Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
- Loek
- 1st Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: do 17 sep 2009, 15:08
- 15
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Loek
- Locatie: vianen
Doorhangende kont, hangkont, auto hangt iets naar achter
Klein probleempje met mijn auto,
rechtsachter ligt hij ongeveer 1 cm lager dan linksachter. ik heb gekeken in Kluwer, maar die gaf geen duidelijk antwoord. kan dit aan de stabilisatie stang liggen? is die te stellen?
probleem ligt niet aan de schokbrekers.
het is niet hinderlijk ofzo, maar het lijkt me beter als hij volledig recht is.
rechtsachter ligt hij ongeveer 1 cm lager dan linksachter. ik heb gekeken in Kluwer, maar die gaf geen duidelijk antwoord. kan dit aan de stabilisatie stang liggen? is die te stellen?
probleem ligt niet aan de schokbrekers.
het is niet hinderlijk ofzo, maar het lijkt me beter als hij volledig recht is.
voorstel topic
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: auto hangt iets naar achter
Dat had/heeft mijn V40 ook in iets minder mate. Hij raakt bij mij soms de spatbordrand rechtsachter.
En na montage van nieuwe veren / schokdempers / stabilisatorstangen / rubbers was dit niet anders.......
Zou niet weten wat het is.
En na montage van nieuwe veren / schokdempers / stabilisatorstangen / rubbers was dit niet anders.......
Zou niet weten wat het is.
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
- 15
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Zutphen
Re: auto hangt iets naar achter
hey hallo
heb je geen last van een gebroken veer? want dat zou het ook kunnen zijn
heb je geen last van een gebroken veer? want dat zou het ook kunnen zijn
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Full options
2002 FaseII
- Loek
- 1st Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: do 17 sep 2009, 15:08
- 15
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Loek
- Locatie: vianen
Re: auto hangt iets naar achter
2 weken terug alles aan die zijde los gehad. Alles is heel..
voorstel topic
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: auto hangt iets naar achter
Slappe veren is idd veel voorkomend probleem. Sterkere veren monteren is dé oplossing. Klinkt misschien heel dom nu, maar als je meet (neem aan vanaf de band totaan de wielkas), staat je auto wel 100 % vlak? Niet toevallig op een heuveltje ofzo?
Domste fouten zijn vaak 't moeilijkst te zien he
suc6
Domste fouten zijn vaak 't moeilijkst te zien he
suc6
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
- Loek
- 1st Gear member
- Berichten: 161
- Lid geworden op: do 17 sep 2009, 15:08
- 15
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Loek
- Locatie: vianen
Re: auto hangt iets naar achter
hahaha, dat zou wel ernstig zijn, maar nee, het is ook te zien als je er achter rijdt enzo. okee, dus slappe vering waarschijnlijk.schaefer schreef:Niet toevallig op een heuveltje ofzo?
Domste fouten zijn vaak 't moeilijkst te zien he
suc6
kan het er mee te maken hebben dat de vorige eigenaar een jaar lang met een lekke/volledig lamme schokdemper?
voorstel topic
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
Webdagboek
2009-2013 V40 1.8 1996 - 314.000-377.000 km
2013-2023 V40 1.8 2001 - 142.000-387.000 km
2023- V40 2.0T 2004 - 317.000 km
2024- V40 2.0T 2004 LSE - 397000 km
insta: ljcmetvolvov
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Doorhangende kont V40 T4
Hey , misschien weet er 1 van jullie wel raad met dit blijkbaar vry voorkomend probleem...
Bezit dus een V40 T4 bwjr '98 , 178.000km op de teller.
Leuke wagen op het doorhange van de kont na...
Er zit een verschil van enkele cm's op de voorzijde van de wagen én een verschil op het linker en rechter achterwiel van +/-1cm...
Het rechterwiel raakt de wielkas , loopt even aan op de buitenzijde van de band bij het nemen van een diepe put bv.
Alsof het wiel veel te ver de kas induikt...
Op de snelweg voelt ie erg zwalpend aan en trekt zacht naar rechts.
De achterste schokdempers zijn al vervangen geweest , nu zou ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft?
-en of dit de veren zijn die doorzakken of de rubbers in de ophanging?
-of gewoon beide?kan ook natuurlijk..
By navraag in de volvo garage werd er me gezegd dat waarschijnlijk de rubbers versleten zoude moete zijn.
Wat dan bij het volgende onderhoud zal nagekeken worden , maar zou graag weten wat dit juist veroorzaakt én wat dit eventueel kan gaan kosten.
De ophanging van de V40 is me nog niet echt bekend , heb VADIS in bezit gekregen dus dit helpt me al wel aardig opweg maar zou graag jullie ervaringen/wijsheden raadplegen voor ie binnen gaat voor het groot onderhoud.
Heb al wat relevante posts gevonden maar niet de precieze info die k zoek dus by deze....Laat uzelf gaan heren!
Bezit dus een V40 T4 bwjr '98 , 178.000km op de teller.
Leuke wagen op het doorhange van de kont na...
Er zit een verschil van enkele cm's op de voorzijde van de wagen én een verschil op het linker en rechter achterwiel van +/-1cm...
Het rechterwiel raakt de wielkas , loopt even aan op de buitenzijde van de band bij het nemen van een diepe put bv.
Alsof het wiel veel te ver de kas induikt...
Op de snelweg voelt ie erg zwalpend aan en trekt zacht naar rechts.
De achterste schokdempers zijn al vervangen geweest , nu zou ik graag weten of er iemand ervaring mee heeft?
-en of dit de veren zijn die doorzakken of de rubbers in de ophanging?
-of gewoon beide?kan ook natuurlijk..
By navraag in de volvo garage werd er me gezegd dat waarschijnlijk de rubbers versleten zoude moete zijn.
Wat dan bij het volgende onderhoud zal nagekeken worden , maar zou graag weten wat dit juist veroorzaakt én wat dit eventueel kan gaan kosten.
De ophanging van de V40 is me nog niet echt bekend , heb VADIS in bezit gekregen dus dit helpt me al wel aardig opweg maar zou graag jullie ervaringen/wijsheden raadplegen voor ie binnen gaat voor het groot onderhoud.
Heb al wat relevante posts gevonden maar niet de precieze info die k zoek dus by deze....Laat uzelf gaan heren!
- René
- Beheerder
- Berichten: 31703
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Wel een bekend probleem van de V40.
Zullen waarschijnlijk de veren zijn.
Stel je je ook even voor in het wie is wie topic?
Zullen waarschijnlijk de veren zijn.
Stel je je ook even voor in het wie is wie topic?
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 723
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:19
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1997
- Locatie: Hengelo
Re: Doorhangende kont V40 T4
Ff voorstellen idd.
het plaatsen van (makkelijkst en goed) versterkte originele veren van volvo moet het probleem oplossen.
het plaatsen van (makkelijkst en goed) versterkte originele veren van volvo moet het probleem oplossen.
Volvo....niets anders!
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
Volvo 440 1.8 DLI '93 (verkocht)
Volvo S40 1.8 LPI '97
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Of hulp veren zoals ik heb
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
@schaefer : Versterkte veren , dat moet k zeker eens navragen klinkt al goed want ik kan gewoon niets laden nu zoals ie hangt...
@Volvo knuppel : ?hulp veren? verklaar concept van hulpveren is me totaal onbekend
@Volvo knuppel : ?hulp veren? verklaar concept van hulpveren is me totaal onbekend
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Gewoon bij de dealer te Schoonhoven laten doen.. veren is ik dacht 100 euro, laten doen 200 euro..
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: Doorhangende kont V40 T4
Bekend probleem, ik heb precies dezelfde klachten.
Zitten nu nieuwe schokdempers en intrax verlagingsveren onder maar icm met de lpg tank/trekhaak is dat nog steeds niet goed, rechtsachter loopt ie aan op de wielrand. Maar het kan ook zijn dat ie rechtsachter aanloopt op de bevestigingsboutjes van je wielkastverbreders.... zou je in eerste instantie niet aan denken maar dit kom ook vaak voor. Ik heb daar boutjes met een ronde kop ingedraaid waardoor dat probleem ook weg was.
Ik heb nu een set achterveren in bestelling staan bij carsupport, worden precies op lengte gemaakt zoals ik het wens!
Zitten nu nieuwe schokdempers en intrax verlagingsveren onder maar icm met de lpg tank/trekhaak is dat nog steeds niet goed, rechtsachter loopt ie aan op de wielrand. Maar het kan ook zijn dat ie rechtsachter aanloopt op de bevestigingsboutjes van je wielkastverbreders.... zou je in eerste instantie niet aan denken maar dit kom ook vaak voor. Ik heb daar boutjes met een ronde kop ingedraaid waardoor dat probleem ook weg was.
Ik heb nu een set achterveren in bestelling staan bij carsupport, worden precies op lengte gemaakt zoals ik het wens!
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- Idle
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 14:58
- 15
Re: Doorhangende kont V40 T4
Dat met het aanlopen op die boutjes kan ik beamen, was bij mij ook het geval.
-
- Supporting Member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
- 15
- Model: V40
- Type: D4
- Bouwjaar: 2016
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Arcen
Re: Doorhangende kont V40 T4
Had hetzelfde met mijn vorige S40 en huidige V40. Beide voorzien van nieuwe verzwaarde veren, probleem is verholpen. Bij de bandenspecialist besteld en laten monteren.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
@ Volvo knuppel ; daar zal ik eens om informeren als ik by de dealer kom.
Met hulpveren bedoel je sterkere exemplaren dan de standaard veren neem ik aan?(zoals schaefer eerder poste?)
@ DirkT4 , die boutjes van de wielkast was me ook al opgevallen , er mist 1tje rechts en het ander toont wat sporen van wrijving... Maar dat is een gevolg van het echte probleem neem ik aan?
Op 1 of ander manier hangt ie te laag met het chassis vanachter , wat een kart-gevoel geeft soms omdat er amper plaats om te kunne veren achteraan < vooral by het nemen van snelheidsdrempels of een oprit of dergelijk merk je dat ie niet of amper veert ; niet zoals het hoort in elk geval. Ver van...
Als ik jou verhaal lees brengt me dit niet veel hoop
Die boutjes oke , dat die een slepend geluid kunne voortbrengen kan ik by , maar dat verklaart niet hoe het wiel de kas raakt...
Het raakt echt de wielkas , wat een enorme klop geeft by het nemen van een put , je ziet ook de aantekening op de zijkant v.d. band door het raken met de wielkas.
Op de plek waar de band de kas raakt is de wielkas ook helemaal glad...
De T4 is nog volledig standaard op de velgen na , door dit probleem reist de twijfel wel of k wel aan verlagen zou denken...
Die kont moet weer omhoog dat ie weer mooi staan zoals het hoort.
Zonder slepende of kloppende geluiden..
Zal morgen die boutjes eens deftig onder de loep nemen , weet k ook weer hoe dat al staat dan.
Die veren zijn duidelijk de kost niet...
Met hulpveren bedoel je sterkere exemplaren dan de standaard veren neem ik aan?(zoals schaefer eerder poste?)
@ DirkT4 , die boutjes van de wielkast was me ook al opgevallen , er mist 1tje rechts en het ander toont wat sporen van wrijving... Maar dat is een gevolg van het echte probleem neem ik aan?
Op 1 of ander manier hangt ie te laag met het chassis vanachter , wat een kart-gevoel geeft soms omdat er amper plaats om te kunne veren achteraan < vooral by het nemen van snelheidsdrempels of een oprit of dergelijk merk je dat ie niet of amper veert ; niet zoals het hoort in elk geval. Ver van...
Als ik jou verhaal lees brengt me dit niet veel hoop
Die boutjes oke , dat die een slepend geluid kunne voortbrengen kan ik by , maar dat verklaart niet hoe het wiel de kas raakt...
Het raakt echt de wielkas , wat een enorme klop geeft by het nemen van een put , je ziet ook de aantekening op de zijkant v.d. band door het raken met de wielkas.
Op de plek waar de band de kas raakt is de wielkas ook helemaal glad...
De T4 is nog volledig standaard op de velgen na , door dit probleem reist de twijfel wel of k wel aan verlagen zou denken...
Die kont moet weer omhoog dat ie weer mooi staan zoals het hoort.
Zonder slepende of kloppende geluiden..
Zal morgen die boutjes eens deftig onder de loep nemen , weet k ook weer hoe dat al staat dan.
Die veren zijn duidelijk de kost niet...
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
DirkV40 , wat koste je dat precies?
En het is dan enkel aan de veren te wijten dat ie zo door gaat hange e.d.? Niet door algemene slijtage van de ophanging? Zit al byna aan de 180.000 vandaar ik me die vraag stel...
Thnx voor al de comments alvast , dit forum was een goed idee
En het is dan enkel aan de veren te wijten dat ie zo door gaat hange e.d.? Niet door algemene slijtage van de ophanging? Zit al byna aan de 180.000 vandaar ik me die vraag stel...
Thnx voor al de comments alvast , dit forum was een goed idee
-
- 5th Gear member
- Berichten: 702
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:49
- 15
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Rijswijk ZH
Re: Doorhangende kont V40 T4
klinkt wel erg extreem. Ik denk dat sowieso je veren wel op zijn maar volgens mij speelt er ook meer in jouw geval.
Wanneer is ie gekeurd? Er zijn bepaalde rubbers in de ophanging, als die te versleten zijn wordt ie daarop afgekeurd.
In jouw geval zou ik in ieder geval nieuwe veren nemen, als je al aan verlaging dacht is intrax een goede keus als je geen LPG tank oid. hebt. De verlaging is niet extreem ( 2 a 3cm )
Ik zou dan wel meteen nieuwe schokdempers nemen als de boel er toch ondervandaan is, koni/monroe
vantevoren wel diagnose laten stellen ivm. de rubbers! dan doe je die ook direkt. sommige rubbers in de ophanging kunnen behoorlijk duur zijn trouwens. Hele bovenstaand plaatje zal je sowieso wel wat gaan kosten, maar goed ik zou ook niet zo doorrijden als ik jou was
Wanneer is ie gekeurd? Er zijn bepaalde rubbers in de ophanging, als die te versleten zijn wordt ie daarop afgekeurd.
In jouw geval zou ik in ieder geval nieuwe veren nemen, als je al aan verlaging dacht is intrax een goede keus als je geen LPG tank oid. hebt. De verlaging is niet extreem ( 2 a 3cm )
Ik zou dan wel meteen nieuwe schokdempers nemen als de boel er toch ondervandaan is, koni/monroe
vantevoren wel diagnose laten stellen ivm. de rubbers! dan doe je die ook direkt. sommige rubbers in de ophanging kunnen behoorlijk duur zijn trouwens. Hele bovenstaand plaatje zal je sowieso wel wat gaan kosten, maar goed ik zou ook niet zo doorrijden als ik jou was
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1214
- Lid geworden op: ma 08 jun 2009, 14:05
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Evert
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: Doorhangende kont V40 T4
Hulp veren zijn zoals je het zegt, ze helpen de bestaande veren .
Volvo knuppels dagboek Leef nu, morgen bestaat niet.
-
- Idle
- Berichten: 51
- Lid geworden op: do 03 dec 2009, 17:23
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
Re: Doorhangende kont V40 T4
Devnull , ze is pakt grofweg een maand of 3 geleden naar de keuring geweest.
Werd dan afgekeurd omwille van "ontoereikend schokabsorbsie" of weet ik veel wat , het kwam erop neer dat ie niet goed veerde achteraan én dat er een verschil van 61% op het linker en rechterachterwiel zat > qua vering dan neem ik aan?...
Waarop ik in de volvo garage vroeg of het dan de schokdempers waren die het probleem vormde? jah zeide ze me daar , dus nieuw schokdempers achteraan late steken + opnieuw technische controle (600€ lichter)
Ze was dan wel goedgekeurd maar nog steeds met aantekeningen op de ophanging...
De dealer heeft dezelfde test op hun bank gedaan daarna en kwamen op een verschil van 13% uit ; van 61 naar 13 maar goed , ze kon ertegenaan zeide ze me daar...
Zelfde resultaat dus eigk ondanks ze wel goedgekeurd werd bleef het geklop by het nemen van een put er dus nog steeds
(jah ik voelde me genaaid door die volvodealer die mannen wiste best dat de schokdempers niet de oorzaak waren...maar wist ik veel he)
Nou heb ik een goed volvo adres gekregen , ben eens gaan informeren op aanraden van een vriend en de eerste indruk was een pak beter dan by de vorige dealer.
Daar gaat ie ook op groot onderhoud gaan deze keer (kunne ze ineens een diagnose stellen van de ophanging) , de man aan de balie stelde zelf voor om mee een kijkje te nemen als ze op de brug staat ; dat schept wel vertrouwen maar ik wil weten wat wat is voor ik eraan begin begrijp je.
Heb geen zin om me weer wat aan te late praten dus jullie kennis is werkelijk gewaardeerd.
Wat het verlagen betreft neem ik toch een afwachtende positie in nog lager betekend nog minder speling tussen de band en kas..
Steken nu al 2 nieuwe schokdempers achteraan , zou zonde zijn om dan een volledig nieuwe setje schoks en veren aan te schaffen en dan te gaan verlagen.. 500€ de vuilbak in..
plus vooraan staat ie goed qua hoogte , persoonlijk vind ik verlaagd wel mooier maar wil ook geen comfort inleveren
Als die kont nu een paar cm naar boven komt staat ie goed voor mij , zet er 3 man in en dan is ie ook verlaagd lol
Eerst dat doorhange verhelpe en geklop/gesleep deruit , dat ie deftig rijd zoals het hoort zonder bizarre geluiden en weet ik veel wat , dan wil ik nog eens aan aanpassingen denken , 1st things first
Lijstje mogelijke probleemoplossingen :
- Sterkere veren (by volvo verkrijgbaar)
- Hulpveren (by volvo verkrijbaar)
- Veren op maat (carsupport)
- Rubbers vervangen (die wss niet goedkoop zijn heb al op VADIS gekeken en de meeste worde gepressed blijkbaar dus dat spreekt vr zich)
Wat ik daar nu van kan maken is dat de ophanging achteraan de beste tijd heeft gehad...
Dus in het slechtste geval alle rubbers vervangen en 2 nieuwe (sterkere) veren laten steken ; dan zou het geheel opgelost moete zijn??
Nou weet ik al een pak meer dan 2dagen geleden nou heb ik al wat om over te zeike in de volvogarage
Maar hoe er zo'n enorm verschil op het linker en het rechterwiel zit is me toch een raadsel...
Werd dan afgekeurd omwille van "ontoereikend schokabsorbsie" of weet ik veel wat , het kwam erop neer dat ie niet goed veerde achteraan én dat er een verschil van 61% op het linker en rechterachterwiel zat > qua vering dan neem ik aan?...
Waarop ik in de volvo garage vroeg of het dan de schokdempers waren die het probleem vormde? jah zeide ze me daar , dus nieuw schokdempers achteraan late steken + opnieuw technische controle (600€ lichter)
Ze was dan wel goedgekeurd maar nog steeds met aantekeningen op de ophanging...
De dealer heeft dezelfde test op hun bank gedaan daarna en kwamen op een verschil van 13% uit ; van 61 naar 13 maar goed , ze kon ertegenaan zeide ze me daar...
Zelfde resultaat dus eigk ondanks ze wel goedgekeurd werd bleef het geklop by het nemen van een put er dus nog steeds
(jah ik voelde me genaaid door die volvodealer die mannen wiste best dat de schokdempers niet de oorzaak waren...maar wist ik veel he)
Nou heb ik een goed volvo adres gekregen , ben eens gaan informeren op aanraden van een vriend en de eerste indruk was een pak beter dan by de vorige dealer.
Daar gaat ie ook op groot onderhoud gaan deze keer (kunne ze ineens een diagnose stellen van de ophanging) , de man aan de balie stelde zelf voor om mee een kijkje te nemen als ze op de brug staat ; dat schept wel vertrouwen maar ik wil weten wat wat is voor ik eraan begin begrijp je.
Heb geen zin om me weer wat aan te late praten dus jullie kennis is werkelijk gewaardeerd.
Wat het verlagen betreft neem ik toch een afwachtende positie in nog lager betekend nog minder speling tussen de band en kas..
Steken nu al 2 nieuwe schokdempers achteraan , zou zonde zijn om dan een volledig nieuwe setje schoks en veren aan te schaffen en dan te gaan verlagen.. 500€ de vuilbak in..
plus vooraan staat ie goed qua hoogte , persoonlijk vind ik verlaagd wel mooier maar wil ook geen comfort inleveren
Als die kont nu een paar cm naar boven komt staat ie goed voor mij , zet er 3 man in en dan is ie ook verlaagd lol
Eerst dat doorhange verhelpe en geklop/gesleep deruit , dat ie deftig rijd zoals het hoort zonder bizarre geluiden en weet ik veel wat , dan wil ik nog eens aan aanpassingen denken , 1st things first
Lijstje mogelijke probleemoplossingen :
- Sterkere veren (by volvo verkrijgbaar)
- Hulpveren (by volvo verkrijbaar)
- Veren op maat (carsupport)
- Rubbers vervangen (die wss niet goedkoop zijn heb al op VADIS gekeken en de meeste worde gepressed blijkbaar dus dat spreekt vr zich)
Wat ik daar nu van kan maken is dat de ophanging achteraan de beste tijd heeft gehad...
Dus in het slechtste geval alle rubbers vervangen en 2 nieuwe (sterkere) veren laten steken ; dan zou het geheel opgelost moete zijn??
Nou weet ik al een pak meer dan 2dagen geleden nou heb ik al wat om over te zeike in de volvogarage
Maar hoe er zo'n enorm verschil op het linker en het rechterwiel zit is me toch een raadsel...