Of lekker doorrijden en doorremmen en dan naar de wasstraat en met de hogedrukspuit erop om je wielen schoon spuiten, ook goed voor je schijven..huub1 schreef:Kromme schijven weet je hoe dat ook kan komen, als je bijvoorbeeld voor een stoplicht staat en je hebt van te voren stevig gereden zijn de schijven warm. Wat doen de meeste autobezitters als ze stilstaan, juist ja de voet op de rem en daardoor kan je schijf gaan kromtrekken omdat op dat punt de schijf niet afkoeld dus er ontstaat verschil in warmte en dan kan het bovengenoemde gebeuren.stefmen schreef:Bedankt voor de reacties.. Ja, ik denk dat de prijs ook wel goed is. Als ik 'normale' schijven en blokken gepakt had zou het vast en zeker goedkoper geweest zijn, maar op remmen wil ik gewoon niet besparen. Al die ellende met kromme schijven enzo wil ik me besparen.
Huub
Alles over (bv Ervaringen) aftermarket Remschijven / blokken
-
- Idle
- Berichten: 95
- Lid geworden op: zo 14 jun 2009, 14:58
- 14
Re: Remschijven + blokken vervangen
-
- 5th Gear member
- Berichten: 585
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:52
- 14
- Model: S60
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Schimmert/Nuth
Re: Iemand ervaring met Brembo schijven en Textar blokken?
Ja ook een goed recept voor kromme schijven, dat gaat nog beter en sneller.
Huub
Huub
Als je denkt dat je iets niet meer weet, dan weet je dát tenminste nog. (J.V.D.Cruijsen)
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
Het lijkt simpel, en dat is het ook.
-
- Veteraan
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 04:21
- 14
- Model: Andere
- Bouwjaar: 2018
- Roepnaam: Jeroen
- Locatie: Schoten, Antwerpen, BE
Re: Remschijven + blokken vervangen
Vandaar dat ik ook altijd de wielen als laatst doe, eerst de rest zodat het al indirect wat afkoelt rondom de schijvenGeert T4 schreef: Of lekker doorrijden en doorremmen en dan naar de wasstraat en met de hogedrukspuit erop om je wielen schoon spuiten, ook goed voor je schijven..
Mijn Oude Webdagboek -- Mijn Nieuwere Oude Webdagboek -- Mijn Voorsteltopic
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
Wie het laatst lacht... Snapt de grap niet...
Aantal rondjes Nürburgring: 9
-
- 1st Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 02:59
- 14
- Locatie: Zaandam
IPD Powerslot Remmen
Vandaag via IPD zowel voor als achter de Powerslot brake kitt besteld.
Deze kit bestaat uit (zowel voor als achter):
- Gegroefde (en voor geventileerde) remschijven
- Mintex Remblokken
- Contactvet
De prijs van deze set sprak mij zo aan ($213.57 voor en $166.34 achter)
dat ik deze maar eens ga proberen. Bij de dealer betaal je nog meer, voor
een setje normale schijven + remmen, laat ik al helemaal niet beginnen over
performance merken....
Mijn vorige schijven zitten redelijk tegen hun minimum aan en rechtsvoor
zit er zelfs een goeie kras in omdat ik te lang met remblokken ben doorgereden (staal op staal remmen),
dus tijd om het hele zooitje te vervangen.
Ik ga 3 juni naar Houston, daarna zo snel mogelijk de schijven eronder en
dan laat ik weten hoe ze bevallen!
Deze kit bestaat uit (zowel voor als achter):
- Gegroefde (en voor geventileerde) remschijven
- Mintex Remblokken
- Contactvet
De prijs van deze set sprak mij zo aan ($213.57 voor en $166.34 achter)
dat ik deze maar eens ga proberen. Bij de dealer betaal je nog meer, voor
een setje normale schijven + remmen, laat ik al helemaal niet beginnen over
performance merken....
Mijn vorige schijven zitten redelijk tegen hun minimum aan en rechtsvoor
zit er zelfs een goeie kras in omdat ik te lang met remblokken ben doorgereden (staal op staal remmen),
dus tijd om het hele zooitje te vervangen.
Ik ga 3 juni naar Houston, daarna zo snel mogelijk de schijven eronder en
dan laat ik weten hoe ze bevallen!
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return."
- DirkT4
- 5th Gear member
- Berichten: 638
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:28
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Parel van het Zuiden
Re: IPD Powerslot Remmen
Ik ben benieuwd, ik wil dit jaar mijn voorremmen (schijven/blokken) nog vervangen, misschien is dit wel interessant!
T4 verkocht in 2012 !!
Maar nog steeds Volvo-minded.
Maar nog steeds Volvo-minded.
-
- Eigenaar
- Berichten: 2492
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 12:15
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Venray
Re: IPD Powerslot Remmen
Laat maar komen die foto's Wouter!
"May the Moose be with you!" "My Kawasaki smells the best, on my 80cc Puch I feel the best, in my V40 I am the best!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 671
- Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 20:53
- 14
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: ooltgensplaat of all places
Re: IPD Powerslot Remmen
Dan heb ik nog iets voor jullie http://cgi.ebay.nl/VOLVO-S40-V40-T4-Dri ... 1c033af838 .Geheel compleet en zeker niet duur.
- Arie
- 40forum team
- Berichten: 5766
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:12
- 14
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Arie
- Locatie: Dordrecht
- Contacteer:
Re: IPD Powerslot Remmen
En als aanvulling op de post van Marike, HIER de homesite van de aanbieder.
Ziet er goed uit Marike en mooie prijzen, als ik ze nodig heb zal ik daar zeker gaan kijken.
Ziet er goed uit Marike en mooie prijzen, als ik ze nodig heb zal ik daar zeker gaan kijken.
You never have to do today again | Time waits for no one
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
Voorsteltopic <> Webdagboek
2013 - V40 T3 Summum - kleur 705 Biarritz Blue metallic
2002 - S60 2,4T AWD - kleur 417 Nautic Blue Pearl
2000 - V40 1,8 Europa Kleur 329 Pure Silver
-
- 1st Gear member
- Berichten: 118
- Lid geworden op: za 06 jun 2009, 02:59
- 14
- Locatie: Zaandam
Re: IPD Powerslot Remmen
"For once you have tasted flight you will walk the earth with your eyes turned skywards, for there you have been and there you will long to return."
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Ervaringen Remschijven/ blokken
Wie heeft er een andere set remschijven/ blokken gemonteerd anders dan origineel (wel dezelfde afmeting als origineel). Graag de verschillende merken eens op een rijtje, en vooral wat de bevindingen zijn kwa verbetering.
Is er bijvoorbeeld iets merkbaar van geboord, gegroefd of beide, kortom welke schijven zijn een echte verbetering.
Gr Tijs
Is er bijvoorbeeld iets merkbaar van geboord, gegroefd of beide, kortom welke schijven zijn een echte verbetering.
Gr Tijs
-
- Engine off
- Berichten: 7
- Lid geworden op: zo 12 dec 2010, 20:36
- 13
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2001
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Hoi Tijs,
Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.
Maar ik denk dat je eigenlijk van dat high performance spul bedoelt.
Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.
Maar ik denk dat je eigenlijk van dat high performance spul bedoelt.
---------V40------1.9d------115pk------2001------5gear---------
_________________
_________________
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 200
- Lid geworden op: di 16 jun 2009, 19:57
- 14
- Model: S40
- Type: T4
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Zutphen
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
hey hallo
ik heb brembo max schijven en trw remblokken voor gemonteerd en die schijven zijn gegroevd. ze bevallen me uitstekkend enkel bij harder remmen hoor je ze wat meer. maar moet wel zeggen dat me remvermogen een heel stuk voorruit is gegaan. achter bij mij zijn me schijven ook bijna op en komt waarschijnlijk ook brembo brake max schijven op.
http://gmbtuning.nl/index.php?p=Nieuws&id=106&LANG=1
mvg robbie f
ik heb brembo max schijven en trw remblokken voor gemonteerd en die schijven zijn gegroevd. ze bevallen me uitstekkend enkel bij harder remmen hoor je ze wat meer. maar moet wel zeggen dat me remvermogen een heel stuk voorruit is gegaan. achter bij mij zijn me schijven ook bijna op en komt waarschijnlijk ook brembo brake max schijven op.
http://gmbtuning.nl/index.php?p=Nieuws&id=106&LANG=1
mvg robbie f
Volvo S40 T4
Full options
2002 FaseII
Full options
2002 FaseII
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Stalen, gevlochten remslangen geven ook een verbeterde remmerij
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Heb geperforeerde schijven in originele afmetingen en EBC Greenstuff blokken.
- corhog
- Supporting Member
- Berichten: 5551
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 21:12
- 14
- Model: XC90
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2005
- Roepnaam: Cor
- Locatie: Nazereth
- Contacteer:
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Met stalen slangen en redstuf.
Happen heerlijk
Kale Cor. Zwarte dos litros V40 ` 96. 280000km en een beetje (zwart is het mooiste, ZWART, ZWART, ZWART!!!)
Webdagboek
Webdagboek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Wat me opvalt is dat hier nagenoeg iedereen met de standaard remmerij rondrijd. Zijn hier minder sportieve rijders, of zijn de remmen gewoon een stuk beter dan op bijvoorbeeld de 850 en x70?
Als ik straks een x40 heb ga ik de standaard remmen eens optimaliseren, kijken of die wel voldoen. Enige optie op een 850 is een BBK om stil te komen namelijk
- Staal omvlochten remleidingen
- ATE Super Blue remvloeistof
- Brembo Max remschijven voor, origineel Brembo achter
- Carbotech XP10 remblokken voor
- Ferrodo remblokken achter
Zou wel moeten voldoen voor sportief straatgebruik op een ~1300kg auto met 200-250pk.
Zo niet, gaan we aan de K-Sport 330mm met Carbotech blokken
Als ik straks een x40 heb ga ik de standaard remmen eens optimaliseren, kijken of die wel voldoen. Enige optie op een 850 is een BBK om stil te komen namelijk
- Staal omvlochten remleidingen
- ATE Super Blue remvloeistof
- Brembo Max remschijven voor, origineel Brembo achter
- Carbotech XP10 remblokken voor
- Ferrodo remblokken achter
Zou wel moeten voldoen voor sportief straatgebruik op een ~1300kg auto met 200-250pk.
Zo niet, gaan we aan de K-Sport 330mm met Carbotech blokken
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Ik vind 'm niet slecht remmen, maar voor circuitgebruik zou ik wel gaan upgraden.
-
- Idle
- Berichten: 59
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 14:58
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Drenthe
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Heb ik ook. Al een paar keer remschijven vervangen, door de standard volvo schijven.NinYes schreef:Hoi Tijs,
Nadat m'n orginele schijven gingen schokken met remmen, deze vervangen door Bosch schijven en imitatie blokken.
Na een paar maanden weer dit probleem.
Een hele tijd door gereden tot ik het zat was en de schijven vervangen Brembo's.
Probleem kwam toch weer snel terug.
Wielen met een momentsleutel vast gezet, dus dar ligt het niet aan. Met de auto wordt niet sportief gereden.
Remmen doet hij wel.
Dit gaat een paar maanden goed en dan begint het weer te vibreren bij het remmen, en dat wordt steeds erger.
Ik heb onderhand +/- 12 andere auto's gehad, opel-vw-renealt,citroen,nissan, maar hier nog nooit last van gehad.
Ik rij- en rem niet "sportief"
Vraag aan NinYes: heb jij dit op kunnen lossen, of mooier nog, weet jij de oorzaak van dat schokken/vibreren?
Verder zijn natuurlijk alle tips zeer welkom!
V40 1.9D 115PK PHII Tit Grey
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Aangezien mijn auto begin juni gekeurd moet worden en ik vermoed dat misschien de remschijven een beetje op zijn:
Wie heeft er ervaring met de Ferodo DS 2500 serie en Formel (ceramisch sportremblokset)?
Ik weet dat veel mensen het hebben over Ferode (veel hits op Google), maar Formel ( wat jonger op de markt) schijnt het nu goed te doen bij Porsche rijders.
Ik wil het combineren met Zimmermann schijven (aangezien Brembo qua kwaliteit wisselend kan zijn (China)).
Tevens dan de originele remleidingen verwisselen met metalen gevlochten remleidingen van Goodridge.
Wie heeft er ervaring met de Ferodo DS 2500 serie en Formel (ceramisch sportremblokset)?
Ik weet dat veel mensen het hebben over Ferode (veel hits op Google), maar Formel ( wat jonger op de markt) schijnt het nu goed te doen bij Porsche rijders.
Ik wil het combineren met Zimmermann schijven (aangezien Brembo qua kwaliteit wisselend kan zijn (China)).
Tevens dan de originele remleidingen verwisselen met metalen gevlochten remleidingen van Goodridge.
-
- Supporting Member
- Berichten: 196
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:43
- 14
- Model: V40
- Type: D4
- Bouwjaar: 2016
- Roepnaam: Dirk
- Locatie: Arcen
Re: Ervaringen Remschijven/ blokken
Ik heb mijn schijven voor en achter vervangen door Zimmermann schijven en ATE remblokken. Ik ben er tevreden mee. Ik heb deze op eBay in Duitsland gekocht.
Volvo V40 Cross Country D4 summum 190 pk, gechipt naar 230 pk en 470 Nm 8 traps automaat geartronic.