Curieus, ik heb sinds jaar en dag een BMC Airbox op mijn turbo en werkelijk nergens last van. Naald verschuift nadat hij op temperatuur is ook niets omhoog of omlaag. Zowel bij lange stukken met warm weer of als hij stil staat of het kouder is..
Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
- MarcO
- Beheerder
- Berichten: 10716
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 23:45
- 15
- Model: V60
- Type: D5
- Bouwjaar: 2013
- Roepnaam: Marco
- Locatie: Eanske
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Naald schoof bij mij ook niet maar het is een gemeten waarde op weg naar de BBQ meeting van afgelopen jaar.
Naald is ook voor koelwater. Ik heb het over inlaat lucht temperatuur.
Naald is ook voor koelwater. Ik heb het over inlaat lucht temperatuur.
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Edit ik ben te snel :-).
Inlaattemperatuur, excuus.
Zo'n intercooler is wel prettig dan :-).
En die custom bak van BSR is dan ook best prettig denk ik.
- Bram
- Engine off
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:30
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Sint-Pauwels
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Open luchtfilter zou ik zeker niet doen omdat je dan inderdaad geen koele lucht aanzuigt.
bij de CDA van BMC gaat er (als ik het goed heb) een slang naar een locatie waar je koele lucht kan aanzuigen. Ik zou dan uit het linker voorscherm de koele lucht halen, zoals bij de originele opstelling.
bij de CDA van BMC gaat er (als ik het goed heb) een slang naar een locatie waar je koele lucht kan aanzuigen. Ik zou dan uit het linker voorscherm de koele lucht halen, zoals bij de originele opstelling.
Volvo For Life!
- Bram
- Engine off
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 08 dec 2017, 22:30
- 6
- Model: V40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 2003
- Locatie: Sint-Pauwels
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Vandaag bij DTC langs geweest. Ik moet zeggen dat ik er met twijfelachtige gedachten naartoe ben gereden maar na 5 minuten was het overduidelijk de juiste keuze. Martin heeft echt kennis van het vak en tuned perfect op maat!
Jammer dat mijn actuator voor de wastegate stuk is en de tuning niet volledig tot zijn recht is gekomen, maar met een nieuwe actuator gaat hij als een speer. Nu draaide hij 149pk en 233Nm na de tuning, ervoor was iets van een 140pk. Zelfs nu is het verschil al deftig te voelen.
Ik heb zonet nog enkele metingen gedaan van de turbodruk met vida dice (met dank aan Yannick).
Daar bouwt hij druk op naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij terug naar 0,2 - 0,3 bar op het moment dat de grafiek ook een dipje maakt(+-2500tr/min). Ik heb een run gedaan in 4de op autostrade.
Als ik bijvoorbeeld op 3500 toeren rij in 2de en dan vol gas geef piekt hij weer naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij direct terug naar 0,2 - 0,3 bar.
Als ik die actuator besteld, en gemonteerd heb mag ik nog eens terug voor een gratis run op de rollen om te kijken naar het resultaat.
Martin raadde me aan om geen extra motorupgrades te doen om het blok zo lang mogelijk in leven te houden. Ook voor de actuator, raadde hij aan met originele veer (0,6-0,7 bar?)
Dus over de actuator...wie heeft er tips?
Jammer dat mijn actuator voor de wastegate stuk is en de tuning niet volledig tot zijn recht is gekomen, maar met een nieuwe actuator gaat hij als een speer. Nu draaide hij 149pk en 233Nm na de tuning, ervoor was iets van een 140pk. Zelfs nu is het verschil al deftig te voelen.
Ik heb zonet nog enkele metingen gedaan van de turbodruk met vida dice (met dank aan Yannick).
Daar bouwt hij druk op naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij terug naar 0,2 - 0,3 bar op het moment dat de grafiek ook een dipje maakt(+-2500tr/min). Ik heb een run gedaan in 4de op autostrade.
Als ik bijvoorbeeld op 3500 toeren rij in 2de en dan vol gas geef piekt hij weer naar 0,6 - 0,8 bar en dan valt hij direct terug naar 0,2 - 0,3 bar.
Als ik die actuator besteld, en gemonteerd heb mag ik nog eens terug voor een gratis run op de rollen om te kijken naar het resultaat.
Martin raadde me aan om geen extra motorupgrades te doen om het blok zo lang mogelijk in leven te houden. Ook voor de actuator, raadde hij aan met originele veer (0,6-0,7 bar?)
Dus over de actuator...wie heeft er tips?
Volvo For Life!
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 11 jan 2020, 14:41
- 4
- Model: V70
- Bouwjaar: 2003
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Het was hier een tijdje stil, maar Martin heeft weer een slachtoffer gevonden hoor
Na een bijzonder vlekkeloze APK vorige week (goedgekeurd zonder reparaties) toch maar eens een afspraak gemaakt bij DTC Tuning, ik schrijf dit terwijl ik er zit met een heerlijk bakje koffie :)
Zodra de auto binnen stond werd direct de wastegate gecontroleerd en die bleek al bij 0,1 bar open te gaan. Normaal gebeurt dat bij 0,5 à 0,6 bar dus de mijne is versleten en aan vervanging toe. De tune zal dus ook geen wereldschokkende resultaten opleveren totdat de wastegate actuator vervangen is, de garage is al ingeseind... Verder gaat het tunen tot nu toe volgens plan; de ECU zat nog vast met breekboutjes en al en kon uitgelezen worden zonder de boel uit elkaar te solderen, dat scheelt een boel tijd :)
UPDATE:
Toen het chippen klaar was en de boel weer liep heeft Martin de wastegate actuator bijgesteld, bij maximaal indraaien (en verwijderen van het borgmoertje) werd er 0,55 bar gemeten voordat de wastegate open ging, precies goed dus :) Uiteindelijk moet er een nieuwe actuator in maar voor nu is het genieten geblazen! Niet alleen is de auto nu gechipt, door het bijstellen is ook de turbodruk weer zoals die hoort en dat levert samen een indrukwekkend verschil op vergeleken met de heenreis vanochtend. Martin was na een korte testrit erg tevreden en na 120km terugreis heb ik absoluut geen spijt van deze beslissing.
Daan
Na een bijzonder vlekkeloze APK vorige week (goedgekeurd zonder reparaties) toch maar eens een afspraak gemaakt bij DTC Tuning, ik schrijf dit terwijl ik er zit met een heerlijk bakje koffie :)
Zodra de auto binnen stond werd direct de wastegate gecontroleerd en die bleek al bij 0,1 bar open te gaan. Normaal gebeurt dat bij 0,5 à 0,6 bar dus de mijne is versleten en aan vervanging toe. De tune zal dus ook geen wereldschokkende resultaten opleveren totdat de wastegate actuator vervangen is, de garage is al ingeseind... Verder gaat het tunen tot nu toe volgens plan; de ECU zat nog vast met breekboutjes en al en kon uitgelezen worden zonder de boel uit elkaar te solderen, dat scheelt een boel tijd :)
UPDATE:
Toen het chippen klaar was en de boel weer liep heeft Martin de wastegate actuator bijgesteld, bij maximaal indraaien (en verwijderen van het borgmoertje) werd er 0,55 bar gemeten voordat de wastegate open ging, precies goed dus :) Uiteindelijk moet er een nieuwe actuator in maar voor nu is het genieten geblazen! Niet alleen is de auto nu gechipt, door het bijstellen is ook de turbodruk weer zoals die hoort en dat levert samen een indrukwekkend verschil op vergeleken met de heenreis vanochtend. Martin was na een korte testrit erg tevreden en na 120km terugreis heb ik absoluut geen spijt van deze beslissing.
Daan
Laatst gewijzigd door Dutchy15 op vr 18 sep 2020, 20:35, 1 keer totaal gewijzigd.
2003 V70n T5 zwart, Rica map, Ferrita catback, DO88 charge pipes (2021-20?? // 311300-??????)
2002 V40 PhII 2.0T zwart (2018-2021 // 221500km-261500km)
2002 V40 PhII 2.0T zwart (2018-2021 // 221500km-261500km)
- René
- Beheerder
- Berichten: 32078
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 18:18
- 15
- Model: V40new
- Type: 1.6
- Bouwjaar: 2014
- Roepnaam: Bompa
- Locatie: Oldenzaal
- Contacteer:
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Er was een meet bij Martin met meerdere leden en volgens mij is er geen 1 negatieve ervaring gehoord.
Heb je hem de groeten gedaan?
Heb je hem de groeten gedaan?
V40new 1.6 T3 R-Design 2014
2014 V40 1.6 R-Design 498 Caspian Blue Met.
2007 V70 2.4 Edition Sport 426 Silver Met.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: wo 16 jan 2019, 21:01
- 5
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Patrick
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Bij welke vestiging ben je geweest? Ivm dat ik er ook aan zit te denken begin volgend jaar.
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
-
- Engine off
- Berichten: 15
- Lid geworden op: za 11 jan 2020, 14:41
- 4
- Model: V70
- Bouwjaar: 2003
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Enkhuizen, bij Martin zelf. Ik geloof ook niet dat je ergens anders terecht kan met een classic X40, dit is echt zijn specialiteit.
Overigens ben ik er vandaag mee naar Normandië gereden, 750km op 53l Euro98. Snelheden tussen de 90 en 130, vrij rustig gereden maar wel met 4 man en bagage er in. Nog steeds erg tevreden dus!
Daan
Overigens ben ik er vandaag mee naar Normandië gereden, 750km op 53l Euro98. Snelheden tussen de 90 en 130, vrij rustig gereden maar wel met 4 man en bagage er in. Nog steeds erg tevreden dus!
Daan
2003 V70n T5 zwart, Rica map, Ferrita catback, DO88 charge pipes (2021-20?? // 311300-??????)
2002 V40 PhII 2.0T zwart (2018-2021 // 221500km-261500km)
2002 V40 PhII 2.0T zwart (2018-2021 // 221500km-261500km)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 535
- Lid geworden op: wo 16 jan 2019, 21:01
- 5
- Model: V70
- Bouwjaar: 2000
- Roepnaam: Patrick
Re: Wie heeft er ervaring met DTCTuning?
Top dat is 20 min rijden vanaf mijn huis
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G986B met Tapatalk