Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: terugslagklep T4
Ja, beetje raar als jij 0,5bar kan blazen
Anders kan je wel een holle buis ter tussen doen
Anders kan je wel een holle buis ter tussen doen
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 74
- Lid geworden op: zo 22 aug 2010, 09:43
- 13
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: terugslagklep T4
Nee, 0.5 gaat mij niet lukken.
0.2 misschien net aan!
Ik dacht dat de kleppen al open zouden moeten gaan bij 0.2 bar druk.
0.2 misschien net aan!
Ik dacht dat de kleppen al open zouden moeten gaan bij 0.2 bar druk.
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: terugslagklep T4
dit zijn kwalitatief betere kleppen enz, volgens mij pas werkzaam bij een hogere druk dat 0.2bar
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
- V40 Prestige
- 2nd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: za 22 aug 2009, 20:11
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Haarlem
Re: terugslagklep T4
Zijn er specificaties van druk van de set die Steffan aanbied?
Druk bij openen, maximale druk, aansluiting terugslag klep ten behoeve van knietjes etc?
Alvast bedankt.
Gr. Sebastiaan
Druk bij openen, maximale druk, aansluiting terugslag klep ten behoeve van knietjes etc?
Alvast bedankt.
Gr. Sebastiaan
Volvo V40 1.9D 102pk Europa Prestige Navigator Sports Line - 8 januari 2004 - 346 Black Saphire - Leder 7970 - Cyborg
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline
** WEBDAGBOEK **
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline
** WEBDAGBOEK **
Re: terugslagklep T4
Openingsdruk had ik destijds wel uitgezocht, maar weet ik niet meer zo. Het werkt op onze x40 gewoon prima (kan ook niet zoveel mis mee). De kleppen zijn veel duurzamer, omdat het materiaal van messing is.
Rijden inmiddels al een hoop mensen hier met de zwaardere kleppen rond, maar als je liever de originele koopt moet je dat natuurlijk gewoon doen (zullen echt wel weer n hele tijd meegaan).
Rijden inmiddels al een hoop mensen hier met de zwaardere kleppen rond, maar als je liever de originele koopt moet je dat natuurlijk gewoon doen (zullen echt wel weer n hele tijd meegaan).
- V40 Prestige
- 2nd Gear member
- Berichten: 298
- Lid geworden op: za 22 aug 2009, 20:11
- 14
- Model: V40
- Type: 1.9D 102pk
- Bouwjaar: 2004
- Locatie: Haarlem
Re: terugslagklep T4
Naja oke die openingsdruk begrijp ik, en ik ben ook wel voor dit systeem, zou alleen graag wat meer info willen hebben omtrent de aansluitingen. Dus hoe deze vast zit bij die grote brede slang, hoe je dit goed vast krijgt.
Gr. Sebastiaan
Gr. Sebastiaan
Volvo V40 1.9D 102pk Europa Prestige Navigator Sports Line - 8 januari 2004 - 346 Black Saphire - Leder 7970 - Cyborg
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline
** WEBDAGBOEK **
Volvo S40 2.0T 163pk Prestige Line - 28 september 2000 - 345 Peacock Green/Blue Metallic - Visby 7391 - Woodline
** WEBDAGBOEK **
-
- 1st Gear member
- Berichten: 123
- Lid geworden op: za 16 feb 2013, 20:17
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1998
- Locatie: Zwolle
Terugslagkleppen en Tcv
Hallo mede Volvo rijders,
ik lees hier op de forum over T4 veel over terugslagkleppen en Tcv ik merk dat ik laatste tijden dat T4 minder krachtig aanvoelt.Heb de turbodrukmeter besteld en heb het ontvangen maar de houder komt pas 21 Maart dus is lastig te controleren wat de turbo doet kwa druk. Ik wil Tcv en terugslagkleppen vervangen maar enig idee waar ik die kan bestellen? links welkom
en waar zit die exact de TCV?
Mvg Halil
ik lees hier op de forum over T4 veel over terugslagkleppen en Tcv ik merk dat ik laatste tijden dat T4 minder krachtig aanvoelt.Heb de turbodrukmeter besteld en heb het ontvangen maar de houder komt pas 21 Maart dus is lastig te controleren wat de turbo doet kwa druk. Ik wil Tcv en terugslagkleppen vervangen maar enig idee waar ik die kan bestellen? links welkom
en waar zit die exact de TCV?
Mvg Halil
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1027
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:11
- 15
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2002
- Roepnaam: Tijs
- Locatie: Ede (gld)
Re: Terugslagkleppen en Tcv
Tcv zit tegen je luchtfilter aan, aan de kant van de voorruit, jr ziet vanzelf de vacuumslangetjes lopen...
Terugslagkleppen via groupbuy, zie onderdelen te koop, loopt via Sdirkx.
Tcv van bijvoorbeeld IPD via european tuning...
Gr Tijs
Terugslagkleppen via groupbuy, zie onderdelen te koop, loopt via Sdirkx.
Tcv van bijvoorbeeld IPD via european tuning...
Gr Tijs
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Voor de mensen die willen weten waar de EVAP (phase I) zich begeeft.
Hier !
Hier !
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- Idle
- Berichten: 28
- Lid geworden op: zo 17 feb 2013, 20:42
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Zevenaar
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Kan je niet gewoon de ingang op de gasklep afdoppen en de gassen alleen naar je aanzuigslang achter je lmm laten lopen?
of denk ik nu raar?
of denk ik nu raar?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Op zich nog steeds interessante vraag om een antwoord op te krijgen.
Er zullen alleen maar voordelen aanzitten om je uitlaat dampen nog een keer retour te sturen maar is het merkbaar voor een 4 gas meting of verbruik of überhaupt?
Er zullen alleen maar voordelen aanzitten om je uitlaat dampen nog een keer retour te sturen maar is het merkbaar voor een 4 gas meting of verbruik of überhaupt?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Bij mij was dus de slang naar het inlaatspruitstuk afgedopt (zie mijn WDB) en zou alles naar het turboslang hebben geforceerd.
Sinds ik de afdopping had weggehaald had ik enorm veel problemen met vermogen en stationair.
Hieronder een filmpje, misschien kan deze in het begin worden geplaatst door een van de moderators voor een voorbeeld/sticky?
Een filmpje van mijn falende (EVAP)magneetventiel (hetzelfde effect zal ook zo zijn als de eenweg klep defect is)
<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.swf" flashvars="file=http%3A%2F%2Fvid1240.photobucket.com%2Falbums%2Fgg493%2Funphoto78%2FVolvo%2Flucht_zpscc29f7e4.mp4">[/video]
Sinds ik de afdopping had weggehaald had ik enorm veel problemen met vermogen en stationair.
Hieronder een filmpje, misschien kan deze in het begin worden geplaatst door een van de moderators voor een voorbeeld/sticky?
Een filmpje van mijn falende (EVAP)magneetventiel (hetzelfde effect zal ook zo zijn als de eenweg klep defect is)
<embed width="600" height="361" type="application/x-shockwave-flash" allowFullscreen="true" allowNetworking="all" wmode="transparent" src="http://static.photobucket.com/player.swf" flashvars="file=http%3A%2F%2Fvid1240.photobucket.com%2Falbums%2Fgg493%2Funphoto78%2FVolvo%2Flucht_zpscc29f7e4.mp4">[/video]
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Dit topic en dit topic doorgenomen: http://www.volvo40forum.nl/forum/viewto ... =34&t=6533
Dus de gassen vanuit de tank gaan via slang 17 naar een koolstoffilter/EVAP canister (brandstofdamp verzamel pot).
Vervolgens via leiding 6 naar een regelventiel (welke dan voor een x40 turbo vooraan bestuurderszijde boven, bij de intercooler is geplaatst, maar voor de x40 non turbo motoren op de canister zelf?), die door de ECU wordt bediend, om vervolgens via de ventielkleppen naar de gasklep en aanzuigbuis naar de motor te gaan.
Waar dient leiding 4 voor en waar zit deze aangesloten?
Op de x40 non turbo motoren zit de evap dus alleen? op de gasklep aangesloten. Wellicht dat dat de reden is dat deze aansluiting dan ook maar aangesloten zit op de turbo motoren?
Tot de volgende vraag ben ik dan ook op uitgekomen voor de x40 Turbo motoren:
Dus de gassen vanuit de tank gaan via slang 17 naar een koolstoffilter/EVAP canister (brandstofdamp verzamel pot).
Vervolgens via leiding 6 naar een regelventiel (welke dan voor een x40 turbo vooraan bestuurderszijde boven, bij de intercooler is geplaatst, maar voor de x40 non turbo motoren op de canister zelf?), die door de ECU wordt bediend, om vervolgens via de ventielkleppen naar de gasklep en aanzuigbuis naar de motor te gaan.
Waar dient leiding 4 voor en waar zit deze aangesloten?
Op de x40 non turbo motoren zit de evap dus alleen? op de gasklep aangesloten. Wellicht dat dat de reden is dat deze aansluiting dan ook maar aangesloten zit op de turbo motoren?
Tot de volgende vraag ben ik dan ook op uitgekomen voor de x40 Turbo motoren:
Wouter schreef:Omdat meestal de eenwegklep bij de gasklep stuk gaat.
Dan lekt de turbodruk (overdruk) en vacuumdruk (onderdruk) weg naar de inlaat.
Hier door mis je vermogen en loopt de motor ook niet soepel (regeling klopt niet) meer.
Is er iemand die hier op bovenstaande vragen iets kan zeggen?jizzyt schreef:Kan je niet gewoon de ingang op de gasklep afdoppen en de gassen alleen naar je aanzuigslang achter je lmm laten lopen?
of denk ik nu raar?
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Heel dit systeem kun je gewoon uitschakelen ben ik achter gekomen. Dit heeft geen enkele invloed op het motorgedrag of apk keuring. Je zou heel het systeem weg kunnen halen inclusief het filter. Ik heb gewoon de slangen na het evap ventiel weggehaald. Dit werkt nu nog steeds maar blaast de benzinedamp gewoon de lucht in in plaats van de (vervuilende) lucht terug in de inlaatbuis en inlaatspruitstuk. En er komt echt maar minimaal aan gassen uit dus het is niet zo dat je er last van hebt tijdens het rijden. Je moet wel even het gat op het inlaatspruitstuk afdichten net zoals het gat op de inlaatbuis bij het luchtfilter. Dit is gewoon een milieu maatregel en heeft verder niets van doen met uitstoot e.d
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Waarom zit het er dan, en is het überhaupt geplaatst, als het geen nut zou hebben?
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Je weet dat je inspuit computer ook echt rekening houd met de retour dampen?
- R.O.B
- Veteraan
- Berichten: 9675
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:58
- 15
- Model: V50
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Rob
- Locatie: Veldhoven
- Contacteer:
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Het zou zomaar kunnen, maar dit mag toch echt niet
Indien de terugslagklep bij de gasklep bij een x40 turbo in principe weg kan, zodat de gassen gewoon via de aanzuigbuis via turbo naar de motor gaan.
Dan zou de terugslagklep naar de aanzuigbuis er in principe ook weg kunnen? Ik denk dat deze klep er zit, vanwege de andere klep, om te verkomen dat de motor valse lucht aan zou gaan zuigen.
Tevens een aansluitende vraag op mijn bovenstaande vragen:maikelv schreef:blaast de benzinedamp gewoon de lucht in
Indien de terugslagklep bij de gasklep bij een x40 turbo in principe weg kan, zodat de gassen gewoon via de aanzuigbuis via turbo naar de motor gaan.
Dan zou de terugslagklep naar de aanzuigbuis er in principe ook weg kunnen? Ik denk dat deze klep er zit, vanwege de andere klep, om te verkomen dat de motor valse lucht aan zou gaan zuigen.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
correct, het moet 1 richting verkeer blijven. Gevolgen van slecht lopen zou bijvoorbeeld kunnen betekenen dat er eventueel een lekkende klep is en ipv heen, ook terug lucht aan/afvoert
-
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1076
- Lid geworden op: di 11 mar 2014, 19:58
- 10
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1997
- Roepnaam: Maikel
- Locatie: Sint Oedenrode
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
Leg mij dit eens uit dan. Jouw inspuiting wordt bepaald aan de hand van wat je luchtmassameter meet en nog wat andere sensoren. Als dit zo is wat jij zegt hoe weet je motor dan hoeveel damp er afgezogen wordt?? Dit is puur een milieumaatregel om de auto in de verschillende landen te mogen laten rijden. Geloof me nou. Op mijn motor precies hetzelfde verhaal. Ook je carterventilatie zou je in principe gewoon onder de auto uit kunnen laten blazen i.p.v deze dampen terug de motor in (had ik met mijn diesel) Dit is allemaal gewoon APK goedkeurstigma schreef: Je weet dat je inspuit computer ook echt rekening houd met de retour dampen?
Webdagboek : http://volvo40forum.nl/forum/viewtopic.php?f=14&t=11902
Auto van de maand Augustus 2015
Auto van de maand Augustus 2015
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 390
- Lid geworden op: vr 19 feb 2010, 02:10
- 14
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2000
- Locatie: Amersfoort
Re: Alles over Terugslagklep terugslagkleppen evap systeem
De EGR klep mag je doppen maar het principe van APK is wel. Als het erop zit, moet het werken.
De inspuit computer kijkt niet naar de hoeveelheid lucht maar het systeem houd rekening met de vacuum/druk wat retour komt.
Uiteraard kan je alles aanpassen maar dan zal je auto hoe dan ook meer gaan verbruiken.
Benzine dampen circulatie zijn niet alleen voor het milieu maar ook voor brandstof besparing (meer brandbare lucht is minder inspuiting/wordt gezien door de lambda/wordt afgeregeld.
De inspuit computer kijkt niet naar de hoeveelheid lucht maar het systeem houd rekening met de vacuum/druk wat retour komt.
Uiteraard kan je alles aanpassen maar dan zal je auto hoe dan ook meer gaan verbruiken.
Benzine dampen circulatie zijn niet alleen voor het milieu maar ook voor brandstof besparing (meer brandbare lucht is minder inspuiting/wordt gezien door de lambda/wordt afgeregeld.