Ik heb er afgelopen week dubbel ovaal sierstuk ondermijn s40 laten zetten.
![Afbeelding](http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-WVDOJEGO.jpg)
Zat eerst een standaard dieselpijp op.
Correct!R.O.B schreef:Niet te vergeten dat het geluid bij een 2,5" catback 'stiller' zou moeten zijn, dan bij een 3" catback.
Lupusmagnificus schreef:Is de 2"5 de originele dan?
Bedankt voor het fragmentje!DirkT4 schreef:Dat geluid is nogal aanwezig (binnen en buiten) bij een 3" systeem. (en dan zeker bij een JT Super-Flow)
Mocht je ooit nog een remap/chip in je T4 willen dan is een 3" zeker aan te raden. Als je dit niet gaat doen dan voldoet een 2,5" ook prima.
Maar puur een 3" voor 200pk is eigenlijk niet nodig....
En eerst de uitlaat en dan de chip/remap is de beste volgorde. Dumpvalve is leuk voor het geluid maar brengt niet enorm veel winst. Prijs/nut verhouding is voor een T4 mijns inziens slecht. Kan je je geld beter in andere zaken steken zoals goede remmen.
Er blijft natuurlijk altijd baas boven baas, maar het wordt alleen steeds leuker, maar niet te vergeten, ook steeds duurder, en met behoorlijk grote stappen.Lupusmagnificus schreef:Bedankt voor het fragmentje!DirkT4 schreef:Dat geluid is nogal aanwezig (binnen en buiten) bij een 3" systeem. (en dan zeker bij een JT Super-Flow)
Mocht je ooit nog een remap/chip in je T4 willen dan is een 3" zeker aan te raden. Als je dit niet gaat doen dan voldoet een 2,5" ook prima.
Maar puur een 3" voor 200pk is eigenlijk niet nodig....
En eerst de uitlaat en dan de chip/remap is de beste volgorde. Dumpvalve is leuk voor het geluid maar brengt niet enorm veel winst. Prijs/nut verhouding is voor een T4 mijns inziens slecht. Kan je je geld beter in andere zaken steken zoals goede remmen.
Prijs/nut verhouding die je benoemd, verwijs je dan naar de dumpvalve..?
Lastige kwestie alles bij elkaar want remappen ligt/lag wèl in de planning. Chippen met een 2,5" (iets stiller) lijkt zonde als het goed begrijp, de afvoer is dan weer 'te klein'.
Remmerij, ook een intressant onderwerp.
Momenteel heb ik er EBC grooved & drilled disks eronder zitten. Als ik de blokken dien te vervangen wil ik er Redstuff onder leggen. Maar nu komt het mijn garage (Limbeek) beweert dat dit niet nodig is (ga het toch doen al is het teen de renmstof :)). Ik vond het bijzonder dat ik mijn vermogen wil/ga opschroeven en dat de beste man zegt dat de origenele remmerij voldoet. Al helemaal intressant als ik er bij stil sta dat de originele schijven nmiet echt superieur zijn. Zijn adviesjes maar in de wind slaan...?!