Alles over de Stuurkogel Speling Rubber Gevulkaniseerd enz ?
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Alles over de Stuurkogel Speling Rubber Gevulkaniseerd enz ?
zoals de titel al zegt ik moet de stuurkogel vervangen en de afstandsteun va mijn volvo.
Nu de vraag is dat los te verkrijgen dat hoesje is het gevulkaniseert en moet dan complete kogel worden vervangen ?
hier effe 3 fotos van mijn Stuurkogelhoes linkerkant.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Nu de vraag is dat los te verkrijgen dat hoesje is het gevulkaniseert en moet dan complete kogel worden vervangen ?
hier effe 3 fotos van mijn Stuurkogelhoes linkerkant.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Als alleen het hoesje gescheurd is, kun je dat los vervangen. Als er ook speling op de stuurkogel zit, moet die in zijn geheel vervangen worden.
Vergeet niet na het vervangen van de stuurkogel de auto uit te laten lijnen...... Anders gaan je banden er in ráp tempo aan.
Vergeet niet na het vervangen van de stuurkogel de auto uit te laten lijnen...... Anders gaan je banden er in ráp tempo aan.
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Roffel-Patje schreef:Als alleen het hoesje gescheurd is, kun je dat los vervangen. Als er ook speling op de stuurkogel zit, moet die in zijn geheel vervangen worden.
Vergeet niet na het vervangen van de stuurkogel de auto uit te laten lijnen...... Anders gaan je banden er in ráp tempo aan.
toevallig volvo dealer gebeld die zei dat hij niet los is te vervangen.
is gevulkaniseerd dus .
en ze vroegen heeft hij scheurtjes ik zei ja dat klopt rondom kleine haarscheurtjes.
dan moet hij worden vervangen apk afkeur Incl monteren 110 euro zeiden ze
das dus de kogel met hoes en monteren
- Kuip
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1999
- Lid geworden op: zo 02 jan 2011, 22:06
- 13
- Model: V70
- Type: T4
- Bouwjaar: 2011
- Roepnaam: Feiko
- Locatie: Uithoorn
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
En inclusief uitlijnen...?
Volvo V40 Europa Nordic 1.8 (122 Pk), juni 2004 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
Volvo V70 Limited Edition T4 (180 Pk), juni 2011, MY2012 Webdagboek
Cadillac SixtyTwo 6-window sedan, 30 juli 1959 Webdagboek
-
- 1st Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Tjalleberd
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
op meten en slagen tellen scheelt je uitlijnen
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Heb begin dit jaar zelf de stuurkogel vervangen, was nog geen drie tientjes kwijt. Slagen tellen kan ook, scheelt idd. weer een uitlijnbeurt. Meestal is het toch al een paar jaar geleden dat de auto is uitgelijnd, dus dan kan het eigenlijk niet eens zo heel veel kwaad om hem weer eens recht te zetten.
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
bij de weg, op de onderste twee foto's die TS heeft geplaatst is duidelijk de metalen klemring te zien die de stuurkogelhoes op zijn plek houdt...... vulcanisatie verhaal van de dure dealer is dus een bull-sh*t verhaal, alleen om maar zoveel mogelijk pegels uit de zak van TS te trekken!
-
- Supporting Member
- Berichten: 4746
- Lid geworden op: do 04 mar 2010, 16:11
- 14
- Model: V60
- Type: D4
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Alex
- Locatie: Waterland
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Koop aub wel origineel, imitatie is rotzooi..
Ik kan t weten..
Ik kan t weten..
Genuine Volvo – There is no substitute
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
Volvo V60 D4 AUT '15
Volvo V40 T4 AUT '02 Heico Edition
Volvo S40 T4 AUT '98
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Roffel-Patje schreef:bij de weg, op de onderste twee foto's die TS heeft geplaatst is duidelijk de metalen klemring te zien die de stuurkogelhoes op zijn plek houdt...... vulcanisatie verhaal van de dure dealer is dus een bull-sh*t verhaal, alleen om maar zoveel mogelijk pegels uit de zak van TS te trekken!
zie je nu godver ikz ei het nog tegen mijn vriendin ik voel dat ze me zitten te flessen.
ik zie toch soort ring zitten en ja jij hebt nog gelijk ook.
wat een ratten ook die dealers ik dacht dat in alleen gokhallen bloedzuigers zaten
Maar Dealers zijn hetzelfde ze kunnen van afstand al ruiken of je groentje bent.
En dan ruiken het spreekwoorderlijke bloed.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: ma 20 dec 2010, 20:43
- 13
- Model: S40
- Type: 2.0T
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Tjalleberd
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
het gaat hierbij helaas niet alleen om de bovenste.
Er komen 2 ringen op te zitten, 1 die zie je. maar die ander zie je niet zitten (deze komt onder ter afsluiting). kijk dat even goed na.
Het volgende: als jij zo langere tijd gereden hebt komt er veel vuil in te zitten (sneller sluiten van je kogel), uit eigen ervaring kan het dan zijn dat jij het hoesje vervangt, wat vet/olie in je kogel doet om de boel weer een beetje gangbaar te hebben, vervolgens heb je een kogel die 3mm ruimte heeft.
dus zo gek zijn ze nog niet hoor. en dan weet ik niet wat een kogel qua koste doet, maar dan doe jij het niet eens zo gek voor 110 euro (rotzooi zal wel vast zitten e.d.)
kijk even of jij boven en onder een ringetje hebt, en of er veel troep in de kogel zit en of deze nog gangbaar is.
Succes!
Ps. ik werk er niet hahaha
Er komen 2 ringen op te zitten, 1 die zie je. maar die ander zie je niet zitten (deze komt onder ter afsluiting). kijk dat even goed na.
Het volgende: als jij zo langere tijd gereden hebt komt er veel vuil in te zitten (sneller sluiten van je kogel), uit eigen ervaring kan het dan zijn dat jij het hoesje vervangt, wat vet/olie in je kogel doet om de boel weer een beetje gangbaar te hebben, vervolgens heb je een kogel die 3mm ruimte heeft.
dus zo gek zijn ze nog niet hoor. en dan weet ik niet wat een kogel qua koste doet, maar dan doe jij het niet eens zo gek voor 110 euro (rotzooi zal wel vast zitten e.d.)
kijk even of jij boven en onder een ringetje hebt, en of er veel troep in de kogel zit en of deze nog gangbaar is.
Succes!
Ps. ik werk er niet hahaha
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
quincy schreef:het gaat hierbij helaas niet alleen om de bovenste.
Er komen 2 ringen op te zitten, 1 die zie je. maar die ander zie je niet zitten (deze komt onder ter afsluiting). kijk dat even goed na.
Het volgende: als jij zo langere tijd gereden hebt komt er veel vuil in te zitten (sneller sluiten van je kogel), uit eigen ervaring kan het dan zijn dat jij het hoesje vervangt, wat vet/olie in je kogel doet om de boel weer een beetje gangbaar te hebben, vervolgens heb je een kogel die 3mm ruimte heeft.
dus zo gek zijn ze nog niet hoor. en dan weet ik niet wat een kogel qua koste doet, maar dan doe jij het niet eens zo gek voor 110 euro (rotzooi zal wel vast zitten e.d.)
kijk even of jij boven en onder een ringetje hebt, en of er veel troep in de kogel zit en of deze nog gangbaar is.
Succes!
Ps. ik werk er niet hahaha
is gewoon de eerlijkheid waar ik me aan erger.
als mensen zeggen rubber is te lang eraf geweest waardoor hij niet goed rolt meer waarschijnlijk moet er nieuwe kogel in ok.
maar geen lulverhaal ophangen met je ja ze zijn gevulkaniseerd dat is gewoon oplichting vind ik.
Eerlijk zijn ken zeker dat ik te lang heb gereden of vorige eigenaar dat er geen andere mogelijkheid is
maar nogmaals niet meteen als volvo dealer schreeuwen IS GEVULKANISEERT niet los te krijgen
Dan ben je slapjanus in mijn ogen.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 23:14
- 12
- Model: S60
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Nja waar gaat het nou over? stuurkogeltje van een paar tientjes, kom op hee. Scheelt kennelijk wel wat aan de houding van de dealer, maar die kan jou wel een hoesje verkopen voor je stuurkogel van een knaak, en dan kom je 2 maanden later terug dat je kogel finaal is afgesleten, en dan kunnen ze hem alsnog vervangen (op eigen kosten wellicht)
Vervang dat ding gewoon, ben je van alle ellende af, oudere auto kost nou eenmaal af en toe eens wat geld.
En als ik je verhalen zo heb gelezen, scheelt er ook wel wat aan die vorige eigenaar, heeft hem in ieder geval niet netjes bijgehouden wat betreft onderhoud!
Succes
Vervang dat ding gewoon, ben je van alle ellende af, oudere auto kost nou eenmaal af en toe eens wat geld.
En als ik je verhalen zo heb gelezen, scheelt er ook wel wat aan die vorige eigenaar, heeft hem in ieder geval niet netjes bijgehouden wat betreft onderhoud!
Succes
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
was het maar paar tientjes dat viel het mee.Ztmjeroen schreef:Nja waar gaat het nou over? stuurkogeltje van een paar tientjes, kom op hee. Scheelt kennelijk wel wat aan de houding van de dealer, maar die kan jou wel een hoesje verkopen voor je stuurkogel van een knaak, en dan kom je 2 maanden later terug dat je kogel finaal is afgesleten, en dan kunnen ze hem alsnog vervangen (op eigen kosten wellicht)
Vervang dat ding gewoon, ben je van alle ellende af, oudere auto kost nou eenmaal af en toe eens wat geld.
En als ik je verhalen zo heb gelezen, scheelt er ook wel wat aan die vorige eigenaar, heeft hem in ieder geval niet netjes bijgehouden wat betreft onderhoud!
Succes
is mischien toeval maar ik ga naar de volvo dealer voor die scheur en ik heb rekening van 290 euro !!
das effe vreemd dan sta je wel effe te kijken ineens heb ik probleem volvo volgens hem.
afstandsteun
spoorstandarm binnenin 1 zijde vervangen
en kogelgewricht
wie zegt dat dat allemaal klopt mag ik effe aftikken totaal incl uitlijnen 289, 71
dus ik proef hier uit dat er meer dingen worden bijberekend wat niet klopt.
Maar ik laat hem binnenkort nakijken door een onafhankelijk bedrijf
en btw gaat niet om een knaak meer of minder maar KLANT IS KONING
en geen Geldboom.
- krismazur
- Supporting Member
- Berichten: 6662
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 19:20
- 15
- Model: XC90
- Bouwjaar: 2015
- Roepnaam: Kris
- Locatie: Rotterdam
- Contacteer:
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
290 incl uitlijnen is normale prijs bij de dealer wel voor bijde kanten van de buitenste stuurkogels
wel kan zijn vanwege deze spelling dat de binnenste stuurkogels ook versleten zijn, was bij mij het geval
wel kan zijn vanwege deze spelling dat de binnenste stuurkogels ook versleten zijn, was bij mij het geval
-
- 4th Gear member
- Berichten: 400
- Lid geworden op: wo 03 aug 2011, 23:14
- 12
- Model: S60
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Den Haag
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Klant is absoluut koning, maar de dealer kan lastig even alles gratis vervangen, niet?
Jij komt met een klacht bij de dealer, welke dat ook mag zijn, en deze geeft jou gewoon een opgave waarvan ze 100% zeker weten dat het daarmee opgelost is, en dat je niet achteraf voor nog meer gekke dingen komt te staan.
Natuurlijk is dat bij de dealer wel bekend, dat ze niet de goedkoopste zijn, en wellicht meer vervangen dan nodig, maar ook de dealer dekt zichzelf in hoor. Als die een stuurkogel vervangen, en een half jaar later is de rest ook verrot, dan kom jij natuurlijk ook terug van ''had je dat niet gezien dan?''
Denk gewoon dat het niet helemaal terecht is dat je ze zo de grond propt, als je het bij een ander wil laten doen, ook prima, toch?
Jij komt met een klacht bij de dealer, welke dat ook mag zijn, en deze geeft jou gewoon een opgave waarvan ze 100% zeker weten dat het daarmee opgelost is, en dat je niet achteraf voor nog meer gekke dingen komt te staan.
Natuurlijk is dat bij de dealer wel bekend, dat ze niet de goedkoopste zijn, en wellicht meer vervangen dan nodig, maar ook de dealer dekt zichzelf in hoor. Als die een stuurkogel vervangen, en een half jaar later is de rest ook verrot, dan kom jij natuurlijk ook terug van ''had je dat niet gezien dan?''
Denk gewoon dat het niet helemaal terecht is dat je ze zo de grond propt, als je het bij een ander wil laten doen, ook prima, toch?
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Ztmjeroen schreef:Klant is absoluut koning, maar de dealer kan lastig even alles gratis vervangen, niet?
Jij komt met een klacht bij de dealer, welke dat ook mag zijn, en deze geeft jou gewoon een opgave waarvan ze 100% zeker weten dat het daarmee opgelost is, en dat je niet achteraf voor nog meer gekke dingen komt te staan.
Natuurlijk is dat bij de dealer wel bekend, dat ze niet de goedkoopste zijn, en wellicht meer vervangen dan nodig, maar ook de dealer dekt zichzelf in hoor. Als die een stuurkogel vervangen, en een half jaar later is de rest ook verrot, dan kom jij natuurlijk ook terug van ''had je dat niet gezien dan?''
Denk gewoon dat het niet helemaal terecht is dat je ze zo de grond propt, als je het bij een ander wil laten doen, ook prima, toch?
Daarom.
Komt wel goed.
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
krismazur schreef:290 incl uitlijnen is normale prijs bij de dealer wel voor bijde kanten van de buitenste stuurkogels
wel kan zijn vanwege deze spelling dat de binnenste stuurkogels ook versleten zijn, was bij mij het geval
Geen idee was gratis controlle ik vroeg of ze effe wilden kijken was binnen 5 minuten weer buiten letterlijk was de auto toen al van de brug op en af.
toen weer naar binnen rekening opvragen wat het zou gaan kosten als ik het liet maken
en duurde bijna 15 minuten voor de magazijnbeheerder of hoe ze die knakkers noemen die de onderdelen besteld eruit was wat het ging kosten stonden ze met 3 man over te denken
- Roffel-Patje
- 5th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: ma 21 sep 2009, 18:34
- 14
- Model: Andere
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Een los hoesje kost zo'n 3 euro. Je zou eerst kunnen proberen om het hoesje te vervangen, als er geen speling op de kogel zit. Uit je verhaal begreep ik dat je geen klachten had over het rijden, maar dat je (misschien uit voorzorg) aan de garage hebt gevraagd de onderzijde van de auto te inspecteren?
Face it, een dealer is er primair om geld te verdienen. Daarbijgeven ze daarvoor als argument dat je met een uitgebreidere reparatie langer met de auto doet. Wat wel een feit is, je hoeft zelf niets te doen.
Ik probeer zo lang mogelijk auto te rijden, tegen zo weinig mogelijk kosten. Als bij mijn auto zo'n hoesje stuk is, dan gaat er een nieuw hoesje op. Waarom gelijk de hele kogel vervangen als alleen het hoesje stuk is? Ik doe alle reparaties zelf aan mijn auto, ik vind het niet erg om eerst een hoesje te vervangen, en 2 of 3 jaar later alsnog de kogel (omdat er dan speling op zit).
Ik heb mijn gasbak nu 3 jaar, meer dan 130.000 km mee gereden. Onderdelen die ik vervangen/gerepareerd heb?
2x uitlaatrubber
remschijven + blokken achter
achterveren vervangen voor zwaardere uitvoering (lpg tank)
1 remklauw achter
2x set bougies
1x luchtfilter vervangen
olie verversen elke 30.000 km
2 sets banden (zit er nu weer aan te komen, zucht )
1x stuurkogel (speling)
1x fuseekogel (speling)
1x sleutel bij laten maken (oude viel uit elkaar, rubber verteerde)
1x gasinjector afgedicht (wiebelen)
1x setje bobines
1x setje bougiekabels
Face it, een dealer is er primair om geld te verdienen. Daarbijgeven ze daarvoor als argument dat je met een uitgebreidere reparatie langer met de auto doet. Wat wel een feit is, je hoeft zelf niets te doen.
Ik probeer zo lang mogelijk auto te rijden, tegen zo weinig mogelijk kosten. Als bij mijn auto zo'n hoesje stuk is, dan gaat er een nieuw hoesje op. Waarom gelijk de hele kogel vervangen als alleen het hoesje stuk is? Ik doe alle reparaties zelf aan mijn auto, ik vind het niet erg om eerst een hoesje te vervangen, en 2 of 3 jaar later alsnog de kogel (omdat er dan speling op zit).
Ik heb mijn gasbak nu 3 jaar, meer dan 130.000 km mee gereden. Onderdelen die ik vervangen/gerepareerd heb?
2x uitlaatrubber
remschijven + blokken achter
achterveren vervangen voor zwaardere uitvoering (lpg tank)
1 remklauw achter
2x set bougies
1x luchtfilter vervangen
olie verversen elke 30.000 km
2 sets banden (zit er nu weer aan te komen, zucht )
1x stuurkogel (speling)
1x fuseekogel (speling)
1x sleutel bij laten maken (oude viel uit elkaar, rubber verteerde)
1x gasinjector afgedicht (wiebelen)
1x setje bobines
1x setje bougiekabels
-
- Idle
- Berichten: 60
- Lid geworden op: za 12 feb 2011, 11:43
- 13
- Locatie: Maastricht
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Roffel-Patje schreef:Een los hoesje kost zo'n 3 euro. Je zou eerst kunnen proberen om het hoesje te vervangen, als er geen speling op de kogel zit. Uit je verhaal begreep ik dat je geen klachten had over het rijden, maar dat je (misschien uit voorzorg) aan de garage hebt gevraagd de onderzijde van de auto te inspecteren?
Face it, een dealer is er primair om geld te verdienen. Daarbijgeven ze daarvoor als argument dat je met een uitgebreidere reparatie langer met de auto doet. Wat wel een feit is, je hoeft zelf niets te doen.
Ik probeer zo lang mogelijk auto te rijden, tegen zo weinig mogelijk kosten. Als bij mijn auto zo'n hoesje stuk is, dan gaat er een nieuw hoesje op. Waarom gelijk de hele kogel vervangen als alleen het hoesje stuk is? Ik doe alle reparaties zelf aan mijn auto, ik vind het niet erg om eerst een hoesje te vervangen, en 2 of 3 jaar later alsnog de kogel (omdat er dan speling op zit).
Ik heb mijn gasbak nu 3 jaar, meer dan 130.000 km mee gereden. Onderdelen die ik vervangen/gerepareerd heb?
2x uitlaatrubber
remschijven + blokken achter
achterveren vervangen voor zwaardere uitvoering (lpg tank)
1 remklauw achter
2x set bougies
1x luchtfilter vervangen
olie verversen elke 30.000 km
2 sets banden (zit er nu weer aan te komen, zucht )
1x stuurkogel (speling)
1x fuseekogel (speling)
1x sleutel bij laten maken (oude viel uit elkaar, rubber verteerde)
1x gasinjector afgedicht (wiebelen)
1x setje bobines
1x setje bougiekabels
ja zeker ik had hun gebeld volvo dealer om te vragen of ze konden kijken naar mijn stuurkogelhoesje.
omdat ze toen bij kwikfit er iets over zeiden.
En was nieuwsgierig wat zo hoesje koste die te vervangen.
toegegeven ik heb gevraagt of ze dat eventueel konden doen zonder dat ik er dan voor hoefde te betalen.
Omdat het maar korte blik was erop.
ja was dan prima ik erheen auto naar binnen gereden brug op meteen die man erna kijken plotseling komt andere man erook bij staan.
En gaan dan zeggen dit en dit is niet goed Tja ik dacht ok.
Maar hij zei iets over stuurkogel ofzo vervangen.
maar dan komt hij erna met 3 dingen tevoorschijn wat hij eerst niet zei.
hijz egt gaat u maar naar de bali receptionist komt zo bij u.
ik vond het wel erg lang duren voor ze terug kwamen.
en toen plotseling waren er 3 dingen gevonden dus die niet goed waren
afstandsteun
spoorstandarm binnenin 1 zijde vervangen
en kogelgewricht
-
- 4th Gear member
- Berichten: 433
- Lid geworden op: zo 19 jul 2009, 21:47
- 14
- Model: S40
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Voorschoten
Re: Stuurkogel Rubber Gevulkaniseerd ?
Hele discussie over wel of geen dealer,wel of niet zelf doen. Beiden blijven altijd voor en nadelen hebben, vaak is de keuze gemoeid met budget.
Maar om 1 ding duidelijk te hebben: het vulkaniseren van rubber zegt niets, maar dan ook echt helemaal niets over het wel of niet los kunnen krijgen van dit rubber. Het is een chemische behandeling van rubber (het toevoegen van zwavel) waardoor het slijtvaster, steviger maar ook wat stugger wordt. Autobanden zijn standaard gevulkaniseerd, deze zwarte hoesjes volgens mij ook inderdaad. Maar dit is niet iets wat een garage doet, of een auto fabrikant... Dit gebeurd in de rubber fabriek. Daarvandaan gaan deze losse hoesjes naar de automaterialen zaak etc.
Maar zelf heb ik ook al eerder de hoesjes van de stuurkogels en fuseekogels vervangen: kosten inderdaad max €3 per stuk. Met opmeten en slagen tellen kom je ene heel eind(stuurstang heeft zoveel omwentelingen nodig om los gedraait te worden, dan na reparatie zelfde aantal omwentelingen om weer vast te zetten). Om de kogels los te krijgen uit hun bevestiging kun je het best een kogeltrekker gebruiken, deze perst het boutje van de kogel uit zijn bevestiging. Kosten zijn geloof ik iets van €30, als je in de buurt zit van Voorschoten/Leiden kun je de mijne wel lenen, en help ik wel ff. Voorwiel er af, ff sleutelen en voorwiel er weer op.
Maar om 1 ding duidelijk te hebben: het vulkaniseren van rubber zegt niets, maar dan ook echt helemaal niets over het wel of niet los kunnen krijgen van dit rubber. Het is een chemische behandeling van rubber (het toevoegen van zwavel) waardoor het slijtvaster, steviger maar ook wat stugger wordt. Autobanden zijn standaard gevulkaniseerd, deze zwarte hoesjes volgens mij ook inderdaad. Maar dit is niet iets wat een garage doet, of een auto fabrikant... Dit gebeurd in de rubber fabriek. Daarvandaan gaan deze losse hoesjes naar de automaterialen zaak etc.
Maar zelf heb ik ook al eerder de hoesjes van de stuurkogels en fuseekogels vervangen: kosten inderdaad max €3 per stuk. Met opmeten en slagen tellen kom je ene heel eind(stuurstang heeft zoveel omwentelingen nodig om los gedraait te worden, dan na reparatie zelfde aantal omwentelingen om weer vast te zetten). Om de kogels los te krijgen uit hun bevestiging kun je het best een kogeltrekker gebruiken, deze perst het boutje van de kogel uit zijn bevestiging. Kosten zijn geloof ik iets van €30, als je in de buurt zit van Voorschoten/Leiden kun je de mijne wel lenen, en help ik wel ff. Voorwiel er af, ff sleutelen en voorwiel er weer op.
S40 2.0 Black Europe 1999
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"
Phase 1 onderdelen Klikkerdeklik
Mijn WBD
"You know what they say about coincidence... Usually it takes a lot of planning"