Ja maar testen zij alle banden, ik zie er maar 52 en er zijn er veel meer, dus niet echt een test waar je wat mee kan als je het echt objectief wilt noemen, hoe zit het bijvoorbeeld met andere banden van dat merk? Zal ongetwijfeld hetzelfde zijn, maar je gaat je blind staren op die banden. Terwijl er zoveel meer zijn. En echt objectief, dat kunnen ze me nu niet echt bewijzen, maarja misschien ik dan te achterdochtig.
Een daarnaast lees ik net even de testcondities door. Snelle rondetijd op een bewaterde rotonde? Uhhh, wat hebben we daaraan. Hoezo ga je een rotonde met 80km/h pakken, dat red ik niet eens op droog wegdek, dus hoezo heeft dit te maken met veiligheid. Dus als je deze met 40 pakt, lijken me de testresultaten verwaarloosbaar. Aquaplanning is wat beter gestest als ik de tekst zo lees, maar wederom zitten de verschillen erg dicht op elkaar.
Dit is een test waar je echt wat aan hebt en te interessant om zomaar aan voorbij te gaan.
Die mening deel ik niet, zoals ik al zei, volgens de begeleidende tekst in het artikel wat hier staat gaat men voor snelle ronde tijden op een bewaterde rotonde. Vind ik nou niet bepaald een representatieve test, niet eentje waar ik van zeg : "goh laat ik die band kopen want uit de test kan ik Max daar prima mee imiteren op ene rotonde" vervolgens doe ik dat, vlieg ik van de rotonde met die 80 km/h en auto in puin. "Ja maar autoweek had het ook getest". Nee sorry ik heb er vrij weinig aan omdat ik niet rotondes met 80 ga nemen. Is leuk zo'n test, maar een must nee. tevens zijn onze auto's anders dan die BMW die ze gebruikt hebben met de test.Ik ga me er niet blind op staren. Levensduur van een band, ja leuk een rollerbank test van 1 set banden. Maar in mijn ogen is die rollerbank niet de exacte weergave van de weg en daarnaast kan je compound van je band ook in dezelfde type verschillende zijn, ondanks strenge eisen en kwaliteitscontrole. En ja niet iedereen rijdt hetzelfde.
En ja heel eerlijk, hebben de 225/40/18 banden die ik nodig heb, dezelfde eigenschappen dan de geteste maat?
Dan wordt veiligheid ineens wens 1.
Veiligheid begint bij de bestuurder zelf, en dan heb ik het niet op het kiezen van de banden. Nee je rijstijl, aanpassing aan verschillende omstandigheden. En daar kan geen band tegen op.
Je mag uiteraard gewoon bestellen wat in de aanbieding is, maar voor degenen die wat gefundeerder te werk willen gaan is zo'n bandentest van AutoBild of de ADAC een prima uitgangspunt.
Sorry hoor maar nu maak je toch aannames richting een persoon die ik nergens op vind slaan. Je weet eigenlijk vrij weinig hoe die ene persoon banden kiest en je gaat ervan uit dat ie de goedkoopste troep koopt en dat hij verkeerd bezig is. Nee sorry rare zin van je vind ik.