Volvo T4 niet vooruit te branden!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Ik zat toch te twijfelen dus heb ik net de hitteschilweggehaald om actuator paar slagen strak te draaien en ik zie dat hij al aan zijn eind is geschroefd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
en nog een filmpje vanuit Enkhuizen naar huis volgas vermogen
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Je hebt die Forge besteld? Ben wel heel benieuwd of die gewoon 1 op 1 makkelijk te vervangen is en of dat het probleem ook was. Wellicht dat is die ook nog wel 's ga vervangen (als het nodig is).
Je zult 'm wel even moeten afstellen. Kan vrij nauw komen, maar goed dat je een turbodrukmeter hebt, anders weet je niet wat voor druk je rijd en dat is nogal een risico (overboost).
Hou ons op de hoogte!
Je zult 'm wel even moeten afstellen. Kan vrij nauw komen, maar goed dat je een turbodrukmeter hebt, anders weet je niet wat voor druk je rijd en dat is nogal een risico (overboost).
Hou ons op de hoogte!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Weet bijna 99% zeker wou hem afstellen met stelbout zat op zijn uiterst dat verklaart ook waarom hij soms als raket doortrekt en heel vaak power verliest bij acceleren klopt heb hem besteld komt einde van de maand binnen en hou zeker op hoogte.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 135
- Lid geworden op: wo 08 aug 2012, 10:45
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Brummen gld
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Die van forte is 1 op 1 uit te wisselen. Mijn maat heeft die ook op zijn t4. Alleen moest hij doorgeven dat hij op 1 bar afgesteld moest worden. Ze doen er dan een andere veer in. Ook daarna als hij gemonteerd is ff controleren op drukmeter. Van me maat draaide na montage op 0,8 max. Ff 2 slagen verder opgedraaid en voilà 1 bar precies
10.5 op 100
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Ik dacht dat 1,1 bar standaard was bij T4.
Ook even de AFR-meter eraan (Air-Fuel-ratio) samen met de turbodrukmeter eraan....even kijken of ie niet te arm of niet te rijk loopt!
Ook even de AFR-meter eraan (Air-Fuel-ratio) samen met de turbodrukmeter eraan....even kijken of ie niet te arm of niet te rijk loopt!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Andere veer? De Forge is geschikt voor de 2.0T en de T4.
http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMACV40
Designed by Forge to replace the original actuator as fitted to the TD04 turbo on the Volvo V40. The OEM Part No. is 49377-06351 Volvo 8627991. This uprated actuator is fully serviceable. It is built with an uprated diaphragm and a billet CNC machined aluminium housing with a stainless steel bracket. The actuator spring supplied is suitable for at, or slightly above, factory boost levels. The actuator can be assembled with a stiffer spring upon request. Please contact us directly concerning this process.
This actuator is suitable for use on the TD04HL-12T and TD04HL-14T turbos fitted to the 4 cylinder turbo S40 / V40 variants from 1997-2004. The models covered are the 2.0T (low pressure turbo) and T4 (high pressure turbo).
Staat wel iets in de tekst over een stuggere veer, dus het vermelden voor welke max druk je 'm wilt is misschien wel verstandig. Alleen jammer dat er niet bij staat wat je standaard krijgt als je niks vermeld..?
http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMACV40
Designed by Forge to replace the original actuator as fitted to the TD04 turbo on the Volvo V40. The OEM Part No. is 49377-06351 Volvo 8627991. This uprated actuator is fully serviceable. It is built with an uprated diaphragm and a billet CNC machined aluminium housing with a stainless steel bracket. The actuator spring supplied is suitable for at, or slightly above, factory boost levels. The actuator can be assembled with a stiffer spring upon request. Please contact us directly concerning this process.
This actuator is suitable for use on the TD04HL-12T and TD04HL-14T turbos fitted to the 4 cylinder turbo S40 / V40 variants from 1997-2004. The models covered are the 2.0T (low pressure turbo) and T4 (high pressure turbo).
Staat wel iets in de tekst over een stuggere veer, dus het vermelden voor welke max druk je 'm wilt is misschien wel verstandig. Alleen jammer dat er niet bij staat wat je standaard krijgt als je niks vermeld..?
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
- 15
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Zutphen
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
hey hallo
ik heb ff op ebay gekeken en omgerekend naar euro's heb je voor 70 euro een andere actuator. je kunt zelfs aangeven welke druk je wil. van 0.3 bar tot 1.3 bar.
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Actuator- ... 1c2ac8186c
mvg robbie f
ik heb ff op ebay gekeken en omgerekend naar euro's heb je voor 70 euro een andere actuator. je kunt zelfs aangeven welke druk je wil. van 0.3 bar tot 1.3 bar.
http://www.ebay.com/itm/Turbo-Actuator- ... 1c2ac8186c
mvg robbie f
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Full options
2002 FaseII
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Zou zo eentje het lang blijven doen? Maar scheelt een hoop duiten met dealer of Forge. Dat wel!
Zou je dan de turbodruk moeten kiezen waar je maximaal op rijdt? 1,0bar (voor 'n standaard T4 of bv 2.0T met chip). Toch hoef je niet de veer van je actuator te wisselen als je dmv tuning 'n hogere turbodruk rijdt, dus hoeveel dat nou echt uitmaakt...?
Zou je dan de turbodruk moeten kiezen waar je maximaal op rijdt? 1,0bar (voor 'n standaard T4 of bv 2.0T met chip). Toch hoef je niet de veer van je actuator te wisselen als je dmv tuning 'n hogere turbodruk rijdt, dus hoeveel dat nou echt uitmaakt...?
Laatst gewijzigd door sdirkx op di 19 mar 2013, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
- 15
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Zutphen
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
je hebt 6 maanden garantie, dus ik neem aan van wel. grotendeels bepaald de veer in de actuator de druksdirkx schreef:Zou zo eentje het lang blijven doen? Maar scheelt een hoop duiten met dealer of Forge. Dat wel!
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Full options
2002 FaseII
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
De TCV icm de afstelling op de actuator bepalen volgens mij de max turbodruk. Die veer speelt daar niet echt een rol in volgens mij. Als iemand het preciezer weet te vertellen, graag
Laatst gewijzigd door sdirkx op di 19 mar 2013, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
- 15
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Zutphen
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
sdirkx schreef:De TCV stuurt toch de actuator aan?
klopt, maar als de veer in de actuator te slap is haalt hij zijn druk ook niet de actuator stuurt de atuator altijd iets aan om te zorgen dat hij snel kan schakelen
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Full options
2002 FaseII
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Hallo
IK heb de volgende probleem tegengekomen nu maak mijn turbo bij gasloslaten zowel stationair als rijden een brrrtt geluid maar geen scheurend geluid dat deed die na installeren van de afdichtplaat van forge door interne dumovalve te vervangen met de externe is dat normaal of?
Hierbij de link naar de video
[youtube][/youtube]
IK heb de volgende probleem tegengekomen nu maak mijn turbo bij gasloslaten zowel stationair als rijden een brrrtt geluid maar geen scheurend geluid dat deed die na installeren van de afdichtplaat van forge door interne dumovalve te vervangen met de externe is dat normaal of?
Hierbij de link naar de video
[youtube][/youtube]
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Dit bedoel je?
[youtube][/youtube]
Eerste gedeelte van het filmpje, die auto is btw eentje van hier.
[ Geplaatst met iPhone ]
[youtube][/youtube]
Eerste gedeelte van het filmpje, die auto is btw eentje van hier.
[ Geplaatst met iPhone ]
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Lijkt flutterdump. Maakt je externe BOV bij flink gasgeven (rijden, dus met turbodruk) en vervolgens loslaten wel het echte ptsssssssssssssssss-geluid? Wat anders werkt ie gewoon niet goed en dat kan turboschade geven. Zorg ook dat je de BOV intern jaarlijks schoon maakt en smeert want de zuiger kan stroef gaan op de duur.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Hallo beste Volvorijders,
Ja je hoort echt goed die pssst geluid alleen bij de afdichtplaat op de turbo komt brrrr geluid uit zodra je gas loslaat ,zou wel normaal wezen denk ik.
Ik kom vandaag de volgende probleem tegen word er echt niet meer goed van dit Volvo heb amper 1000 km gereden nu al kosten boven 700 euro al gemaakt en nog geen resultaat.
Hij houd nu enorm in is nog erger geworden en storing lamp brandt en komt niet boven 120-130 km per uur gaat nu als als 1.6i.Heb hem laten uitlezen bij Volvo geeft 0 storingen aan de lamp ging weer uit vanzelf daarna rijde ik niet eens 3 km verderop weer inhoudend rijden na 3 de versnelling komt amper vooruit en brandt weer die geel groene storinglamp en liet dit keer bij universele garage uitlezen weer geen storingen word er gek van .
IK hoop dat iemand die echt verstand heeft van T4 mij hulp schiet ik geeft het op en ik heb de actuator ook besteld die komt einde van de maand en heb demontageberijven gebeld ze hebben gebruikte turbo voor 200 euro met 3 maanden garantie. Ik heb gevoel dat dit probleem van Volvo mocht die ooit eens opgelost worden zou in recordboek moeten geschreven.
Mvg Halil
Ja je hoort echt goed die pssst geluid alleen bij de afdichtplaat op de turbo komt brrrr geluid uit zodra je gas loslaat ,zou wel normaal wezen denk ik.
Ik kom vandaag de volgende probleem tegen word er echt niet meer goed van dit Volvo heb amper 1000 km gereden nu al kosten boven 700 euro al gemaakt en nog geen resultaat.
Hij houd nu enorm in is nog erger geworden en storing lamp brandt en komt niet boven 120-130 km per uur gaat nu als als 1.6i.Heb hem laten uitlezen bij Volvo geeft 0 storingen aan de lamp ging weer uit vanzelf daarna rijde ik niet eens 3 km verderop weer inhoudend rijden na 3 de versnelling komt amper vooruit en brandt weer die geel groene storinglamp en liet dit keer bij universele garage uitlezen weer geen storingen word er gek van .
IK hoop dat iemand die echt verstand heeft van T4 mij hulp schiet ik geeft het op en ik heb de actuator ook besteld die komt einde van de maand en heb demontageberijven gebeld ze hebben gebruikte turbo voor 200 euro met 3 maanden garantie. Ik heb gevoel dat dit probleem van Volvo mocht die ooit eens opgelost worden zou in recordboek moeten geschreven.
Mvg Halil
sdirkx schreef:Lijkt flutterdump. Maakt je externe BOV bij flink gasgeven (rijden, dus met turbodruk) en vervolgens loslaten wel het echte ptsssssssssssssssss-geluid? Wat anders werkt ie gewoon niet goed en dat kan turboschade geven. Zorg ook dat je de BOV intern jaarlijks schoon maakt en smeert want de zuiger kan stroef gaan op de duur.
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Ga er eens mee naar een liefhebber garage in jou buurt!
Een Volvospecialist dus.
Een Volvospecialist dus.
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Hallo,Rob schreef:Ga er eens mee naar een liefhebber garage in jou buurt!
Een Volvospecialist dus.
Ben al bij Volvo specialist geweest in Rogat maar moest ik hem laten staan hele middag dan weet je wel wat voor kosten je te wachten staat dus schiet ook niet op.Specialist keek alleen naar benzinedruk stationair.Ik probeerde via forum ook iemand te vinden die echt verstand van heeft van T4 maar heb je ook niet.
Heb vandaag een collega gebeld die kende een Volvo-specialist een vriend van hem in Duitsland. Ik verteld hem wat ik vervangen had en wat die doet.
Hij gaf aan dat ik als eerste de uitlaat van de turbo moest loshalen 3 boutjes zegt hij en de klep nakijken of te wel wasgateklep die willen wel een scheuren dus nw Turbo en omdat mijn actuator afstelbout op max is aangedraaid weer terug te draaien want omdat die op max gaat de ECU op reageren en gaat de auto inhouden soort noodloop springt en als laatste de benzinedruk meten bij volvermogen of die terugzakt maar dat verklaart volgens hem de turbodruk niet en extreem inhouden.
en kon ook boostcontrol sensor wezen?>
waar die zit weet ik niet
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
We horen het weer wel als je iets gevonden hebt. Die scheur in turbo zou kunnen, komt meer bij 15G dan 14T voor.
Wanneer een monteur hieraan werkt is het logisch dat dit geld kost. Kijk even in je eigen loonafschrift hoeveel jij per uur kost.
Ik zou zeggen ga eens lekker zoeken en als je het gevonden hebt, horen we het wel!
Wanneer een monteur hieraan werkt is het logisch dat dit geld kost. Kijk even in je eigen loonafschrift hoeveel jij per uur kost.
Ik zou zeggen ga eens lekker zoeken en als je het gevonden hebt, horen we het wel!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Volvo T4 niet vooruit te branden!
Ik snap het niet zo goed, waarom heb je de auto eigenlijk gekocht? Ik neem aan dat al deze problemen niet zijn ontstaan NA de aankoop. Het is vast erg verleidelijk een goedkope T4 op de kop te tikken, maar dan moet je ook niet raar opkijken als er erg veel onderhoud aanzit.volvoturbo schreef: Ik kom vandaag de volgende probleem tegen word er echt niet meer goed van dit Volvo heb amper 1000 km gereden nu al kosten boven 700 euro al gemaakt en nog geen resultaat.
Wat betreft het geluid, dat klinkt inderdaad als overdruk die weer terug je turbo in gaat. Niet goed en zou betekenen dat je dumpvalve inderdaad niet (goed) opengaat. Ik had zelf eerst de problemen opgelost en DAN pas een dumpvalve geplaatst.
Succes.