Usb op orginele radio (bv GROM, Yatour

Plaats reactie
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio

Bericht door JohanH »

Ik vermoed dat je met een FAT16 beperking zit in dit geval.


Ik ben trouwens erg hard aan het twijfelen, het is toch best wel een flinke uitgave, en over de Grom hoor ik veel wisselende verhalen, maar die heeft usb, geluidskwaliteit van de Imiv zou beter zijn, maar die heeft geen usb en is schofterig duur. De Imiv heeft wel als voordeel dat ik mijn cd wisselaar zou kunnen blijven gebruiken...
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

FAT16 of 32 moet je gebruiken, maar of daarom het maximaal aantal mappen 39 is..?
Wisselende verhalen over de GROM? Vertel. Hier zijn toch al een aantal tevreden gebruikers...
Dat van die wisselaar heeft de GROM ook. En de geluidskwaiteit is echt wel super van de GROM. Misschien moet je dit topic even lezen :-D
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio

Bericht door JohanH »

Nouja hier hoor je misschien meer positieve geluiden, als ik zo ook verder lees op andere (Volvo fora) krijg ik toch wisselde verhalen.

Maar er is dus ook zoals voor de Imiv set de mogelijkheid tot én de cd wisselaar, én de GROM aan te sluiten en beide te kunnen gebruiken?
Dat zou wel tof zijn! De Imiv valt eigenlijk al af omdat hij geen usb heeft. :D
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Heb ook zitten kijken naar de opties qua USB, maar de GROM is dan eigenlijk de enige. Van een ander Volvo-forum weet ik dat het daar meer over de imiv ging (overigens niet icm een S/V40), maar de GROM blijkt toch een heel goed alternatief.

De imiv is ook weer niet makkelijk aan te komen (en Motrade biedt goede ondersteuning voor de GROM in NL). Als je terug zoekt naar mijn genummerde foto, zie je dat er een extra aansluiting voor de originele wisselaar bij zit.
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio

Bericht door JohanH »

Ok duidelijk dankjewel, en de geluidskwaliteit, radio kwaliteit of echt cd kwaliteit? En dat met ruis of een piep wat ze wel eens zeggen?

Edit: ik heb die foto gevonden in je topic, waar zitten die aansluitingen dan, heb je hier mss een foto van?
Laatst gewijzigd door JohanH op do 11 aug 2011, 10:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Hoor geen verschil tussen een cd'tje en mp3 :). Ook geen last van een ruis of piep!
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport 2019

Webdagboek

Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio

Bericht door JohanH »

Ok duidelijk dankjewel, de voeding heb je zeker achter de radio vandaan?
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio

Bericht door Robzor »

Klopt ja
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport 2019

Webdagboek

Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
sdirkx

Re: Usb op orginele radio

Bericht door sdirkx »

Lees liever eerst het gehele topic even door. (H)
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio

Bericht door JohanH »

Doen we dat straks! Die grom module gaf geen titels weer he? En er zat een beperking met de hoeveelheid mappen op de usb en de telling van de nummers op de headunit display, toch? :D

Edit: topic doorgelezen, merendeel is duidelijk. Maar hoe zit het nu met de cd wiselaar?
Afbeelding
Je hebt op de foto nummer 1 een stekker zitten, op die stekker komt het voedingskastje, en 2 ronde pluggen nummer 3 en 4, waar zijn deze voor?
Aansluiting nummer 1 is voor de iPod kabel, en nummer 5 voor de usb kabel, dat is verder wel duidelijk, maar aan die kant zit ook een ext aansluiting, is dit degene waar je de cd wisselaar op in moet pluggen?
Afbeelding
sdirkx

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door sdirkx »

Even in 't kort (USB!):
-Geen titels inderdaad
-Tot 39 hoofdmappen (door niemand verder meer bevestigd :tumbdown). Incl submappen kun je er veel meer kwijt.
-3 en 4 is voor de optionele CD-wisselaar en HU zelf.

Ik maak inmiddels tot volle tevredenheid al weer even gebruik van de GROM. Had ik veel eerder moeten hebben... (H)
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door Robzor »

39 hoofdmappen is prima hè :). Gewoon genres van muziek en hierin verder gaan zou ik zeggen :)

Ik ben ook nog super tevreden!
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport 2019

Webdagboek

Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door JohanH »

Ik hoop wel dat ik een paar honderd nummers per map kwijt kan. Maar komt wel goed, waar hebben jullie de usb kabel zitten eigenlijk?

Ik heb hem ook besteld dus ik ben benieuwd! Hopelijk geen probleem met de volvo versterkers. :D

Omwijs bedankt iig voor alle hulp!
Gebruikersavatar
Robzor
Supporting Member
Supporting Member
Berichten: 1131
Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
12
Model: V40
Type: 2.0T
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Robert
Locatie: Aarle-Rixtel

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door Robzor »

USB weet ik niet. Heb de iPhone versie :/. Gewoon proberen en anders op artiest/album sorteren in (sub) mapjes?

Versterker zal geen probleem zijn verwacht ik :)
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Volvo V40 1.5 T3 Polar+ Sport 2019

Webdagboek

Afbeelding
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Gebruikersavatar
JohanH
5th Gear 1000rpm member
5th Gear 1000rpm member
Berichten: 1813
Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
14
Roepnaam: Johan
Locatie: Brabant
Contacteer:

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door JohanH »

Ik heb nu ook eindelijk mijn GROM module binnen! :tumbup
Afbeelding

Over de hoeveelheid audio op een usb stick samen met de GROM module, ik heb een map aangemaakt zoals in de handleiding stond: 1-favorieten

Hierin zitten een honderdtal nummers, de module zelf sorteert deze in een aantal CD's, 99 nummers per cd, en dan een volgende CD met weer 99 nummers, net zoveel als nodig is om de honderden losse nummers te verdelen. Werkt prachtig dit systeem!

Inbouw foto's en verdere info kunnen jullie zien in mijn webdagboek. :tumbup

Edit: kleine aanvulling! Ik was daarnet de GROM module aan het testen, deze had ik op een geschakelde 12V gesoldeerd, alleen nu vergat hij continue zijn 'geheugen', dus begon hij iedere keer opnieuw te spelen. Dus een tip voor iedereen, gewoon aansluiten op de continue 12V! De usb stick knipperde bij het uitzetten van het contact nog een paar seconde na, en toen ging ook dat lampje uit, dus de GROM module gaat ook gewoon uit. Dus ik hoef niet bang te zijn voor een leeg getrokken accu. :tumbup
Afbeelding
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door dannyw »

Vandaag ook mijn grom module binnengekregen, en meteen maar ingebouwd.
Jammer genoeg toch veel ruis op de achtergrond, en wanneer in usb-mode kan ik ook de iphone luisteren(alles door elkaar heen dus) meteen maar even een mailtje gestuurd naar motrade.
sdirkx

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door sdirkx »

Die ruis zou niet mogen. Gelukkig heeft Motrade een goede service (heb ik ervaren).
dannyw
5th Gear member
5th Gear member
Berichten: 854
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 23:32
14
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2003
Roepnaam: Danny
Locatie: Nuenen

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door dannyw »

Na een mail gestuurd te hebben naar motrade, een zwaarder filter opgestuurd gekregen ivm de ruis. Het filter moet ik er nog tussen zetten, dus weet het resultaat nog niet.

Wel ben ik nog info tegengekomen over tekst weergave op de radio op deze site: http://www.indashpc.org/vbullettin/viewtopic.php?t=1389

Hierin staat hoe het werkt, denk dat ik dat ook maar ga doen!

Verder moet ik zeggen dat motrade zeer goede service verleent met snel reageren op mails en aan oplossingen zoeken!!!!!
Gebruikersavatar
jakenl
Idle
Idle
Berichten: 27
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 19:36
12
Model: S40
Type: 1.9D 115pk
Bouwjaar: 2001
Locatie: Elburg

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door jakenl »

Ik heb deze besteld op Ebay voor 58 euro incl. verzenden vanuit Duitsland en gemonteerd op m'n HU 605.
Is iets kleiner dan een pakje sigaretten en ook veel dunner. Past mooi in het opbergvakje net boven de radio.
Gaatje in de achterwand van het vakje voor de kabel maken, kastje met dubbelzijdig tape vastmaken, DIN-plug achterin de HU, gele draad aan de +12v, SD erin en gaan.
Perfect geluid, geen ruis. Eerste map op kaart is CD1 enz. Tracknummers vanaf 01. Met draaiknop van cd(map) wisselen, doorspoelen enz. het werkt allemaal.
Enkel sommige USB-sticks werken niet goed maar kan komen door verkeerde FAT, heb ik nog niet geprobeerd. Ik vind een SD veel netter en steekt niet zo uit. IPOD heb ik niet dus die kan ik niet testen.

Maar voor dit geld voor mij een prima optie! :P

Image
van 115 pk naar 145 pk middels chiptuning.
jjs87
Engine off
Berichten: 13
Lid geworden op: wo 16 nov 2011, 01:05
12

Re: Usb op orginele radio GROM

Bericht door jjs87 »

ebay linkje?
Plaats reactie