Ventilator controll unit testen (v40 Airco geen CC)

Alles over de airco, Verdampers, Pompen, Drogers enz
Tevens alles over de verwarming
reneweteling
Idle
Idle
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 14:57
13
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2000
Locatie: Amsterdam

Re: Ventilator controll unit testen (v40 Airco geen CC)

Bericht door reneweteling »

Wouter schreef:Ik vermoed dat er iets met het snelheidssignaal gebeurd, wat door diverse systemen gebruikt wordt.
Snelheidssignaal variatie is een primair signaal voor cruise control.

Heb je de computers al laten uitlezen, op geregistreerde fouten of realtime data.

Deze bevind zich op connector 2 pin 10 (draad geel/rood) van het verwarmingspaneel.
Is de verbinding intern nog goed, soldeering goed (geen soldeer spetters), alles van de connector preventief doorgesoldeerd (pcb = double layer)?

Veel succes Wouter
Wouter volgens mij zit jij in de goede richting ik heb hem inderdaad een keer laten uitlezen en tien gaf hij aan dat hij een zwak snelheidssignaal heeft.


Alleen wat je nu verteld over PCB snap ik niet. Ik ga de draad eens doorknippen kijken of dat werkt ik heb toch geen climate controll dus mijn verwarming heeft lijkt me die informatie niet nodig.

Als je nog wat toelichting wilt geven heel graag ik zit zo in de auto dus als je het niet erg vind om ff te bellen zou dat geweldig zijn.

0655128199

Bedankt en groetjes
reneweteling
Idle
Idle
Berichten: 43
Lid geworden op: ma 04 apr 2011, 14:57
13
Model: V40
Type: 1.8 Bi-Fuel
Bouwjaar: 2000
Locatie: Amsterdam

Re: Ventilator controll unit testen (v40 Airco geen CC)

Bericht door reneweteling »

Wouter schreef:Ik vermoed dat er iets met het snelheidssignaal gebeurd, wat door diverse systemen gebruikt wordt.
Snelheidssignaal variatie is een primair signaal voor cruise control.

Heb je de computers al laten uitlezen, op geregistreerde fouten of realtime data.

Deze bevind zich op connector 2 pin 10 (draad geel/rood) van het verwarmingspaneel.
Is de verbinding intern nog goed, soldeering goed (geen soldeer spetters), alles van de connector preventief doorgesoldeerd (pcb = double layer)?

Veel succes Wouter
WOUTER JIJ EINDBAAS!!!!!

Het is gelukt, heb de kabel doorgeknipt en alles werkt perfect!!! helemaal geweldig :tumbup :dance :tumbup wilde het die zaterdag al op het forum zetten maar die was ff down
Plaats reactie