Gisteren de auto laten uitlezen bij een Volvo-specialist vlakbij mijn werk.
Geen foutmelding of iets raars, gelukkig!
Ik heb gelijk gevraagd of ze een stukje wouden rijden en dan wat drempels nemen.
Ze hebben de rubbers bij de stabilisator-stangen ingespoten en het geluid is weg!
Helaas, het gekraak is weer terug. Ben toch van plan om dan binnenkort de stabilisatorstangen te vervangen...
Nu nog even zoeken naar het juiste topic met daarin een duidelijke omschrijving....
Ik heb gezocht naar een how-to voor het vervangen hiervan.
Deze kan ik niet vinden.
Is dit zelf te doen? De stabilisatorstangen kan je wel zelf vervangen heb ik gezien.
Is het vervangen van deze rubbers een grote klus?
het volgende probleem doet zich al een flink aantal weken voor.
Rij ik over een klinkerweg dan lijkt het wel of de hele ophanging los zit het rammelt behoorlijk en dit wordt steeds erger.
De monteur een kundig persoon heeft echt alles nagelopen wat het zou kunnen zijn en nergens zit er ergens speling op.
Nu ben ik een leek maar ik denk zelf dat het de stabi stangetjes zijn maar hij zegt ze zien er goed uit en er zit geen speling op
dus zonde om te vervangen.
Wat ik me nu afvraag is kan het zijn dat ze toch defect zijn maar dit zo niet te voelen is of te zien is ??
De toplagers en veren e.d. zijn net allemaal vervangen. De monteur heeft echt diverse malen alles nagelopen ook de motorsteunen en zelfs de uitlaat
van voren naar achteren. Het geluid is weg als je op een asfaltweg rijdt.
Wie kan me helpen want ben er inmiddels wel klaar mee.
Alvast bedankt voor het meedenken en de auto heeft inmiddels 284.000 km gereden en is van 2003 een V40 diesel.
succes daarmee ben al maanden aan het klooien met rammels. Complete onderstel is inmiddels vernieuwd vering, veerpootlagers, stangetjes, draagarmen, rubbers.. al 2 man naar gekeken volgende week ga ik m nog is naar iemand anders brengen ik word er gek van. Dacht eerst nog het ligt aan de fk schroefset maar vd week met kors zn auto gereden en niks mis fluisterstil.. rij nou al sinds ik m heb een jaar dus met rammels rond
Ja er is niets zo vervelend als deze rammels in het vooronder.
Weet wel dat als het niet gauw gevonden wordt ik stop met deze auto. Een schitterende auto maar echt wat een ellende allemaal.
Maar waar het mij om gaat dat ik de stabistangetjes wil laten vervangen wat niet zo veel kost maar moet daar echt speling op zitten
om te kunnen beoordelen dat ze defect zijn ?
als je auto opgekrikt staat staat er minder druk op dan dat ie op zijn wielen staat dus het kan zomar zijn dat ze idd niet goed zijn en hij ze toch over het hoofd ziet maar meestal als deze kapot zijn is het rubber gescheurd dus even zaklampje erbij en gluren
Al eens naar een hitte schild gekeken ?
Uitlaatspruitstuk heeft er 1
Tegen schutboard zit er 1 (3 boutjes kan er doorheen gescheurd zijn)
Bij de achterste motor/bak steun zit er 1 (wil nog wel eens roesten)
Tevens loopt er nog een hele lange stabilisatie stang van links naar rechts waar 2 rubbers tussen zitten, ook deze kan vervelend doen als dat rubber gaar is.
Wanner hij op de brug staat, en je hebt je ophanging fuse kogels ed na gekeken, en gevoeld of er speling op zit. Dan weet je of er iets van defect is.
Maar aangesien het op een hobbelweg is, dan zou ik toch ffe verder kijken onder de kap of er niet ergens iets anders los zit. Of bijvoorbeeld je rubbers van je motor ophanging een beetje los zitten oid.
Een stabilisator stang kun je idd wel vervangen als je er aan denkt dat dat het is, maar wat heb je er aan als er geen speling op zit.
Als je draagarmen vervangen zijn, heb je ze wel pas vast gedraaid toen hij weer op zijn wielen staan. Niet dat de rubbers er onder torsiekracht er onder zitten. Anders kun je ze nl binnen een paar km al doorscheuren en zou je er al weer last van kunnen hebben
Nou vandaan maar weer eens naar laten kijken omdat het inmiddels steeds erger wordt en ik dat zelf ook niet prettig vind omdat ik
niet weet of het kwaad kan.
Een collega van het werk naar laten kijken die thuis een brug heeft en monteur is geweest dus er wel verstand van heeft en
wat in ieder geval beter voor de knip is.
Vorige week had hij al gekeken maar alles nagelopen en geen speling kunnen vinden. Nu wat rubbers laten vervangen aan de onderkant en ja hoor geluid
is helemaal weg !!
Endewerf schreef: ↑zo 22 nov 2015, 11:25
Filmpje rammel links voor is het zeker niet. Anti-rollbar is er niet afgeweest maar is wel naar gekeken en volgens de garage in goede staat. Verklaring draaien blok en dan net tegen de stang aankomen klinkt logisch. Zal proberen het geluid op te nemen. Wordt vervolgd...
Het is een tijdje terug
Het zal wel allang opgelost zijn ?
maar wat was het probleem?