Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer
-
- Idle
- Berichten: 64
- Lid geworden op: di 22 aug 2017, 22:52
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2001
Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer
Pffffeeet Wat een prutsers... Welke garage was dat?
Maargoed hij heeft misschien wel een punt, op het moment dat er werd gevonden dat die pot nog dichtzat had je ff de dealer moeten bellen.
Dan was er ook geen discussie mogelijk geweest.
Maargoed nog steeds GRIEP/zonde van de tijd/geld...
Maargoed hij heeft misschien wel een punt, op het moment dat er werd gevonden dat die pot nog dichtzat had je ff de dealer moeten bellen.
Dan was er ook geen discussie mogelijk geweest.
Maargoed nog steeds GRIEP/zonde van de tijd/geld...
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer
Ik wist niet dat dit überhaupt mogelijk was. En de betreffende garage had de opdracht het probleem te verhelpen en dachten dat ik zelf heb zitten prutsen. Zo’n domme actie vonden ze het.
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer
Het is natuurlijk ontzettend vervelend voor jou wat er is gebeurd! En de wijze waarop het door de desbetreffende delaer/garage wordt afgehandeld laat in mijn ogen zeer te wensen over, maar overal waar gewerkt wordt kunnen fouten gemaakt worden. Ook bij een erkende Volvo dealer/garage (als is dit wel een hele stumperige fout )
'Naming and shaming' op dit forum lijkt me dan ook niet netjes als de desbetreffende dealer hier geen weerwoord kan plaatsen.
Hoop dat je toch samen met hen tot een overeenkomst kunt komen. Als het een erkende dealer is zou je ook nog kunnen overwegen om Volvo Cars Nederland aan te schrijven.
'Naming and shaming' op dit forum lijkt me dan ook niet netjes als de desbetreffende dealer hier geen weerwoord kan plaatsen.
Hoop dat je toch samen met hen tot een overeenkomst kunt komen. Als het een erkende dealer is zou je ook nog kunnen overwegen om Volvo Cars Nederland aan te schrijven.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: za 11 okt 2014, 13:00
- 9
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer
Ik ben het ondanks alles met je eens. Heb de naam verwijderd. Zat teveel in mijn emotie toen ik het plaatste.
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1308
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Stroef schakelen bij koude motor en of koud weer
Dat is heel netjes van je!
Ik ken het...reageer zelf ook vaak net te snel en soms ondoordacht in emotie. No worries. Daarvoor hebben we dit mooie forum, om elkaar te helpen.
Ik ken het...reageer zelf ook vaak net te snel en soms ondoordacht in emotie. No worries. Daarvoor hebben we dit mooie forum, om elkaar te helpen.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- Engine off
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
- 4
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Den Haag
Schakelproblemen V40 classic 1.8 phase 2
Hallo,
sinds 2 maanden heb ik een v40 classic 1.8 phase 2 en nu heb ik een schakelprobleem. Een week geleden merkte ik tijdens het (weg)rijden 's ochtends dat het schakelen erg moeizaam ging. Koppeling voelde normaal, maar de lage versnellingen leken steeds minder te werken. Ik heb m na 10 minuten aan de kant gezet en ben met iemand anders naar werk gereden. Schakelen met de motor uit in stilstand ging wel gewoon.
's Middags na werk heb ik m in stilstand in z'n 2 gezet en naar een universele garage niet ver ervandaan gereden. NIet geprobeerd te schakelen tijdens het ritje, uit angst dat er iets kapot zou gaan of dat ik niet meer zou kunnen schakelen.
Aangekomen bij de garagist ging hij een ritje maken en werkte alles prima?! Hij heeft hem een weekendje gehouden en paar keer mee gereden, op de brug onderzocht en naar koppeling e.d. gekeken maar kon niets vreemds vinden. Na het weekend opgehaald en nu 4 dagen later weer hetzelfde euvel toen ik van werk naar huis reed.
Heeft iemand een idee of suggestie wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
sinds 2 maanden heb ik een v40 classic 1.8 phase 2 en nu heb ik een schakelprobleem. Een week geleden merkte ik tijdens het (weg)rijden 's ochtends dat het schakelen erg moeizaam ging. Koppeling voelde normaal, maar de lage versnellingen leken steeds minder te werken. Ik heb m na 10 minuten aan de kant gezet en ben met iemand anders naar werk gereden. Schakelen met de motor uit in stilstand ging wel gewoon.
's Middags na werk heb ik m in stilstand in z'n 2 gezet en naar een universele garage niet ver ervandaan gereden. NIet geprobeerd te schakelen tijdens het ritje, uit angst dat er iets kapot zou gaan of dat ik niet meer zou kunnen schakelen.
Aangekomen bij de garagist ging hij een ritje maken en werkte alles prima?! Hij heeft hem een weekendje gehouden en paar keer mee gereden, op de brug onderzocht en naar koppeling e.d. gekeken maar kon niets vreemds vinden. Na het weekend opgehaald en nu 4 dagen later weer hetzelfde euvel toen ik van werk naar huis reed.
Heeft iemand een idee of suggestie wat het zou kunnen zijn?
Alvast bedankt!
-
- Engine off
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
- 4
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Den Haag
Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer
De bakolie is vervangen en de koppeling is ontlucht, maar dat heeft dus niets geholpen helaas.
Na een paar uur/dagen stilstaan wil hij nu eigenlijk helemaal niet meer in een versnelling. Na een keertje of 10 pompen met het koppelingspedaal en dan starten lukt het wel, maar ik heb er geen fijn gevoel bij. Al weer een keer bij het stoplicht de motor uit moeten zetten, pompen en dan schakelen.
De auto lijkt droog aan de onderkant, bij de garage zagen ze ook nergens lekkage.
Weet iemand wat er stuk is?
Na een paar uur/dagen stilstaan wil hij nu eigenlijk helemaal niet meer in een versnelling. Na een keertje of 10 pompen met het koppelingspedaal en dan starten lukt het wel, maar ik heb er geen fijn gevoel bij. Al weer een keer bij het stoplicht de motor uit moeten zetten, pompen en dan schakelen.
De auto lijkt droog aan de onderkant, bij de garage zagen ze ook nergens lekkage.
Weet iemand wat er stuk is?
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9393
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer
Waar kom je vandaan ?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 4
- Lid geworden op: wo 05 jun 2019, 14:33
- 4
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Den Haag
Re: Stroef schakelen (bij koude motor en of koud weer
Ik woon in Den Haag