Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Wanneer ik 's ochtends wegrijd, en ik schakel naar de tweede versnelling schiet het toerental iets omhoog.
Heeft dit te maken met de choke oid? Of moet de gasklep gereinigd worden?
Het verbruik is vrij hoog vind ik, 10-10,5L/100km(S40 1.8 bj. 2001).
Heeft dit te maken met de choke oid? Of moet de gasklep gereinigd worden?
Het verbruik is vrij hoog vind ik, 10-10,5L/100km(S40 1.8 bj. 2001).
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Hoeveel toeren maakt die. Met koude motor moet de motor meer toeren maken.
Is dat verbruik gemiddeld incl met warme motor? Veel te hoog dan.
Is dat verbruik gemiddeld incl met warme motor? Veel te hoog dan.
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
De motor maakt rond de 1100-1200 toeren wat mij normaal lijkt. Maar zodra je gas hebt gegeven en het gas loslaat, blijft deze als het ware even hangen.
Doet ie alleen bij koude motor.
En wat mij ook opvalt, misschien is dit het verkeerde topic daarvoor, is dat bij warme motor en nog steeds een zichtbare uitlaatgas/condens-walm uit de uitlaat komt.
Is dit een thermostaat gevalletje?
Doet ie alleen bij koude motor.
En wat mij ook opvalt, misschien is dit het verkeerde topic daarvoor, is dat bij warme motor en nog steeds een zichtbare uitlaatgas/condens-walm uit de uitlaat komt.
Is dit een thermostaat gevalletje?
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Als je koelwatertemp op 90 gr komt is je thermostaat goed.
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Wat kan een oorzaak zijn van het hoge verbruik?
Dit is een gemiddeld verbruik.
Dit is een gemiddeld verbruik.
- dutchlimits
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1704
- Lid geworden op: di 10 sep 2013, 23:48
- 10
- Model: Andere
- Roepnaam: Alex
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Bijvoorbeeld thermostaat die niet deugdelijk is waardoor je inspuiting niet goed is
Audi S7 4.0TFSI V8
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Welke thermostaat is dat?
- RichardV
- 2nd Gear member
- Berichten: 259
- Lid geworden op: do 01 aug 2013, 10:18
- 10
- Model: V70
- Bouwjaar: 2006
- Locatie: Overschild(Groningen)
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
1100\1200 stationair is ook te hoog, volgens mij moet dat rond de 750 zijn.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Zal straks eens kijken naar het "exacte" toerental.
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Bij een koude start is 1100/1200 toeren wel normaal hoor. En na bij het schakelen naar de 2e versnelling dat het gas 'blijft hangen' is ook normaal.
Er zit een automatische choke op dit dit regelt. Bij warme motor zit je op 750 toeren ongeveer.
Bedrijfstemperatuur kun je het beste aflezen met een OBD2 apparaat of een Dice met Vida.
De meter bij je klokken geeft niet exact de temperatuur weer, en zoals Alex zegt, komt het water op 90 graden dan is je thermostaat goed.
Hoge verbruik kan ook brandstof lekkage zijn.
Er zit een automatische choke op dit dit regelt. Bij warme motor zit je op 750 toeren ongeveer.
Bedrijfstemperatuur kun je het beste aflezen met een OBD2 apparaat of een Dice met Vida.
De meter bij je klokken geeft niet exact de temperatuur weer, en zoals Alex zegt, komt het water op 90 graden dan is je thermostaat goed.
Hoge verbruik kan ook brandstof lekkage zijn.
-
- Idle
- Berichten: 36
- Lid geworden op: do 04 feb 2016, 08:08
- 8
- Model: S40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Locatie: Epe
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Toerental is inderdaad 1100-1200. Rustig weggereden, kachel uit, bij 2000 toeren schakelen, door het dorp, binnen 2 minuten begint de temperatuur op te lopen. Na 4-5 minuten staat ie op zo'n 90 graden, ca. 3,5 kilometer verder.
Dit gaat wel heel erg snel.
Dit gaat wel heel erg snel.
- Solaire
- 5th Gear member
- Berichten: 693
- Lid geworden op: do 17 jul 2014, 18:14
- 9
- Model: V40new
- Bouwjaar: 2012
- Roepnaam: Peter
- Locatie: Breda
Re: Bij koude motor lijkt het of het gas iets blijft hangen?
Is normaal hoor voor deze auto's om dan op temperatuur te zijn (let wel, alleen koelvloeistof is dan 80 graden, niet je hele blok).
Bij starten ligt mijne ook rond de 1100 toeren en als ik bij een onoverzichtelijke bocht kom wil ik dat met koude motor ook niet stapvoets in de twee doen want dan rijdt hij gewoon vrolijk door omdat de toeren omhoog schieten.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk
Bij starten ligt mijne ook rond de 1100 toeren en als ik bij een onoverzichtelijke bocht kom wil ik dat met koude motor ook niet stapvoets in de twee doen want dan rijdt hij gewoon vrolijk door omdat de toeren omhoog schieten.
Verstuurd vanaf mijn LG-H815 met Tapatalk