Pagina 2 van 4

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 20:03
door Eugene
Materiaal is afhankelijk... is meer een optie als je huidige turbo versleten is en toch al vervangen moet worden, dan kun je net zogoed meteen een maat grotere turbo monteren en de software aanpassen/remappen/chippen.

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 22:01
door Tijs
En een T4 doet met een chippie ongeveer 220/ 230 pk toch ??

"Materiaal is afhankelijk", maar doe eens een gooi. Is het een paar honderd, of is het eerder vijfhonderd of meer ?!

Gr Tijs

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 19 jan 2011, 22:04
door Eugene
Ergens rond de 220pk gok ik dan ja, dat moet er wel inzitten.

Turbo zal rond de 800 euro kosten gok ik.
Vergangen een uurtje of 2-3, afhankelijk van hoe alles los wil. Dan nog wat tapeinden/pakkingen etc.

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 00:59
door pattyroden
oke oke

is wel intressant om zoiets te gaan doen..
maar moet ik dan nog andere zuigers??

of is het rest van het blok allemaal het zelfde??

en dan gewoon een downpipe van een standaard T4 op de 2 liter turbo zetten met de 14T
en software aanpassing dan heb je tog gewoon een t4... ?

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 07:35
door sdirkx
Met een 12T haal je het ook, dus wat is de meerwaarde van de 14T (omdat je dan sowieso al tegen de grenzen van het blok aanloopt)?

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 09:58
door pattyroden
oke oke nee ik dacht dat een 14T eerder al turbo druk levert dan een 12T of is dat ook niet het geval? want de 14T is een net zo grote turbo als de 12T??

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 10:04
door Eugene
Compressorkant van de 14T is groter, turbinekant is gelijk. 14T zal 15-20pk meer leveren dan een 12T in gelijke setup.

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: wo 09 feb 2011, 10:23
door sdirkx
Behalve dat het 2.0T-blok het dan grote kans begeeft op den duur (boven 230 pk). (A)

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: do 10 feb 2011, 19:12
door Eugene
230pk is de grens voor de 2.0T phase 2 zuigers, in het B4204T3 blok.

83mm blok is veilig tot ~260pk.

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 18:34
door quincy
jongens :D,

ik ga hier weer even schoppen, na de binnenkomst van het loon ( meer dan verwacht :D ) is de bestelling geplaatst voor turbodruk meter en olietemp. maar die laatste even terzijde.

ik heb gegoogled en via hier de zoek functie gezocht, zelf diverse page's bekeken, in de knowlegend base en alles. MAAR ik kan echt Niks vinden wat nou mijn turbo druk moet zijn als deze goed zou zijn. heb zelf een 2.0T ''99 maar wat is dan de juiste druk?

de onderdruk heb ik kunnen vinden maar niet de overdruk :(

alvast bedankt

!

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 18:50
door myalexx
ik meen

0,6bar - 0,7bar (2.0T)
1,0bar - 1,1bar (T4)

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:17
door R.O.B
Staat het hier ook niet ergens tussen http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =turbodruk ?

Re: turbo 2.0 t of een t4 turbo

Geplaatst: vr 23 dec 2011, 19:26
door myalexx
(100 kPA => 1,00 bar)

B4194T2 HighPressure Manual gearbox (kPa)
spindle lengte 1mm druk 37 kPa
spindle lengte 5mm druk 74 kPa
spindle lengte >7mm druk >80 kPa

B4204T5 Manual/Automatic
B4194T2 HighPressure Automatic gearbox (kPa)
spindle lengte 1mm druk 60 kPa
spindle lengte 5mm druk 97 kPa
spindle lengte >7mm druk >100 kPa

B4204T2/T3 LowPressure Manual/automatic gearbox (kPa)
spindle lengte 1mm druk 29 kPa
spindle lengte 5mm druk 50 kPa
spindle lengte >7mm druk >60 kPa

US
B4204T2,T3 MT/AT USA only
spindle lengte 1mm druk 36 kPa
spindle lengte 5mm druk 56 kPa
spindle lengte >7mm druk >65 kPa

Alle waarden +/- 4 kPa

Turbo t4 kapot kan ik deze vervangen door turbo van 2.0t

Geplaatst: do 09 mei 2013, 17:46
door lodewijkt4
De Turbo van mijn 1.9 t4 is kapot. In het verleden heb ik de goed werkende turbo van mijn 2.0 t gehaald. Is het mogelijk deze op mijn t4 te monteren of werkt dit niet?

Mvg,

Lodewijk

Re: Turbo t4 kapot kan ik deze vervangen door turbo van 2.0t

Geplaatst: do 09 mei 2013, 22:05
door marcveen
In VIDA zijn het verschillende nummers (zelfs tussen een automaat en een handmatige bak zit nummer verschil)
Op de commerciële sites worden ze ook apart genoemd met eigen nummers.
Dit is echt een vraag voor de praktijk jongens of dit mogelijk is.

Re: Turbo t4 kapot kan ik deze vervangen door turbo van 2.0t

Geplaatst: do 09 mei 2013, 22:22
door JohanH
Andere turbo's, andere spruitstukken en leidingen zijn ook allemaal weer net even anders. Wordt een hele ombouw anders...

Re: Turbo t4 kapot kan ik deze vervangen door turbo van 2.0t

Geplaatst: vr 10 mei 2013, 20:53
door volvoS40
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr

T4 turbo

Beschrijving
Turbo van een v40 t4 98' turbo functioneert nog uitstekend . Het betreft een Mitsubishi td04-hl14t

Re: Turbo t4 kapot kan ik deze vervangen door turbo van 2.0t

Geplaatst: di 14 mei 2013, 12:37
door DinanT
lodewijkt4 schreef:De Turbo van mijn 1.9 t4 is kapot. In het verleden heb ik de goed werkende turbo van mijn 2.0 t gehaald. Is het mogelijk deze op mijn t4 te monteren of werkt dit niet?
Nee, niet zonder meer... Het is wél mogelijk om de 14T turbo van een phase 2 T4 op een phase 1 2.0T te monteren.
Andersom zou ik eigenlijk niet doen, omdat de 12T kleiner is dan de 14T. En dan bedoel ik het compressorwieltje, niet de montageflens....
De software van je auto gaat uit van een grote turbo, als je er dan een (te) kleine opzet gaat het denk ik niet goed, maar dat laat ik aan de experst over.

Uitwisselen turob ph1 en ph2

Geplaatst: do 22 mei 2014, 21:31
door volvoS40
Goede genade.... wat doe ik nou hier.......

Een vraag stellen.

Past een ph2 turbo van een 2.0t ook bijvoorbeeld op de 2.0t phase 1 ?
Aan pk's zit er weinig verschil in. ph1 160 / ph2 163.

Of is de montage / aansturing anders bij de 2 verschillende serie's ?

Re: Uitwisselen turob ph1 en ph2

Geplaatst: do 22 mei 2014, 22:10
door R.O.B
De turbos op de phase 1 en 2 voor de 2.0T (=12T twinscroll) en T4 (=14T single en vanaf ik meen MY2001 twinscroll) zijn uitwisselbaar.
Dezelfde flens aansluiting op de uitlaatspruitstuk en op de uitlaatzijde.