Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades
Wanneer er gebruik wordt gemaakt van een aangepast S60R spruitstuk, kun je in principe elke turbo monteren met T3 flens. Tot een GTX3582 aan toe, mocht je 700pk willen
Er is echter nog een goedkoper alternatief, dat voldoet tot 500pk
Er is echter nog een goedkoper alternatief, dat voldoet tot 500pk
Re: Turbo upgrades
Tsja, en je blok moet het wel aankunnen natuurlijk. Helaas zit ik zelf al aan die grens ivm de zwakkere zuigers en cilinderwanden van de ph2 2.0T. Maar ja, ik heb m'n auto ook niet specifiek voor de performance uitegekozen. (http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... ilit=thumb).
Zou anders nog best wat verder hebben willen gaan.
Enige degelijke optie is een Ph1 T4-blok om richting de 300pk te kunnen gaan, toch? De goede injectoren en MAF-sensor heb ik al
PS: Wat is er uit een 14T te halen en wat zou dan een alternatief zijn voor een 19T?
Code: Selecteer alles
T4 98-2000 81mm bore 300hp stock internals A LMM from phase 2 is needed or it stops at 267pk.
2.0T 98-2000 83mm bore 300hp stock internals but will crack cylinders sooner or later, (mostly sooner). A LMM from phase 2 is needed or it stops by 267pk.
T4 01-03 83mm bore 300hp stock internals but will crack cylinders sooner or later.
2.0T 01-03 83mm bore 235hp stock internals
Enige degelijke optie is een Ph1 T4-blok om richting de 300pk te kunnen gaan, toch? De goede injectoren en MAF-sensor heb ik al
PS: Wat is er uit een 14T te halen en wat zou dan een alternatief zijn voor een 19T?
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 17 jan 2011, 15:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades
Als je verder wil zou ik inderdaad adviseren als basis een 81mm blok te nemen, standaard zou ik zeggen hou het op ongeveer 280pk/400nm. Dan is ook een 16T of 18T turbo voldoende, wil je verder en het potentieel van een 19T benutten (320pk en meer) dan het blok goed reviseren, meteen dikke drijfstangen en goeie zuigers erin (en nog een paar leuke trucje) en je hoeft je nooit meer zorgen te maken over je blok.
Met een 14T zou je (als alle supporting mods goed zijn) rond de 250-260pk moeten kunnen doen. Het gaat dan natuurlijk wat verder dan een uitlaat en luchtfiltertje
Bedoelde niet een alternatief voor een 19T, maar een goedkoper alternatief ipv het aangepaste R spruitstuk.
Voor wat betreft turbokeuze is er zat mogelijk natuurlijk, je kunt bij de Volvo turbo's blijven en een 18T/19T/K24 blijven of de stap naar bijvoorbeeld een Garret GT2871. Die zal het erg leuk doen op een goed aangepast T4 blok
Met een 14T zou je (als alle supporting mods goed zijn) rond de 250-260pk moeten kunnen doen. Het gaat dan natuurlijk wat verder dan een uitlaat en luchtfiltertje
Bedoelde niet een alternatief voor een 19T, maar een goedkoper alternatief ipv het aangepaste R spruitstuk.
Voor wat betreft turbokeuze is er zat mogelijk natuurlijk, je kunt bij de Volvo turbo's blijven en een 18T/19T/K24 blijven of de stap naar bijvoorbeeld een Garret GT2871. Die zal het erg leuk doen op een goed aangepast T4 blok
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Turbo upgrades
Interessant topic, ik zat er ook aan te denken zoiets op te zetten.
Op S40concepts staat nog wat meer.
Je hebt ook nog een 14T Hybride- 16G (Janis is hierbij een voorbeeld. Tevens http://s40concepts.net/forum/index.php? ... oto=175134
En een 14T Hybride - 19T (deze heb ik een keer op ebay voorbij zien komen. Tevens http://s40concepts.net/forum/index.php?t=msg&th=18401
Op S40concepts staat nog wat meer.
Je hebt ook nog een 14T Hybride- 16G (Janis is hierbij een voorbeeld. Tevens http://s40concepts.net/forum/index.php? ... oto=175134
En een 14T Hybride - 19T (deze heb ik een keer op ebay voorbij zien komen. Tevens http://s40concepts.net/forum/index.php?t=msg&th=18401
Misschien wel handig om dit ook te vermeldenEugene schreef:Er is echter nog een goedkoper alternatief, dat voldoet tot 500pk
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades
Ik kan niet alle geheimen prijsgeven
Hybride op basis van een 14T turbinekant is een optie. Je kunt bijvoorbeeld een los compressorwiel van een 19T of 16G (evo) kopen en dit samen met je turbo naar een specialist sturen die de turbo reviseerd en meteen van het grotere compressorwiel voorziet.
Omdat de 14T een kleinere turbinekant heeft dan de 19T (en al helemaal dan een 16G), zul je die vermogens niet halen. Echter zal de turbo wel sneller opspoelen.
Hybride op basis van een 14T turbinekant is een optie. Je kunt bijvoorbeeld een los compressorwiel van een 19T of 16G (evo) kopen en dit samen met je turbo naar een specialist sturen die de turbo reviseerd en meteen van het grotere compressorwiel voorziet.
Omdat de 14T een kleinere turbinekant heeft dan de 19T (en al helemaal dan een 16G), zul je die vermogens niet halen. Echter zal de turbo wel sneller opspoelen.
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Turbo upgrades
Wat voor trucjes?Eugene schreef:wil je verder en het potentieel van een 19T benutten (320pk en meer) dan het blok goed reviseren, meteen dikke drijfstangen en goeie zuigers erin (en nog een paar leuke trucje) en je hoeft je nooit meer zorgen te maken over je blok.
Ik meen eens gelezen te hebben op S40concepts dat met een B4204S nokkenas erin, het toerental 600rpm naar boven verplaatst. Bedoel je dat?
Je staat zelf op het punt om een x40 aan te schaffen... wij doen aan informatie delen op het forumEugene schreef: Ik kan niet alle geheimen prijsgeven
Re: Turbo upgrades
Plannen voor een 1.8 turbo?Wat voor trucjes?
Ben benieuwd! Waardig opvolger van de x40 van Hendri verwacht ik. Hoewel ik Eugene persoonlijk (nog) niet ken...e staat zelf op het punt om een x40 aan te schaffen...
Laatst gewijzigd door sdirkx op ma 17 jan 2011, 15:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades
Er zijn verschillende mogelijkheden om de motor efficienter te laten werken. Ten opzichte van een T5 motor ben je met een T4 in het nadeel, aangezien de T4 alle lucht door 4 cilinders moet halen ipv 5. Voorbeelden zijn: Kop bewerken, grotere kleppen, scherpere nokkenassen, van hydro naar vaste stoter(kan meteen het toerental omhoog) enz.
Ik deel toch ook zat info op het forum?
Wacht maar eens tot die van Rob loopt
Ik deel toch ook zat info op het forum?
Wacht maar eens tot die van Rob loopt
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
@sdirkx
Nee joh, ik vind het gewoon interessante info!
@Eugene
Ok... kun je meteen het B4194T2 blok pakken ipv B4194T, want de T2 heeft al vaste stoters.
Scherpere nokkenas, hierbij bedoel je het B4204S nokkenas?
Kop bewerken, hetgeen wat Marc op de website heeft staan?
En hoe zit dat dan met dat goedkoper alternatief uitlaatspruitstuk?
Nee joh, ik vind het gewoon interessante info!
@Eugene
Ok... kun je meteen het B4194T2 blok pakken ipv B4194T, want de T2 heeft al vaste stoters.
Scherpere nokkenas, hierbij bedoel je het B4204S nokkenas?
Kop bewerken, hetgeen wat Marc op de website heeft staan?
En hoe zit dat dan met dat goedkoper alternatief uitlaatspruitstuk?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Nadeel van NA nokkenassen is de te grote overlap, setje custom laten maken levert veel betere resultaten.
Dat is een voorbeeld van kop bewerken ja..
Dat is een voorbeeld van kop bewerken ja..
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Waarom ben je dan zelf op zoek naar een x40?Ten opzichte van een T5 motor ben je met een T4 in het nadeel, aangezien de T4 alle lucht door 4 cilinders moet halen ipv 5.
Dan denk ik dat ik voor die 50pk meer niet een swap ga overwegen. Of het moet toevallig zo uitkomen, dat m'n huidige blok ermee ophoudt en ik voor de keus sta...Als je verder wil zou ik inderdaad adviseren als basis een 81mm blok te nemen, standaard zou ik zeggen hou het op ongeveer 280pk/400nm.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 158
- Lid geworden op: vr 26 mar 2010, 15:18
- 14
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
T4 is weer eens wat anders hé
Die 230pk is redelijk op de grens, maar zolang je niet langdurig gebruik maakt van het vermogen zal het wel goed blijven gaan.
Die 230pk is redelijk op de grens, maar zolang je niet langdurig gebruik maakt van het vermogen zal het wel goed blijven gaan.
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Ben nogal zuinig op m'n auto's dus daar zal het niet aan liggen. Daarom zet ik er ook een boost- en olietempmeter in binnenkort. Enne, hij is op zich rap zat hoor. Maar 's kijken wat ik in de toekomst ga doen. RWD icm turbo blijft toch ook wel interessant...maar zolang je niet langdurig gebruik maakt van het vermogen
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Turbo upgrades
En dat houden we zekers in de gatenEugene schreef: Wacht maar eens tot die van Rob loopt
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 01 aug 2013, 20:35
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
grotere turbo
goedendag,
Ik wil graag meer vermorgen uit mijn t4 van 99
zit nu op 210pk en 295nm aan de wielen
dit is met standaard turbo enkel remap gedaan
verder diverse dingen aangepast waaronder koppeling en sperdiff
wie kan mij helpen met goede turbo keuze wil ongeveer uitkomen
rond de 250pk+ en 400nm+
welke zaken moet ik rekening mee houden turbo injectoren uitlaat maf sensor ect.
bvd Jwv40
Ik wil graag meer vermorgen uit mijn t4 van 99
zit nu op 210pk en 295nm aan de wielen
dit is met standaard turbo enkel remap gedaan
verder diverse dingen aangepast waaronder koppeling en sperdiff
wie kan mij helpen met goede turbo keuze wil ongeveer uitkomen
rond de 250pk+ en 400nm+
welke zaken moet ik rekening mee houden turbo injectoren uitlaat maf sensor ect.
bvd Jwv40
- Robzor
- Supporting Member
- Berichten: 1131
- Lid geworden op: do 30 jun 2011, 21:49
- 12
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Roepnaam: Robert
- Locatie: Aarle-Rixtel
Re: grotere turbo
Volvo V40 2.0T AUT 2003
Webdagboek
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
Webdagboek
"There he goes. One of God's own prototypes. Too weird to live, and too rare to die."
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 01 aug 2013, 20:35
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
Re: grotere turbo
is er met een 16t meer uit te halen dan met de 14t die er nu opzit?
incl met andere injectoren en maf sensor en grotere uitlaat
en evt andere intercooler die dan verplaatst zal worden
incl met andere injectoren en maf sensor en grotere uitlaat
en evt andere intercooler die dan verplaatst zal worden
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Lees dit topic maar eens door:
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =47&t=2099
Met de 14T
Trimsats steg 3: 260Hp 380Nm
Dit zit dan toch dicht in de buurt van 250pk+ en 400nm zonder turbo upgrade.
Turbo upgrade is niet zomaar mogelijk. Je moet kijken naar de aansluiting op de uitlaatspruitstuk.
http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =47&t=2099
Met de 14T
Trimsats steg 3: 260Hp 380Nm
Dit zit dan toch dicht in de buurt van 250pk+ en 400nm zonder turbo upgrade.
Turbo upgrade is niet zomaar mogelijk. Je moet kijken naar de aansluiting op de uitlaatspruitstuk.
-
- Engine off
- Berichten: 11
- Lid geworden op: do 01 aug 2013, 20:35
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Gister een t5r motor opgehaald met 19t turbo de ombouw zal dus naar 19t worden eerdaags beginnen met spruitstuk aanpassen updates zullen verder gaan in me wbd
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
Re: Turbo upgrades en wat daarbij benodigd
Mooie plannen. Ik ga 't volgen!
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]