geachte forumleden.
ik ben bezig mijn kachelradiator aan het vervangen.
het dashboard en de dashboard steunen zijn er al uit alleen de kachel unit stribbelt nog een beetje tegen.
kan iemand mij vertellen hoe ik deze makkelijk kan ver wijderen zonder de hele unit in twee delen te moeten demonteren (boven en onder gedeelte) ?
en vraag twee als ik de gehele zwarte koektrommel demonteer moet ik dan het aico sijsteem leeg laten lopen?
met belangstelling wacht ik op jullie suggesties en tips.
gr leo
De vooruit bleef vettig van glycol wat door de aanjager er tegenaan werd gespoten.
en het zicht bleef dus mistig en na 10 minuten rijden moest ik dan stoppen en een stukje van de vooruit schoon maken om door heen te koekeloeren
een zwembad (letterlijk) van koelvloeistof op de bijrijdersplek.
de lucht van een dooie kat in de hele auto
temperatuur door laag koelvloeistofniveau gevaarlijk hoog.
de locale volvo garage die zegt dat ik maar beter een andere auto kan kopen en omdat de rekening van een nieuwe
radiator plaatsen ongeveer 900 euri kost.
De autohandelaar waarvan ik hem net gekocht had garantie tot aan de stoep gaf.
nadat ik de slangen door verbonden had en dus geen kachel meer had ,we elke keer dat we naar ons vakantie huisje in de eifel reden na 300 km versteend als ijspegels uit de auto rolden.
Verder gingen dezelfde dag na de aankoop het slot kapot de centrale vergrendeling kaduuk en de startmotor ging naar de eeuwige jachtvelden.
ondanks dat er een ingevuld onderhouds boekje bij was bleek er geen druppel olie in te zitten.
oh ja toen ik mijn stoel verstelde ging opeens het lampje van de airbag continu branden.
wat bij mij helemaal motiveerde om de meuk er uit te halen was het feit dat de garagemeneer met stropdas zei dat ik beter niet zelf kon proberen om dat te repareren wand dat was veel te ........ voor een simpele jongen als ik .
nou nu weet je de redenen waarom !!!
mensen hebben mij aangeraden om een volvo te kopen die is betrouwbaar en zuinig en zo ,maar ze hebben er niet bij gezegd dat je er altijd aan blijft sleutelen.
Maar goed het is wel zo dat ik nu een hechte band met mijn v40 aan het opbouwen ben want bijna elk schroefje van mijn volvo heb ik voor mijn gevoel in mijn handen gehad.
het is helaas wel een heel verhaal geworden, maar het lucht wel op.
Groeten van een blije volvo rijder (tenminste als hij straks nog wil rijden)
Vandaag maakte mijn V40 zomaar een soort van water geluid vanuit de richting van het dashboard.. Ik had de indruk dat de airco ook niet meer goed zijn werk doet... Iemand een idee??
Motor op temp laten komen met verwarming op volgas warm en fan uit of stand 1 tot en met de fan loopt.
Op dat moment moet je de dop van je koelvloeistof vaatje los draaien, dan hoor je gesis als goed is.
Tankje mag warm niet hoger dan tussen min en max staan.
Maar let wel op !! Als je in een keer dop los draait kan het water eruit spuiten.. Dus voorzichtig los draaien tot hij geheel los is.. Beetje bij beetje doen dus.
Net gebeld door garage.. Airco moest 150 Gr. Bijgevuld worden maar.... Bleek dat de kachelradiator stuk is... Iemand een goede omschrijving om het dashboard te verwijderen?
FJK schreef:Net gebeld door garage.. Airco moest 150 Gr. Bijgevuld worden maar.... Bleek dat de kachelradiator stuk is... Iemand een goede omschrijving om het dashboard te verwijderen?
dat betekend dan ook dat je koelvloeistof in je interieur lekt, ruikt zo lekker....
in het topic, alles over slechte voorruitontwaseming staat wel een beschrijving.dit is de gelegenheid om meteen dit probleem aan te pakken.
V40 Europa Navigator BI-Fuel 2003 saphire black
V40 Sports Edition 2003 zilver metalic 2.0t automaat
V40 Europa Navigator 2004 saphire black 2.0t chiptuned sports edition
Special: Volvo 480 Collection