Immobilizer zie handleiding & anti-skid service vereist
Geplaatst: zo 30 sep 2018, 04:28
Goedendag allen,
Momenteel zit ik met een groot probleem, welke ondertussen 4 maanden geleden is begonnen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen, of mijn vermoedens bevestigen.
Ik heb een Volvo S40 T5, uit 2004. Custom gemapped (gechipped).
Wat is er precies gebeurd:
Ik stap in, start de auto en rijd de oprit af. Na 20 meter verschijnen er een paar meldingen in het scherm; "Immobilizer zie handleiding" en "anti-skid service vereist"
Motor afgezet en daarna heeft deze niet meer willen starten. Ik had toen de accu losgekoppeld. En ben 30 minuten weggeweest.
Accu aangesloten. Auto starten direct. Terug de oprit opgereden, daar viel de motor uit zichzelf, smoorde gewoon, gaspedaal reageerde ook niet meer en dat is gek want ik rijd hem zojuist de oprit op. Om te testen wilde ik hem weer starten. Auto starten niet meer en met dezelfde 2 meldingen in scherm. Hierna heb ik de auto niet meer aan gekregen.
Wat doet de auto precies:
Na insteken van de sleutel ontgrendeld het stuur slot.
Bij draaien naar stand 1, gaan alle elektrische componenten aan en functioneert alles naar behoren.
Draaien naar stand 2, alle dashboard lampen gaan aan en uit, in juiste mate van tijd en volgorde.
Stand 3, bij starten hoor je een harde klik (elektrische achtig) en gebeurd er niks, komt niet bij de startmotor vandaan. Heel soms na lange tijd (paar dagen, of als de accu los is geweest) wil de auto wel starten. Meteen na de start valt deze dan weer uit. Ook is de auto vlak na het vernieuwen van het contact slot, na vele pogingen, 1x aangeslagen. na 5 minuten afgezet en nog een keer gestart. Bij de derde keer, terug in storing, zelfde 2 meldingen als hierboven.
Wat heb ik tot dus ver gedaan:
Ik heb alles gedaan wat ik kon vinden via forum en internet en tips van auto garages. (5x openen/sluiten, alarm af laten gaan enz. enz.) Tevens:
- nieuwe accu
- nieuw contactslot (hoefde niet te worden ingelezen (info van dealer)
- alle drie de modules losgehaald en gereinigd (ECU, CEM en BCM (zekeringskast))
- bij loshalen ook alle stekkers en contacten gereinigd
- alle aarde op de auto los en gereinigd
Helaas mocht dit niet baten. Meldingen blijven in het scherm staan en de auto start niet.
Auto bij de dealer geweest. Zij hebben gedaan:
- Auto uitgelezen, alles werkt naar behoren (op ECM na) en er zijn geen elektrische gebreken ontdekt/gemeten.
- Alle CEM, ECM enz doorgemeten en uitgelopen.
de volgende storingscodes zijn actief:
BCM-0100
BCM-0115
BCM-E000
CEM-DE11
Dealer zegt nu dat de ECM wel signaal ontvangt, maar dat er niks mee gedaan wordt. Er komt geen output zeg maar. Daarop gebaseerd zegt de volvoman bijna zeker te weten (95%) dat de ECM dus stuk is?? Een nieuwe ECM incl inlezen 1300,- daarna weer opnieuw custom remappen (zucht)
Heeft iemand enige ervaring mbt mijn probleem?? Ik heb ontzettend veel info gelezen op dit forum en op andere fora wereldwijd, maar mijn specifiek probleem kan ik niet ontdekken.
Ik weet dat het een heel verhaal is, sorry hiervoor. Ik hoop dat iemand wat kan betekenen.
Onderstaand een filmpje van het probleem. Zegt meer dan 1000 woorden.
https://www.youtube.com/watch?v=1MTXqOPhbhs
Mvg, Bas
Momenteel zit ik met een groot probleem, welke ondertussen 4 maanden geleden is begonnen. Hopelijk kan iemand mij op weg helpen, of mijn vermoedens bevestigen.
Ik heb een Volvo S40 T5, uit 2004. Custom gemapped (gechipped).
Wat is er precies gebeurd:
Ik stap in, start de auto en rijd de oprit af. Na 20 meter verschijnen er een paar meldingen in het scherm; "Immobilizer zie handleiding" en "anti-skid service vereist"
Motor afgezet en daarna heeft deze niet meer willen starten. Ik had toen de accu losgekoppeld. En ben 30 minuten weggeweest.
Accu aangesloten. Auto starten direct. Terug de oprit opgereden, daar viel de motor uit zichzelf, smoorde gewoon, gaspedaal reageerde ook niet meer en dat is gek want ik rijd hem zojuist de oprit op. Om te testen wilde ik hem weer starten. Auto starten niet meer en met dezelfde 2 meldingen in scherm. Hierna heb ik de auto niet meer aan gekregen.
Wat doet de auto precies:
Na insteken van de sleutel ontgrendeld het stuur slot.
Bij draaien naar stand 1, gaan alle elektrische componenten aan en functioneert alles naar behoren.
Draaien naar stand 2, alle dashboard lampen gaan aan en uit, in juiste mate van tijd en volgorde.
Stand 3, bij starten hoor je een harde klik (elektrische achtig) en gebeurd er niks, komt niet bij de startmotor vandaan. Heel soms na lange tijd (paar dagen, of als de accu los is geweest) wil de auto wel starten. Meteen na de start valt deze dan weer uit. Ook is de auto vlak na het vernieuwen van het contact slot, na vele pogingen, 1x aangeslagen. na 5 minuten afgezet en nog een keer gestart. Bij de derde keer, terug in storing, zelfde 2 meldingen als hierboven.
Wat heb ik tot dus ver gedaan:
Ik heb alles gedaan wat ik kon vinden via forum en internet en tips van auto garages. (5x openen/sluiten, alarm af laten gaan enz. enz.) Tevens:
- nieuwe accu
- nieuw contactslot (hoefde niet te worden ingelezen (info van dealer)
- alle drie de modules losgehaald en gereinigd (ECU, CEM en BCM (zekeringskast))
- bij loshalen ook alle stekkers en contacten gereinigd
- alle aarde op de auto los en gereinigd
Helaas mocht dit niet baten. Meldingen blijven in het scherm staan en de auto start niet.
Auto bij de dealer geweest. Zij hebben gedaan:
- Auto uitgelezen, alles werkt naar behoren (op ECM na) en er zijn geen elektrische gebreken ontdekt/gemeten.
- Alle CEM, ECM enz doorgemeten en uitgelopen.
de volgende storingscodes zijn actief:
BCM-0100
BCM-0115
BCM-E000
CEM-DE11
Dealer zegt nu dat de ECM wel signaal ontvangt, maar dat er niks mee gedaan wordt. Er komt geen output zeg maar. Daarop gebaseerd zegt de volvoman bijna zeker te weten (95%) dat de ECM dus stuk is?? Een nieuwe ECM incl inlezen 1300,- daarna weer opnieuw custom remappen (zucht)
Heeft iemand enige ervaring mbt mijn probleem?? Ik heb ontzettend veel info gelezen op dit forum en op andere fora wereldwijd, maar mijn specifiek probleem kan ik niet ontdekken.
Ik weet dat het een heel verhaal is, sorry hiervoor. Ik hoop dat iemand wat kan betekenen.
Onderstaand een filmpje van het probleem. Zegt meer dan 1000 woorden.
https://www.youtube.com/watch?v=1MTXqOPhbhs
Mvg, Bas