Pagina 5 van 13

Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.

Geplaatst: vr 22 apr 2011, 18:45
door quincy
had toch een rubbertje mee genomen. net even er onder geprutst past ook nog. weet alleen niet welke maat hij me mee gaf :(

Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.

Geplaatst: vr 22 apr 2011, 19:41
door DirkT4
Kijk voor de GDI motor!! Weer iets te weten gekomen!

Verder ben ik geen voorstander van de rubbers bij de dealer, deze zijn net iets te licht.... Ik heb ze ook allemaal vervangen maar moet enkele nu voorzien van wat extra hulp dmv een kabelbinder.
Beter wat stevigere zoeken.

Re: downpipe ophangen?? iemand een idee.

Geplaatst: za 23 apr 2011, 08:17
door myalexx
DirkT4 schreef:Kijk voor de GDI motor!! Weer iets te weten gekomen!

Verder ben ik geen voorstander van de rubbers bij de dealer, deze zijn net iets te licht.... Ik heb ze ook allemaal vervangen maar moet enkele nu voorzien van wat extra hulp dmv een kabelbinder.
Beter wat stevigere zoeken.
Ik weet niet wat voor uitlaat je heb ( heb je wdb niet helemaal gelezen )
Maar met mijn standaard Volvo uitlaat heb ik nergens last, de uitlaat zit er goed stevig onder..

Mits dit euvel pas na een half jaar komt ofzo. ( zitten er denk 2 maand onder nu )

Gr Alexx

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:11
door sdirkx
Simons gebruikte materialen (vertaald uit Zweeds):


KWALITEIT ALU - Gealuminiseerd

SIMONS ® ALU Quality sportuitlaat gemaakt van aluminium materialen. Simons Sports Systems van dit ontwerp is voor degenen die willen een goede kwaliteit en prestaties, maar willen niet om het geld te besteden aan het kopen van een systeem in roestvrij staal (RVS kwaliteit) of chroom staal (Top Quality). Eindstukken zijn altijd in roestvrij!



TOP KWALITEIT - Chrome Steel

SIMONS ® Top Quality Sport uitlaatsysteem is voor degenen die niet willen dat aan het uitlaatsysteem vervangen door meer dan een keer. Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal. Chroomstaal heeft het voordeel ten opzichte van austenitisch roestvast staal dat het minder als het warm wordt en kon niet barsten op dezelfde manier. Chroom staal kan na verloop van tijd, een rood-bruine finish op onderdelen blootgesteld aan hoge temperaturen.



SS KWALITEIT Stainless - Inox

SIMONS ® Quality SS sportuitlaat is voor diegenen die de beste. Deze systemen worden voornamelijk geproduceerd in 18/8-stål. Voordeel ten opzichte van chroom staal is blijft het materiaal 'schoner' meer dan, bijvoorbeeld, chroom staal. Intern hebben we altijd gebruik maken van verchroomd staal om het risico van het kraken te minimaliseren. Simons Sport System in SS Quality geschilderd niet.


De vraag is, wat heb je nu qua materiaal (waar besteld)? Ik zou voor dat geld (480,= bij ET) wel RVS verwachten. Niet veel goedkoper dan Ferrita. JT is wel goedkoper en ook geen RVS.

edit: zie dat er TOP QUALITY bij staat: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV ... _96-00.htm

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:19
door The Real Master
sdirkx schreef:edit: zie dat er TOP QUALITY bij staat: http://www.simons.se/Katalog/VOLVO/VOLV ... _96-00.htm
Van wat ? top kwaliteit van karton, blik, aluminium ? dat dat erbij staat zegt niks over de kwaliteit.
Ferrita is helemaal RVS en simons volgens mij helemaal niet net zoals JT :vertag

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:33
door sdirkx
Kijk 's naar de omschrijving van TOP QUALITY eerder in die post :D
"Het bestaat uit een mix van zogenaamde. verchroomd staal en roestvrij staal."

PS: JT is ook Zweeds, maar wel een stuk goedkoper (weet alleen niet wat de cat-back via Fasttech kost) omdat het gealuminiseerd staal is:
JT-Super-flow-3 "full flow uitlaatsystemen gemaakt van gealuminiseerd stalen buizen voor kosteneffectieve alternatief voor roestvrij! http://www.jt-tuning.se

Er zijn dus wel degelijk verschillen in 't gebruikte materiaal (Ferrita <> Simons <> JT Superflow).

Misschien moeten we deze discussie toevoegen aan een cat-back topic. Staat wel wat nieuwe info in volgens mij (gebruikte materialen).

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:46
door The Real Master
Niet om het een of het ander af te kraken maar om gewoon een heldere discussie te voeren was mijn opmerking bedoeld.

Mix van beiden in een verhouding van hoeveel op hoeveel ?

Het is mij bekend dat je geen problemen hebt met Ferrita, en dat Simons eerder kadoek gaat :vertag

Leverancier Simons heeft ET van mij zij hadden voorheen geen Simons, deze leverancier ben ik tegen gekomen in Duitsland tijdens de motoschow in Essen, in de tijd dat ik nog een 440 had en hiervoor als een gek op zoek was naar een passend systeem, Simons kon dit leveren, toen was ET nog vrij kleinschalig, dit heb ik gemeld daarna dikke korting gekregen op een verlagingsset :tumbup

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 19:52
door sdirkx
Gezien de prijs zou ik verwachten (maar dus geen enkele ervaring mee) dat Simons vrijwel net zo duurzaam zou moeten zijn als Ferrita, maar als dat niet zo is dan kun je net zo goed Ferrita nemen. Ben er zelf (alles Ferrita na de turbo) vooralsnog in ieder geval nog erg tevreden over.

De lasnaden van m'n A'PEXi RVS cat-back destijds (ook geen lullig merk zou je zeggen) gingen bij de einddemper toch op den duur ook wel flink roesten. Heb ik nog zelf aan zitten lassen, om 'm weer gasdicht te krijgen. Dat had ik ook niet verwacht na maar een jaar of 3/4.

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 20:33
door The Real Master
sdirkx schreef:Gezien de prijs zou ik verwachten (maar dus geen enkele ervaring mee) dat Simons vrijwel net zo duurzaam zou moeten zijn als Ferrita, maar als dat niet zo is dan kun je net zo goed Ferrita nemen. Ben er zelf (alles Ferrita na de turbo) vooralsnog in ieder geval nog erg tevreden over.

De lasnaden van m'n A'PEXi RVS cat-back destijds (ook geen lullig merk zou je zeggen) gingen bij de einddemper toch op den duur ook wel flink roesten. Heb ik nog zelf aan zitten lassen, om 'm weer gasdicht te krijgen. Dat had ik ook niet verwacht na maar een jaar of 3/4.
Simons is zeker niet netzo duurzaam als Ferrita :tumbdown
Ik heb een Ferrita setje gehad van voor naar achter, 2e hands overgenomen van iemand die hem al jaren onder zijn S40 had, deze gemonteerd op mijn V40, na ongeveer 2,5 jaar weer doorverkocht en is weer onder een S40 gekomen, deze heeft hem later ook weer doorverkocht :vertag

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 20:38
door sdirkx
Weet ik. Jouw cat-back heb ik nu (zoals je dacht ik wel wist). Spul is nog zo goed als nieuw. :-D
En heb ook de DP en race kat ervoor zitten.

Maar dat zegt toch niks over Simons?

Re: Volvo S40 T4 AUT '98 binnenkort 2,5" uitlaat vanuit zwed

Geplaatst: ma 17 okt 2011, 20:54
door The Real Master
sdirkx schreef:Weet ik. Jouw cat-back heb ik nu (zoals je dacht ik wel wist). Spul is nog zo goed als nieuw. :-D
En heb ook de DP en race kat ervoor zitten.

Maar dat zegt toch niks over Simons?
Now dat zegt niks over Simons maar mijn ervaring wel :-D Kwikfit spul is ook van good quality (A) wat zeg ik prijs kwaliteit is Kwikfit beter :tumbup

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: za 05 nov 2011, 15:39
door myalexx
Heren,

De uitlaat blijft klapperen, er zit ongeveer een halve cm speling tussen de pijp en de stabilisator stang..

Ik heb hem inmiddels stabieler gehangen en hoger gehangen en echt hoger kan niet, want dan heb ik het rob effect..

iemand een oplossing ?

Afbeelding

Mijn beugel contructie, t is wel beter geworden maar nog niet genoeg
Afbeelding

Dinant, hendri, robbie, rob etc ?? (A)

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: za 05 nov 2011, 17:41
door R.O.B
Een beetje moeilijk te zien, maar het lijkt alsof de uitlaat nog een stukje naar links moet (vanuit de foto bekeken), zodat het hoogste punt (de bocht van de uitlaat) boven de stabilisator stang komt te hangen.

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: za 05 nov 2011, 18:10
door myalexx
R.O.B schreef:Een beetje moeilijk te zien, maar het lijkt alsof de uitlaat nog een stukje naar links moet (vanuit de foto bekeken), zodat het hoogste punt (de bocht van de uitlaat) boven de stabilisator stang komt te hangen.
dan zit mijn eind tip onder de auto haha.

Naar links = richting voorkant auto :sleeping

edit; ik begin echt te balen.. want ik heb best wel een mooie auto met nu ook een leuke sound en dan kom je de straat in bonk bonk bonk..
lijkt net of ik een of andere sjonnie auto heb :'(

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: zo 06 nov 2011, 00:56
door volvoS40
morgenvroeg, nog eens naar alex z'n bleeerpijp kijken, wat daar mis mee is.

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: zo 06 nov 2011, 10:24
door René
Al een petje aangeschaft?
Sorry Alex. (A)

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: zo 06 nov 2011, 11:42
door myalexx
mag ik jouwe lenen :$ ??

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: vr 11 nov 2011, 12:32
door Rinze
Ik ben op zoek naar een 3" downpipe voor de T4 maar kan naast europeantuning.nl geen andere site vinden die ze aanbiedt, ook niet in het buitenland. Heeft iemand nog tips? Ik wil niet de hoofdprijs betalen bij europeantuning namelijk voor de ferrita+sportcat. Binnenkort komt er waarschijnlijk een schroefset van KW en na informeren bij verschillende sites is europeantuning al bijna 200 euro duurder dan de goedkoopste aanbieder.
Dus zijn er naast ferrita nog andere (goedkopere) aanbieders van downpipes voor de T4? Zijn er hier ook mensen die de downpipe hebben laten maken door iemand in de buurt bijvoorbeeld?

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: vr 11 nov 2011, 13:34
door Rob
ET rekent je niet de hoofdprijs en Ferrita is gewoon kwaliteit....alleen zo'n ding is gewoon niet ff goedkoop helaas!
JT & Ferrita zijn volgens mij de enige opties.

Anders gewoon doorsparen en die KW's zijn echt een goede upgrade! Alles stap voor stap! :tumbup En in buitenland bestellen van KW's kan toch ook!?

Van eigenbouw DP's binnen de T4-wereld nog nooit van gehoord....maar uiteraard is alles mogelijk. Bel ET eens op en probeer te vragen naar aanbiedingen of een compleetpakket: DP+cat+KW?
Is maar een idee.....en anders vlug japans gaan rijden... (A)

Re: Tuning Uitlaatsysteem/systemen T4

Geplaatst: vr 11 nov 2011, 15:01
door sdirkx
Beetje wat Rob zegt. Het zal misschien wel wat goedkoper kunnen, maar Ferrita is wel echt goed spul. Geldt ook voor 'n schroefset van KW. Heb toen nog zitten twijfelen, maar uiteindelijk een FK set uit DE gehaald. Scheelt je dan best wel wat knaken. Een custom downpipe zal ook zeker niet veel goedkoper zijn en of je dan een goede flow hebt en kwalitatief iets vergelijkbaars dat betwijfel ik.