Pagina 4 van 4

Re: T4 motor in een 2.0t auto bouwen

Geplaatst: wo 12 okt 2016, 10:55
door Sandergtt
Bedankt voor uw antwoord. Motor kabelboom is ook hetzelfde dan?

Re: T4 motor in een 2.0t auto bouwen

Geplaatst: wo 12 okt 2016, 11:46
door volvoS40
Dat maakt in dit geval weinig uit.
Ophanging, uitlaat, bekabeling etc is het zelfde
In dat geval is het oude blok eruit lepelen, ander blok er weer er in hangen.

ECU overzetten vanwege wat verschil in de cilinderinhoud (compressie etc bla bla) en ding zou verder moeten gaan.

Turbo in een non turbo wil dan weer niet, omdat uitlaat, kabelbomen, versnellingsbak etc etc weer niet passen.

2.0 zou wel weer in een 1.8 geknoopt kunnen worden en andersom, al zit je dan alleen dan nog met een andere bak te hannesen, omdat die van een 2.0 niet op een 1.8 past en andersom

Re: T4 motor in een 2.0t auto bouwen

Geplaatst: wo 12 okt 2016, 16:10
door Sandergtt
Dank u volvo s40 zit er nog verschil in de versnellingsbak? Met verhouding en koppeling?

Re: T4 motor in een 2.0t auto bouwen

Geplaatst: wo 12 okt 2016, 16:54
door volvoS40
Zelfde bakken, koppeling zelf kan alleen anders zijn (lees lichter)

2.0t vs t4 vragen

Geplaatst: za 12 nov 2016, 22:41
door bobrosco
omdat ik op zoek ben naar v40 en ik het liefst 1 wil met een beetje vermogen en de eigen bak van volvo(de m56 als het goed is) is mijn oog eigenlijk gevallen op de 2.0t en de 1.9 T4. Alleen nou weet ik uit mijn volvo werkplaats verleden nog wel dat in de v70classic 2.4/2.5T er altijd ellende was met gescheurde cilinderwanden en gesmolten zuigers, heb er zeker 5 uit elkaar getrokken die het hadden. En ik was iets tegen gekomen over de de T4 motor gelijk was aan de 850 T5R motor met 1 cilinder er af, en dat de 2.0T mogelijk ook gelijk was aan die 2.4/2.5T uit die v70 classic met 1 cilinder minder, en dus was meteen mijn idee zouden die cilinderwanden dan ook scheuren?

Dus de vraag is, zijn de 2.0T blokken net zo betrouwbaar als de T4 of zijn er ook gevallen bekend van een 2.0T met gescheurde cilinderwand of andere gekke problemen?
En wat is volgens de mensen hier de beste van de 2, ik denk namelijk dat de mensen hier er aardig meer mee gereden hebben dan ik, dus die kunnen mij dan vast ook meer vertellen.

Re: 2.0t vs t4 vragen

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 00:03
door Marnixjee
verschil tussen een T4 motor en een 2.0T is dat de 2.0T 2 liter inhoud heeft en een T4 1.9 liter inhoud betekend dus dat de T4 dikkere cilinder wanden heeft, ook is de ECU hiervan gechipt naar 200PK, waarvan de 2.0T blijft steken op ~160PK (verschilt per bouwjaar je hebt ze van 160, 162 en 165 pk, merk je verder niks aan)
als je er niks geks mee gaat doen is de 2.0T prima te gebruiken, wil je echter gaan opvoeren en of extreem tunings uit gaan voeren (300-400PK praktijken) zou ik een T4 nemen omdat dit blok het makkelijker aan kan en wat makkelijker op te voeren is.

Re: 2.0t vs t4 vragen

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 00:44
door bobrosco
dat de cilinderwanden dunner waren had ik ook al gelezen, eigenlijk hetzelfde verhaal een beetje als bij die beruchte lpt blokken van de v70, daarom kwam ik dus ook bij die vraag. En aangezien ze wel allemaal al rond de 300.000 gelopen hebben begin je denk ik wel op het punt te komen waar het risico ook komt.

En kwa tunen willen we er niet echt mee bezig gaan omdat dat toch altijd wel ten koste van betrouwbaarheid en verbruik gaat. En van wat ik gehoord heb heeft een t4 al wel moeite genoeg om het vermogen allemaal aan de grond te zetten, dus ik denk dat we met die 200pk prima kunnen leven, en daar is een 2.0t ook ongeveer heen te chippen lees ik overal.

Re: 2.0t vs t4 vragen

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 12:17
door EnigmaEll
De fase 2 blokken hebben wat dunnere wanden, want ook die heb je in T4 namelijk. Maar nog steeds zeer betrouwbaar.
Als je puur voor vermogen gaat en dit verder uit wil bouwen, pak een fase 1 1,9t4. Daar kun je het gekst mee doen. Over de 300 pk kan prima, maar daar is dan wel wat aanpassing voor nodig uiteraard.

Zelf rijd ik een fase 2 2.0t, gechipt +/- 210-220 pk. En dat gaat prima. Dat ligt gewoon binnen de veilige marges van wat het blok kan hebben (tot +/- 240 pk).
Een 2.0t die gechipt is heeft het voordeel dat het een lage druk turbo is in tegenstelling tot de t4 --> hoge druk turbo, waardoor hij wat eerder inkomt. Even kort door de bocht, met een gechipte 2.0t trek je er een t4 bij een stoplichtsprintje waarschijnlijk nog wel uit :-).

Oftewel, de vraag is een beetje wat je wilt.

Re: 2.0t vs t4 vragen

Geplaatst: zo 13 nov 2016, 12:55
door bobrosco
Het antwoord op die vraag wat we willen is vrij simpel. Het moet vooral betrouwbaar zijn, en niet te traag. Ze komt van een vw polo gti, en je kunt in mijn ogen niet makkelijk terug van een redelijk snelle auto naar een trage auto. En dan zou een t4 een stap vooruit zijn en een 2.0t net een stapje terug. Maar volgens de mensen hier lopen die 2.0T blokken dus ook niet echt stuk? Dat maakt de zoektocht al een stuk makkelijker, want er staan ongeveer 10x zoveel 2.0T dingen te koop als t4s

Overzetten cilinderkop van 2.0t naar t4

Geplaatst: vr 15 mar 2019, 15:14
door Steph
Hallo allen,
Nog niet veel gereageerd op het forum maar hierbij zou ik wel graag jullie hulp willen..
Mijn vraag is; of ik de cilinderkop van een B4204T3 over kan zetten naar een B4204T5? (Van een 2.0T naar een T4)
Het onderdeelnummer van beide koppen is het zelfde.( nl. 1001853).

Ik zie jullie opmerking/antwoord graag te gemoed.

Gr. Stephan

Re: Overzetten cilinderkop van 2.0t naar t4

Geplaatst: za 16 mar 2019, 13:18
door Steph
Is er iemand die dit weet of kan weten?
Zodat ik met hem contact kan opnemen.

Gr. Stephan