Pagina 1 van 8

(Ervaringen alternatief) Octaan Euro 98 95 voor turbo benz

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 20:45
door Raoul
Hoi,
Ik heb sinds gister een T4 en de vorige eigenaar tankte V-power, is dat net zo goed als ongelood 98?

Ik hoor het graag.

Raoul

Re: V-power of 98?

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 23:24
door Jacob
Dacht dat een T4 alleen 98 moest tanken, maar kan me vergissen. Over de voordelen van V-power in het algemeen als brandstof zijn de meningen nog al verdeelt. Het is wel duurder, dat wel lol

Re: V-power of 98?

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 23:29
door Lucian
voor een T4 wordt idd 98 aangeraden, en of Vpower echt veel uitmaakt zijn de meningen over verdeeld, denk dat je het gewoon een paar tanken moet proberen en km-standen bijhouden.. kijken of je er echt wat van merkt.... ik denk dat het niet veel uitmaakt

Re: V-power of 98?

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 23:33
door Arie
Hier is een discussie over geweest op het oude forum. Als ik het me goed herinner was BP ultimate iets beter en is het octaangehalte van BP Ultimate in Duitsland zelfs een stuk hoger. Een betere verbranding dus.
Een T4 rijd beter op Euro 98, schijnt op 95 niet goed te lopen.

Re: V-power of 98?

Geplaatst: wo 17 jun 2009, 23:39
door Lucian
V40Arie schreef:en is het octaangehalte van BP Ultimate in Duitsland zelfs een stuk hoger. Een betere verbranding dus.
In duitsland is ook plofstof met een octaangehalte van 100 te krijgen, rijdt een stuk beter... collega tankt dat altijd als hij t circuit op gaat

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 01:00
door V3lv3T
Inderdaad, V-Power 100 :D
Heb ik vorige keer ook getankt, maar niet echt op gelet of er verschil in zat.
Naar mijn mening zijn de premium brandstoffen zowieso beter, meer smering en schoner, maar of je er meer power en kilometers uit haalt...
Met andere woorden, of het zijn geld waard is weet ik niet, maar het is als het goed is zowieso beter voor je motor.

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 05:23
door menno
Voor zover ik weet heeft v-power een octaan gehalte van 95 voorheen was dit dacht ik 97 dus dan zou euro 98 wel beter zijn.

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 08:32
door Raoul
Bedankt voor jullie reakties ik ga 98 maar proberen.

Raoul

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 10:36
door MarcO
Als ik heel eerlijk ben heb ik altijd met 95 gereden en nooit 98 getankt. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

Maar nu met een gastank heb ik geen idee wat ik tank.

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 11:10
door V3lv3T
menno schreef:Voor zover ik weet heeft v-power een octaan gehalte van 95 voorheen was dit dacht ik 97 dus dan zou euro 98 wel beter zijn.
Nee, ik heb het namelijk bij alle oliemaatschappijen en gerelateerde bedrijven als eens nagevraagd, de premium brandstoffen zijn allemaal een verbeterde versie van Euro98

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 19:39
door dirk30
die v power is niet beter dan ( gewone ) benzine, ik heb dit overlaatst nog gelezen in een blad dat onderzoek gedaan heeft of dit beter was of niet

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 21:12
door V3lv3T
Achjah, elk blad/programma heeft een andere uitkomst, het is al zo veel getest volgens de 1 beter volgens de ander niet, naar mijn mening is het gewoon beter vanwege de aditieven (die je ook los kunt kopen en gewoon in je euro95 gooien...)

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 21:32
door R.O.B
Zelf houd ik als ezelsbruggetje:
Non turbo euro 95 of hoger.
Turbo: 98 of hoger.

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 22:22
door Tijs
Getest met mijn 2,0T, BP ultimate gaat het verbruik van 12,3 l/ 100km terug naar 10,8 l/ 100km.

Goede vriend geprobeerd met zijn 3,0 6 cil. (Sl)opel, ook betere resultaten met Ultimate dan met V power.

Ook kenissen met olieverbruik, na advies garage, met beiden betere prestaties voor zowel verbruik van olie als benzine.

Dus het doet wel iets, maar rijk worden doe je er niet van, want het is een stukkie duurder. Maar ja als het kwa geld het zelfde kost, maar het is beter voor de motor, dan is de keuze niet echt moeilijk.

Vanaf eind julie heb ik er geen last meer van, dan eindelijk m'n LPI erin !!! :tumbup

Gr Tijs

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 22:35
door V3lv3T
Ik ben zowieso al meer fan van de Ultimate.

Maar ik bedenk me net, alle auto's zijn te tunen omdat ze zijn afgesteld op veiligheidsmarges zodat je auto overal ter wereld kan rijden zonder risico voor te lage kwaliteit brandstof, dus uiteindelijk maakt het nog niet veel uit :P

Re: V-power of 98?

Geplaatst: do 18 jun 2009, 23:27
door DirkT4
V-Power = geen octaan 98, maar een opgeleukte octaan 95.

Altijd octaan 98 in je T4 gooien! En als je de gelegenheid hebt dan BP Ultimate 98.

In o.a. Duitsland is BP Ultimate 100 octaan, en enkele andere brandstoffen ook, dus dat is helemaal feest!

LPG heeft octaan tussen de 101 en 108 dus dat is zowieso goed!

Re: V-power of 98?

Geplaatst: vr 19 jun 2009, 22:45
door The Real Master
Mijn T4 heb ik altijd bij de Avia octaan 98 getankt hiermee haalde ik meer kilometers dan de BP ultimate.
V-power is 95 dus dat heb ik hier in Nederland niet getankt.
De Duitse V-power 100 octaan is gewoon super, veel trappen tijdens het Anshau weekend en daarna op de cc met 200km p/uur terug heb ik evenveel verbruikt als normaal met 98 octaan :vertag

Dus voor mij was het Avia 98 en als het uitkwam V-power 100 octaan uit Duitsland :vertag

Re: V-power of 98?

Geplaatst: za 20 jun 2009, 19:05
door Raoul
Bedankt voor jullie reakties.

Eerst mijn tank leegrijden en dan laat ik jullie wel even weten of ik verschil merk als ik met 98 getankt heb.
Raoul

Re: V-power of 98?

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 17:05
door Hinse
Iets wat ik niet snap, als V-power of Ultimate echt een betere brandstof zou zijn, waarom is het dan vaak goedkoper dan gewoon 98? Doesn't make sense...

Ik tank Ultimate.. Waarom? Ben er nog niet uit, maar voelt gewoon beter...

Re: V-power of 98?

Geplaatst: zo 21 jun 2009, 22:04
door The Real Master
Klinkt alleen maar bijzonder wow "ultimate" ik reed met mijn T4 meer kilometers met Avia 98ron als BPultimate :vertag