Het raammechanisme / raammechaniek
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 19 dec 2009, 12:12
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Contacteer:
Het raammechanisme / raammechaniek
Hallo,
De raam van aan de bestuurders kant van mijn v40 wilde laatste niet meer sluiten, erg vervelend want het begon die avond ook nog eens te regenen. Uiteindelijk de volgende dag met veel moeite de raam dicht weten te krijgen. Ik denk dat binnenin de boel nu echt kapot is, weet iemand of dit veel geld gaat kosten? Is het een reparatie die je beter aan een volvo garage kan overlaten, of is een universeel garage ook goed hiervoor?
gr,
Wilbert
De raam van aan de bestuurders kant van mijn v40 wilde laatste niet meer sluiten, erg vervelend want het begon die avond ook nog eens te regenen. Uiteindelijk de volgende dag met veel moeite de raam dicht weten te krijgen. Ik denk dat binnenin de boel nu echt kapot is, weet iemand of dit veel geld gaat kosten? Is het een reparatie die je beter aan een volvo garage kan overlaten, of is een universeel garage ook goed hiervoor?
gr,
Wilbert
-
- Engine off
- Berichten: 20
- Lid geworden op: za 19 dec 2009, 12:12
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Contacteer:
Re: Electrische raam kapot
Het ging als volgt. De raam stond helemaal open, electrisch is er niets aan de hand, de knoppen functioneren nog. Ik heb aan het raam moeten sjorren om het stukje bij beetje omhoog te krijgen terwijl ik ook de knop ingedrukt hield. Volgens mij werkt zo'n raam toch met een kabel en een motortje? Ik denk dat die kabel opgestroopt zit of zo.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 15
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Electrische raam kapot
Zo ziet een elektr. raammechanisme er uit, als de motor niet draaid krijg je de ruit volgens mij niet omhoog.
Het ijzer aan de linkerzijde op de foto`s daar zit de ruit aan vast
Huub
Het ijzer aan de linkerzijde op de foto`s daar zit de ruit aan vast
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Re: Electrische raam kapot
Afgelopen week tijdens de vakantie in Duitsland heeft ook het electrische raam aan de passagierszijde (voor) het begeven. Het ging open en niet meer dicht. Het motortje draaide wel, maar omhoog moeten trekken om 'm dicht te krijgen. Het hetzelfde in m'n vorige auto ook gehad. Het mechaniek moet waarschijnlijk vervangen, dus morgen een andere halen. Nieuw wordt me wat te gortig. Een 2e-handsje gaat het vast wel oplossen. Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 19 sep 2011, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Electrische raam kapot
M'n passagierszijde heeft weer een werkend electrisch raam!
Foto's voor een How to zijn gemaakt
Foto's voor een How to zijn gemaakt
- Koolstof
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 25 sep 2012, 21:38
- 11
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Locatie: Noordoostpolder
Raammechanisme vervangen
Hallo allemaal,
Toen ik mijn V40 kocht was het linker raammechanisme al niet goed meer. Het maakte een ratelend geluid bij de hoogste stand en hij wou niet verder naar beneden dan halverwege. Nu wil ik dat mechanisme vervangen (als het weer een beetje meewerkt) Nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste aanpakken ? Overigens staat het raam nu vast in de bovenste stand want hij doet nu helemaal niks meer.
Groet Andries
Toen ik mijn V40 kocht was het linker raammechanisme al niet goed meer. Het maakte een ratelend geluid bij de hoogste stand en hij wou niet verder naar beneden dan halverwege. Nu wil ik dat mechanisme vervangen (als het weer een beetje meewerkt) Nu is mijn vraag hoe kan ik dat het beste aanpakken ? Overigens staat het raam nu vast in de bovenste stand want hij doet nu helemaal niks meer.
Groet Andries
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9425
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Raammechanisme vervangen
Nou... zo
Dit is een achterraam, maar geschiedt voor zo'n beetje op dezelfde wijze.
raammechanisme vervangen
Dit is een achterraam, maar geschiedt voor zo'n beetje op dezelfde wijze.
raammechanisme vervangen
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- Koolstof
- Idle
- Berichten: 30
- Lid geworden op: di 25 sep 2012, 21:38
- 11
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Locatie: Noordoostpolder
Re: Raammechanisme vervangen
Hoi,
Maar ik heb nog een probleem denk ik met demonteren want het mechanisme zit vast (Het raam zit nu bovenin) of hij reageert niet meer op de knoppen en als het raam naar beneden moet om de boutjes los te draaien. Hoe doe ik dat, is daar een foefje voor ?
Maar ik heb nog een probleem denk ik met demonteren want het mechanisme zit vast (Het raam zit nu bovenin) of hij reageert niet meer op de knoppen en als het raam naar beneden moet om de boutjes los te draaien. Hoe doe ik dat, is daar een foefje voor ?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9425
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Raammechanisme vervangen
uhm.. ja
Je kunt eens proberen om 12 volt rechtstreekst op het motortje te zetten.
Mocht ie toch nog een beetje werken, kan je hem laten zakken tot je de bouten er uit kunt halen..
anders........ uhm.. ja dr is vast nog wel een manier... ik weet het alleen even niet.
Je kunt eens proberen om 12 volt rechtstreekst op het motortje te zetten.
Mocht ie toch nog een beetje werken, kan je hem laten zakken tot je de bouten er uit kunt halen..
anders........ uhm.. ja dr is vast nog wel een manier... ik weet het alleen even niet.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
- mikey
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: vr 28 mei 2010, 17:50
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: hoorn
raammechaniek ph1 en ph2 zelfde ?
Goeiedag allen,
Simpele vraag maar kan er maar niet achterkomen. Past het raammechanisme van een ph1 in een ph2 ? Plug en play... stekker etc.
Mijn raammotor is namelijk kaduk, ligt er al uit maar ben nu dus hard opzoek naar een vervanger maar vind alleen maar ph1 mechanieken.
Iemand die het weet?
Alvast bedankt! Grts Mikey.
[ Geplaatst met Android ]
Simpele vraag maar kan er maar niet achterkomen. Past het raammechanisme van een ph1 in een ph2 ? Plug en play... stekker etc.
Mijn raammotor is namelijk kaduk, ligt er al uit maar ben nu dus hard opzoek naar een vervanger maar vind alleen maar ph1 mechanieken.
Iemand die het weet?
Alvast bedankt! Grts Mikey.
[ Geplaatst met Android ]
The future is today !
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
- 13
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Alkmaar
Re: Het raammechanisme / raammechaniek
Weet iemand wat een nieuw raam mechaniek kost origineel bij de dealer?
Kan ik vast sparen . Want de mijne is stuk
Kan ik vast sparen . Want de mijne is stuk
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
-
- 5th Gear member
- Berichten: 854
- Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
- 14
- Model: S40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Danny
- Locatie: Nuenen
Re: Het raammechanisme / raammechaniek
Zeker niet bij de dealer kopen. Gewoon ff langs de sloop. Dan tientje of 3 voor electrisch
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
- 13
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Alkmaar
Re: Het raammechanisme / raammechaniek
Zie ook nieuwe raam mechanieken aangeboden met en zonder comfort functie? Wat is dat precies? Zit die auto omlaag regeling niet gewoon in het bedieningspaneel paneeltje? Niet in het mechanisme toch?
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
-
- Idle
- Berichten: 54
- Lid geworden op: za 21 jul 2012, 21:34
- 12
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2005
- Locatie: Hattem
Raammechaniek Phase 1 en 2
Weet iemand of er verschil in zit, tussen een raammechaniek van een phase 1 en 2 ?
Volgens Valeo zijn alle onderdeelnummers gelijk vanaf 1996...
Volgens Valeo zijn alle onderdeelnummers gelijk vanaf 1996...
V40 2.0 2003 Maya gold
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9425
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Raammechaniek Phase 1 en 2
Deze zijn van 1996 tot de laatste wagen het zelfde gebleven.
Zowel het mechaniek met slingers als met elektrische bediening.
Deze zijn met alle phases onderling uit te wisselen.
De deuren zelf zijn ook uitwisselbaar, alleen de lijn waar de stootstip zit is bij ph2 aangepast.
Zowel het mechaniek met slingers als met elektrische bediening.
Deze zijn met alle phases onderling uit te wisselen.
De deuren zelf zijn ook uitwisselbaar, alleen de lijn waar de stootstip zit is bij ph2 aangepast.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 22:34
- 11
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Kampen
Help! mijn raam gaat niet meer dicht...
Dag Forumleden,
Vandaag reed ik in mijn Fase 2 v40 diesel uit 2001 vanaf mijn werk naar huis, ik deed mijn ramen naar beneden om het condens van de buitenkant te halen. Bij het omhoog doen bleef het raam aan de bestuurderskant op een derde deel steken. Hij ging vervolgens wel weer helemaal naar beneden maar bleef opnieuw op hetzelfde punt stil staan. Later bleef het raam op het laagste punt stil staan. Ik heb geen rare geluiden gehoord dat er iets aan loopt of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor alle hulp.
groeten Stefan
Vandaag reed ik in mijn Fase 2 v40 diesel uit 2001 vanaf mijn werk naar huis, ik deed mijn ramen naar beneden om het condens van de buitenkant te halen. Bij het omhoog doen bleef het raam aan de bestuurderskant op een derde deel steken. Hij ging vervolgens wel weer helemaal naar beneden maar bleef opnieuw op hetzelfde punt stil staan. Later bleef het raam op het laagste punt stil staan. Ik heb geen rare geluiden gehoord dat er iets aan loopt of iets dergelijks.
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Alvast bedankt voor alle hulp.
groeten Stefan
## Gewoon blijven rijden ##
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9425
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 13
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Help! mijn raam gaat niet meer dicht...
raam mechaniek versleten, dat word een ander motorsetje.
kampen..... vraag bij pijfers naar een andere set. (zwolle)
kampen..... vraag bij pijfers naar een andere set. (zwolle)
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 26
- Lid geworden op: wo 24 jul 2013, 22:34
- 11
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Kampen
Re: Help! mijn raam gaat niet meer dicht...
Ben je er zeker van dat het het mechanisme is? De auto staat bij mijn ouders in Nunspeet aangezien ik het niet aandurfde om de wagen zonder raam in de binnenstad van Kampen te laten staat.
Volgens mij staat er bij de autosloop in Nunspeet een v40 dus daar zou ik kunnen kijken voor een raammechanisme als dat inderdaad het probleem is.
Zojuist een raammechaniek op de sloop in Nunspeet gehaald. Die gaat keurig heen en weer als ik deze aansluit op.de stekker. Waarschijnlijk dus toch het motortje naar de ratsmedee.. Nu alles nog inbouwen
. Thanks voor alle hulp!
Volgens mij staat er bij de autosloop in Nunspeet een v40 dus daar zou ik kunnen kijken voor een raammechanisme als dat inderdaad het probleem is.
Zojuist een raammechaniek op de sloop in Nunspeet gehaald. Die gaat keurig heen en weer als ik deze aansluit op.de stekker. Waarschijnlijk dus toch het motortje naar de ratsmedee.. Nu alles nog inbouwen
. Thanks voor alle hulp!
## Gewoon blijven rijden ##
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 320
- Lid geworden op: do 27 jan 2011, 21:28
- 13
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Locatie: Alkmaar
Re: Het raammechanisme / raammechaniek
Potverdikke. Die namaak mechaniek heeft het 3 jaar volgehouden. Wat een prut ding. Het lijkt nu dat de tanden versleten zijn. Hij ratelt in de laagste stand en krijgt hem niet meer omhoog.
Ik weet nog dat hij totaal niet goed past die niet originele raammechaniek. Dus idd maar eens op de sloop kijken voor een tweede hansje.
Of heeft iemand een goede ervaring met aftermarket merk??
Ik weet nog dat hij totaal niet goed past die niet originele raammechaniek. Dus idd maar eens op de sloop kijken voor een tweede hansje.
Of heeft iemand een goede ervaring met aftermarket merk??
Volvo V40 2.0 sports navigator 2003
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
Volvo V50 2.0F R-Design 2012 Ice White
-
- Engine off
- Berichten: 14
- Lid geworden op: vr 02 jun 2017, 19:38
- 7
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
Raam gaat stuk omhoog, dan nada
Hey mensen,
Zoals de kop al zegt; mijn elektrische raam aan de bestuurderszijde gaat een stuk omhoog, blijft dan stil staan. Als ik 'm dan een cm of 5 omhoog getrokken heb (wat nogal wat kracht kost) dan neemt de motor het weer over en sluit het raam helemaal.
Nu heb ik dus een paar theorieën, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen met welke de meest voor de hand liggende is, en wat de beste oplossing daarvoor is:
1) motor is gaar. Motortje dus vervangen.
2) hele mechaniek is gaar. Hele mechaniek dus vervangen.
3)... (iets wat ik over het hoofd zie).
Ik hoor het graag wat jullie ideeën zijn.
Zoals de kop al zegt; mijn elektrische raam aan de bestuurderszijde gaat een stuk omhoog, blijft dan stil staan. Als ik 'm dan een cm of 5 omhoog getrokken heb (wat nogal wat kracht kost) dan neemt de motor het weer over en sluit het raam helemaal.
Nu heb ik dus een paar theorieën, wellicht dat jullie me verder kunnen helpen met welke de meest voor de hand liggende is, en wat de beste oplossing daarvoor is:
1) motor is gaar. Motortje dus vervangen.
2) hele mechaniek is gaar. Hele mechaniek dus vervangen.
3)... (iets wat ik over het hoofd zie).
Ik hoor het graag wat jullie ideeën zijn.