Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info topic
-
- 4th Gear member
- Berichten: 403
- Lid geworden op: di 09 apr 2013, 11:29
- 11
- Model: V60
- Type: 2.0
- Bouwjaar: 2014
- Locatie: Oegstgeest
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Dus een inlegfiltwr gebruiken veranderd niks, anders dan de doorlaatbaarheid?
[ Geplaatst met iPhone ]
[ Geplaatst met iPhone ]
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 16:28
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Bij een inlegfilter veranderd inderdaad alleen de doorlaatbaarheid. Je blijft het originele kanaal gebruiken. Bij een open lucht filter kun je lucht onder de motorkap vandaan aanzuigen, en deze is na een paar minuten erg warm.
Ben ook erg benieuwd naar het geluid, zeker als ik ook de isolatie uit het filterhuis haal. En hopelijk pakt hij laag in de toeren ook wat sneller op. Zodra het inlegfilter er in ligt laat ik het weten!
Ben ook erg benieuwd naar het geluid, zeker als ik ook de isolatie uit het filterhuis haal. En hopelijk pakt hij laag in de toeren ook wat sneller op. Zodra het inlegfilter er in ligt laat ik het weten!
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
http://www.stayingclassy.nl
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
http://www.stayingclassy.nl
-
- 5th Gear member
- Berichten: 541
- Lid geworden op: di 09 jun 2009, 00:13
- 15
- Locatie: Elst Gelderland
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
De theoretische beredenering van warme lucht onder de motorkap snap ik, maar wie heeft er meet gegevens van die hogere lucht temperatuur onder de motorkap? Bij lage snelheid zal het meer zijn, maar hoe harder hoe minder het zal zijn.
[ Geplaatst met Android ]
[ Geplaatst met Android ]
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Als je rijd zal die lucht themp die je openlucht filter zonder koude lucht toevoer helemaal niet slecht zijn aangezien je hem achter de acu plaatst en de warmelucht meteen wordt afgevoerd tijdens het rijden alleen bij stationair zal hij "warme" lucht binnen krijgen
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 14
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Wat denk je van stralingswarmte? Wordt goed heet hoor onder de kap. En het is gewoon bewezen dat je bij een NA motor gewoon GEEN winst hebt met een open luchtfilter, vaak zelfs verlies. Beste is een inlegfilter voor de gasrespons omdat origineel gewoon behoorlijk dik is. Maar het filtert wel de meeste rommel uit je blok. Ander nadeel is dat als je een inlegfilter of open luchtfilter schoonmaakt en opnieuw invet dat je vaak al te snel teveel olie erop doet waardoor de LMM vettig wordt en je daardoor problemen gaat krijgen.
Mooiste voorbeeld zijn de filmpjes van Mighty Car Mods op Youtube, zoek die maar eens op.
Mooiste voorbeeld zijn de filmpjes van Mighty Car Mods op Youtube, zoek die maar eens op.
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Die pipo's op youtube makken leuke filmpjes maar daar is ook alles mee gezegd 9 van de 10 keer is het gewoon onzin . En stralings warmte nou nee alleen als je stil staat . Heb het zelf al eens op een Dyno getest met mijn vorige auto . Een openlucht filter zonder koude lucht toevoer levert bijna geen verlies (-1Pk maar wel iets meer koppel) een goede CAI (Cold air intake) kan in combie met een goede uitlaat gauw 5Pk of meer winst geven .JohanH schreef:Wat denk je van stralingswarmte? Wordt goed heet hoor onder de kap. En het is gewoon bewezen dat je bij een NA motor gewoon GEEN winst hebt met een open luchtfilter, vaak zelfs verlies. Beste is een inlegfilter voor de gasrespons omdat origineel gewoon behoorlijk dik is. Maar het filtert wel de meeste rommel uit je blok. Ander nadeel is dat als je een inlegfilter of open luchtfilter schoonmaakt en opnieuw invet dat je vaak al te snel teveel olie erop doet waardoor de LMM vettig wordt en je daardoor problemen gaat krijgen.
Mooiste voorbeeld zijn de filmpjes van Mighty Car Mods op Youtube, zoek die maar eens op.
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 14
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
5pk winst op een N/A motor? Zonder verdere afstelling of iets? Dat moet ik nog zien dan, maar goed.
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Bij de Nissan SR20DE is er niks af te stellen of je moet bij de ECU een extra daughter board er bij zetten en hem live gaan mappen en dan is er altijd nog veel meer winst te maken als "maar" 5Pk
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Moet daar nog wel even bij vermelden dat het wel en goed filter moet zijn zoals bv een K&N of een Green of AEM enz enz (dit zijn filters van om en nabij de 100,- per stuk) dus niet die rotzooi van een paar tientjes want dan ga je echt veel vermogen inleveren . En 5Pk op een N/A motor is niet veel hoor mijn Nissan Primera eGT 2.0 had oem 150Pk en na de nodige mods bankte hij er 190Pk (met een CAI scherpe nokken 2,5" RVS spruitstuk en een 2,5" RVS uitlaat met een Magnaflow midden demper en een custom made Sebring impreza einddemper met het binnen werk van een iNvidia jap demper voor een mooi vol geluid) verder was er niks aan gedaan de geen andere injectors of chip tunen enz. Alleen loopt je auto dan dus wel GRIEP stationair (klinkt vet maar is net een oude tractor)
Hier kun je horen hoe hij dan dus stationair liep
[youtube][/youtube]
Hier kun je horen hoe hij dan dus stationair liep
[youtube][/youtube]
- EnigmaEll
- 5th Gear 3000rpm member
- Berichten: 4768
- Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 22:16
- 11
- Model: V50
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Ik ben een beetje in de war Johan. Eerst geef je aan dat een filter meer gasresponse geeft op een non turbo. En nu maak ik eruit op dat het juist vermogensverlies geeft?
Overigens merk ik geen vermogensverlies. Maar echt rap was tie sowieso al niet
Overigens merk ik geen vermogensverlies. Maar echt rap was tie sowieso al niet
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 14
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Als die warme lucht pakt heb je kans op wat vermogen verlies, maar doordat je filter meer lucht doorlaat zal je gasrespons verbeteren. Dat heeft niet veel met vermogenswinst te maken.
@Zeurdoos, die SR20DE blokken ben ik bekend mee, maar dat is meer dan alleen een filter. Zet hem maar eens op de bank met OEM filter, en daarna met een inlegfilter, ook de duurder. Je zult amper of niks verschil hebben, zeker op een bank is kans op verlies wat groter.
@Zeurdoos, die SR20DE blokken ben ik bekend mee, maar dat is meer dan alleen een filter. Zet hem maar eens op de bank met OEM filter, en daarna met een inlegfilter, ook de duurder. Je zult amper of niks verschil hebben, zeker op een bank is kans op verlies wat groter.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 409
- Lid geworden op: di 02 apr 2013, 11:37
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Locatie: Eindhoven
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Je moet een gat in je motorkap zagen en dat luchtfilter erdoorheen laten komen. DAN heb je pas echt meest koele lucht.
Renault Laguna 3.0 V6 24v handgeschakeld
Volvo V40 T4
Volvo V40 T4
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Ja in mijn 100NX heb ik het verschil bekeken met alleen het filter en spruitstuk . (die had de zelfde motor) en die zat rond de 160Pk tov oem 150Pk en op een Nissan Juke schilt een K&N inleg filter tov oem Nissan ook weer 5Pk winst alleen is bij Nissan het vermogen wat ze op geven meestal wat aan de lage kant want die Juke nieuw had 10Pk meer dan op gegeven door Nissan . Maar al met al wil je echt profijt hebben van een openluchtfilter neem er dan 1 met een Cold Air Intake want dat is bijna 99% vermogen winstJohanH schreef:Als die warme lucht pakt heb je kans op wat vermogen verlies, maar doordat je filter meer lucht doorlaat zal je gasrespons verbeteren. Dat heeft niet veel met vermogenswinst te maken.
@Zeurdoos, die SR20DE blokken ben ik bekend mee, maar dat is meer dan alleen een filter. Zet hem maar eens op de bank met OEM filter, en daarna met een inlegfilter, ook de duurder. Je zult amper of niks verschil hebben, zeker op een bank is kans op verlies wat groter.
- volvoS40
- 40forum team
- Berichten: 9397
- Lid geworden op: di 12 jul 2011, 18:42
- 12
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2001
- Roepnaam: Ivar
- Locatie: Boxtel
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Julie zijn beide zeurdozen
Volvo S40 1.8 Comfort, Luxury, Exclusieve, Sport, family-line Paars 1997
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
Volvo Levert Meer Dan Een Auto Alleen ! | WDB van volvoS40 Tevens forumnicht.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 667
- Lid geworden op: zo 25 okt 2009, 11:18
- 14
- Locatie: Vlissingen
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Haha.....tja.volvoS40 schreef:Julie zijn beide zeurdozen
Ik zeg er maar niks meer over.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 360
- Lid geworden op: vr 05 jun 2009, 20:53
- 15
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 2002
- Locatie: Wolvega
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Ik merk altijd wel dat de dicsussies over luchtfilters groter zijn de de Pk-winst...
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Mwa valt mee een goede CAI set-up kan 5 tot 15 Pk winst geven en discusie's zijn goed daar kan iedereen iets van leren
- JohanH
- 5th Gear 1000rpm member
- Berichten: 1813
- Lid geworden op: zo 06 sep 2009, 14:17
- 14
- Roepnaam: Johan
- Locatie: Brabant
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Kan best zo zijn idd, ik leg mij er even bij neer, ik weet niet beter dan dat dus vandaar.
-
- Idle
- Berichten: 35
- Lid geworden op: zo 19 mei 2013, 16:28
- 11
- Model: V40
- Type: T4
- Bouwjaar: 1999
- Locatie: Oss
- Contacteer:
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
Heb geloof ik aardig wat los gemaakt
Ik ga het allemaal wel merken. En ook al zit de winst tussen de oren... Blijft winst!
Ik ga het allemaal wel merken. En ook al zit de winst tussen de oren... Blijft winst!
Volvo 460 GLT 2.0 1994
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
http://www.stayingclassy.nl
Volvo 850 GLT 2.5 20V 1992
Volvo V40 2.0 Basic 1996
Volvo V40 t4 1999
http://www.stayingclassy.nl
- Zeurdoos
- 1st Gear member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: zo 24 mar 2013, 17:37
- 11
- Model: V40
- Type: 1.8
- Bouwjaar: 1996
- Locatie: Bergen op zoom
Re: Sport, air intake, open high flow luchtfilter CAI info t
De winst tussen de oren is het grootste omdat je een meer sportief geluid hebt onder de motorkap en dan denk je ook automatisch dat je sneller gaat