Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 17 aug 2021, 19:27
- 2
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Tom
- Locatie: Utrecht
Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
V40 2.0i automaat b4204s
Mijn uitlaat lekt op de flensverbinding tussen midden en einddemper. Helaas is alles zo verrot, dat een nieuwe pakking niet gaat helpen. Nu wil ik een tussen stuk plaatsen, net zoals jbruis heeft gedaan. topic
Nou heb ik twee vragen:
1. Jbruis gebruikt 60mm diameter, maar hij heeft een turbo. Weet iemand of diameter dezelfde is als voor een non turbo?
2. Hoe zit de midden-demper verbonden met de 'downpipe'? (zie groen omcirkelde plek) Is dat ellende om los te halen?
Dank voor het meedenken!
Mijn uitlaat lekt op de flensverbinding tussen midden en einddemper. Helaas is alles zo verrot, dat een nieuwe pakking niet gaat helpen. Nu wil ik een tussen stuk plaatsen, net zoals jbruis heeft gedaan. topic
Nou heb ik twee vragen:
1. Jbruis gebruikt 60mm diameter, maar hij heeft een turbo. Weet iemand of diameter dezelfde is als voor een non turbo?
2. Hoe zit de midden-demper verbonden met de 'downpipe'? (zie groen omcirkelde plek) Is dat ellende om los te halen?
Dank voor het meedenken!
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
voor zover ik weet is de diameter van de buis hetzelfde. De dempers verschillen geloof ik wel.
Anders gewoon verschillende maten bussen bestellen en de verkeerde terugsturen. Daar doen ze meestal niet echt moeilijk over.
Onderdelen van de uitlaat loskrijgen is meestal een K klus omdat alles vastgerot zit. Meestal kom je toch snel bij de slijptol uit...
Anders gewoon verschillende maten bussen bestellen en de verkeerde terugsturen. Daar doen ze meestal niet echt moeilijk over.
Onderdelen van de uitlaat loskrijgen is meestal een K klus omdat alles vastgerot zit. Meestal kom je toch snel bij de slijptol uit...
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
- Bramzel
- Supporting Member
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
- 7
- Roepnaam: Bram
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Je hoeft de uitlaat niet los te halen toch? Flens er tussenuit slijpen, mof er tussen en aandraaien.
Wagenpark: '12 Ford Focus 1.6 EcoBoost - '07 Citroën C1 1.0
Voorheen: '02 Volvo V40 2.0 - '04 Hyundai Getz 1.3i
Instagram: @brambo.jpg
Voorheen: '02 Volvo V40 2.0 - '04 Hyundai Getz 1.3i
Instagram: @brambo.jpg
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
je precies!
Maar er werd gevraagd over het loshalen van het begin van de demper...en dat is een pain in the ass doorgaans aangezien alles kats vastgerot zit over het algemeen.
Maar er werd gevraagd over het loshalen van het begin van de demper...en dat is een pain in the ass doorgaans aangezien alles kats vastgerot zit over het algemeen.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
- Bramzel
- Supporting Member
- Berichten: 2163
- Lid geworden op: do 01 sep 2016, 11:21
- 7
- Roepnaam: Bram
- Locatie: Apeldoorn
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Ja, die snapte ik, m'n opmerking was ook meer richting Tom gericht Die originele Volvo uitlaten zijn op de flens na oersolide, de mijne had na ruim 290.000km nog steeds de originele pijp. Alleen om het jaar ongeveer even de mof bij de flens vervangen
Wagenpark: '12 Ford Focus 1.6 EcoBoost - '07 Citroën C1 1.0
Voorheen: '02 Volvo V40 2.0 - '04 Hyundai Getz 1.3i
Instagram: @brambo.jpg
Voorheen: '02 Volvo V40 2.0 - '04 Hyundai Getz 1.3i
Instagram: @brambo.jpg
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 17 aug 2021, 19:27
- 2
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Tom
- Locatie: Utrecht
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Dank voor jullie reactie. Dat loshalen van de demper zonder een brug te hebben heeft mij besluiten voor een uitlaat mof te gaan.
Inmiddels de auto op gekrikt en de diameters van de flens gemeten: varierend tussen 61-66mm. Heb uitlaatmof besteld en eveneens alle alle spullen voor een grotere beurt, kan dat mooi gecombineerd worden.
Het plaatsen van de auto op assteunen blijf ik een dingetje vinden. Hebben jullie dat ook? Ik plaats de drie-poot onder de draagbalk waar de swing arms van de ophanging zitten. Is dit de correcte plek? Het probleem daarbij is dat het U-vormige profiel vd as-steun in de weg zit. Hoe doen jullie dat? Of moet er iets van een rubber pad tussen?
Inmiddels de auto op gekrikt en de diameters van de flens gemeten: varierend tussen 61-66mm. Heb uitlaatmof besteld en eveneens alle alle spullen voor een grotere beurt, kan dat mooi gecombineerd worden.
Het plaatsen van de auto op assteunen blijf ik een dingetje vinden. Hebben jullie dat ook? Ik plaats de drie-poot onder de draagbalk waar de swing arms van de ophanging zitten. Is dit de correcte plek? Het probleem daarbij is dat het U-vormige profiel vd as-steun in de weg zit. Hoe doen jullie dat? Of moet er iets van een rubber pad tussen?
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Er is niet 1 correcte plek voor het plaatsen van een steun
Dit kan op meerdere plekken en is afhankelijk van waar je bij moet etc.
Je kunt hem onder alle dragende balken etc zetten. Maar nooit onder kunsstof plekken, onder de dorpels of onder leidingen etc.
Dit kan op meerdere plekken en is afhankelijk van waar je bij moet etc.
Je kunt hem onder alle dragende balken etc zetten. Maar nooit onder kunsstof plekken, onder de dorpels of onder leidingen etc.
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 17 aug 2021, 19:27
- 2
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Tom
- Locatie: Utrecht
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Dank voor je reactie.Ik begrijp dat het alleen op dragende delen kan. Echter snap ik de functie niet van de U-vorm op assteun.
Bevestiging onder een dorpel of vlak dragend deel zal twee punt belastingen geven door de vorm van deze steun.
Bevestiging onder een dorpel of vlak dragend deel zal twee punt belastingen geven door de vorm van deze steun.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9396
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Ik plaats al vanaf het moment dat ik as steunen heb, ze onder de desbetreffende plekken waar je normaal de krik plaatst.
Deze punten zijn daar speciaal voor gemaakt.
Tevens zijn dit de punten die je wagen ook het beste in balans houden, als je de wagen eens op een 2 kolom brug zet
Je kan eventuel een blokje hout er tussen leggen.
Bij het ondersteunen van het motorblok met steun of krik, adviseer ik sowieso om er een stukje houd er tussen te zetten, de carterpan zakt er anders graag door heen.
Deze punten zijn daar speciaal voor gemaakt.
Tevens zijn dit de punten die je wagen ook het beste in balans houden, als je de wagen eens op een 2 kolom brug zet
Je kan eventuel een blokje hout er tussen leggen.
Bij het ondersteunen van het motorblok met steun of krik, adviseer ik sowieso om er een stukje houd er tussen te zetten, de carterpan zakt er anders graag door heen.
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 17 aug 2021, 19:27
- 2
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Tom
- Locatie: Utrecht
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Gisteren zo neergezet:
- jbruijs
- Beheerder
- Berichten: 1309
- Lid geworden op: za 04 jul 2015, 17:35
- 8
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Jelle
- Locatie: Druten (GLD)
- Contacteer:
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Helemaal prima
Volvo S40 2.0T //bouwjaar: 2003 (modeljaar: 2004) // motor: B4202T3 // versnellingsbak: AW55-50SN
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
Webdagboeken:
Volvo S40 - 2.0T - 2003
Volvo V40 - 1.8 - 2001
-
- Engine off
- Berichten: 22
- Lid geworden op: di 17 aug 2021, 19:27
- 2
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Tom
- Locatie: Utrecht
Re: Flens verbinding midden en einddemper uitlaat
Na wat nauwkeuriger meetwerk met de auto de op krik zonder achterwiel, blijken de twee pijpen (normaal verbonden door de flenzen) toch een andere diameter:
49mm O.D. en 53mm. O.D. Mijn veel te ruim ingekochte pijpverbinding gaat dan sowieso niet werken.
Op het stalen ros naar de automaterialen zaak, daar vond ik een reducer van 54mm naar 50mm, buiten diameter. Ook dat gaat niet passen. Maar de dikte van 2mm van de uitlaat laat wat slijpwerk toe met de tol. Spannend om zo dicht bij de flex. remleiding te slijpen. Reducer aan een kant drie keer in geslepen en toen met pijpklem ' verjongt' naar een 1mm klein in daameter. Daarna met uitlaatpasta ingesmeerd en met twee klemmen vastgezet.
Linker klem later nog gedraaid om obstructie met de veerpoot te voorkomen.
49mm O.D. en 53mm. O.D. Mijn veel te ruim ingekochte pijpverbinding gaat dan sowieso niet werken.
Op het stalen ros naar de automaterialen zaak, daar vond ik een reducer van 54mm naar 50mm, buiten diameter. Ook dat gaat niet passen. Maar de dikte van 2mm van de uitlaat laat wat slijpwerk toe met de tol. Spannend om zo dicht bij de flex. remleiding te slijpen. Reducer aan een kant drie keer in geslepen en toen met pijpklem ' verjongt' naar een 1mm klein in daameter. Daarna met uitlaatpasta ingesmeerd en met twee klemmen vastgezet.
Linker klem later nog gedraaid om obstructie met de veerpoot te voorkomen.