Pagina 2 van 5

Re: geen turbo druk

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 12:40
door sdirkx
Dat doet de garage toch al als ze de wastegate vervangen?

Re: geen turbo druk

Geplaatst: wo 20 jun 2012, 14:16
door dindja
Ja dat hebben ze niet goed gedaan. doe het nu zelf en anders regel ik even een vacuüm pomp

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 00:49
door dindja
eindelijk een druk meter.
Ik haal 0.9 bar als ik hem voledig doortrek en zie hem langzaam afzakkern naar 0.8

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 09:58
door sdirkx
Is volgens mij normaal voor n T4.

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 10:47
door R.O.B

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:08
door dindja
ik heb de wastegate wel op zijn einde zitten :O

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 12:35
door sdirkx
Einde? Is toch net nieuw?

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 13:16
door dindja
Het moertje uitgedraaid tot op het einde.

Wat me opvalt op de meter in de auto staat ook -1 en zo dat is voor vacuum, maar bij mij staat hij dus altijd op nul en gaat nooit het - gebied in

Re: geen turbo druk

Geplaatst: di 26 jun 2012, 14:50
door sdirkx
Je hoort stationair ca -0,7 bar te hebben. Anders heb je n vacuumlek oid.

Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 13:20
door dindja
Zoals uit een vorige topic heb ik de turbo vervangen, nu heb ik echter een piek druk van 1.3 bar en blijft hij steken op 1 bar is dit niet wat aan de hoge kant?

Misschien dat ik iets op de tcv verkeerd aangesloten hebt, heeft iemand misschien een overzicht van welke slang waar op moet bij de tcv?

Het zweten wat hij deed bij het inlaat huis is een stuk minder maar hoeveel mag een t4 zweten hier zeg maar waar de slang op de gasklep zit ?

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 13:35
door Roffel-Patje
Volgens mij moet de turbodruk van een T4 zo rond de 0.9 tot 1.3 bar zijn.

Vroegáh reed ik in een R5 turbo rond, met 2.5 bar turbodruk. Reed als een kanon, maar iedere 10.000 km ipv olie verversen een motorrevisie.....

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 14:18
door Rob
1,1 Bar is standaard max...1,3 is waarschijnlijk een re-map/chippie ed.
Wanneer je twijfelt aan een re-map, dan oppassen of je AFR nog wel goed is....even laten checken. Misschien hefet oemand dan aan de wastegate lopen werken.
Maar goed, misschien dus een wagen met een re-map.

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 16:16
door dindja
Wat is de afr ? De vorige turbo zakte terug naar 0,6 bar en had een piek van 1bar. nou was d

eze turbo ook gereviseerd en toch niet goed.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 20:22
door sdirkx
Lastig als je niet zeker weet of ie getuned is. Maar anders wastegate actuator bij laten stellen zodat je geen overboost krijgt.

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: zo 14 okt 2012, 20:24
door dindja
Ben er achter foutje van me zelf de tcv verkeerd aangesloten :(

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 12:21
door dindja
Zou het kunnen door het verkeerd aansluiten dat ik de tcv gesloopt heb. ik hoor hem soms afblazen bij 0,6 bar en soms wil hij door naar 1,5 bar.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 13:27
door sdirkx
Je kunt n andere proberen maar kan ook met je wastegate (actuator) te maken hebben.

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 16:26
door dindja
alles weer losgehad en weer netjes in elkaar gezet. als ik nu volgas geef dan bouwt hij druk op tot 0,9 bar en zakt af naar 0,7 en in versnelling 4 en 5 zakt hij wel terug naar 0,6. denk dat het komt omdat mijn slang naar de intercooler niet helemaal ok is dus deze heb ik even tijdelijk geplakt en kan zo maar zijn dat er iets lucht ontsnap, maar niewe zijn besteld.

Mocht je in zen 4 en 5 op het gas blijven staan moet hij dan constante druk hebben van 0,9?

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 16:36
door Rob
Rob schreef:1,1 Bar is standaard max.
Dus ergens zit er nog iets. Ff de wastegate afstellen met goede losse turbodrukmeter in de auto.
Even alle leidingen van de IC preventief vervangen zou ik zeggen samen met de vacuumleidingen van de turbo.

Re: Turbo druk aan de hoge kant

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 17:57
door dindja
Alle vacuum slangen zijn vervangen alle dikke slangen van turbo intercooler en naar de gasklep zijn. besteld . nog even de terug slag klepjes controleren en nieuw bestellen. alleen zit ik nu met het probleem dat het stel dingetje op de actuator verloren ben. dus de klep stat nu altijd open en helemaal geen druk meer. kan ik dit bij volvo los bestellen of weet iemand waar ik die het makkelijkst kan bestellen. zijn deze bij alle volvo turbo modellen het zelfde?

[ Geplaatst met Android ] Afbeelding