Alles over een Olie lekkage verbruik; olielekkage, spuwt olie, turbo olie retour leiding enz
-
- Engine off
- Berichten: 7
- Lid geworden op: di 23 aug 2011, 19:56
- 13
Alles over een Olie lekkage verbruik; olielekkage, spuwt olie, turbo olie retour leiding enz
Heren, in mijn zoektocht naar een goede V40 reeds twee exemplaren bekeken. Alle twee hadden last van zweterij aan de achterzijde van de motor. Bij de eerste V hingen de druppen onder aan de carter beschermplaat, bij de laatste begint het lekken ergens bij de turbo of daar boven. Nu is het niet zo ernstig dat de olie op straat ligt, maar het hoort niet lijkt me.
Is er iemand die kan vertellen waar de olie vaak vandaan komt in dit soort gevallen? En is dat makkelijk op te lossen?
Is er iemand die kan vertellen waar de olie vaak vandaan komt in dit soort gevallen? En is dat makkelijk op te lossen?
-
- 4th Gear member
- Berichten: 463
- Lid geworden op: di 19 jan 2010, 20:56
- 14
- Model: V70
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2006
Re: Olie lekkage achterzijde motorblok 1.9D
hier:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =62&t=2878
onderaan de pagina staat een fotootje. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken, ze 'zweten' bijna allemaal een beetje daar en in dat topic staat volgens mij ook een oplossing.
Als het onder aan de carter beschermplaat drupt zou ik me overigens wel zorgen maken.
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =62&t=2878
onderaan de pagina staat een fotootje. Daar zou ik me niet teveel zorgen over maken, ze 'zweten' bijna allemaal een beetje daar en in dat topic staat volgens mij ook een oplossing.
Als het onder aan de carter beschermplaat drupt zou ik me overigens wel zorgen maken.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Olie lekkage achterzijde motorblok 1.9D
olie onder de carterpan kan betekenen dat krukaskeering aan de bakzijde lekt
keering kost paar tientjes, vervangen paar honderd euro
keering kost paar tientjes, vervangen paar honderd euro
-
- Engine off
- Berichten: 16
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 10:14
- 13
- Model: V40
- Type: 1.9D 115pk
- Bouwjaar: 2004
- Roepnaam: Karsten
Re: Olie lekkage achterzijde motorblok 1.9D
of de keerring van de versnellingsbak, dat is bij mij zo, maar die ga ik binnen de paar weken vervangen...
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Beste forumleden,
enige tijd geleden merkte ik een olielek op aan de achterkant van de motor. Heb de motor een dagje helemaal gekuist en was clean. einde gereden 40km en terug olie. enige plek waar ik kon zien waar het vandaan kwam is onder inlaatspruitstuk. deze dus losgehaald. veel aangekoekte olie door egr klep vroeger. deze staan nu al 6000km dicht.
Nieuwe pakking besteld hopelijk opgelost
Nu het eigenaardige, hoe kan daar olie vandaag komen? tevens deed ik mijn turboslangen los, zat een laagje olie aan. maar de buis die onderaan de intercooler zit losgemaakt kwam een hele kwak olie uit. ik kon mijn ogen niet geloven dat daar ook al zoveel olie uitkwam.
enigzinds wat gelezen op het forum en gelezen dat het de oil catch can kan zijn vooraan de motor. eveneens afgenomen maar was totaal niet vol of verstopt.
2de gelezen optie die ik had een beetje teveel speling op asje propellor in turbo, aldus ik naar de auto gaan voelen maar is totaal geen speling op.
tot nu toe alles gereinigd gehad maar vraag me toch af wat hier het probleem is geweest.
alvast bedankt
Heb een volvo V40 1.9TD 95PK en heeft 156.000Km gehad nu.
enige tijd geleden merkte ik een olielek op aan de achterkant van de motor. Heb de motor een dagje helemaal gekuist en was clean. einde gereden 40km en terug olie. enige plek waar ik kon zien waar het vandaan kwam is onder inlaatspruitstuk. deze dus losgehaald. veel aangekoekte olie door egr klep vroeger. deze staan nu al 6000km dicht.
Nieuwe pakking besteld hopelijk opgelost
Nu het eigenaardige, hoe kan daar olie vandaag komen? tevens deed ik mijn turboslangen los, zat een laagje olie aan. maar de buis die onderaan de intercooler zit losgemaakt kwam een hele kwak olie uit. ik kon mijn ogen niet geloven dat daar ook al zoveel olie uitkwam.
enigzinds wat gelezen op het forum en gelezen dat het de oil catch can kan zijn vooraan de motor. eveneens afgenomen maar was totaal niet vol of verstopt.
2de gelezen optie die ik had een beetje teveel speling op asje propellor in turbo, aldus ik naar de auto gaan voelen maar is totaal geen speling op.
tot nu toe alles gereinigd gehad maar vraag me toch af wat hier het probleem is geweest.
alvast bedankt
Heb een volvo V40 1.9TD 95PK en heeft 156.000Km gehad nu.
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
niemand ook maar enig idee waar ik nog kan naar zoeken?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Goedkope rubbering ring in je oliedop poreus?
Zeg maar wat hoor........
Zeg maar wat hoor........
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Bedankt voor de reactie, maar daar gaat het niet echt liggen. Het bevind zicht net aan de andere kan van de olie lek. Ben nu vooral aan het zoeken hoe al die olie komt in onderste interkoeling darm
Bedankt
Bedankt
-
- 1st Gear member
- Berichten: 190
- Lid geworden op: ma 18 apr 2011, 09:31
- 13
- Model: V40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1997
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
carterventilatie?
Volvo V40 2.0 16V Exclusive 1997
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
ik vermoed lekkage in de turbo
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Aah vergeten te melden, mijn carterventilatie gaat niet meer via inlaat maar in een apart potje.
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Misschien retour turbo naar het carter?
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Wellicht. Die pakking wil nog wel 's gaan lekken.
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Turbo retour pakking die jij bedoeld denk ik is het niet. Want aan de turbo zelf niet. Maar misschien zit het buisje richting carter wat verstop en hierdoor niet meer goed kan olie geleiden? Ik fantaseer maar?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Ik zou voor de zekerheid eerst je carter ontluchting na laten kijken / schoonmaken en het carter ventilatie potje vervangen ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Lees mijn opnieuw, heb het dus al gedaan
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
ow sorry overheen gelezen, en je retourleidingen ? zitten die daar niet ergens ?
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
myalexx schreef:ow sorry overheen gelezen, en je retourleidingen ? zitten die daar niet ergens ?
tom200 schreef:Turbo retour pakking die jij bedoeld denk ik is het niet. Want aan de turbo zelf niet. Maar misschien zit het buisje richting carter wat verstop en hierdoor niet meer goed kan olie geleiden? Ik fantaseer maar?
-
- Supporting Member
- Berichten: 4748
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Steffen ik heb niks over die pakking..
maar over de zelfde buis als tom..
alleen moet je dit dus nakijken.. dit gebeurd wel vaker dat deze aansluiting gaat lekken..
maar over de zelfde buis als tom..
alleen moet je dit dus nakijken.. dit gebeurd wel vaker dat deze aansluiting gaat lekken..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Engine off
- Berichten: 24
- Lid geworden op: wo 28 sep 2011, 00:21
- 12
- Model: V40
- Type: 1.9TD 90/95pk
- Bouwjaar: 2000
Re: olielekage, hopelijk opgelost maar waar is de oorzaak?
Het enige mogelijke is dat die retourbuis verstopt is waardoor hij nu zijn retour olie gedeeltelijk lang de intercooler buis stuurt.