorstang met grotere diameter.
kan dit op mijn model geheel vervangen worden ?
Die veren gaan wel passen etc.
maar is het alleen veren en een stabilisator stang?
is het niet een geheel ander chassis vraag ik me af ?
volvoS40 schreef:Sportchassis
Zowel de V40 als de S40 is leverbaar met een sportchassis. Het verschil met een gewoon chassis is:
-stijvere vering voor en achter
-stuggere schokdempers voor en achter
-stabilisatorstang met grotere diameter.
kan dit op mijn model geheel vervangen worden ?
Die veren gaan wel passen etc.
maar is het alleen veren en een stabilisator stang?
is het niet een geheel ander chassis vraag ik me af ?
dat is wat Vadis kon mededelen over het sport chassis.
en vandaar ook de vraag hier
heb geen zin in "addertjes onder het gras"
Onze V hangt ook wat in de kont bij 2 personen achterin, of wat lading.
Maar als ik het zo lees kan ik het beste gewoon de veren verangen voor nieuwe?
Ik heb verder geen gastank of caravan, dus verzwaarde veren lijkt me overbodig.