Wel even zo vriendelijk van me als ik het resultaat vermeld.
Vorige week donderdag het dashboard in een uurtje of 1,75 eruit gehaald (in eentje, met zn 2en eruit getild).
Daarna gelijmd (eigenlijk de luchtpijp rondom, eerst gaatjes geboord). Klemmetjes vooraan, en een plank met 2 lijmklemmen overdwars gespannen.
Probleem foto's:
Vrijdag, dashboard weer in elkaar gezet, tussenstuk opnieuw geplakt met tochtstrip (onder 6mm breed *9mm hoog, boven 12mm*12mm).
Gelijk nieuwe lampjes in het alarmlichtschakelaar gedaan + 3 lampjes in de ECC.
Dashboard in de auto zetten heeft bij elkaar +- 4 uurtjes effectief gekost. Tochtstripjes rondom de uitblaasopenen recht vanuit het dashboard waren nog redelijk goed. Ik had niet genoeg zin om deze te vervangen.
Kortom, montage en demontage in uurtje of 6 (zonder lijmen en overige werkzaamheden).
Resultaat:
- Kapotte luidsprekergrill (wie heeft of weet er nog 1, links kleur beige).
- Duidelijke flow tegen je hand aan, dit had ik eerst niet.
- Als hij aangeslagen is, in combinatie met airco, is het zo weg (tenzij het echt vochtig is in de auto).
- Luchtkleppen naar voren allemaal dichtdraai, voel je hem duidelijk tegen je voorhoofd, maar niet dat je haren beginnen te wapperen.
Kortom, een geslaagde operatie. Alleen het lijmen heeft wel meer tijd gekost als ik een gedacht had. Ook had ik nog wel een iets harder windvlaag verwacht. (hoorde van iemand dat deze serie, nooit verbluffend ontwassemend heeft). Maar de voorruit blijft goed schoon en daar gaat het tenslotte om.
Wat ook helpt om je auto binnen droog te houden, raampje een stukje opendraaien overdag als de zon er lekker in schijnt.
Ps:
Op 1 punt heb ik nog wat extra's gedaan, kwam er achter dat nog een gat tussen het tussenstuk en het aansluitstuk van de halve luchtpijp zat. Dit heb ik vol gekit. De tochtstrip van de halve luchtpijp zou dit nooit afdichten (zie link, rode vlakjes, met name de voorste:
![Afbeelding](https://dl.dropboxusercontent.com/u/57341394/volvo_dashboard.jpg)