Eerst een begin
Gelijk wil ik vermelden dat ik heb besloten om de bestuurderskant raamschakelaar van Phase II niet in ga bouwen
Hier in plaats komt engelse (RHD) versie van de passagier kant, hetzelfde dus als europees (enkel schakelaar) maar dan aan de rechter kant
Eerst de stekkers, bedrading en relais
Phase I stekkers zijn voor en achter hetzelfde, achter zijn andere kleurdraden gebruikt dan voor
Links en rechts voor
Links en recht achter
tekening van de aansluitingen op de schakelaar
Phase II heeft 3 verschillende stekkers, voor links is grootste (deze sluit ik niet aan), rechtsvoor met 8 draden en achter links en rechts met 5 draden
Linksvoor gebruik ik hetzelfde als rechtsvoor
Stekker linksvoor
foto van de stekkers achter heb ik niet genomen, maar lijkt erg op de stekker van rechtsvoor maar dan met 3 draden minder
Relais die we nodig hebben is hetzelfde als in Phase I in de bestuurder deur, met nummer 68 48 215
Relais en stekker
tekening van relais aansluitingen
Nu gaan we ombouwen naar Phase II
Eerst uitgezocht bij schakelaar van Phase 1 met behulp van schema welk pin welk nummer had om zo de kleuren van de draden kunnen uitzoeken wat welk doet
dus bij deze aansluitingen voor de voorkant links en rechts hetzelfde
PHASE I ---------------------PHASE II
1 GROEN-------------------- 1 BRUIN
2 ROOD (WIT) -------------- 8 ROZE
3 WIT ----------------------- 6 GROEN
4 BLAUW -------------------- 5 BLAUW
5 GEEL ---------------------- 7 BLAUW-GEEL
2,3,4 van Phase II zijn voor centrale deur vergrendeling
Aansluiting voor de achterkant, links en rechts hetzelfde
PHASE I ------------------------ PHASE II
1 GROEN - ZWART ------------ 4 BRUIN
2 ROOD - ZWART ------------- 6 ROZE
3 GROEN - WIT ---------------- 5 GEEL - WIT
4 BLAUW - ZWART ------------ 1 GROEN - ORANJE
5 ROOD - WIT ----------------- 3 GRIJS - ROOD
En nu gaan we op alle ramen, Functie AUTODOWN inbouwen
Eerst schema
en als je deze niet snap heb ik ook eentje getekend, makkelijker lukt me niet om de werking uit te leggen
Relais sluit je op deze wijze (links voor is deze bij Phase I voorzien, bij Phase II is geintegreerd in de schakelaar)
Ik leg uit hoe je dat in Phase I in moet bouwen, maar als je de laatste schema volgt en de draadkleuren van PHASE II neemt moet het ook werken
Blauwe draad (3) van de relais sluit je op Blauwe draad (4) van de schakelaar
Zwarte draad (5) van de relais sluit je op Gele draad (5) van de schakelaar
Knip de Rode (wit) (2) draad van de schakelaar en vanuit schakelaar verbind met Rood - Wit (1) draad van relais
verbind nu de Rode (1) draad van relais met Rode (wit) (2) draad die naar de motor loopt
Snap je het niet? kijk nog een keer de laatste schema
hier zijn grote foto's te vinden
http://www.mijnalbum.nl/Album=ODFWYSK6
Als je iets wilt toevoegen laat me via PB weten
Gr Kris
4x Autodown met ombouw van Phase 1 naar Phase 2
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 14
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 186
- Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:53
- 10
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Doorn
Re: 4x Autodown met ombouw van Phase 1 naar Phase 2
Even een aanvulling voor het aansluiten van dit relais voor autoup in een Phase 2 bestuurdersdeur.
Aansluiting 5 van het relais (zwart) sluit je aan op de zwarte kabel in de deur.
Aansluiting 3 van het relais (blauw) sluit je aan op de blauwe kabel in de deur.
Vervolgens knip je voor auto-up de bruine kabel in de deur door.
Hiervan sluit je de bedieningskant aan op aansluiting 1 (rood/wit) van het relais, en de motorkant sluit je aan op aansluiting 1 (rood) van het relais.
Door het knopje nu zeer kort omhoog te trekken, gaat de ruit volledig omhoog.
Aansluiting 5 van het relais (zwart) sluit je aan op de zwarte kabel in de deur.
Aansluiting 3 van het relais (blauw) sluit je aan op de blauwe kabel in de deur.
Vervolgens knip je voor auto-up de bruine kabel in de deur door.
Hiervan sluit je de bedieningskant aan op aansluiting 1 (rood/wit) van het relais, en de motorkant sluit je aan op aansluiting 1 (rood) van het relais.
Door het knopje nu zeer kort omhoog te trekken, gaat de ruit volledig omhoog.