Wel voor originele bougies neem ik aan ?
Het kan wezen dat de benzine druk regelaar begint te slijten.
Inhouden stotteren motor (als je door wil trekken enz
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: inhouden bij vollast vanaf 4000 tpm
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 5
- Lid geworden op: zo 11 okt 2015, 16:56
- 8
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
Re: inhouden bij vollast vanaf 4000 tpm
ik heb de volvo bougies in voor de turbo zitten nu 3000km in .
nieuwe bobines zijn bestelt plus de twee kabels , dan maar proberen .
bedankt voor de tip .
nieuwe bobines zijn bestelt plus de twee kabels , dan maar proberen .
bedankt voor de tip .
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 21:40
- 4
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Haarlem
Re: Inhouden stotteren motor (als je door wil trekken enz
Hier ook een 2.0 fase 2 zonder turbo maar met motorproblemen.
Jaartje geleden koppakking vervangen, kop laten vlakken en kleppen afgesteld. Zelf weer afgemonteerd met de nodige issues / steile learning curve. Distrubutieriem zet ik er ondertussen blindelings op Heb ook het VVT syndroom gehad met tikkende VVT hub, maar bij de laatste afstelling is dat probleem nu (volgens mij) verholpen.
Tips voor distributieriem vervangen: 1 daar hoeft de multiriem pulley dus eigenlijk niet voor van de krukas af, bij mij past de distributieriem er net langs. 2 Na veel trial en error ben ik van mening dat je eigenlijk de distributieriem op juiste spanning met een losse inlaat-, en uitlaat nokkenas tandwiel moet zetten (want: spieloos). Daarna pas, na wat heen en weer tornen om spanning in riem te verdelen, mbv de nokkenas locking tool op bakzijde de tandwielen vast zetten (met krukas op juiste positie uiteraard). Dit heeft bij mij iig het tikken van de vvt verholpen. Daardoor nu nog dus wel een VVT hub over, iemand interesse?
Nu naar mijn probleem; op 1 januari tijdens wat langere tocht stotteren van motor, met als resultaat dat op de terugweg ik max. 60km/uur kon rijden. Bij 80 / 100 enorm schokken van de motor, vooral wanneer de motor belast wordt (meer inspuiting als je een helling op rijd bijv.). Dit is zowel op benzine als op LPG. Lijkt het meest op dat de motor op minder dan 4 pitten loopt. Ergo conclusie; zoeken in ontstekingsproblemen.
Uitlezing ODB2: P0340 nokkenas sensor
Vervangen:
Nokkenas sensor - zelfde probleem - ook bedrading doorgemeten. 5 volt op voeding, had ik ergens teruggevonden en variabel 5 volt op de sensor. (klopt dit?)
Bremi bobines voor Volvo, beide met onbekende history - zelfde probleem. De Bremi hebben erin gezeten bij de oververhitte motor (koppakking issue)
Bougies vervangen voor Bosch (geschikt voor LPG)- zelfde probleem, misschien iets verbeterd
Computer meermaals gereset door accupolen los te halen. Merk dat de motor zich wel opnieuw inleert, maar probleem blijft.
DTC resetten lost het probleem ook niet op, P0340 komt weer terug.
Ik zit te twijfelen of ik nog geld wil investeren in 'nieuwe' bobines/kabels' of dat ik dit gebakje maar naast de anderen op de sloop zal zetten
Is er nog iets anders waar ik naar kan kijken? Hoe kan ik bv bobines doormeten, wie weet de (interne) weerstand die deze moeten hebben?
Jaartje geleden koppakking vervangen, kop laten vlakken en kleppen afgesteld. Zelf weer afgemonteerd met de nodige issues / steile learning curve. Distrubutieriem zet ik er ondertussen blindelings op Heb ook het VVT syndroom gehad met tikkende VVT hub, maar bij de laatste afstelling is dat probleem nu (volgens mij) verholpen.
Tips voor distributieriem vervangen: 1 daar hoeft de multiriem pulley dus eigenlijk niet voor van de krukas af, bij mij past de distributieriem er net langs. 2 Na veel trial en error ben ik van mening dat je eigenlijk de distributieriem op juiste spanning met een losse inlaat-, en uitlaat nokkenas tandwiel moet zetten (want: spieloos). Daarna pas, na wat heen en weer tornen om spanning in riem te verdelen, mbv de nokkenas locking tool op bakzijde de tandwielen vast zetten (met krukas op juiste positie uiteraard). Dit heeft bij mij iig het tikken van de vvt verholpen. Daardoor nu nog dus wel een VVT hub over, iemand interesse?
Nu naar mijn probleem; op 1 januari tijdens wat langere tocht stotteren van motor, met als resultaat dat op de terugweg ik max. 60km/uur kon rijden. Bij 80 / 100 enorm schokken van de motor, vooral wanneer de motor belast wordt (meer inspuiting als je een helling op rijd bijv.). Dit is zowel op benzine als op LPG. Lijkt het meest op dat de motor op minder dan 4 pitten loopt. Ergo conclusie; zoeken in ontstekingsproblemen.
Uitlezing ODB2: P0340 nokkenas sensor
Vervangen:
Nokkenas sensor - zelfde probleem - ook bedrading doorgemeten. 5 volt op voeding, had ik ergens teruggevonden en variabel 5 volt op de sensor. (klopt dit?)
Bremi bobines voor Volvo, beide met onbekende history - zelfde probleem. De Bremi hebben erin gezeten bij de oververhitte motor (koppakking issue)
Bougies vervangen voor Bosch (geschikt voor LPG)- zelfde probleem, misschien iets verbeterd
Computer meermaals gereset door accupolen los te halen. Merk dat de motor zich wel opnieuw inleert, maar probleem blijft.
DTC resetten lost het probleem ook niet op, P0340 komt weer terug.
Ik zit te twijfelen of ik nog geld wil investeren in 'nieuwe' bobines/kabels' of dat ik dit gebakje maar naast de anderen op de sloop zal zetten
Is er nog iets anders waar ik naar kan kijken? Hoe kan ik bv bobines doormeten, wie weet de (interne) weerstand die deze moeten hebben?
-
- Engine off
- Berichten: 6
- Lid geworden op: ma 06 jan 2020, 21:40
- 4
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Haarlem
Re: Inhouden stotteren motor (als je door wil trekken enz
Na diepgaande check erachter gekomen dat er ergens in de bedrading een storing / kortsluiting zit. (weerstand op pin 2 van nokkenas sensor is niet oneindig). Ik heb de handdoek in de ring gegooid na de zoveelste tegenvaller en de auto staat nu bij autodemontage Rutten in Velsenbroek. Het ga jullie goed in volvo land, tot de volgende!
Groet,
Barree
Groet,
Barree
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: ma 13 jan 2020, 17:41
- 4
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Len
- Locatie: Kaatsheuvel
Re: Inhouden stotteren motor (als je door wil trekken enz
Wat jammer en keiharde realiteit! Was er geen andere oplossing?
-
- Engine off
- Berichten: 12
- Lid geworden op: zo 24 jan 2021, 17:50
- 3
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2005
koude motor inhouden/stotteren totdat de motor warm is
Hoi allemaal,
Enige tijd geleden begon mijn Volvo V40 1.8 2005 benzine, steeds meer te stotteren soms bij starten flinke witte rook Uiteindelijk kwam de melding en moest ik mijn Uitlaat Lambdasonden laten vervangen. Nu houdt de motor nog steeds in en stottert licht. Dit met name als ik de auto koud start en bij voorbeeld in zijn 3 rond de 50 km/u rijd. Met vochtig weer lijkt het erger. Als de motor warm is dan is het zo goed als weg.
Ik begreep dat er 2 lambda sensoren zijn kan het aan deze liggen? Ik heb normaal benzine verbruik. Wel heb ik 2x wat benzinelucht in de auto geroken. Maar hier heb ik over gelezen dat dat wellicht aan het interieur filter kan liggen of bij bepaalde wind dat de licht naar binnen kan komen. Ik heb de ook bougies laten vervangen.
Iemand een idee wat het anders kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg Mark
Enige tijd geleden begon mijn Volvo V40 1.8 2005 benzine, steeds meer te stotteren soms bij starten flinke witte rook Uiteindelijk kwam de melding en moest ik mijn Uitlaat Lambdasonden laten vervangen. Nu houdt de motor nog steeds in en stottert licht. Dit met name als ik de auto koud start en bij voorbeeld in zijn 3 rond de 50 km/u rijd. Met vochtig weer lijkt het erger. Als de motor warm is dan is het zo goed als weg.
Ik begreep dat er 2 lambda sensoren zijn kan het aan deze liggen? Ik heb normaal benzine verbruik. Wel heb ik 2x wat benzinelucht in de auto geroken. Maar hier heb ik over gelezen dat dat wellicht aan het interieur filter kan liggen of bij bepaalde wind dat de licht naar binnen kan komen. Ik heb de ook bougies laten vervangen.
Iemand een idee wat het anders kan zijn?
Alvast bedankt voor de reacties.
mvg Mark