Doe mij 1 lol, en draai die middelste bout pas los als je veerspanners geplaatst hebt op de veer.
Tevens raadzaam om de hele schokdemper (veer en toplagers gaan gelijk automatisch mee) onder de auto te verwijderen alvorends hier aan te gaan sleutelen.
Dan kan je de klus later na vertellen
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
volvoS40 schreef:Doe mij 1 lol, en draai die middelste bout pas los als je veerspanners geplaatst hebt op de veer.
Tevens raadzaam om de hele schokdemper (veer en toplagers gaan gelijk automatisch mee) onder de auto te verwijderen alvorends hier aan te gaan sleutelen.
Dat snap ik en dus was de schokdemper was er compleet af, de veer was gespannen maaar de bout kreeg ik niet los omdat de demper zelf meer rond draaait. hmmm ik zie net een speciaal stuk gereedschap om de bout los te krijgen een paar post terug, ik heb veel gereedschap maar dat dan weer niet hmmmmmm is even kijken
Laatst gewijzigd door mikeyall op do 07 aug 2014, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Zoals je boven de moer kunt zien, zit er een uitsparing op met 2 platte kantjes.
Hierop kan je een griptang of sleutel zetten.
Zorg dat je daarna met een steeksleutel de moer los draaid en niet en de demper zoveel mogelijk op zijn plek laat zitten.
Dan kan je zonder al te veel problemen de moer er zo afdraaien en de topmount (en veer) verwijderen.
[ Geplaatst met iPhone ]
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
volvoS40 schreef:Ok, leek erop dat je het probeerde vanuit de auto
Zoals je boven de moer kunt zien, zit er een uitsparing op met 2 platte kantjes.
Hierop kan je een griptang of sleutel zetten.
Zorg dat je daarna met een steeksleutel de moer los draaid en niet en de demper zoveel mogelijk op zijn plek laat zitten.
Dan kan je zonder al te veel problemen de moer er zo afdraaien en de topmount (en veer) verwijderen.
hihi ja nee inderdaad zo zal ik het ook gaan doen met een goede griptang zoals jij het zegt maargoed vooralsnog moet ik eerst even de nieuwe lagers bestellen, heb jij misschien een idee welke ik nodig heb??
ik kom mount tegen met een lager erin geperst ofzo en kom ze tegen met een losse grote ronde ding en kom ze tegen zonder kogellager? http://www.slimparts.nl/veerpootlager/4 ... -ORQ9LloSk
ja ik kan eventueel de lagers los halen zoals jij die link door stuurde.
Bij die andere van koentakinte zit er een kogelager bij maar is dit nou een heele andere type dan want een kogellager is voor mij een lager met ronde bollentjes erin lol en wat jij opstuurd is een plastic lager toch??
of heb ik het mis Alex??
dat scheeld zeker een pak koetakinte! Heb je ze al binnen?
maaruh nog een vraagje is die dan helemaal compleet?? Of moet ik die behuizing en alsnog die ronde lagers bestellen?
groetjessss??
Ik heb ze al een tijdje liggen, samen met een set verlaagde veren. Heb alleen nog geen tijd gehad om ze te monteren er zitten geen losse lagers bij, de beschrijving zegt dat de lagers inclusief zijn dus ik neem aan dat ze er al in gemonteerd zitten
Ik heb ze al een tijdje liggen, samen met een set verlaagde veren. Heb alleen nog geen tijd gehad om ze te monteren er zitten geen losse lagers bij, de beschrijving zegt dat de lagers inclusief zijn dus ik neem aan dat ze er al in gemonteerd zitten
kan je even een foto plaatsen van de onderzijde en bovenzijde? dan kan ik hem vergelijken met de mijne :)
En als de lager erinzit dan moet dit anders zijn dan de originele neem ik aan??
Vandaag geprobeerd de topmount eraf te halen maar ik kreeg de bovenbout niet los, niet met een baco niet met een sleuteltje 8 en nog met een griptang grrrrr, er is een speciaal hulpstuk voor weet iemand daar meer over??