wiebel schreef:Dank u, echter doelde ik op professionele detailers, waar ik m'n auto een dagje achterlaat en hem weer blinkender dan ooit terug krijg :) Ik vind er op google wel een aantal, maar het zou mooi zijn als mensen hier op het forum ervaringen kunnen delen zodat ik weet dat ik niet bij een prutser m'n auto achterlaat.myalexx schreef:Nick, Rob, detailers @ Limburg
Voor wat betreft de professionele detailer : ik weet bijna zeker dat je bij 1 van de fanatieke detailers hier op het forum beter uit bent dan bij een professionele poetser. Reden hiervoor is dat de prof. poetser maar een bepaald aantal uur krijgt om de auto te behandelen, bv. 4 uur. Ik kan je wel zeggen dat je dan nooit de auto helemaal hebt kunnen polijsten. Deze bedrijven gebruiken middelen die een hoog opvullend vermogen hebben en de krasjes dus opvullen/maskeren ipv verwijderen. Meestal wordt er met een te grove polijstpad gewerkt, waardoor je na 1 of 2 maanden niet alleen je krasjes terugziet, maar ook nog getrakteerd bent op de zogenaamde hologrammen. Dit zijn de poetsbanen van de machine die ontstaan door niet voldoende afbouwen met polijstmiddel en polijstpad. Deze zie je in de vorm van grijzige banen op de auto. Kortom, hij ziet er in eerste instantie perfect uit, maar na 2 maanden kan je wel janken.
Als je het goed wilt doen, ben je toch echt wel een volledige dag bezig. Diegenen die hier aktief zijn op het forum en bezig zijn met detailen, halen zo goed als alle krasjes uit de lak (tenzij er natuurlijk erg diep krassen aanwezig zijn) en je auto ziet er weer als nieuw uit. Er zal ook weinig tot geen prijsverschil zijn. Het verschil is dat de een het doet voor zijn brood te verdienen en de ander als hobby. Dat merk je ook zeker aan de afwerking van de auto's. Maar ja, de keuze is natuurlijk aan jou, maar ik zou het wel weten........