De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Omdat de pomp er pas af kan als het systeem leeg is wil ik er eerst maar een andere (kortere riem op zetten) vanmorgen eentje besteld (6pk1623) maar nu blijkt dat deze te lang is of ik snap niet hoe hij moet lopen.
Nu zit ik al weer een tijdje op internet te zoeken naar ik kom steeds weer op die zelfde riem uit.
Heeft iemand een idee hoe het wel moet ? Of welke riem ik wel moet hebben?
Groet Watze
Nu zit ik al weer een tijdje op internet te zoeken naar ik kom steeds weer op die zelfde riem uit.
Heeft iemand een idee hoe het wel moet ? Of welke riem ik wel moet hebben?
Groet Watze
- Smoker
- 2nd Gear member
- Berichten: 243
- Lid geworden op: di 24 sep 2013, 18:11
- 10
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Scheveningen
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Gaat je niet lukken. De enige mogelijkheid die er is, is een riem die alleen de alternator aandrijft, Je hebt dan dus geen stuurbekrachtiging.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10709
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 14
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Verstuurd vanuit de ruimte met Ruimtetalk.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 193
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:10
- 14
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Kollumerzwaag
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Dat plaatje kwam ik ook al meerdere keren tegen maar kwam er niet echt verder mee.
Had inmiddels de pogingen gestaakt en ben maar op zoek gegaan naar een andere pomp.
Had inmiddels de pogingen gestaakt en ben maar op zoek gegaan naar een andere pomp.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 13:51
- 5
- Model: C70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rick
Airco werkt maar tijdelijk
Hallo,
Ik heb een vraagje over mijn aircopomp. 1.5 week geleden begon mijn airco problemen te geven, hij deed het alleen de eerste paar minuten en stopte er daarna mee. Zodoende dacht ik dat de airco bijgevuld moest worden, dus ik naar de garage, en hij moest inderdaad worden bijgevuld bleek, er zat nog maar 400g in de airco.
Echter nadat deze was bijgevuld, reed ik weg en ik was pas net de straat uit en toen gaf de airco alweer geen koude lucht meer. Ik terug gereden en de garage dacht dat de aircopomp kapot was. Nu had ik al gelezen over de luchtspleet, deze zou te groot zijn geworden, nu heb ik deze nagemeten en deze is 1mm, en deze hoort volgens wat ik heb gelezen 0.3mm te zijn, ik ga er hierdoor van uit dat mijn aircopomp ook dit probleem heeft. De koppelingsplaat er af halen en er een aantal ringen tussenuit halen zou dit probleem oplossen, maar is dit zelf een beetje te doen in die krappe ruimte? Of kan ik hem beter naar een garage brengen?
Ik beschik jammer genoeg niet over een brug o.i.d. dus ik zou het dan thuis op mijn oprit moeten gaan doen.
Groeten Rick
Ik heb een vraagje over mijn aircopomp. 1.5 week geleden begon mijn airco problemen te geven, hij deed het alleen de eerste paar minuten en stopte er daarna mee. Zodoende dacht ik dat de airco bijgevuld moest worden, dus ik naar de garage, en hij moest inderdaad worden bijgevuld bleek, er zat nog maar 400g in de airco.
Echter nadat deze was bijgevuld, reed ik weg en ik was pas net de straat uit en toen gaf de airco alweer geen koude lucht meer. Ik terug gereden en de garage dacht dat de aircopomp kapot was. Nu had ik al gelezen over de luchtspleet, deze zou te groot zijn geworden, nu heb ik deze nagemeten en deze is 1mm, en deze hoort volgens wat ik heb gelezen 0.3mm te zijn, ik ga er hierdoor van uit dat mijn aircopomp ook dit probleem heeft. De koppelingsplaat er af halen en er een aantal ringen tussenuit halen zou dit probleem oplossen, maar is dit zelf een beetje te doen in die krappe ruimte? Of kan ik hem beter naar een garage brengen?
Ik beschik jammer genoeg niet over een brug o.i.d. dus ik zou het dan thuis op mijn oprit moeten gaan doen.
Groeten Rick
Volvo V40 1.8 Bi-fuel 2003
Volvo V40 T4 2003
Volvo V40 T4 2003
-
- Idle
- Berichten: 61
- Lid geworden op: do 05 mar 2015, 18:31
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: magcenty
- Locatie: Usa
- Contacteer:
Re: Airco werkt maar tijdelijk
Ik heb hetzelfde probleem gehad. Sinds er een ringetje tussenuit is gehaald doet de airco het weer goed. Heb er bijgestaan dat de pomp werd gedemonteerd. Het was inderdaad nogal lastig om de pomp eruit te halen
- Wouzziej
- 1st Gear member
- Berichten: 102
- Lid geworden op: di 10 jan 2017, 22:01
- 7
- Model: V50
- Bouwjaar: 2009
- Locatie: Dorst (NB)
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Rick,
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn V40.
Ik heb de magneetkoppeling gewoon kunnen verwijderen terwijl de pomp onder de auto hing.
Auto opkrikken, rechter voorwiel eraf.
Wielkuip los, multiriem eraf en toen kon ik er bij.
Al met al ben ik ongeveer een half uurtje bezig geweest, en sindsdien werkt de airco weer perfect!
Ik heb exact hetzelfde gehad met mijn V40.
Ik heb de magneetkoppeling gewoon kunnen verwijderen terwijl de pomp onder de auto hing.
Auto opkrikken, rechter voorwiel eraf.
Wielkuip los, multiriem eraf en toen kon ik er bij.
Al met al ben ik ongeveer een half uurtje bezig geweest, en sindsdien werkt de airco weer perfect!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 110
- Lid geworden op: ma 25 jun 2018, 13:51
- 5
- Model: C70
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rick
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Oke bedankt! Ik ga het dan zelf toch even proberen, ik zie wel waar het schip strandt.
Volvo V40 1.8 Bi-fuel 2003
Volvo V40 T4 2003
Volvo V40 T4 2003
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1491
- Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 19:42
- 9
- Model: C30
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Martijn
- Locatie: Pernis Rotterdam
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Aanstaande zaterdag ga ik deze klus ook uitvoeren. Zo te lezen valt het dus mee. Ben benieuwd
- VolvoWierden
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 18:39
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Wierden
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Vandaag begonnen aan de klus en heb de truc met de M5 boutjes inmiddels uitgevoerd nu krijg ik alleen het spul niet van de as omdat ik de ruimte niet heb. De aircopomp zit nog onder de auto maar het lijkt erop dat hij er wel onder weg moet. Dan moet ik inderdaad de multiriem ontspannen, maar daar vind ik geen duidelijk how-to van op het forum. Het gaat om een fase 2. Alvast bedankt voor de tips.
- VolvoWierden
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 18:39
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Wierden
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Achteraf was de oplossing erg simpel. Ik miste een paar millimeter ruimte om de deksel van de aircopomp te verwijderen. Uiteindelijk de motor een stukje laten zaken en had ik zeeën van ruimte.
De dikste ring verwijderd de boel weer in elkaar gezet en de airco werkt weer zoals hij behoort te werken
De dikste ring verwijderd de boel weer in elkaar gezet en de airco werkt weer zoals hij behoort te werken
-
- Supporting Member
- Berichten: 634
- Lid geworden op: ma 15 aug 2011, 08:55
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8 Bi-Fuel
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Arnold
- Locatie: Oudega (DFM)
- Contacteer:
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Slim bedacht idd.
Helaas moet ik er ook aan geloven,
Helaas moet ik er ook aan geloven,
V40 Europa Navigator BI-Fuel 2003 saphire black
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Ik heb het hele topic doorgenomen maar ben nergens een truc met M5 boutjes tegen gekomen .VolvoWierden schreef: ↑di 24 jul 2018, 13:04"...heb de truc met de M5 boutjes inmiddels uitgevoerd...."
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
- VolvoWierden
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 29 mar 2015, 18:39
- 9
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Wierden
Re: De aircopomp (bv vervangen voor nieuwe
Dan heb ik dat met die M5 boutjes (M5 x 5) ergens anders gevonden. Die passen namelijk in de gaten van de koppeling en op die manier kan je hem er zonder speciale tool los krijgen. Wel even de bout losdraaien. Daarna heb ik het blok een stukje laten zakken en toen kon het voorste gedeelte van de koppeling eraf en kon er een ringetje verwijderd worden.
De multieriem hoeft trouwens ook niet los die kan gewoon blijven zitten, achteraf een werkje niks.
De multieriem hoeft trouwens ook niet los die kan gewoon blijven zitten, achteraf een werkje niks.