Had jij die dan betaaldV3lv3T schreef:had mooi geweest trouwens als je nog een meting had met een bmc cda bijvoorbeeld
In de laatste kolom staat het verschil. Dus de 4,2 is de winst van de behuizing. 5,3 van de uitlaat met behuizing.
Had jij die dan betaaldV3lv3T schreef:had mooi geweest trouwens als je nog een meting had met een bmc cda bijvoorbeeld
Dit is volgens mij bij closed loop (gelijk bijven rijden) en niet bij open loop (accelereren). Maar dan nog, te rijk of te arm, het gaat dus om de verhouding. Als er dan meer lucht ingaat, moet er verhoudingsgewijs meer brandstof ingspoten worden. Toch?roy schreef:r.o.b
volgens mij meet de auto de lucht hoeveelheid met de LLM en voegt hier de benzine aan toe om een goed mengsel te krijgen
als het te rijk of te arm is word dit bij geregeld via de lambda sonde
Het betrefd hier een sportuitlaat vanaf de katalysator. Mij lijkt dat de meeste restrictie ervoor is, dus de katalysator en spruitstuk.Kees schreef:Als je goed leest dan staat er dat hij er een sportuitlaat onder heeft hangen
Denk helaas voor je dat daar niet je winst uit te boeken is. Dit zal geen merkbaar verschil opleveren.sjoerdb schreef:zou het helpen om de bovendeksel gladder te maken, de ribben die je ziet zitten zijn waarschijnlijk wel nodig maar je zou ze kunnen volsmeren en alles glad afwerken/opvullen. beetje hetzelfde idee als bij een een trechter maken/gebruiken. de lucht wordt dan mooier naar binnen gezogen, waardoor er mogelijk verbetering ontstaat in aangezogen lucht.
daarbij wil ik toch gaan kijken naar de aanzuigbuis voor het filter, ik moet het nog eens loshalen om het op de foto te zetten maar dat komt wel als de schuur thuis klaar is zodat ik een avondje binnen kan staan.