Kosdat (incl. montage)?myalexx schreef:ik heb nog een setje niveaumats liggen
Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
-
- Engine off
- Berichten: 8
- Lid geworden op: do 19 dec 2013, 18:48
- 10
- Model: V40
- Type: 1.8i GDI
- Bouwjaar: 2001
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
-
- Idle
- Berichten: 25
- Lid geworden op: do 21 apr 2011, 08:58
- 13
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
De levering en communicatie was top, weinig verkopers die zo goed zaken mee te doen is, niks dan lof erover.LPG3 schreef:ik heb de ringen van niveauplus net binnen, zal eens kijken of ik ze vandaag of morgen eronder kan plaatsen en zal m'n ervaring geven. Ook ik heb een hangkont, hoogstwaarschijnlijk door de lpg tank.
En het monteren, tja, mijn schuld dat werd dus pas gisteren maar ze zitten onder de s40, direct 2 setjes geplaatst.
Express al een beetje onderaan geplaatst zodat ie direct al strakker is. Weet niet of dit perse wat uitmaakt maar de handleiding stelde voor 1 wending boven de onderkant als ik het goed onthouden heb. Ik heb ze al direct op de onderkant zitten, dus als ie op zijn wielen staat drukt ie ze al klem.
Vandaag eerste langere testrit gedaan en het verschil is groot (in positief opzicht).
De testrit:
De eerste drempel in het dorp express wat harder genomen en de auto gaf geen krimp, terwijl ie normaal direct door z'n achterkant begint te zakken met een volle gastank. Bochten kan ik nu HARD nemen, hehe. En bij hard remmen zakt ie niet meer direct door z'n voorwielen. De gehele wegligging is drastisch verbeterd kan ik wel zeggen, en dat voor die prijs.
Ik heb jaren geleden een peugeotje gti gehad en dit neigt kwa weggedrag meer die richting op. Niet zo loeihard dat het comfort weg is maar je merkt wel meer dan eerst. Ik vind wegligging belangrijker dan dat beetje extra comfort en dit is nu de gulden middenweg denk ik, en rete goedkoop.
Als je twijfelt, gewoon doen, je kan ze altijd wel aan iemand anders kwijt. Ik laat ze er in ieder geval onder zitten en zal ook wat mensen in mijn omgeving ervan op de hoogte stellen dat dit een goedkoop alternatief is voor direct 4 nieuwe stuggere veren eronder zetten.
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 08:08
- 10
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Schiedam
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Ook hier een V40 met de kont vrij dicht bij het wegdek. Zeker met de gehele familie erin. Nu heb ik eens rond zitten kijken en ik ben op de volgende opties gekomen als oplossing:
Coldax CXS4260 Veren (Heavey Duty)
Pro123 Verzwaarde veren
Estate Services Huismerk
Of
MAD Hulp-veren
Heeft er iemand advies welke ik als beste kan nemen? De Pro123 hebben tot nu toe wel mijn voorkeur.
Coldax CXS4260 Veren (Heavey Duty)
Pro123 Verzwaarde veren
Estate Services Huismerk
Of
MAD Hulp-veren
Heeft er iemand advies welke ik als beste kan nemen? De Pro123 hebben tot nu toe wel mijn voorkeur.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Of gewoon een setje originele zwaardere veren.Hajvb schreef:Ook hier een V40 met de kont vrij dicht bij het wegdek. Zeker met de gehele familie erin. Nu heb ik eens rond zitten kijken en ik ben op de volgende opties gekomen als oplossing:
Coldax CXS4260 Veren (Heavey Duty)
Pro123 Verzwaarde veren
Estate Services Huismerk
Of
MAD Hulp-veren
Heeft er iemand advies welke ik als beste kan nemen? De Pro123 hebben tot nu toe wel mijn voorkeur.
Heb ik toen der tijd ook geplaatst toen de trekhaak op de drempels kwam bij volle wagen.
Koste minder dan namaak of Novimats en nog altijd veel plezier van.
Zie: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... 00#p240009
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- 4th Gear member
- Berichten: 403
- Lid geworden op: di 09 apr 2013, 11:29
- 11
- Model: V60
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Oegstgeest
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Idd originele zwaardere halen, was voor mij ook vrijwel de voordeligste optie. Zie m'n webdagboek voor pics en prijs.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 348
- Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 10:34
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Heemskerk
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
En als je krap bij kas zit is het onderstaande een optie. 60 € voor twee setjes
ik heb voor de ringen gekozen, "waarom" er liggen nieuwe veren en schokbrekers achter, door de gastank is er het een en ander veranderd,
izie recensie:
Frankrijk 28-03-2012
Mijn ervaringen met Niveauplus.nl en de 1315 Kunststofringen
Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een Volvo V40 uit 1997. Fantastische auto met veel luxe uit die tijd, maar de leeftijd speelt wel eens op natuurlijk. Zo had ik steeds meer het idee dat de achtervering wat slapper begon te worden en bij een redelijke belading (vakantie met partner en een hoop bagage) leek de auto wat achterover te hangen en door te spinnen voorin bij gladheid. Na zoveel jaren weet je dat vering een kostenpost is die eraan zit te komen, maar in mijn geval ging de auto zonder problemen door de (zeer strenge) Franse keuring heen en was het zeker niet nodig om de veren en de schokdempers te vervangen. Ook geen veren gebroken zoals wel eens voor kan komen met de V40, maar gewoon wat slapper geworden in de loop der jaren. Ik wil met de Volvo daarnaast (lege) paardentrailers trekken, dus ik zocht toch een oplossing om de boel wat op te hogen en steviger te maken.
Nu had ik weleens gehoord van het plaatsen van ringen of (kunstof)blokken tussen de veren, maar echt veel informatie was er niet over te vinden op het internet. Na een tijdje zoeken kwam ik op de voor mij beste optie wat betreft prijs en kwaliteit en nam ik contact op met Richard de Groot van Niveauplus. Ik wilde gewoon wat meer specifieke informatie voor mijn type auto en na een gezellig gesprek werden mij drie setjes ringen toegestuurd, twee setjes voor de achterveren en één setje voor de voorveren. Ik kon het setje per setje uitproberen, totdat ik het gewenste resultaat bereikte. Wel vertelde Richard mij dat het verstandig was niet alleen te kijken naar de achterveren, maar ook naar de voorveren. Het waarnemen van een ‘lichter’ gevoel in de het stuur, dus minder grip op de voorwielen met als resultaat doorspinnen bij gladheid, was daar ook aan gelieerd. Geen verkoopverhaal, want de gedachte daarachter is logisch en ik had al meer informatie daarover gevonden op internet dat dat bevestigde.
Het monteren
De montagehandleiding was duidelijk genoeg, dus aan de slag. De auto aan de achterkant opgekrikt, want daar wilde ik beginnen met het eerste setje. De Volvo V40 heeft erg nauwe achterveren en veel bredere voorveren, dus montage achterin was wat moeilijker door de nauwere ruimtes tussen de veren. Ik had van Richard al het advies meegekregen de veren of helemaal onderin, of helemaal bovenin te plaatsen. Het wiel eraf en het eerste setje ging dus onderin, zonder problemen na het eerst te verwarmen in heet water zodat het kunststof wat makkelijker te manipuleren was. Daarna was het tijd voor een testrit. Het werd al meteen vanaf de eerste meters duidelijk dat de achterkant ietsje hoger (nog geen cm) en een stuk stugger geworden was. Even goed gasgeven in de bochten om het ‘rollen’ te testen en ook dat was al een stuk beter geworden. Wel merkte ik dat de voorvering nu veel verschilde met de achtervering en het lichte sturen niet geheel weg was. Volgens de verwachtingen gelukkig, dus terug naar de krik om de voorvering aan te pakken. Daar had ik meer ruimte om de kunststofringen te plaatsen en ook het wiel hoefde er niet af om bij de onderkant van de veren te komen. Klus was dus in vijf minuten per kant gepiept. De weg weer op en nu merkte ik pas echt het verschil. Ik kreeg de voorbanden niet meer aan het piepen bij het hard pakken van de bochten of rotondes en ik had echt veel meer grip. Het lichte sturen was weg en het belangrijkste, de auto rolde niet meer in de bochten en bleef compleet stabiel. Dit vond vooral mijn vriendin fijn bij de proefrit, want die werd met de bochtige wegen hier in Frankrijk snel misselijk in de auto. Dat probleem was dus ook opgelost.
Ik kon met twee setjes dus op zich wel stoppen, maar ik wilde het achter nog een stukje stugger maken en ietsje hoger voor het trekken van de (paarden)trailers en het zware beladen. Bij normaal gebruik zou iemand met twee setjes in dit geval dus genoeg hebben. Het derde setjes bevestigde ik weer tussen de achterveren, maar nu helemaal bovenin geplaatst. Iets moeilijker bij de V40 vanwege de beperkte ruimte en de nauwe veren, maar na 10/15 minuten per kant was het gefixt. Het wiel verwijderen was niet nodig. Auto laten zakken en toen zag ik goed het verschil tussen de ruimte die ik eerst tussen wiel en wielkast had en het resultaat na twee setjes kunststofringen achterin. Een wereld van verschil en esthetisch een stuk aangenamer omdat de auto nu niet meer door leek te zakken zoals voorheen. Derde proefrit dus! Mijn vriendin merkte meteen dat ze een stuk hoger op de weg zat en minder ‘naar achteren hing’ zoals voorheen. De auto was nog steeds zeer stabiel in de bochten en had nog vrijwel dezelfde grip als na de twee eerste setjes. Ik zeg ’vrijwel’, want door het toevoegen van het derde setje achterin was het voorin weer ietsjes lichter geworden, maar nog steeds veel meer grip en veel stabieler dan zonder de kunststofringen. Daarom kan iemand met een V40 uit die periode bij normaal gebruik twee setjes nemen, nogmaals ik heb voor drie gekozen vanwege het zware laden en trekken. Mocht het me vervelen kan ik altijd het derde setje er weer uithalen zonder het te beschadigen.
Al met al is de conclusie dat het zeker de moeite waard is geweest om de kunststofringen te plaatsen. Het heeft het lichte sturen weggenomen, de auto is veel stabieler geworden in de bochten, rolt niet meer en staat weer wat hoger in de vering. Ik heb de kunststofringen van Niveauplus gekozen vanwege de functionaliteit en de prijs/kwaliteitsverhouding.
ik heb voor de ringen gekozen, "waarom" er liggen nieuwe veren en schokbrekers achter, door de gastank is er het een en ander veranderd,
izie recensie:
Frankrijk 28-03-2012
Mijn ervaringen met Niveauplus.nl en de 1315 Kunststofringen
Ik ben sinds enkele jaren in het bezit van een Volvo V40 uit 1997. Fantastische auto met veel luxe uit die tijd, maar de leeftijd speelt wel eens op natuurlijk. Zo had ik steeds meer het idee dat de achtervering wat slapper begon te worden en bij een redelijke belading (vakantie met partner en een hoop bagage) leek de auto wat achterover te hangen en door te spinnen voorin bij gladheid. Na zoveel jaren weet je dat vering een kostenpost is die eraan zit te komen, maar in mijn geval ging de auto zonder problemen door de (zeer strenge) Franse keuring heen en was het zeker niet nodig om de veren en de schokdempers te vervangen. Ook geen veren gebroken zoals wel eens voor kan komen met de V40, maar gewoon wat slapper geworden in de loop der jaren. Ik wil met de Volvo daarnaast (lege) paardentrailers trekken, dus ik zocht toch een oplossing om de boel wat op te hogen en steviger te maken.
Nu had ik weleens gehoord van het plaatsen van ringen of (kunstof)blokken tussen de veren, maar echt veel informatie was er niet over te vinden op het internet. Na een tijdje zoeken kwam ik op de voor mij beste optie wat betreft prijs en kwaliteit en nam ik contact op met Richard de Groot van Niveauplus. Ik wilde gewoon wat meer specifieke informatie voor mijn type auto en na een gezellig gesprek werden mij drie setjes ringen toegestuurd, twee setjes voor de achterveren en één setje voor de voorveren. Ik kon het setje per setje uitproberen, totdat ik het gewenste resultaat bereikte. Wel vertelde Richard mij dat het verstandig was niet alleen te kijken naar de achterveren, maar ook naar de voorveren. Het waarnemen van een ‘lichter’ gevoel in de het stuur, dus minder grip op de voorwielen met als resultaat doorspinnen bij gladheid, was daar ook aan gelieerd. Geen verkoopverhaal, want de gedachte daarachter is logisch en ik had al meer informatie daarover gevonden op internet dat dat bevestigde.
Het monteren
De montagehandleiding was duidelijk genoeg, dus aan de slag. De auto aan de achterkant opgekrikt, want daar wilde ik beginnen met het eerste setje. De Volvo V40 heeft erg nauwe achterveren en veel bredere voorveren, dus montage achterin was wat moeilijker door de nauwere ruimtes tussen de veren. Ik had van Richard al het advies meegekregen de veren of helemaal onderin, of helemaal bovenin te plaatsen. Het wiel eraf en het eerste setje ging dus onderin, zonder problemen na het eerst te verwarmen in heet water zodat het kunststof wat makkelijker te manipuleren was. Daarna was het tijd voor een testrit. Het werd al meteen vanaf de eerste meters duidelijk dat de achterkant ietsje hoger (nog geen cm) en een stuk stugger geworden was. Even goed gasgeven in de bochten om het ‘rollen’ te testen en ook dat was al een stuk beter geworden. Wel merkte ik dat de voorvering nu veel verschilde met de achtervering en het lichte sturen niet geheel weg was. Volgens de verwachtingen gelukkig, dus terug naar de krik om de voorvering aan te pakken. Daar had ik meer ruimte om de kunststofringen te plaatsen en ook het wiel hoefde er niet af om bij de onderkant van de veren te komen. Klus was dus in vijf minuten per kant gepiept. De weg weer op en nu merkte ik pas echt het verschil. Ik kreeg de voorbanden niet meer aan het piepen bij het hard pakken van de bochten of rotondes en ik had echt veel meer grip. Het lichte sturen was weg en het belangrijkste, de auto rolde niet meer in de bochten en bleef compleet stabiel. Dit vond vooral mijn vriendin fijn bij de proefrit, want die werd met de bochtige wegen hier in Frankrijk snel misselijk in de auto. Dat probleem was dus ook opgelost.
Ik kon met twee setjes dus op zich wel stoppen, maar ik wilde het achter nog een stukje stugger maken en ietsje hoger voor het trekken van de (paarden)trailers en het zware beladen. Bij normaal gebruik zou iemand met twee setjes in dit geval dus genoeg hebben. Het derde setjes bevestigde ik weer tussen de achterveren, maar nu helemaal bovenin geplaatst. Iets moeilijker bij de V40 vanwege de beperkte ruimte en de nauwe veren, maar na 10/15 minuten per kant was het gefixt. Het wiel verwijderen was niet nodig. Auto laten zakken en toen zag ik goed het verschil tussen de ruimte die ik eerst tussen wiel en wielkast had en het resultaat na twee setjes kunststofringen achterin. Een wereld van verschil en esthetisch een stuk aangenamer omdat de auto nu niet meer door leek te zakken zoals voorheen. Derde proefrit dus! Mijn vriendin merkte meteen dat ze een stuk hoger op de weg zat en minder ‘naar achteren hing’ zoals voorheen. De auto was nog steeds zeer stabiel in de bochten en had nog vrijwel dezelfde grip als na de twee eerste setjes. Ik zeg ’vrijwel’, want door het toevoegen van het derde setje achterin was het voorin weer ietsjes lichter geworden, maar nog steeds veel meer grip en veel stabieler dan zonder de kunststofringen. Daarom kan iemand met een V40 uit die periode bij normaal gebruik twee setjes nemen, nogmaals ik heb voor drie gekozen vanwege het zware laden en trekken. Mocht het me vervelen kan ik altijd het derde setje er weer uithalen zonder het te beschadigen.
Al met al is de conclusie dat het zeker de moeite waard is geweest om de kunststofringen te plaatsen. Het heeft het lichte sturen weggenomen, de auto is veel stabieler geworden in de bochten, rolt niet meer en staat weer wat hoger in de vering. Ik heb de kunststofringen van Niveauplus gekozen vanwege de functionaliteit en de prijs/kwaliteitsverhouding.
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: zo 02 feb 2014, 08:08
- 10
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Schiedam
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Dank voor de reacties! Nivomats ga ik niet doen, zijn mij te prijzig. De kunststof ringen vind ik een hele mooie optie. Wordt vervolgd!
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Groot nadeel van ringen: Niet progressief geveerd zoals de originele zwaardere veren van € 90,--. Helemaal als het je te doen is om met een volle belading te rijden.Hajvb schreef:De kunststof ringen vind ik een hele mooie optie.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
- 10
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Zo, 7 pagina's door geworsteld met informatie. Ondertussen ben ik een aardig stuk wijzer, maar een paar dingen zijn me nog niet helemaal duidelijk. Hoe worden de zwaardere veren gemonteerd? Ik probeer namelijk in te schatten of ik dit zelf thuis kan doen.
Ervaring met motoren heb ik genoeg, maar auto's ben ik wat minder thuis in. Zo vraag ik me af of er een verenspanner nodig is om de achterveren van een S40 fase 1 te wisselen. Kan iemand hier wat meer over vertellen?
Even wat achtergrondinformatie: ik heb een S40 van 1997 met een G3 ringtank installatie. Zolang ik normaal rijd zonder passagiers, is het nog te doen met de vering. Zodra het gas er een beetje op gaat, of ik hobbel te laat zie, slaat de achtervering wel door.
Na alles gelezen te hebben, vraag ik me af wat de beste oplossing is. Doordat de veren eigenlijk een beetje "op slot" worden gezet, ben ik hier wat huiverig voor. Nu lees ik goede verhalen over de originele progressieve veren, maar ik weet niet zeker of ik die zelf kan plaatsen. Ook ben ik nieuwsgierig of die veren zo stevig zijn, dat er wordt ingeleverd op comfort.
Als laatste heb ik een set Nivomat's te koop gezien. Ik snap alleen nog niet helemaal wat hier nou het voordeel van is ten opzichte van de progessieve veren. Kan iemand dit misschien uitleggen?
Zo, veel vragen voor een eerste keer
Ervaring met motoren heb ik genoeg, maar auto's ben ik wat minder thuis in. Zo vraag ik me af of er een verenspanner nodig is om de achterveren van een S40 fase 1 te wisselen. Kan iemand hier wat meer over vertellen?
Even wat achtergrondinformatie: ik heb een S40 van 1997 met een G3 ringtank installatie. Zolang ik normaal rijd zonder passagiers, is het nog te doen met de vering. Zodra het gas er een beetje op gaat, of ik hobbel te laat zie, slaat de achtervering wel door.
Na alles gelezen te hebben, vraag ik me af wat de beste oplossing is. Doordat de veren eigenlijk een beetje "op slot" worden gezet, ben ik hier wat huiverig voor. Nu lees ik goede verhalen over de originele progressieve veren, maar ik weet niet zeker of ik die zelf kan plaatsen. Ook ben ik nieuwsgierig of die veren zo stevig zijn, dat er wordt ingeleverd op comfort.
Als laatste heb ik een set Nivomat's te koop gezien. Ik snap alleen nog niet helemaal wat hier nou het voordeel van is ten opzichte van de progessieve veren. Kan iemand dit misschien uitleggen?
Zo, veel vragen voor een eerste keer
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10743
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Als je een beetje had gelezen dan had je ook kunnen lezen dat die progressieve veren niks inlevert op comfort.
Ze zijn goedkoper dan nivomats en zijn zelf te plaatsen mits je een veerspanner hebt.
Ze zijn goedkoper dan nivomats en zijn zelf te plaatsen mits je een veerspanner hebt.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Een héél stuk goedkoper.MarcO schreef:Ze zijn goedkoper dan nivomats en zijn zelf te plaatsen mits je een veerspanner hebt.
Nivomats passen zich tijdens het rijden aan.
Als de kont doorzakt zal de auto dit tijdens het rijden corrigeren.
Is mooi, maar kost een hoop centjes.
Zelf heb ik, thuis voor de deur, de originele zwaardere veren geplaats en nooit spijt van gehad.
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Niet zo streng he!MarcO schreef:Als je een beetje had gelezen
-
- Engine off
- Berichten: 13
- Lid geworden op: vr 14 feb 2014, 16:41
- 10
- Model: S40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 1997
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Eigenlijk zegt hij het precies goed. Met zoveel tekst heb ik alles een beetje gelezen Het detail dat er niet wordt ingeleverd op comfort heb ik over het hoofd gezien... Dus bedankt voor de helderheidEnigmaEll schreef:Niet zo streng he!MarcO schreef:Als je een beetje had gelezen
Nou maar eens kijken waar de veren te koop zijn en zo'n verenspanner te lenen is.
- marcveen
- 4th Gear member
- Berichten: 460
- Lid geworden op: vr 05 feb 2010, 16:57
- 14
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Maarssen (prov. Utr.)
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Gewoon bij de dealer.Rammelbak schreef:Nou maar eens kijken waar de veren te koop zijn
Zie voor de nummers hieronder, voor jou 1997 versie dus 30805458;
S40 1.8 automaat, ECC, Cruise control, Flame Red 322, 1996. (246.734 km op 08-02-2018, eindstand)
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
Webdagboek
Audi A4 Avant 1.9TDI 2008
- tkoster
- Idle
- Berichten: 79
- Lid geworden op: za 09 jul 2011, 16:12
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Leiden
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Ik had dit ook, na montage van progressieve veren b.v Carsupport, en nieuwe stugge dempers en nieuwe rubbers, was dit over.
Bovendien wordt het laadvermogen flink vergroot, handig voor bv een aanhanger of veel zware bagage.
Zit er nu al 100.000 km op, werkt prima
Bovendien wordt het laadvermogen flink vergroot, handig voor bv een aanhanger of veel zware bagage.
Zit er nu al 100.000 km op, werkt prima
-
- Idle
- Berichten: 73
- Lid geworden op: zo 23 feb 2014, 10:32
- 10
- Model: S40
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Rotterdam/ Nieuw Milligen
Re: Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Ik heb eergisteren een setje verzwaarde veren opgehaald bij de Volvodealer in Apeldoorn (groene, dikkere originele Volvo veren) voor 106,-. Dankzij de autohobbyclub van mijn werk (we hebben de beschikking over twee bruggen en een hoop stallingsruimte ) ga ik ze binnenkort monteren. Ook schijnt er nog een lading overbodige matte grijze Luchtmacht-lak beschikbaar te zijn. Mooi voor mijn volgende project; de auto matgrijs rollen..
- volvo040
- 1st Gear member
- Berichten: 132
- Lid geworden op: vr 04 apr 2014, 22:10
- 10
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Eindhoven
Achterband loopt tegen wielkast aan
Afgelopen weekend met 3 personen achterin naar België geweest en merkte op snelweg dat alleen de rechter achterband tegen de wielkast o.i.d. aanliep een paar keer met hobbels e.d. Is er een methode om de achterveren stugger te maken of waar kan dit aan liggen? Ik merk al wanneer er 1 persoon achterin zit dat de achterkant al aardig zakt. Heb nog niet gekeken of toevallig een veer afgebroken is ofzo maar zakt wel aan beide kanten gelijk.
Hebben meer mensen hier last van? Bandenmaat is 205/55/16
Hebben meer mensen hier last van? Bandenmaat is 205/55/16
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 11
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Achterband loopt tegen wielkast aan
Je kan nivomats (duur) of verstevigde veren monteren, standaard veren zijn te zacht als je het mij vraagt.volvo040 schreef:Afgelopen weekend met 3 personen achterin naar België geweest en merkte op snelweg dat alleen de rechter achterband tegen de wielkast o.i.d. aanliep een paar keer met hobbels e.d. Is er een methode om de achterveren stugger te maken of waar kan dit aan liggen? Ik merk al wanneer er 1 persoon achterin zit dat de achterkant al aardig zakt. Heb nog niet gekeken of toevallig een veer afgebroken is ofzo maar zakt wel aan beide kanten gelijk.
Hebben meer mensen hier last van? Bandenmaat is 205/55/16
Audi S7 4.0TFSI V8
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Achterband loopt tegen wielkast aan
Het is een bekend 'probleem' dat de achterveren wat minder sterk zijn dan de voorveren en de neiging op termijn hebben om door te zakken.
Het kan zijn dat de ene kant wat meer ingezakt is dan de andere kant. Dit komt het weggedrag niet ten goede.
Je kunt kiezen voor versterkte achterveren.
Overigens is de 'officiële' bandenmaat voor p2 16 inch 205 50 16. Dat zorgt er dus ook voor dat de auto wat eerder aanloopt.
Het kan zijn dat de ene kant wat meer ingezakt is dan de andere kant. Dit komt het weggedrag niet ten goede.
Je kunt kiezen voor versterkte achterveren.
Overigens is de 'officiële' bandenmaat voor p2 16 inch 205 50 16. Dat zorgt er dus ook voor dat de auto wat eerder aanloopt.