vandaag in een uurtje of 3 alles weer teruggehangen en aangesloten, en geen schroefjes over gehouden
Wat een verschil zeg, voelde je eerst niet eens een briesje met je hand bij het dashboard... Nu voel je het tegen je voorhoofd blazen als je zit te sturen...
Redelijk veel werk, maar zeker de moeite waard
Toen ik hem zag had ik zelf het idee dat dit een aanzuigbuis was waarmee de temperatuur van de lucht in je auto gemeten werd ?
Maar ik ga het eens napluizen
Wat betreft de ontwaseming : ik sta versteld van mijn schone voorruit elke ochtend
Je hebt als het goed is ECC en dan wordt de temperatuur bij het roostertje bij de knoppen gemeten.
Voor het aanzuigen van de interieur lucht wordt een venturi gebruikt bij de lucht doorstroming kamer voor de verwarming.
Hiervan heb je de witte geribbelde slang gezien.
volgens vadis is dit inderdaad de "air hose" naar een temperatuursensor in de comfort module die bij de ecc hoort
volvo's zonder ecc hebben deze slang dus als het goed is ook niet...
Maar dan de vraag hoe daar bij jou veel lucht uit kan komen in plaats van dat deze lucht aanzuigt ?
Dan is het vreemd dat ik aan het uiteinde lucht voelt blazen.
Klopt het wel dat die gewoon los hangt achter het consolt dus alleen vast zit achter de verwarmings knoppen
Ik zal morgenochtend eens een foto maken zoals die nu zit.
Wat hij zit aan 1 kant vast aan het ecc paneel maar aan de andere kan niet.
Domme vraag misschien waar zit de venturi dan.
Dashboard gaat mij net te ver. Ik heb inmiddels het interieurfilter vervangen waardoor het al een stuk beter is. Nu wil ik eigenlijk nog de recirculatieklep checken. Maar ik kan nergens op het forum vinden waar die klep precies zit?
Een schrale troost maar ik zie dat ik niet de enigste ben met dit oervervelende probleem. Ik heb overigens ook nog het probleem dat mijn aanjager er na een korte tijd mee ophoudt. Als na herstart dan de aanjager weer aanzet doet hij het weer voorkorte tijd. Ik ben benieuwd of iemand weet wat hier aan de hand?
ik zeg het toch maar zo: eindelijk zijn de werkzaamheden gepland voor 20, 21 en 22 augustus. hopen dat we een werkelijk perfecte ontwaseming kunnen krijgen van de winter.
voorbereidingen:
pb naar wouter gestuurd,
zelfklevende foamstrip kopen,
pu-kit kopen,
en de verhalen op internet lezen over hoe te demonteren en monteren.
maandag begonnen aan demonteren van het dashboard, best wel eenhoop losse onderdelen die dan los komen.
problemen:
ontwasemingkanaal
afdichting aan beide kanten van labyrint/verdeelbuis
dus nu bezig met nieuwe afdichting maken en plakken, oude resten eerst verwijderen met wasbenzine. dan beginnen aan dashboard polymax injectie voor te bereiden.
Ik weet uit ervaring dat na deze klus bijna alle lampjes van je dashboardverlichting zijn overleden .
Niet die van je instrumentenpaneel gelukkig, maar wel die van je alarmlichtschakelaar, paneel met lichtschakelaars en het paneel van je verwarming/aircobediening. Hou daar dus daar vast rekening mee.
Flinke klus trouwens, maar het resultaat doet dat gauw vergeten !
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004Webdagboek Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012Webdagboek Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959Webdagboek